Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4370
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Ville »

Ebaysta löysin kuvan tollasesta 28NET-koneesta ilman vaihteistoa ja Cadillcin lootan, ja äkkivilkaisulla ei näyttänyt natsaavan??
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja CTi »

Olihan se Cadillacin loota kutoskoneen perästä ?
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja telwin »

Niin unohdin mainita että sitä CTS:ää on sekä Opelin että Holdenin kutosella,3.2 on Opel ja 3.6 on Holden pohjainen,mikä pitäisi olla sama kuin 2.8T.

Näkyy muuten olevan tuota 2.8V6 konettakin CTS:n nokalla.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja madi »

ei niissä ole niin hirveenä eroa muutaman sentin ku pirraa vaihdelaatikkoa
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Startti on vaan eri puolilla Holden ja Opelin lohkoissa.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viestit: 2197
Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Keski-suomi
Viesti:

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja timok »

tossa jonkinlainen kuva z28ne* koneen perästä....
tuollaista konetta etin jo siihen yhteen omega aihioon, mutta kori men paaliin :lol: ja ei halpoja koneitakaan kauheesti ollu viimetalvena tarjolla.....

kukahan Suomessa tekee ekana V6turbo Omegan (laillisesti) :peukku:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Voi hirviä mikä risukasa! Ja vielä silumiinia.

Kyllä ahdettu CIH on sentäs jotain...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Keme »

Onneksi ei tarvitse pelätä, että OCF:n viritys alueelle tulisi koskaan yhtään asiallista tai mitenkään hyödyllistä topiccia, kun aina löytyy trollaajia tai muita paskanjauhajia. Konekohtaisetkin topicit täynnä mutuilua ja muuta paskaa. :peukku:
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4672
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Keme kirjoitti:trollaajia tai muita paskanjauhajia.
Ja sellaiseksi tämäkin laskettaneen. on siellä paskan seassa kuitenkin ihan hyödyllistäkin infoa, toki työlästä ne on sieltä löytää.
Johnny, la gente esta muy loca.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Onko tuommosen piuhalimpun nokallekampeemisessa järkeä. Ajattelin vain kun jakopää ei tunnu kestävän ja kankia kurkkii lohkosta?
Tuskin tuollanen mottikaan kovin edullinen on.
Entäs moottorinohjaimen naittaminen autoon. Ohjelmoitavallahan siitäkin pääsee mutmut...
Kyllä Omegaan saa ehkä fiksumpiakin möykkyjä. Tosin onhan toi eksoottinen kasa alumiinusta...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Olin muuten sellaista sarjaa toteuttamassa tosi mielellä joskus 7v sitten. Homma tyssäs siihen, kun kukaan ei ollut valmis laittamaan sellaseen lailliseen sarjaan rahaa n.10000e verran. Tämä siis olisi käsittänyt asennusvalmiin paketin uusine softineen, kaikkine osineen ja mikä parasta tyypityslapun, jolla auton olisi saanut leimattuakin.

Silloin joku ilmotti tekevänsä puoleen hintaan samanlaisen setin. Noh, onhan tuota tullut vuosien aikana nähtyä jos jonkinlaista toteutusta rakenteluareenoilla. Puoli-ilmatteeksi näitä ei ole syntynyt vielä tähänkään päivään mennessä.

Kaiken otin selville VTT:stä ja Tiilelä Test Centeristä. Vaan kun täällä on ollut semmonen meininki havaittavissa, ettei mistään haluta maksaa oikein mitään. Sen johdosta kuoppasin koko toteutuksen.

Edelleen jälkiahtaa voi niitä vähäpäästöisiä ritsoja, kunhan vaan on laittaa massia kehiin. Tai sitten pitää ostaa jokin valmis turpiini mosa ja yrittää saada sillä kilpiin jokin peli. Tai sitten pitää tyytyä harrastamaan sen verran vanhoja esim. Opeleja, että niihin voi laittaa sen hyrskyttimen. Tai sitten pitää laittaa Bemun kone, kun Opelin koneella ei tee mukamas mitään.

Joo, että tämmöstä juttua.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja madi »

minkäslaista pakettia olit silloin toteuttamassa ??
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Niin kuin tuossa edellä jo ohimennen mainitsin. Mutta siis sarjaa, johon kuulluu 2 kpl ahtimia, pakosarjat erikoisrosterista, cooleri+paineputket, downpiiput mahdollisesti pakoputkistoineen+ katteineen, mittauksen esim. VTT:llä tyyppitodistuksineen, muutetun softan ja kaikki pikkusälät mitä asennukseen tarvitaan.


Pelkästään tyypitys olisi maksanut hunajaa.

Asiakas olisi itse asentanut kys. sarjan. Ja tietysti edellytyksenä, että moottori olisi ollut hyväkuntoinen. Mutta ei tällaista olisi kukaan voinut toteuttaa muutamalla tonnilla lailliseksi.
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja hukka »

ymmärsinkö nyt oikein että vtt:mittausta ei tarvitse tehdä jos heitän omegan(vm-94) pellin alle saabin 3,0l turbo koneen?

entä sitten jos muuttaa saabin koneessa ahtamistyyliä pakokaasu ahtimesta-remmiin tarviiko muutakuin tehomittauksen?(omavalmiste remmisarja odottaa paikalleen laittoa ja tarkoitus muutoskatsastaa jollain konstilla)

kertokaa jos jollain tietoa/kokemusta
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Avatar
Erzki
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2766
Liittynyt: 09 Syys 2006, 09:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Erzki »

ymmärsinkö nyt oikein että vtt:mittausta ei tarvitse tehdä jos heitän omegan(vm-94) pellin alle saabin 3,0l turbo koneen?
Ei Tarvii vtt:llä mittausta tehdä.
entä sitten jos muuttaa saabin koneessa ahtamistyyliä pakokaasu ahtimesta-remmiin tarviiko muutakuin tehomittauksen?(omavalmiste remmisarja odottaa paikalleen laittoa ja tarkoitus muutoskatsastaa jollain konstilla)
Tuon ikäsessä autossa se taitaa jo vaatia sitten vtt:lla tai vast. mittauksen...

Eikö kannattas jo mielummin laittaa keulille vaikka saabin B2x4 E/L/R kone. Enemmän viritys potentiaalia kuin tuossa 3l turbo koneessa.
2x Dodge + 1 Chevrolet work truck
Vastaa Viestiin