Vectra B kevennys?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10 Marras 2011, 17:34
Vectra B kevennys?
Niin, onko sakki keventänyt tuota B-Vectraa, ittellä on x20xev-koneella, ja välitykset on tosi pitkät.
Mikä sinänsä on hyvä polttoainetalouden kannalta.
Mutta keventäminenhän vaikuttaisi sekä tehopainosuhteeseen, että alustaan toimintaan.
Ja onkohan sporttivarusteisessa vectrassa matalampi ja jäykempi (paljon verrattuna samanlaiseen 1.8 Vecculiin) alusta?
Mistähän sitä painoa saisi pois sillain fiksusti, mig-kone on kyllä. Jos tekee vaikkapa esim. joitain peltisiä jäykisteitä putkestä pellin sijaan, näin olen volvoja "laihduttanut".
Laitanpa kuvan, niin fiksut osaavat kertoa, onko tämä normaalia malammalla? Ainakin alusta on hemmetin kova, ja ei ole ite rälläköity "alustasarja", sen verta minäkin huomaan. Tosin kuvakulma on tosi huono, piti vahauksen jälkeen vaan näpsästä.
Mutta sivulta kun katsoo, niin nämä 195/60/15" talvirenkaat on melkeen kaaren tasalla. Joku puoltoistasenttiä jää kaaren ja renkaan yläpinnan väliin.
Nyt on pölärit, mutta kesäksi ostan tähän 16"alut (mielestäni isommat on rumat) ja niihin sit uudet kumit. Joku 205/55/16" vois olla hyvä.
Uploaded with ImageShack.us
Ja onko olemassa semmosia helppoja virejä olemassa tähän, epäilen kyllä, mutta jotai näprättävää olisi hyvä olla.
Voishan ne tulpat tietysti tarkistaa. jne. Juu, mut kevennystä ja pikkuvirivinkkejä otetaan vastaan erittäin mielellään!
Mutta pääpointtina kevennyss + muite pikkuvirejä.
Mikä sinänsä on hyvä polttoainetalouden kannalta.
Mutta keventäminenhän vaikuttaisi sekä tehopainosuhteeseen, että alustaan toimintaan.
Ja onkohan sporttivarusteisessa vectrassa matalampi ja jäykempi (paljon verrattuna samanlaiseen 1.8 Vecculiin) alusta?
Mistähän sitä painoa saisi pois sillain fiksusti, mig-kone on kyllä. Jos tekee vaikkapa esim. joitain peltisiä jäykisteitä putkestä pellin sijaan, näin olen volvoja "laihduttanut".
Laitanpa kuvan, niin fiksut osaavat kertoa, onko tämä normaalia malammalla? Ainakin alusta on hemmetin kova, ja ei ole ite rälläköity "alustasarja", sen verta minäkin huomaan. Tosin kuvakulma on tosi huono, piti vahauksen jälkeen vaan näpsästä.
Mutta sivulta kun katsoo, niin nämä 195/60/15" talvirenkaat on melkeen kaaren tasalla. Joku puoltoistasenttiä jää kaaren ja renkaan yläpinnan väliin.
Nyt on pölärit, mutta kesäksi ostan tähän 16"alut (mielestäni isommat on rumat) ja niihin sit uudet kumit. Joku 205/55/16" vois olla hyvä.
Uploaded with ImageShack.us
Ja onko olemassa semmosia helppoja virejä olemassa tähän, epäilen kyllä, mutta jotai näprättävää olisi hyvä olla.
Voishan ne tulpat tietysti tarkistaa. jne. Juu, mut kevennystä ja pikkuvirivinkkejä otetaan vastaan erittäin mielellään!
Mutta pääpointtina kevennyss + muite pikkuvirejä.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Vectra B kevennys?
Kilpakäyttöönhän kevennys on helppoa. Otetaan kaikki "turha" pois, vaihdetaan kaikki vaihdettavissa oleva kevyempiin materiaaleihin (alumiini, lasikuitu) ja tämmöisessä kiulussa painonsäästöä tulee jopa 200kg, mikä tuntuu kiihtyvyydessä ja ajettavuudessa hyvinkin. Mutta haluatko ajaa arkiajot rämisevällä äänekkäällä vehkeellä tiukassa lasikuituistuimessa ja tietenkään ei ole ilmastointia ym turhaa ?
Re: Vectra B kevennys?
Ei mitään järkeä lähteä keventämään tälläisiä kotteroita, vaihda suosiolla se vaikka V6 vectraan ja siihen niitä pikkuvirejä näpräät.
Johnny, la gente esta muy loca.
Re: Vectra B kevennys?
juurikinniin kirjoitti: peltisiä jäykisteitä putkestä pellin sijaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- vetkula4x4
- 'Diplomat'
- Viestit: 1284
- Liittynyt: 16 Huhti 2006, 17:31
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Vectra B kevennys?
Taka ja apukuskin penkit pois. Kuolevaisia vähemmän kyydissä
Re: Vectra B kevennys?
Kuulostas järkevimmältä vaihtoehdolta. Mites sitte viel muut liikenteessä olijat suojattais.vetkula4x4 kirjoitti:Taka ja apukuskin penkit pois. Kuolevaisia vähemmän kyydissä
Re: Vectra B kevennys?
eetyllähän on projekti topikissa hyviä vinkkejä mutta ne on kylläkin vanhenpaan korimalliin..
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Re: Vectra B kevennys?
Itsellä myös sport mallin vectra vm 98, alusta on jäykempi ja jouset on -20mm normaaliin verrattuna . Monta kiloa lähtee kun repii takapenkit ja pelkääjän penkin pois niinkuin vetkula4x4 jo aiemmin mainitsikin. Kuskille sitten kevyt rallijakkara
Re: Vectra B kevennys?
Ja sitten kun on sisusta otettu pois, niin ei muutakun saihailemaan ovien sisältä ne paksut rauta putket pois (jotain turhia kolariturva juttuja).
Konepelti lasikuituiseksi, takaluukusta ja ovista kehikot pois tai siis kaikki ylimääräinen.
renkaiksi jotkut mahdollisimman kapeat ja pienet.
Pakoputkesta pari metriä pois ja ulostulo eturenkaan taakse.
Eiköhän noilla nyt alkuun!
Konepelti lasikuituiseksi, takaluukusta ja ovista kehikot pois tai siis kaikki ylimääräinen.
renkaiksi jotkut mahdollisimman kapeat ja pienet.
Pakoputkesta pari metriä pois ja ulostulo eturenkaan taakse.
Eiköhän noilla nyt alkuun!
Vectra b caravan -99
Kadett b caravan -67
Kadett b sedan -73
Kadett b caravan -67
Kadett b sedan -73
Re: Vectra B kevennys?
Jos jotain oikeaa painonsäästöä yrittäisi noista ovista, niin kyllä ne koko ovet pitäisi tehdä kuidusta ja pistää polykarbonaattilasit. Ton sahailun hyöty pyörii muutamissa kiloissa, mutta sitä helvetin painavaa rautaa jää siihen vielä aika paljon.joonaspaa kirjoitti:Ja sitten kun on sisusta otettu pois, niin ei muutakun saihailemaan ovien sisältä ne paksut rauta putket pois (jotain turhia kolariturva juttuja).
JEEEEEEEEEEEEE!