Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Oisko tämmönen ketju ihan ok? Että vois kysellä semmosiä tyhmiä kysymyksiä virittämiseen liittyen mihin ei oikein löydä vastausta.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Minkä verran sytytyksen ennakon pudotus nakutuksen tunnistuksessa on hyväksyttävissä/järkevissä rajoissa?
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Tuohon varmaankin oikein vastaus on tarpeen mukaan. Eikös hyväksyttävä ole se määrä millä nakutus loppuu? Asteina sitä tuskin kukaan pystyy tarkalleen sanomaan että pätisi jokaisessa tapauksessa. Tietty jos haluat jonkun astemäärän ni sanon vaikka -25 astetta...tuskin nakuttaa enää yksikään moottori tuolla ennakon pudotuksella
Kysymyksesi pointtina lienee se että tiedät paljonko nykyisellään pudottaa ja epäilet jonkun muun asian olevan pielessä, vai?
Kysymyksesi pointtina lienee se että tiedät paljonko nykyisellään pudottaa ja epäilet jonkun muun asian olevan pielessä, vai?
Todennäköisesti väärässä.
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Toki , mutta sitäpä juuri tässä ajan takaa että jos jatkuvasti tarvitaan vaikka yli kymmenen asteen korjaus niin eikö jotain ole silloin alunperinkin pielessä. Eli tarkoitukseni on kysyä, että minkä verran tuota voi hyväksyä ikäänkuin ominaisuutena ilman että vaatii toimenpiteitä sen syyn etsimiseksi? Työkaveri tietää audipuolelta aika paljon ja kertoi omassa S4:ssa pitäneen kaheksaa astetta vielä ihan ok:na. Kaheksan vilahteli omassa pannussa isoimmilla paineilla ja ja vakiopaineillakin neljää.. Enkä tiedä pitääkö mun etsiä sille joku syy vai ratkaista ongelma korjaamalla diagnosoimatta kaikki jatkoa ajatellen mahdolliset aiheuttajat (tulpat, ahtopaine, jäähdytys, bensa, seos) vai olla tekemättä mitään.omega16T kirjoitti:Tuohon varmaankin oikein vastaus on tarpeen mukaan. Eikös hyväksyttävä ole se määrä millä nakutus loppuu? Asteina sitä tuskin kukaan pystyy tarkalleen sanomaan että pätisi jokaisessa tapauksessa. Tietty jos haluat jonkun astemäärän ni sanon vaikka -25 astetta...tuskin nakuttaa enää yksikään moottori tuolla ennakon pudotuksella
Kysymyksesi pointtina lienee se että tiedät paljonko nykyisellään pudottaa ja epäilet jonkun muun asian olevan pielessä, vai?
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
En tiedä kuinka paljon noissa nykytekniikoissa pelataan milläkin värkeillä nakutuksen estämiseksi mutta kuvittelisin että ennakot ovat tyhjäkäynnillä parissakympissä, kierroksilla vaparialueella jossakin 30 asteen paikkeilla, ehkä vähän ylikin ja ahtojen noustessa tippuu jonnekkin 20-25 asteen välille. Nuo ihan arvauksena eli ei kannata ottaa minään todellisina arvoina.
Uskoisin kuitenkin että kovemmilla ahdoilla reilu kymmenenkin astetta pudotusta on vielä ok. Kun kuitenkin noissa nykyajan ahtopainemoottoreissa on suhteellisen kovat puristussuhteet niin pudotusta tarvitaan aika paljon, varsinkin jos on lastutettu, koska sylinteripaineet nousee pakopaineen ansiosta varmaan kohtuu herkästi kun nuo orggisahtimien pakopesät on niin pieniä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Uskoisin kuitenkin että kovemmilla ahdoilla reilu kymmenenkin astetta pudotusta on vielä ok. Kun kuitenkin noissa nykyajan ahtopainemoottoreissa on suhteellisen kovat puristussuhteet niin pudotusta tarvitaan aika paljon, varsinkin jos on lastutettu, koska sylinteripaineet nousee pakopaineen ansiosta varmaan kohtuu herkästi kun nuo orggisahtimien pakopesät on niin pieniä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Millainen järki ois vaihtaa katti suoraan putkeen vectra b1 2.0 ekotekkiin.. vai oisko pieni vaimennin parempi?
Onko tuosta haittoja? esim Savutusta tms.
muut virit ovat
2.5" rosteri putkisto katista
Bmc Ram air
kantta laskettu ja venttiilit sun muut puhdistettu.
Täysin vakiona oli mitattu 132hv (löpönä e95) vaparin sekä kannenlaskun+sisäosien fiksauksen myötä 144hv (löpönä shellin v-poweri)
ois mukava nähdä tulosta seuravaa kertaa silmälläpitäen ja mieteinkin jos auttais tuon rosteri putkiston kera tämä katin poisto?
:E katti korvattu.. yläpäänteho nous potkii hiukan enempi ku Xe
Onko tuosta haittoja? esim Savutusta tms.
muut virit ovat
2.5" rosteri putkisto katista
Bmc Ram air
kantta laskettu ja venttiilit sun muut puhdistettu.
Täysin vakiona oli mitattu 132hv (löpönä e95) vaparin sekä kannenlaskun+sisäosien fiksauksen myötä 144hv (löpönä shellin v-poweri)
ois mukava nähdä tulosta seuravaa kertaa silmälläpitäen ja mieteinkin jos auttais tuon rosteri putkiston kera tämä katin poisto?
