Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Autosta meni talvella yksi hehku, mutta eipä se juuri käyntiin lähtöön vaikuttanut, joten uudet hehkut on vielä hyllyssä odottelemassa syksyä.
Alkutalvesta auto teki muutaman kerran sen, että sammui satunnaisesti ajosta, mutta lähti uudelleen käyntiin. Arvelin, jotta kampiakselin asentotunnistinhan se temppuilee, joten vaihdoin sen. Ei auttanut, vaan satunnainen semmuilu jatkui.
Vaihdoin myös polttoainesuodattimen uuteen, ei auttanut.
Auto oli ajossa ja vika pahentui ajan myötä. Nyt auto lähtee käyntiin vain starttipilotilla ja sillä pystyy ajamaan, mikäli käyttää isoja kierroksia. Kun auto sammuu, tulee uudelleenkäynnistys suorittaa käynnistysspraylla.
Tankkipumppu lähtee päälle ja käynnissä ollessaan auto tuntuu toimivan normaalisti.
Vikakoodeja on muutama:
038008, hehku, oli jo ennen varsinaista vikaa
21470F suutin?
21500F suutin?
02650F suutin?
02680F suutin?
02710F suutin?
009056
00900A
Motivaatio on hieman hukassa, joten laitoin auton seisontaan. Kilometrejä on jo 350tkm, joten mietin, mitä osia tuohon vaihtaisi, vai laittaako pelto / varaosa-autoksi tai myykö pois tuollaisenaan.
Toisaalta auto on muutoin todella hyvä, huollettu ja hyvä ajolleen. Mietin, että pitäisikö tuohon vaihtaa korkeapainepumppu vai voiko johtua pelkästään suuttimesta / suuttimista? Molempia saa käytettynä edullisesti, mutta etenkin korkeapainepumpun osalta vaihto joutuu odottelemaan kesälomia sekä suurempaa motivaatiota.
Onko tietoa mikä tuosta on mennyt?
Alkutalvesta auto teki muutaman kerran sen, että sammui satunnaisesti ajosta, mutta lähti uudelleen käyntiin. Arvelin, jotta kampiakselin asentotunnistinhan se temppuilee, joten vaihdoin sen. Ei auttanut, vaan satunnainen semmuilu jatkui.
Vaihdoin myös polttoainesuodattimen uuteen, ei auttanut.
Auto oli ajossa ja vika pahentui ajan myötä. Nyt auto lähtee käyntiin vain starttipilotilla ja sillä pystyy ajamaan, mikäli käyttää isoja kierroksia. Kun auto sammuu, tulee uudelleenkäynnistys suorittaa käynnistysspraylla.
Tankkipumppu lähtee päälle ja käynnissä ollessaan auto tuntuu toimivan normaalisti.
Vikakoodeja on muutama:
038008, hehku, oli jo ennen varsinaista vikaa
21470F suutin?
21500F suutin?
02650F suutin?
02680F suutin?
02710F suutin?
009056
00900A
Motivaatio on hieman hukassa, joten laitoin auton seisontaan. Kilometrejä on jo 350tkm, joten mietin, mitä osia tuohon vaihtaisi, vai laittaako pelto / varaosa-autoksi tai myykö pois tuollaisenaan.
Toisaalta auto on muutoin todella hyvä, huollettu ja hyvä ajolleen. Mietin, että pitäisikö tuohon vaihtaa korkeapainepumppu vai voiko johtua pelkästään suuttimesta / suuttimista? Molempia saa käytettynä edullisesti, mutta etenkin korkeapainepumpun osalta vaihto joutuu odottelemaan kesälomia sekä suurempaa motivaatiota.
Onko tietoa mikä tuosta on mennyt?
( ex.1. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Eihä oo niinki pieni vika ku suuttimien johtosarja ja sen pistokkeet paskat. Noita on ollut ainakin monessa muussa Railimoottorisessa ja mielestäni myös opeleissa
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Kiitos,
pitää avata liittimet ja katsoa miltä näyttää kun pääseee seuraavan kerran käymään auton luona. En viitsinyt ajaa autoa kotiin asti, kun auto alkoi reissun aikana temppuilemaan enemmän. Ainakaan 100tkm aikana ei ole noihin liittimiin koskettu.
Auto kuitenkin tuntuu käyvän kaikilla sylintereillä ja tasaisesti.Onko siis mahdollista, että liittimet hapettuvat siten, ettei vastusarvo / jännite ole enää oikea?
