2.0 DTI paljonko ajettuja löytyy?
Olen minäkin tuolla 150 tkm runksuttanut ja ei se vielä ole hajonnut, mutta se viimeinen päivä on kohta 5 vuotta lähempänä...
Jos 300 tuhatta ajetun DTI:n imusarjaa ei ole putsattu milloinkaan, on pieni ihme, että auto liikkuu vielä omin voimin Veikkaan, että ilmukanavat on jo aika pieniä. Tietysti merkkiliike pystyy lukemaan massamittarin arvot.
Jos 300 tuhatta ajetun DTI:n imusarjaa ei ole putsattu milloinkaan, on pieni ihme, että auto liikkuu vielä omin voimin Veikkaan, että ilmukanavat on jo aika pieniä. Tietysti merkkiliike pystyy lukemaan massamittarin arvot.
Monillehan, etenkin vanhemmille vaihdelaatikoille, on ihan ominaista pitää tyhjäkäynnillä semmoista raksuttavaa ääntä kun kytkin on ylhäällä. Esim. omassa 90-luvun patongissani ja kaverini -02 ibizassa piti laatikko kovaakin ääntä tyhjäkäynnillä kytkimen ollessa ylhäällä.
Ääni tulee vaihdelaatikon rataspyörästöstä, jossa rattaiden käyntivälys aiheuttaa "raksuttavan" äänen kun varsinaista vetomomenttia ei ole kuitenkaan kytkettynä. Kun kytkin painetaan alas, ei voimaa siirry moottorista laatikkoon jolloin eivät rattaatkaan pyöri.
Vaihdelaatikoiden öljynviskositeetti vaikuttaa tuohon ylim. ääneen jonkinverran. Paksu öljy vaimentaa rattaan käyntivälyksestä johtuvaa rallatusta, mutta taas toisaalta ei tunkeudu -eli voitele- rattaiden väliseen hammaskosketukseen niin hyvin kuin pienemmän viskositeetin omaava öljy.
Ääni tulee vaihdelaatikon rataspyörästöstä, jossa rattaiden käyntivälys aiheuttaa "raksuttavan" äänen kun varsinaista vetomomenttia ei ole kuitenkaan kytkettynä. Kun kytkin painetaan alas, ei voimaa siirry moottorista laatikkoon jolloin eivät rattaatkaan pyöri.
Vaihdelaatikoiden öljynviskositeetti vaikuttaa tuohon ylim. ääneen jonkinverran. Paksu öljy vaimentaa rattaan käyntivälyksestä johtuvaa rallatusta, mutta taas toisaalta ei tunkeudu -eli voitele- rattaiden väliseen hammaskosketukseen niin hyvin kuin pienemmän viskositeetin omaava öljy.
Kutosen murinassa on sitä jotain...
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: ilmajoki
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: ilmajoki
mitäs makso. oon pitkään suunnitellu lastuttamista muttakun..astramaani kirjoitti:näi ot,olen vähä ajatellu lastuttaa ku tuli noi alessioit hommattua,kuulemma niin raskaat et ei jaksa pyörittaa ,jamboylla oli toi halpa lastu,ajatellu samaa..onko lastu kokemuksia??
ei vaan saa aikaeks ja on vähä kalliita noi lastut. muukkonen meinas
et on turbo liian pieni. no onhan se. laitas hintatietoa
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: ilmajoki