:E katti korvattu.. yläpäänteho nous potkii hiukan enempi ku Xe
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Täähän on täydellinen topic Sellasta vaan aattelin mielenkiinnosta kysyä että jos A-omenasta heittää ohjaustehostimella vesilintua (89 20NE) niin oisko mahdollista millään tavalla muokata rattiakselia silleen että se ohjaus ei olisi kovin raskas/jostain autosta tehostamaton rattiakseli jolloinka se liikkeessä on kevyt kääntää kuin pulmunen?
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Jostain Rekordista tehostamaton simpukka ja apusimpukka (varret pitää olla samanmittaiset). Kevenee kyl ja ON hidas.eety kirjoitti:Täähän on täydellinen topic Sellasta vaan aattelin mielenkiinnosta kysyä että jos A-omenasta heittää ohjaustehostimella vesilintua (89 20NE) niin oisko mahdollista millään tavalla muokata rattiakselia silleen että se ohjaus ei olisi kovin raskas/jostain autosta tehostamaton rattiakseli jolloinka se liikkeessä on kevyt kääntää kuin pulmunen?
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Saiskos sitä sitten mitenkä nopeennettua? Eihän se nyt mukavaa ole jos pitää veivaa niinku raktoria... Mut kiitoksia noista simpukka vinkeistämotorsport kirjoitti:Jostain Rekordista tehostamaton simpukka ja apusimpukka (varret pitää olla samanmittaiset). Kevenee kyl ja ON hidas.eety kirjoitti:Täähän on täydellinen topic Sellasta vaan aattelin mielenkiinnosta kysyä että jos A-omenasta heittää ohjaustehostimella vesilintua (89 20NE) niin oisko mahdollista millään tavalla muokata rattiakselia silleen että se ohjaus ei olisi kovin raskas/jostain autosta tehostamaton rattiakseli jolloinka se liikkeessä on kevyt kääntää kuin pulmunen?
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Minkä takia autosta pitää poistaa ohjaustehostin?eety kirjoitti:Saiskos sitä sitten mitenkä nopeennettua? Eihän se nyt mukavaa ole jos pitää veivaa niinku raktoria... Mut kiitoksia noista simpukka vinkeistämotorsport kirjoitti:Jostain Rekordista tehostamaton simpukka ja apusimpukka (varret pitää olla samanmittaiset). Kevenee kyl ja ON hidas.eety kirjoitti:Täähän on täydellinen topic Sellasta vaan aattelin mielenkiinnosta kysyä että jos A-omenasta heittää ohjaustehostimella vesilintua (89 20NE) niin oisko mahdollista millään tavalla muokata rattiakselia silleen että se ohjaus ei olisi kovin raskas/jostain autosta tehostamaton rattiakseli jolloinka se liikkeessä on kevyt kääntää kuin pulmunen?
-
- 'Senator'
- Viestit: 418
- Liittynyt: 08 Maalis 2011, 00:47
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Kohta on a omega halvalla nettiautossa myynnissä mistä on ohjauksen osat irroteltu...
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Samasta syystä kun teidän pitää tulla heittään offtopiccia joka paikkaan?
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Kevyt tehostamaton ohjaus on hidas,johtuen ohjausvaihteen välityssuhteesta.eety kirjoitti:Täähän on täydellinen topic Sellasta vaan aattelin mielenkiinnosta kysyä että jos A-omenasta heittää ohjaustehostimella vesilintua (89 20NE) niin oisko mahdollista millään tavalla muokata rattiakselia silleen että se ohjaus ei olisi kovin raskas/jostain autosta tehostamaton rattiakseli jolloinka se liikkeessä on kevyt kääntää kuin pulmunen?
Jos taas haluaa nopean ohjauksen ilman tehostinta siitä tulee raskas kääntää.
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
Asia selvä, ei voi saada kumpaakin.telwin kirjoitti:Kevyt tehostamaton ohjaus on hidas,johtuen ohjausvaihteen välityssuhteesta.eety kirjoitti:Täähän on täydellinen topic Sellasta vaan aattelin mielenkiinnosta kysyä että jos A-omenasta heittää ohjaustehostimella vesilintua (89 20NE) niin oisko mahdollista millään tavalla muokata rattiakselia silleen että se ohjaus ei olisi kovin raskas/jostain autosta tehostamaton rattiakseli jolloinka se liikkeessä on kevyt kääntää kuin pulmunen?
Jos taas haluaa nopean ohjauksen ilman tehostinta siitä tulee raskas kääntää.
Re: Tyhmät / noob -kysymykset virittämisestä
mitä oikeasti vaaditaan että moottorista tulee omavalmiste? olis ideana 20xe laittaa b asconaan jossa max moottorinteho on 136hp niin saako omavalmistetta tehtäessä moottorin alkuperäinen teho laskea? (xe:ssä 150hp) vai onko pakko toteuttaa rojekti 8v lohkolla. entä sitten kun laatokka foorumilla joku sano että pelkästään ahtamisella koneesta saa omavalmisteen? ja mitenkä vapari kone kelpaisi omavalmisteena? riittääkö jos tekee uuen imusarjan ja toisenlaisen pakosarjan? ja vaikka säädettävät nokkapyörät? ja/tai eri moottorin ohjauksen? mikä on vähimmäis vaatimus että moottori on omavalmiste?
Kadett D 83 1.2 S (nykyinen käyttis), Omega A 89 2.0 EX, Vectra B 96 2.0 (akalla käytössä), Corsa A 91 1.4 EX, Vectra B 99 1.8 EX, Astra G 98 1.6 EX, Ascona B 81 1,3->2.0 (harraste)