Mikäli vika paikantuu tähän, niin ilmeisesti tällaiset kannattaisi vaihtaa:
https://www.ebay.co.uk/itm/4x-Reparatur ... ctupt=true
Tuossa kuitenkin mietityttää, että miksi auto ei lähde ilman käynnistyssprayta käyntiin edes lämpimänä? Ooppelin logiikkaa en tiedä, mutta volkkarin pumppusuutin ainakin nostaa ruiskutusmäärää käynnistyksen aikana, mikäli auto ei lähde heti käyntiin.
pitää avata liittimet ja katsoa miltä näyttää kun pääseee seuraavan kerran käymään auton luona. En viitsinyt ajaa autoa kotiin asti, kun auto alkoi reissun aikana temppuilemaan enemmän. Ainakaan 100tkm aikana ei ole noihin liittimiin koskettu.
Auto kuitenkin tuntuu käyvän kaikilla sylintereillä ja tasaisesti.Onko siis mahdollista, että liittimet hapettuvat siten, ettei vastusarvo / jännite ole enää oikea?
Mikäli vika paikantuu tähän, niin ilmeisesti tällaiset kannattaisi vaihtaa:
https://www.ebay.co.uk/itm/4x-Reparatur ... ctupt=true
Tuossa kuitenkin mietityttää, että miksi auto ei lähde ilman käynnistyssprayta käyntiin edes lämpimänä? Ooppelin logiikkaa en tiedä, mutta volkkarin pumppusuutin ainakin nostaa ruiskutusmäärää käynnistyksen aikana, mikäli auto ei lähde heti käyntiin.
( ex.1. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Onko kyse 16 venttiilisestä 1.9 DTH moottorista vai 8 venttiilinen 1.9DT moottori. Nuo 0090 alkuiset vikakoodit ja huono käyntiinlähtevyys viittaa pumpun solenoidiventtiiliin ja yhteispainekiskon paineeseen. Jos OP-COM käytössä olisi ihan hyvä katsoa livedatasta ( jos koneen saa käyntiin ) seuraako pumpun tuottama paine pyydettyä painetta, satunnaiset sammumisetkin varsinkin kiihdytyksessä on myös oire ettei pumppu tuota tarpeeksi painetta tai paineanturi oireilee ( liitin, johdot ). Myös ECU:n liitin kannattaa tarkistaa, puhdistaa ja voidella.
Hehkutulpat varsinkin DTH koneisiin kannattaa suosiolla vaihtaa ennemmin liian usein ja muistaa puhdistaa kierteet ja tiivistepinta kannesta huolella ja muistaa DTH:n kohdalla että maksimi tiukkuus on ehdottomasti 10Nm.
Hehkutulpat varsinkin DTH koneisiin kannattaa suosiolla vaihtaa ennemmin liian usein ja muistaa puhdistaa kierteet ja tiivistepinta kannesta huolella ja muistaa DTH:n kohdalla että maksimi tiukkuus on ehdottomasti 10Nm.
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Konetyyppi on Z19DT, 120 heppanen kone.
OP-COM löytyy hyllystä, tilattu pari vuotta sitten kiinasta, mutten ole vielä asentanut sitä koneelle. Pitääkin kokeilla kuinka asentuu tai toimiiko ja opetella käyttämään.
Auton saa käyntiin kun ruiskauttaa käynnistysprayta ennen käynnistystä.
Ripeämmissä kiihdytyksissä auto ei yleensä sammu, yleensä kun kierrokset tippuvat alemmaksi, niin käynti ikäänkuin hiipuu. Kun auto sammuu ei lähde käyntiin ennen käynnistyssprayn suihkausta.
Mitä tuohon ecun voiteluun kannattaa käyttää? Käykö kontaktispray vai pitääkö olla jotain voitelevaa/pysyvämpää?
OP-COM löytyy hyllystä, tilattu pari vuotta sitten kiinasta, mutten ole vielä asentanut sitä koneelle. Pitääkin kokeilla kuinka asentuu tai toimiiko ja opetella käyttämään.
Auton saa käyntiin kun ruiskauttaa käynnistysprayta ennen käynnistystä.
Ripeämmissä kiihdytyksissä auto ei yleensä sammu, yleensä kun kierrokset tippuvat alemmaksi, niin käynti ikäänkuin hiipuu. Kun auto sammuu ei lähde käyntiin ennen käynnistyssprayn suihkausta.
Mitä tuohon ecun voiteluun kannattaa käyttää? Käykö kontaktispray vai pitääkö olla jotain voitelevaa/pysyvämpää?
( ex.1. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
uli motivoiduttua lämpimän lomapäivän kunniaksi kokeilemaan josko ooppeli olisi lähtenyt toimmaan.
