Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
joo,ei oo tullut hirveesti viime aikoina seurattua rakentelu säädöksiä yms mutta nyt ruvennut hiukan kiinnostamaan josko sitä rupeis järkeilemään jotain projektia.
eli ajatus olisi senator b tai omega b1 ja ahdettu tekniikka.jostain lueskelin että vähäpäästöisenkin turbotus onnistuisi nykyään jollain omavalmiste versiolla.
eli josko joku ystävällinen viitsisi valaista nykysäännöistä tietämätöntä,kiitos jo etukäteen
eli ajatus olisi senator b tai omega b1 ja ahdettu tekniikka.jostain lueskelin että vähäpäästöisenkin turbotus onnistuisi nykyään jollain omavalmiste versiolla.
eli josko joku ystävällinen viitsisi valaista nykysäännöistä tietämätöntä,kiitos jo etukäteen
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Jaa siis jotenkin muuten kuin VTT/mikäliepäästömittausfirman kautta? Mistä moinen tieto?
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Toisesta saman ikäisestä, tai uudemmasta, voi vaihtaa tiesti koneen ilman pussitestiä tietyin rajauksin, mutta empä ole kuullut että ilman pussitestiä saisi omavalmisteista leimaan vähäpäästöisessä kopassa.
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Voi tietysti olla pieniä vaikeuksia saada esim. jonkun uuden etuvedon voimansiirtoa sovitettua uuden takavedon koriin. Ainakin jotain askartelua voi olla tiedossa.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Olen antanu itteni ymmärtää, että ilman e-tyyppihyväksyntää oleviin peleihin ei tarviis moottorin ja voimansiirron olla samaa pakettia. Ts. b1 omega ennen xx.1996(?) tjsp. saa lykätä sen etuvedon ahdetun koneen ompun omaan voimansiirtoon. Taitaa tällänen löytyä foorumilta toteutettunakin..
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Kyllä ja sama toimii myös etuvetoiseen/nelivetoiseen...PJR kirjoitti:Olen antanu itteni ymmärtää, että ilman e-tyyppihyväksyntää oleviin peleihin ei tarviis moottorin ja voimansiirron olla samaa pakettia. Ts. b1 omega ennen xx.1996(?) tjsp. saa lykätä sen etuvedon ahdetun koneen ompun omaan voimansiirtoon. Taitaa tällänen löytyä foorumilta toteutettunakin..
e hyväksyntä tuli pakolliseksi uusiin automalleihin 1.1 98 alkaen.
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Mutta jos kartoitetaan jotain valmista kone/vaihteistopakettia jonka voisi heittää Omega B1 konehuoneeseen ja saisi vielä leimattua, niin mitä ne olisi?
Tehokkain malli ainakin B1 on MV6 211hv+20%, joten suurin sallittu teho on 253hv ja tilavuus karkeesti 2990cm2+25%=3737cm2
Noihin menisi ainakin joitain BMW R6 moottoreita, mutta entäpä nuo ahdetut japanin moottorit? Niitä en ainakaan minä tunne...
EDIT: ainakin tollanen tieto löyty Nissan RB25DET - twin-cam TURBO (T3 Turbo) (245 to 250 hp and 319 N·m)
EDIT2: Toisaalta kiinnostaisi kyllä ahtaa tuota omaa X30XE:täkin, esim Rotrexin C30-84 ahtimella, vielä kun sille löytäisi jostain myyjän ja hinnan
Tehokkain malli ainakin B1 on MV6 211hv+20%, joten suurin sallittu teho on 253hv ja tilavuus karkeesti 2990cm2+25%=3737cm2
Noihin menisi ainakin joitain BMW R6 moottoreita, mutta entäpä nuo ahdetut japanin moottorit? Niitä en ainakaan minä tunne...
EDIT: ainakin tollanen tieto löyty Nissan RB25DET - twin-cam TURBO (T3 Turbo) (245 to 250 hp and 319 N·m)
EDIT2: Toisaalta kiinnostaisi kyllä ahtaa tuota omaa X30XE:täkin, esim Rotrexin C30-84 ahtimella, vielä kun sille löytäisi jostain myyjän ja hinnan
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Mikä tulee tehopainosuhteeksi tuolla 253 HV:llä,sehän ei saa olla alle 7kg/Kw.
