RE85 käyttö.

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
Obelixii
'Senator'
'Senator'
Viestit: 649
Liittynyt: 22 Syys 2007, 22:12
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Obelixii »

J0NE
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 01 Maalis 2006, 07:08
Paikkakunta: Espoo

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja J0NE »

J0NE kirjoitti:Kuinkas paljon X16SZ korjailee viina/bensa sekotusta? Tai ylipäätään polttoaineen syöttöä?

Toihan on siitä kiitollinen kone, ettei sitä kiinnosta, kun kampiakselin pyöriminen ja nesteen lämpötila ja tais siellä alipainekin olla.
Lambda sitten koittaa sitä yhtä ja ainoaa suutinta käskyttää tekemään optimisoossit... Ei siis kauheen herkkä millekään.

Lähinnä kysymys siis se, että millä sekotuksella ei mennä liian laihalle tekemättä muutoksia?
Toihan pelaa lukemani perusteella pelkällä E85:lla vaikkei mitään tekiskään, mutta pitäs kuitenkin pitää luotettavuus mielessä.
Tarkotus jatkaa perus kevytkenkästä köröttelyä, eli tossua harvemmin tulee annettua.

1,8 ykspisteruutan suuttimellahan siitä syöttöongelmasta näköjään pääsis, mutta ei ny ihan vielä.
Paljonhan mahtaa olla tän 1,6 ja C18NZ suuttimen ero?

Köröttelen nyt ekaa tankillista E25:lla ja jos tota ny pikkuhiljaa kasvattaa, ni ei tuu kerralla liika pöhnään...

Onkos kukaan keränny tämmösen koneen kulutuseroja eri prosenteilla?
Ilman muutoksia eka tankillinen sekalaisessa ajossa E25:lla meni 7,1/100km, toka E33:lla 7,16/100km. Nyt kolmas menossa E42:lla.
Mitään eroa käynnissä tai kulkupuolessa en ole huomannut. Eikä ainakaan vielä toi kulutuskaan hirmusti ole muuttunu.
95E10:llä menee aina alle 7.
JokeZi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Elo 2013, 00:04
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja JokeZi »

-19 on tän hetkinen kylmin käynnistys aamulla ja normisti tokalla jää käymään. Töistä lähtiessä oli auton mittarin mukaan -17.5 mutta läheinen huoltis meinas et oli -21 ja aamulla se näytti -24...

Youtubeen laitoin videon tästä töistä lähdöstä:
https://youtu.be/gtGF11HACjA

Mun mielestä ihan kova suoritus ku huomioi että kilsoja sen 450tkm ja kunnon huoltohistoriaa tolla autolla ei ainakaan mun tiedossa ole, muuta nää mun ite hoidetut jutut. -(z)-
Nykyiset. Omega B1 2.5 V6 aut., BMW 525 e34, M20B25 tuleva turbo :D
ex. Ford Transit, Omega sekasikiö B2 2,5TD, VW Passat V6 30v 4Motion, Omega 8v, Saab 9000 2.0Turbo, Vectra A 2.0 16v, Omega 2.2DTI elegance, Omega 2.0DTI, BMW 525i m20b25
Obelixii
'Senator'
'Senator'
Viestit: 649
Liittynyt: 22 Syys 2007, 22:12
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Obelixii »

Aika hätäseen kyllä imee viinaa näillä 30 asteen pakkasilla kun oikein polkee menemään, ei kehtaa alkaa edes mittailemaan. :)
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja CaLis »

No ei se oo näillä hinnoilla ja lämpötiloilla edes lähellekään kannattavaa ajaa etanolillla :D
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
JokeZi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Elo 2013, 00:04
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja JokeZi »

Jooo. Noo kyllähän tolle soppamaistuu, mut eipä näitä -20 pakkasia Tampereen kupeessa ainakaan montaa päivää näillä näkymin nykyää oo.
Tosin eipä toi enää yli -20 lähe omin avuin, ku loppuu akku kesken.. :D luulin sen olevan hyvä, mut paskalta se vaikuttaa ku pieni pyörähdys ja hyytyy heti.. Muut autot edellisinä talvina kuitenki vähä helpommin on pyörinyt.

Ja normisti pakkasella kulutus on aika samaa ku bensallaki mulla, nii en jaksa lyhyttä talvee varten vaihtaa omia suuttimia ettei kävis liian rikkaalla.
Nykyiset. Omega B1 2.5 V6 aut., BMW 525 e34, M20B25 tuleva turbo :D
ex. Ford Transit, Omega sekasikiö B2 2,5TD, VW Passat V6 30v 4Motion, Omega 8v, Saab 9000 2.0Turbo, Vectra A 2.0 16v, Omega 2.2DTI elegance, Omega 2.0DTI, BMW 525i m20b25
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Simo »