Op-com ei suostunut toimimaan, kiinaversion kanssa oli ongelmia ja se ei tunnistanut että palikka olisi oikein rekisteröity.
Irroitelin suuttimien johtosarjat ja putsailin liittimiä, heiluttelin johtosarjoja kone käynnissä. Kone käy tasaisesti, joten kaikki suuttimet tuntuisivat olevan kuitenkin pelissä. Kone ei hyytynyt vaikka oli pitkään tyhjäkäynnillä, sekä ajoin välilä pihassa lenkkiä. Suuttimien liittimet olivat tosi napakat ja kirkkaat. Suuttimia en irroittanut, kun ajattelin, että noihin pitäisi varmaankin olla uudet o-renkaat mikäli irroittaa. Ei kai näissä ole volkkarimaisia ongelmia noiden o-renkaiden ja käynnistymisen kanssa? Volkkarit kuitenkin lopulta käynnistyvät mikäli o-renkaat ovat rikki. Tämä ei edes lupaa vaikka sahaisi pitkäänkin.
Otin eri antureiden liittimiä irti ja kokeilin käynnistää ilman niitä, tällöinkään auto ei lähtenyt käyntiin ilman starttipilottia. Ilman anturitietoja kierrokset rajautuivat 3500 kierrokseen. Irti oli eri aikoihin mm. Railipaineen, korkeapainepumpun, ilmamassamittarin, lämpötila-anturin liittimiä yksi kerrallaan. Nokka-akselin tunnistin on ilmeisesti hieman vaikeassa paikassa, joten sitä en kokeillut. Myös Railin paineensäätimen anturin liitin oli hankalassa paikassa ja jäi kokeilematta.
Lisäksi käytin eri releitä, sulakkeita ja ecun liitimet irti. Missään ei näkynyt hapettumia, eikä johtosarjassa näkynyt hankautumia.
Kun virrat laittaa päälle, niin konehuoneessa tuntuu joku pumppu pyörivän hetken aikaa, ihan kuin nostaisi polttoainepaineita. Onkohan tuolla siis vielä erillinen siirtopumppu tankkipumpun lisäksi?
Onko tuossa moottorityypissä erillistä sammutinta vai antaako ecu tiedon milloin kone saa käynnistyä?
Op-com ei suostunut toimimaan, kiinaversion kanssa oli ongelmia ja se ei tunnistanut että palikka olisi oikein rekisteröity.
Irroitelin suuttimien johtosarjat ja putsailin liittimiä, heiluttelin johtosarjoja kone käynnissä. Kone käy tasaisesti, joten kaikki suuttimet tuntuisivat olevan kuitenkin pelissä. Kone ei hyytynyt vaikka oli pitkään tyhjäkäynnillä, sekä ajoin välilä pihassa lenkkiä. Suuttimien liittimet olivat tosi napakat ja kirkkaat. Suuttimia en irroittanut, kun ajattelin, että noihin pitäisi varmaankin olla uudet o-renkaat mikäli irroittaa. Ei kai näissä ole volkkarimaisia ongelmia noiden o-renkaiden ja käynnistymisen kanssa? Volkkarit kuitenkin lopulta käynnistyvät mikäli o-renkaat ovat rikki. Tämä ei edes lupaa vaikka sahaisi pitkäänkin.
Otin eri antureiden liittimiä irti ja kokeilin käynnistää ilman niitä, tällöinkään auto ei lähtenyt käyntiin ilman starttipilottia. Ilman anturitietoja kierrokset rajautuivat 3500 kierrokseen. Irti oli eri aikoihin mm. Railipaineen, korkeapainepumpun, ilmamassamittarin, lämpötila-anturin liittimiä yksi kerrallaan. Nokka-akselin tunnistin on ilmeisesti hieman vaikeassa paikassa, joten sitä en kokeillut. Myös Railin paineensäätimen anturin liitin oli hankalassa paikassa ja jäi kokeilematta.
Lisäksi käytin eri releitä, sulakkeita ja ecun liitimet irti. Missään ei näkynyt hapettumia, eikä johtosarjassa näkynyt hankautumia.
Kun virrat laittaa päälle, niin konehuoneessa tuntuu joku pumppu pyörivän hetken aikaa, ihan kuin nostaisi polttoainepaineita. Onkohan tuolla siis vielä erillinen siirtopumppu tankkipumpun lisäksi?
Onko tuossa moottorityypissä erillistä sammutinta vai antaako ecu tiedon milloin kone saa käynnistyä?
