virtauspenkin teko

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
2,0 16v
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 146
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 16:48

virtauspenkin teko

Viesti Kirjoittaja 2,0 16v »

Onkohan täällä ketään joka ois tehnyt kannen virtaus penkin itse ? Ja vaikka ihan myyntiin asti tai neuvoa kuinka semmosen saa väkerrettyä ?
hukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: virtauspenkin teko

Viesti Kirjoittaja hukkis »

otto82
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Syys 2005, 08:26
Paikkakunta: Akaa

Re: virtauspenkin teko

Viesti Kirjoittaja otto82 »

Tuo linkin takaa löytyvän linkin siivillä oleva anemometri on ihan ok, mutta itse pidän tuollaista kuumalanka systeemiä parempana. Usb-liittimet ja tietokone-ohjelmat yms.:http://www.trotec24.com/fi-fi/mittausla ... aatin.html

Tuolla mittarillahan penkin joutuu rakentelemaan sillä tavalla, että ottaa isoa 110mm viemäriputkea (esim. biltemasta), siihen tiivis liitäntä tuolle mittapäälle. Heti alapuolelle liitäntä manometrille, josta sitten katsoa se vesipatsaan koko. Näitten vermeitten alapuolelle sitten ohivirtausventtiili, josta voi säätää sitä vesipatsaan kokoa. Koko hökötyksen perään tulee kaappi, missä sijaitsee moottorit. 2-3 kpl 1300w imurin moottoria hoitaa homman ihan hyvin. Sitten vaan rakentelee pöytätasoa yms. kannaketta ympärille. Noissa imurin moottoreissa muuten olis hyvä ominaisuus jos olis ne tehon säätimet mukana. Sanomattakin varmaan selvää, että tiivistykset kannatta hoitaa hyvin, esim sikafleksillä tai vastaavalla.

Tuossa siis yksinkertaistettu ja varsin edullinenkin esimerkki virtauspenkistä.
Avatar
zzr4wd
OCF Member 2017
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Marras 2008, 03:31

Re: virtauspenkin teko

Viesti Kirjoittaja zzr4wd »

Itse tein tehonsäädön tollaisella on halpa ja toimii hyvin http://www.kemo-electronic.de/en/Light- ... 000-VA.php
moottoreina 3kpl 1000w, tosiaan rakenteiden jäykkyyksiin ja tiiveyteen kannattaa satsata viimeisen päälle..
Vastaa Viestiin