Kannen imukanavien hiominen

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
jari's
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Joulu 2013, 13:57

Re: Kannen imukanavien hiominen

Viesti Kirjoittaja jari's »

Laskuri ei ole moottorin suunniteluun tarkoitettu ohjelma vaan yksinkertainen suuntaa antava laskuri.
Lähinnä kierrosalueen vaikutukseen.
Virtausnopeus on olennainen asia kansivirityksessä. Mutta on siinä muitakin asioita huomioitava. Yleisesti ensimmäisenä kierros alue jolle mootorin rakentaa.
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Re: Kannen imukanavien hiominen

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Omasta mielestä kansien nysvääminen on ajan hukkaa, mutta jos hommaan ryhtyy niin ei paljoa kannata raapia jos ei ole käsitystä mitä tekee. Pientä kohdistelua ja lopuks kanavan puhallus jollain, kiviä, hiekkaa, lasikuulaa, teräsharjaa?

Jos tehoa tarvitaan, puhallin kylkeen. Jos halutaan tehoa tuhoamatta äänimaailmaa, kannattaa alottaa poistamalla autosta uudenvuoden ja joulun välissä kertyneet kilot. Tämän jälkeen nokkia ja lisää soppaa. Jos vielä jäi rahaa, kansi käteen, siivu pois, nysvätään kanavia ja vaihdetaan ne irtonaiset venakumit.

Ajetaan autolla hymyissä kunnes koko paska kilahtaa öljypumpun takia. (uusi halvimmillaan satasen)

Taas motti käteen ja ruuvaamaan. -(z)-

http://vilderi.kuvat.fi/kuvat/x20xev/WP_000302.jpg tossa kuva kannesta lasikuulien jälkeen, mitään ei peitelty ja on edelleen hämmästyttävän puhdas kun öljykorkkia raottaa. Julmettu peseminen, kanavien avaus, puhaltelu ja toivotaan ettei kuulia jäänyt kiertoon... :lol: Öljypumppu imasi ilmeisesti ilmaa imuputken tiivisteen välistä ja viaton vaimo ratissa.. Kampiakseli jumiin, männät ok, lohko ok, kansi ok, nokat ok, venakumit luonnollisesti irti. Eivät irtoa kumit enää. Noita pidikkeitä on vielä jemmassa pari satsia jos joku tuntee tarpeelliseksi. Kumin pidikkeiden asennus: jousen aluslevyt pois, kumi kiinni, pidike päälle ja muuten normaalisti.

Meni vähän mainostamiseksi ja kanavien arvosteluksi, mutta tämä tarina on tosi.
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Kannen imukanavien hiominen

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Vilderi kirjoitti:Omasta mielestä kansien nysvääminen on ajan hukkaa, mutta jos hommaan ryhtyy niin ei paljoa kannata raapia jos ei ole käsitystä mitä tekee. Pientä kohdistelua ja lopuks kanavan puhallus jollain, kiviä, hiekkaa, lasikuulaa, teräsharjaa?

Jos tehoa tarvitaan, puhallin kylkeen. Jos halutaan tehoa tuhoamatta äänimaailmaa, kannattaa alottaa poistamalla autosta uudenvuoden ja joulun välissä kertyneet kilot. Tämän jälkeen nokkia ja lisää soppaa. Jos vielä jäi rahaa, kansi käteen, siivu pois, nysvätään kanavia ja vaihdetaan ne irtonaiset venakumit.

Ajetaan autolla hymyissä kunnes koko paska kilahtaa öljypumpun takia. (uusi halvimmillaan satasen)

Taas motti käteen ja ruuvaamaan. -(z)-

http://vilderi.kuvat.fi/kuvat/x20xev/WP_000302.jpg tossa kuva kannesta lasikuulien jälkeen, mitään ei peitelty ja on edelleen hämmästyttävän puhdas kun öljykorkkia raottaa. Julmettu peseminen, kanavien avaus, puhaltelu ja toivotaan ettei kuulia jäänyt kiertoon... :lol: Öljypumppu imasi ilmeisesti ilmaa imuputken tiivisteen välistä ja viaton vaimo ratissa.. Kampiakseli jumiin, männät ok, lohko ok, kansi ok, nokat ok, venakumit luonnollisesti irti. Eivät irtoa kumit enää. Noita pidikkeitä on vielä jemmassa pari satsia jos joku tuntee tarpeelliseksi. Kumin pidikkeiden asennus: jousen aluslevyt pois, kumi kiinni, pidike päälle ja muuten normaalisti.

Meni vähän mainostamiseksi ja kanavien arvosteluksi, mutta tämä tarina on tosi.
Sehän riippuu ihan siitä mitenkä on rahaa, jos auto on vähäpäästönen ja ahtamaton halvempaa se on kantta ruveta tettämään ja vaihtaa jyrkempiä nokkia kun ostelee ahdinta, moottorinohjausta ja sen jälkeen vielä päästömittaukseen ala VTT :roll:

Kaikki on niin suhteellista
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Re: Kannen imukanavien hiominen

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Vähäpäästöinen virimotti?? Eipä kai ne vtt ym. firmojen mittaukset niin kalliita ole.

Käsi pystyyn joka ilmoittaa konttorilla että autoa on piristetty, mutta se ei näy ulospäin.

ahtimet ym apulaitteet saa helposti irti kun sieltä radalta lähdetään. :) viriautot kulkee muutenkin trailerilla kun se motti levis viimeselle suoralle. -(z)-
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Kannen imukanavien hiominen

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Vilderi kirjoitti:Vähäpäästöinen virimotti?? Eipä kai ne vtt ym. firmojen mittaukset niin kalliita ole.

Käsi pystyyn joka ilmoittaa konttorilla että autoa on piristetty, mutta se ei näy ulospäin.

ahtimet ym apulaitteet saa helposti irti kun sieltä radalta lähdetään. :) viriautot kulkee muutenkin trailerilla kun se motti levis viimeselle suoralle. -(z)-
Miten mä odotinkin jotain tällästä vastausta...
Mitä nyt muutaman vuoden takasia keskusteluita luin vtt:n mittaus on maksanu n. 2000 euroa

Jos jätetään toi amistelu "osat irti katsastukseen" pois kokonaan.
Suurin osa täällä kuitenkin laittelee ihan kilvissä olevaa autoa
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: Kannen imukanavien hiominen

Viesti Kirjoittaja hote »

Vilderi kirjoitti:Omasta mielestä kansien nysvääminen on ajan hukkaa,

Jos tehoa tarvitaan, puhallin kylkeen.
Jospa kaikki ei tykkää nuista puhaltimista..
Omega A
otto82
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Syys 2005, 08:26
Paikkakunta: Akaa

Re: Kannen imukanavien hiominen

Viesti Kirjoittaja otto82 »

Kyllähän se porttaaminen vaikuttaa yhtä lailla puhallinkoneissakin. Pakokanavaa ainakin kannattaa huomioida paremmin kuin vaparissa.
Vastaa Viestiin