Laskuri ei ole moottorin suunniteluun tarkoitettu ohjelma vaan yksinkertainen suuntaa antava laskuri.
Lähinnä kierrosalueen vaikutukseen.
Virtausnopeus on olennainen asia kansivirityksessä. Mutta on siinä muitakin asioita huomioitava. Yleisesti ensimmäisenä kierros alue jolle mootorin rakentaa.
Kannen imukanavien hiominen
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 1629
- Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Siikainen city
- Viesti:
Re: Kannen imukanavien hiominen
Omasta mielestä kansien nysvääminen on ajan hukkaa, mutta jos hommaan ryhtyy niin ei paljoa kannata raapia jos ei ole käsitystä mitä tekee. Pientä kohdistelua ja lopuks kanavan puhallus jollain, kiviä, hiekkaa, lasikuulaa, teräsharjaa?
Jos tehoa tarvitaan, puhallin kylkeen. Jos halutaan tehoa tuhoamatta äänimaailmaa, kannattaa alottaa poistamalla autosta uudenvuoden ja joulun välissä kertyneet kilot. Tämän jälkeen nokkia ja lisää soppaa. Jos vielä jäi rahaa, kansi käteen, siivu pois, nysvätään kanavia ja vaihdetaan ne irtonaiset venakumit.
Ajetaan autolla hymyissä kunnes koko paska kilahtaa öljypumpun takia. (uusi halvimmillaan satasen)
Taas motti käteen ja ruuvaamaan.
http://vilderi.kuvat.fi/kuvat/x20xev/WP_000302.jpg tossa kuva kannesta lasikuulien jälkeen, mitään ei peitelty ja on edelleen hämmästyttävän puhdas kun öljykorkkia raottaa. Julmettu peseminen, kanavien avaus, puhaltelu ja toivotaan ettei kuulia jäänyt kiertoon... Öljypumppu imasi ilmeisesti ilmaa imuputken tiivisteen välistä ja viaton vaimo ratissa.. Kampiakseli jumiin, männät ok, lohko ok, kansi ok, nokat ok, venakumit luonnollisesti irti. Eivät irtoa kumit enää. Noita pidikkeitä on vielä jemmassa pari satsia jos joku tuntee tarpeelliseksi. Kumin pidikkeiden asennus: jousen aluslevyt pois, kumi kiinni, pidike päälle ja muuten normaalisti.
Meni vähän mainostamiseksi ja kanavien arvosteluksi, mutta tämä tarina on tosi.
Jos tehoa tarvitaan, puhallin kylkeen. Jos halutaan tehoa tuhoamatta äänimaailmaa, kannattaa alottaa poistamalla autosta uudenvuoden ja joulun välissä kertyneet kilot. Tämän jälkeen nokkia ja lisää soppaa. Jos vielä jäi rahaa, kansi käteen, siivu pois, nysvätään kanavia ja vaihdetaan ne irtonaiset venakumit.
Ajetaan autolla hymyissä kunnes koko paska kilahtaa öljypumpun takia. (uusi halvimmillaan satasen)
Taas motti käteen ja ruuvaamaan.
http://vilderi.kuvat.fi/kuvat/x20xev/WP_000302.jpg tossa kuva kannesta lasikuulien jälkeen, mitään ei peitelty ja on edelleen hämmästyttävän puhdas kun öljykorkkia raottaa. Julmettu peseminen, kanavien avaus, puhaltelu ja toivotaan ettei kuulia jäänyt kiertoon... Öljypumppu imasi ilmeisesti ilmaa imuputken tiivisteen välistä ja viaton vaimo ratissa.. Kampiakseli jumiin, männät ok, lohko ok, kansi ok, nokat ok, venakumit luonnollisesti irti. Eivät irtoa kumit enää. Noita pidikkeitä on vielä jemmassa pari satsia jos joku tuntee tarpeelliseksi. Kumin pidikkeiden asennus: jousen aluslevyt pois, kumi kiinni, pidike päälle ja muuten normaalisti.
Meni vähän mainostamiseksi ja kanavien arvosteluksi, mutta tämä tarina on tosi.
