CIH LE-Jetronic Ilmamäärämittari Manta/Ascona B:hen

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
Jare
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 03:00

CIH LE-Jetronic Ilmamäärämittari Manta/Ascona B:hen

Viesti Kirjoittaja Jare »

Moi,

Mikä on bosch numero isolle LE-jetronic ruiskun ilmamäärämittarille ? 0280202030 lienee orggis ja 0280202037 on Monzan/Omega ns. "iso" ? Vai joku vanha bmw 535 mallinen olisi paras ?

Alkuperäinen ongelma on saada katuviritteinen 20E taas päästöjen piiriin, ei tunnu säädöt toimivan nykyisissä hilppeissä.
Jare
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 03:00

Re: CIH LE-Jetronic Ilmamäärämittari Manta/Ascona B:hen

Viesti Kirjoittaja Jare »

heh ...ajatella, että lähes kaikilla on "iso ilmamäärämittari", mutta kukaan ei tiedä sen osanumeroa :thumbsup:
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: CIH LE-Jetronic Ilmamäärämittari Manta/Ascona B:hen

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Opelissa ei ole ollut koskaan isoa LE-jetronic runkoa. Motronic-versio löytyy yleensä C30NE koneista. Mutta muistaakseni motronic-rungon käyttämisessä LE-Jetronicin kanssa oli jotain probleemia. Yleensä tuo homma on perinteisesti tehty niin, että jostain vanhasta M30 moottorisesta Bemarista on löytynyt sopiva runko ja Manta/Asconan mittarin sisuskalut on leivottu siihen kiinni.

Mutta mikä sun ongelma oikeasti on sen päästöhomman kanssa ? Oliko ajatus se, että isompiläppäinen mittari filteröisi epäsäännölliset imupulssit jotenkin pois vai mikä? Oon vähän skeptinen sen suhteen, että isompi mittari yksinään ratkaisee ongelman. Säädettävällä ruiskulla voisi helpommin päästä tuloksiin.

Mulla oli joskus vuonna miekka ja kivi tuommoinen iso ilmamäärämittariviritys, mutta se vaihtui nopeasti Hesteciin kun säädettävyys oli verraten rajoittunutta. Jos sait seoksen tyhjäkäynnillä mieleiseksi niin se oli ajoalueella metsässä ja toisinpäin.
Jare
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 03:00

Re: CIH LE-Jetronic Ilmamäärämittari Manta/Ascona B:hen

Viesti Kirjoittaja Jare »

Ongelma on, että nykyinen mittari on "säädetty" säätämättömäksi ja pitää vaihtaa. Samalla olisi voinut jonkun "paremman" laittaa, jos sellainen siis on olemassa ihan vaan päälle pultaten. Voi sitä koko ilmakotelonkin + mittarin vaihtaa jos/kun sellainen kombinaatio on myynnissä-
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Re: CIH LE-Jetronic Ilmamäärämittari Manta/Ascona B:hen

Viesti Kirjoittaja LUMI »

miten sen voi "säätää" säätämättömäksi?
toihan säädetään jousta kiristämällä tai löysämällä :o
kuvia?

mulla oli Mantan LE:ssä vuosia sitten Bemarin 2.8 mittari riitti 190 hepan paikkeille 4 pyttysessä
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: CIH LE-Jetronic Ilmamäärämittari Manta/Ascona B:hen

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Niin kuten edellä luki niin läpän jousen esikiristystä säätämällä saa vaikutettua ajoalueiden seokseen ja rungossa on vielä läpän ohituskanavan ruuvi, millä voi tyhjäkäynnin soosia hienosäätää. Ei sitä saa "säätämättömäksi" kuin rikkomalla, jolloin toinen ehjä vakio mittarikin on vallan hyvä lähtökohta.
Jare
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 03:00

Re: CIH LE-Jetronic Ilmamäärämittari Manta/Ascona B:hen

Viesti Kirjoittaja Jare »

Kiitos, eli kannattaa pitäytyä vakiomittarissa ( Bosch numero 0280202030). Monza/senator LE-jetronic mallin ilmamäärämittari on samankokoinen = ei vastaavaa hyötyä.
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CIH LE-Jetronic Ilmamäärämittari Manta/Ascona B:hen

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

mikähän on päästöt nykyisessä ja muut speksit nokkan arvot?
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Jare
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 03:00

Re: CIH LE-Jetronic Ilmamäärämittari Manta/Ascona B:hen

Viesti Kirjoittaja Jare »

Todennäköisin syypää on löydetty. Ilmamäärämittarilta lähtevä letku on halki. Päästöt oli järkyttävät ottaen huomioon, että ihan "perusviritysCIHhi"
Vastaa Viestiin