Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
sarvijärvi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 08:33

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja sarvijärvi »

onnistuuko esim b2 omegaan vm 2000 laittaa laillisesti jokin samanikäsen saabin tekniikka? aina kiinnostanu nuo saabin koneet kun kerran sopis ompon lootaan... :bonk:
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Keme »

sarvijärvi kirjoitti:onnistuuko esim b2 omegaan vm 2000 laittaa laillisesti jokin samanikäsen saabin tekniikka? aina kiinnostanu nuo saabin koneet kun kerran sopis ompon lootaan... :bonk:
Lyhyesti vastattuna: ei.
JEEEEEEEEEEEEE!
sarvijärvi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 08:33

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja sarvijärvi »

kiitos vastauksesta, siinä oli kaikki mitä pitikin :D entäs kun mulla olis 2kpl 3000 24v joista tulossa evo500 replikoita, toinen on vm89 tv joka on 24v koneella ja toinen rullaava ja kohtuuttoman hyvä koppa mutta vähäpäästöinen... siihen tulossa kaaret yms ja muutenkin racempi malli, tuo tekniikka puoli on vielä auki. siihen vissin sais laittaa jonkun saabin tekniikan?
Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2562
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja temetsy »

Saa laittaa, ei oo vielä tyyppihyväksyttyä vuosimallia :)
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
sarvijärvi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 08:33

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja sarvijärvi »

mikä noista saabin koneista on paras kestävyyden/viriosien saatavuuden suhteen ja mistä mallista sen löytää?ei noi kalliita näytä net :D tiautossa tai avklla olevan...
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Keme »

sarvijärvi kirjoitti:mikä noista saabin koneista on paras kestävyyden/viriosien saatavuuden suhteen ja mistä mallista sen löytää?ei noi kalliita näytä net :D tiautossa tai avklla olevan...
T5 kone eli B204 tai B234. -94 noiden valmistus on alkanut ja jossain 2000 vaihtuu T7 koneeksi. Eli vähintään vm. -94 900 tai 9000, niin on T5 koneella. 98-2000 9-3 on ehkä todennäköisesti T5 koneella.

Tosta parit vinkit kyseisen koneen rakenteluun liittyen: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 26&start=0

Tunkkaan tähän jatkoksi privaviestin mitä on parille Omegan rakenteluvinkki kyselijälle tullut pistettyä muutenkin:
Keme kirjoitti:Moro,
Aihioksi NG900/alkupään 9-3 ehdottomasti. Erot 9000 verrattuna:
- Öljypohja on matalampi ja parempi pystyasennukseen
- Imusarjassa on kaasuläppä ylöspäin eikä tulipeltiin
- Apulaitteet on sijoiteltu fiksummin, ohjaustehostimen pumppu on about siinä missä se on Omegassa orggiksenakin.
- Jos vakiopakosarja ja ahdinhärdelli mahtuu paikalleen (kuten se omegaan ehkä vaikuttaisi mahtuvan), niin ahdin on "oikeinpäin" ts. ei tarvi tehä vesi- ja öljyputkia uusiksi.

Tosta vähän jonkinsortin vastaavanlaista visiointia.
http://www.cruisingnight.fi/forum/viewt ... ?f=4&t=100
JEEEEEEEEEEEEE!
sarvijärvi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 08:33

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja sarvijärvi »

kiitos tiedoista!! tarttee vielä suunnitella että kumpaan tuota tekniikkaa sovittaisi, tuo tekniikanvaihto mikä on nyt työn alla olis varmaan parempi turbotella kun on jo prosenttipeli. mites tuon ahdistaminen kun on tv 27% ja ja merkitty vähäpäästöiseksi vaikka on vm89 ja alunperin 2.4, nyt 3.0 24v koneella. olis tuo alkuperäinen 3000 ilman tekniikka ja todella hyvä koppa jos laittaisinkin tuon 24v tekniikan siihen ja pitäisin alkuperäisenä. kikkailis ton prosenttivehkeen kanssa sitten?
Rak
'Senator'
'Senator'
Viestit: 820
Liittynyt: 13 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Rak »

Kun tuota saappaan 3 litran urbokonetta on näkemä paljo ihmetelty niin verratkaapa silmällä sitä ooppelin x30xe:hen.
Onkohan niissä mitään yhtäläisyyttä? ;)
Joku saattas sanua että sama kone ahtia lukuunottamatta.
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Nykysäännöt auton virittämisestä/ahtaminen

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Onhan se melkein sama kone. Yksi harrastaja postasi projektiinsa liittyen niitä eroja tänne forumiin. Lohkon dekkitaso on vähän eri (tosin joistain Opeleista löytyy samaa lohkoa). Imusarja nyt on toki ihan oman näköinen.

Nykymeininki siis on sitä, että ainakaan isojen autokonsernien osalta ei voi puhua varsinaisesti automerkeistä yksittäisinä valmistajina. Tuota X30XE moottoriperhettä löytyy Saabina, Holdenina, Opelina, Saturnina, Cadillacina. Joka automerkin forumilla ihmetellään samaa, "katos tää mun Caddyn kone on saman näkönen kuin jossain ihme Opelissa Euroopassa, mikä juttu tää on" :lol: Ja aussit on aina sitä mieltä, että kaikki muut GM:n automerkit on kehitelty Holdenin pohjalta.
Vastaa Viestiin