CaLis kirjoitti:No ei se oo näillä hinnoilla ja lämpötiloilla edes lähellekään kannattavaa ajaa etanolillla :D
No jaa.. 90 senttiä ja allekin kun tuo RE85 maksaa niin saa sitä kulua reilusti yli 40% enemmän että tulisi noin saman hintaiseksi kuin ajella maan halvimmalla 95E10:llä. Ja RE85:n kanssa ei tarvii lähteä metsästämään sitä halvinta asemaa kun se on saman hintaista joka ST1:llä ja Shellillä, korttialennus vain hieman voi vaihdella.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Simo kirjoitti:Ja RE85:n kanssa ei tarvii lähteä metsästämään sitä halvinta asemaa kun se on saman hintaista joka ST1:llä ja Shellillä, korttialennus vain hieman voi vaihdella.
Kuopiossa hintaan lisätään seudun kalleimman aseman tasapäistämismaksua, mutta olihan se jo alle euron :worship:
hukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Kuopiossahan on kallista,täällä alle 92 senttiä :lol:
Oon ajellu 50/50 suhteella ja 30 ollu pakkasta eikä ongelmia vakio xev koneella.
JokeZi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Elo 2013, 00:04
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja JokeZi »

Tampereella näemmä kallista, 94 senttiä abc asemilla :O st1 on selkeesti halvempi ku 90senttiä alennusten kans yleensä mulla ollu.

Tossa viikonloppuna kulutus tais pompsahtaa kun jäärata ajoo tuli harrastettua.. Tais 80 litraa kasivitosta hurahtaa 300km jäällä :D
Nykyiset. Omega B1 2.5 V6 aut., BMW 525 e34, M20B25 tuleva turbo :D
ex. Ford Transit, Omega sekasikiö B2 2,5TD, VW Passat V6 30v 4Motion, Omega 8v, Saab 9000 2.0Turbo, Vectra A 2.0 16v, Omega 2.2DTI elegance, Omega 2.0DTI, BMW 525i m20b25
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Simo kirjoitti:
CaLis kirjoitti:No ei se oo näillä hinnoilla ja lämpötiloilla edes lähellekään kannattavaa ajaa etanolillla :D
No jaa.. 90 senttiä ja allekin kun tuo RE85 maksaa niin saa sitä kulua reilusti yli 40% enemmän että tulisi noin saman hintaiseksi kuin ajella maan halvimmalla 95E10:llä. Ja RE85:n kanssa ei tarvii lähteä metsästämään sitä halvinta asemaa kun se on saman hintaista joka ST1:llä ja Shellillä, korttialennus vain hieman voi vaihdella.
No täällä se re85 maksaa euron litra ja 95e10 ~1,3 € litra. Käytännössä siis tappiota tulee helposti, saatika että säästömielessä olis jotenki kannattavaa..

Eihän siinä sit mitään jos muista syistä on se auto rakennettu etanolilla toimimaan, mutta säästömielessä en kyllä tässä vaiheessa uhrais penniäkään muutostöihin. Been there done that. Sit must tuli laiska ja tylsä + se että auton toisen käyttäjän vuoksi sen piti lähteä joka tilanteessa avainta kääntämällä käyntiin :lol:
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Obelixii
'Senator'
'Senator'
Viestit: 649
Liittynyt: 22 Syys 2007, 22:12
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Obelixii »

CaLis kirjoitti:
Simo kirjoitti:
CaLis kirjoitti:No ei se oo näillä hinnoilla ja lämpötiloilla edes lähellekään kannattavaa ajaa etanolillla :D
No jaa.. 90 senttiä ja allekin kun tuo RE85 maksaa niin saa sitä kulua reilusti yli 40% enemmän että tulisi noin saman hintaiseksi kuin ajella maan halvimmalla 95E10:llä. Ja RE85:n kanssa ei tarvii lähteä metsästämään sitä halvinta asemaa kun se on saman hintaista joka ST1:llä ja Shellillä, korttialennus vain hieman voi vaihdella.
No täällä se re85 maksaa euron litra ja 95e10 ~1,3 € litra. Käytännössä siis tappiota tulee helposti, saatika että säästömielessä olis jotenki kannattavaa..
Millä asemalla maksaa euron litra? :o
Obelixii
'Senator'
'Senator'
Viestit: 649
Liittynyt: 22 Syys 2007, 22:12
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Obelixii »

Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Obelixii kirjoitti:
CaLis kirjoitti:
Simo kirjoitti:
CaLis kirjoitti:No ei se oo näillä hinnoilla ja lämpötiloilla edes lähellekään kannattavaa ajaa etanolillla :D
No jaa.. 90 senttiä ja allekin kun tuo RE85 maksaa niin saa sitä kulua reilusti yli 40% enemmän että tulisi noin saman hintaiseksi kuin ajella maan halvimmalla 95E10:llä. Ja RE85:n kanssa ei tarvii lähteä metsästämään sitä halvinta asemaa kun se on saman hintaista joka ST1:llä ja Shellillä, korttialennus vain hieman voi vaihdella.
No täällä se re85 maksaa euron litra ja 95e10 ~1,3 € litra. Käytännössä siis tappiota tulee helposti, saatika että säästömielessä olis jotenki kannattavaa..
Millä asemalla maksaa euron litra? :o
ja kuka muka tankkaa ysivitosta :o
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: RE85 käyttö.

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Obelixii kirjoitti:
Millä asemalla maksaa euron litra? :o
Paikallisella aakkosasemalla. No oikei ehkä 0,1 senttiä vajaa..
Rizla^^ kirjoitti:
ja kuka muka tankkaa ysivitosta :o
Varmaan jokanen jolla prosenttilaskut sujuu ja polttoaineen energiasisältö on tuttu käsite :wink:
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Vastaa Viestiin