Tommoinen löytyi Saksasta >> http://www.lachgas-direkt.de/Rotrex-C30-84/en
Melko arvokas.
Tommoinen löytyi Saksasta >> http://www.lachgas-direkt.de/Rotrex-C30-84/en
Melko arvokas.
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Saabin B204 ja B234 sarjan koneet jotka on myös bolt-on Omegan askiin. Öljypohjassa tosin pahka about keskellä konetta, eli vaatinee jotain askartelua johonkin kuitenkin.
B204E:
219 N·m (162 lb·ft) @ 3600 rpm
154 hp (115 kW) @ 5500 rpm
B204L:
263 N·m (194 lb·ft) @ 2100 rpm
185 hp (138 kW) @ 5500 rpm
B204R:
280 N·m (210 lb·ft) @ 2200 rpm
200 hp (150 kW) @ 5500 rpm
B234E:
260 N·m (190 lb·ft) @ 2100 rpm
170 hp (130 kW) @ 5700 rpm
B234L:
294 N·m (217 lb·ft) @ 1800 rpm
200 hp (150 kW) @ 5500 rpm
B234R:
342 N·m (252 lb·ft) @ 1950 rpm
225 hp (168 kW) @ 5500 rpm
B204E:
219 N·m (162 lb·ft) @ 3600 rpm
154 hp (115 kW) @ 5500 rpm
B204L:
263 N·m (194 lb·ft) @ 2100 rpm
185 hp (138 kW) @ 5500 rpm
B204R:
280 N·m (210 lb·ft) @ 2200 rpm
200 hp (150 kW) @ 5500 rpm
B234E:
260 N·m (190 lb·ft) @ 2100 rpm
170 hp (130 kW) @ 5700 rpm
B234L:
294 N·m (217 lb·ft) @ 1800 rpm
200 hp (150 kW) @ 5500 rpm
B234R:
342 N·m (252 lb·ft) @ 1950 rpm
225 hp (168 kW) @ 5500 rpm
JEEEEEEEEEEEEE!
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
telwin kirjoitti:Mikä tulee tehopainosuhteeksi tuolla 253 HV:llä,sehän ei saa olla alle 7kg/Kw.
253hv=186kW. 7x186=1302. Eli 186 kilowattinen auto pitäis olla vähintään 1302 kilon painoinen, ja taitaa omega painaa reippaasti enemmän?
Farkun otteessa tais olla jotain 1650? Silloin olis tehopainosuhde 8,9kg/kW jos tehoa on toi 186 kW.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Mitenkäs tuo Jerzey:n omega, eikös siinä oo OPC astran kone ja ompun oma laatikko?
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Jerzeyllä on M3 bemarin 6-vaihteinen Getrag.
Omassa autossa ei ainakaan ole huolta tuosta teho/painosuhteesta kun on painavin malli...
Omassa autossa ei ainakaan ole huolta tuosta teho/painosuhteesta kun on painavin malli...
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
B308EKeme kirjoitti:Saabin B204 ja B234 sarjan koneet jotka on myös bolt-on Omegan askiin. Öljypohjassa tosin pahka about keskellä konetta, eli vaatinee jotain askartelua johonkin kuitenkin.
V6 B308E 2962 cm3 147 kW (200 hv) @ 5000 r/min 310 Nm @ 2500 r/min
"Pienellä" askartelulla myös
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Mites nuo uudemmat Vectrojen 250hv 2.8T? Soipisiko moiset noihin Omegoiden omiin vaihdelootiin?
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen
Käsitykseni mukaan ei,mutta lootan saa vaikka Cadillac CTS mallista.Ville kirjoitti:Mites nuo uudemmat Vectrojen 250hv 2.8T? Soipisiko moiset noihin Omegoiden omiin vaihdelootiin?