Re: Kannen imukanavien hiominen
Sehän riippuu ihan siitä mitenkä on rahaa, jos auto on vähäpäästönen ja ahtamaton halvempaa se on kantta ruveta tettämään ja vaihtaa jyrkempiä nokkia kun ostelee ahdinta, moottorinohjausta ja sen jälkeen vielä päästömittaukseen ala VTTVilderi kirjoitti:Omasta mielestä kansien nysvääminen on ajan hukkaa, mutta jos hommaan ryhtyy niin ei paljoa kannata raapia jos ei ole käsitystä mitä tekee. Pientä kohdistelua ja lopuks kanavan puhallus jollain, kiviä, hiekkaa, lasikuulaa, teräsharjaa?
Jos tehoa tarvitaan, puhallin kylkeen. Jos halutaan tehoa tuhoamatta äänimaailmaa, kannattaa alottaa poistamalla autosta uudenvuoden ja joulun välissä kertyneet kilot. Tämän jälkeen nokkia ja lisää soppaa. Jos vielä jäi rahaa, kansi käteen, siivu pois, nysvätään kanavia ja vaihdetaan ne irtonaiset venakumit.
Ajetaan autolla hymyissä kunnes koko paska kilahtaa öljypumpun takia. (uusi halvimmillaan satasen)
Taas motti käteen ja ruuvaamaan.
http://vilderi.kuvat.fi/kuvat/x20xev/WP_000302.jpg tossa kuva kannesta lasikuulien jälkeen, mitään ei peitelty ja on edelleen hämmästyttävän puhdas kun öljykorkkia raottaa. Julmettu peseminen, kanavien avaus, puhaltelu ja toivotaan ettei kuulia jäänyt kiertoon... Öljypumppu imasi ilmeisesti ilmaa imuputken tiivisteen välistä ja viaton vaimo ratissa.. Kampiakseli jumiin, männät ok, lohko ok, kansi ok, nokat ok, venakumit luonnollisesti irti. Eivät irtoa kumit enää. Noita pidikkeitä on vielä jemmassa pari satsia jos joku tuntee tarpeelliseksi. Kumin pidikkeiden asennus: jousen aluslevyt pois, kumi kiinni, pidike päälle ja muuten normaalisti.
Meni vähän mainostamiseksi ja kanavien arvosteluksi, mutta tämä tarina on tosi.
Kaikki on niin suhteellista
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 1629
- Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Siikainen city
- Viesti:
Re: Kannen imukanavien hiominen
Vähäpäästöinen virimotti?? Eipä kai ne vtt ym. firmojen mittaukset niin kalliita ole.
Käsi pystyyn joka ilmoittaa konttorilla että autoa on piristetty, mutta se ei näy ulospäin.
ahtimet ym apulaitteet saa helposti irti kun sieltä radalta lähdetään. viriautot kulkee muutenkin trailerilla kun se motti levis viimeselle suoralle.
Käsi pystyyn joka ilmoittaa konttorilla että autoa on piristetty, mutta se ei näy ulospäin.
ahtimet ym apulaitteet saa helposti irti kun sieltä radalta lähdetään. viriautot kulkee muutenkin trailerilla kun se motti levis viimeselle suoralle.
Re: Kannen imukanavien hiominen
Miten mä odotinkin jotain tällästä vastausta...Vilderi kirjoitti:Vähäpäästöinen virimotti?? Eipä kai ne vtt ym. firmojen mittaukset niin kalliita ole.
Käsi pystyyn joka ilmoittaa konttorilla että autoa on piristetty, mutta se ei näy ulospäin.
ahtimet ym apulaitteet saa helposti irti kun sieltä radalta lähdetään. viriautot kulkee muutenkin trailerilla kun se motti levis viimeselle suoralle.
Mitä nyt muutaman vuoden takasia keskusteluita luin vtt:n mittaus on maksanu n. 2000 euroa
Jos jätetään toi amistelu "osat irti katsastukseen" pois kokonaan.
Suurin osa täällä kuitenkin laittelee ihan kilvissä olevaa autoa
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Re: Kannen imukanavien hiominen
Jospa kaikki ei tykkää nuista puhaltimista..Vilderi kirjoitti:Omasta mielestä kansien nysvääminen on ajan hukkaa,
Jos tehoa tarvitaan, puhallin kylkeen.
Omega A
Re: Kannen imukanavien hiominen
Kyllähän se porttaaminen vaikuttaa yhtä lailla puhallinkoneissakin. Pakokanavaa ainakin kannattaa huomioida paremmin kuin vaparissa.