( ex.1. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
On erillinen siirtopumppu tankissa.
Mitään erillisiä sammuttimia ei railivehkeissä ole. Virtapois->suuttimet jää kiinni.
Mitään erillisiä sammuttimia ei railivehkeissä ole. Virtapois->suuttimet jää kiinni.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Ei ole tämän auton kanssa kiirettä pitänyt. Tuli laitettua se käyntiin ensimmäisen kerran heinäkuun jälkeen. Tuossa se pihalla kävi nätisti eikä sammunut kertaakaan. Pakokaasut haisi hieman kitkerältä, samanlainen haju kun transporterissa oli silloin kun suutin oli noussut ylöspäin. Päällepäin näyttivät suuttimet kuitenkin olevan kiinni. Onko noissa ollut suuttimien tiivisteissä ongelmia vai mahtoiko tuossa vain olla dpf-poltto päällä?
( ex.1. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Dpf saatto polttaa. Näkee kun kulutusmittari näyttää 3-4L/h tyhjäkäynnillä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Selvisikö tässä ongelmalle aiheuttajaa? Itsellä Astra samalla tekniikalla, ja hyvin samanlaista oiretta alkanut tulemaan. Tyhjäkäynnillä myös "hörähtelee" välillä.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Ei ole vielä selvinnyt vika. Viime päivityksen jälkeen tilasin Latviasta suuttimien kupariprikat. Välttämättähän vika ei noissa ole, mutta edulliset oli ja näyttäisi, että nuo saisi kohtuu vaivalla vaihdettua - kunhan ehtisi käymään auton luona. Oletteko löijanneet noita kupareita ennen paikalleen laittoa vaiko ihan vain paketista suoraan?
Laitahan viestiä, mikäli vika selviää tai tarvitset apuja pähkäilyyn. Tätä ketjua voit käyttää aivan hyvin hyödyksi, saadaan asiantuntijat liikkeelle.
Laitahan viestiä, mikäli vika selviää tai tarvitset apuja pähkäilyyn. Tätä ketjua voit käyttää aivan hyvin hyödyksi, saadaan asiantuntijat liikkeelle.
( ex.1. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Ei tarvi löijata. Ne on hehkutettu jo valmiiks.
Jos pakokaasu haisee pahalle niin syy on käynnissä oleva DPF poltto. Näkee siitä kun kulutusmittari näyttää 3-4L/h tyhjäkäynnillä ja maantiellä n.10L/100km. Myös pakoääni on hieman ”möreä” ja pakoputkesta kuuluu lämpölaajenemisrn aiheuttama napse.
Jos pakokaasu haisee pahalle niin syy on käynnissä oleva DPF poltto. Näkee siitä kun kulutusmittari näyttää 3-4L/h tyhjäkäynnillä ja maantiellä n.10L/100km. Myös pakoääni on hieman ”möreä” ja pakoputkesta kuuluu lämpölaajenemisrn aiheuttama napse.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Arvelin nuo liittimet vaihtaa ensihätään, josko niinkin yksinkertainen vika olisi. EGR:n vaihdon jälkeen oireet pahenivat, enkä voi poissulkea liittimien rikkoontumista koneen päällä kyykkiessä.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Joulun keli ei ole paras pihalla tehtävään remonttiin, joten päätin jättää kupareiden vaihdon ensi vuoteen.
Käytin auton lämpimäksi ja ajelin hieman edestakaisin. Kovin pitkälle ei kesärenkailla päässyt. Heiluttelin suuttimien johtosarjoja, mutta käyntiin se ei vaikuttanut. Samalla huomasin, että 2. sylinterissä on terävämpi käynti, kun pitää suuttimesta kiinni. 3 ja 4 ovat normaalin tuntuiset. 1:ssä on aavistuksen terävämpi käynti. Kone kokonaisuudessaan käy kuitenkin tosi tasaisesti. Pitänee aloittaa keväällä 2. suuttimen irroituksella.
Chief, onko sinun ongelmasi jo ratkennut?
Käytin auton lämpimäksi ja ajelin hieman edestakaisin. Kovin pitkälle ei kesärenkailla päässyt. Heiluttelin suuttimien johtosarjoja, mutta käyntiin se ei vaikuttanut. Samalla huomasin, että 2. sylinterissä on terävämpi käynti, kun pitää suuttimesta kiinni. 3 ja 4 ovat normaalin tuntuiset. 1:ssä on aavistuksen terävämpi käynti. Kone kokonaisuudessaan käy kuitenkin tosi tasaisesti. Pitänee aloittaa keväällä 2. suuttimen irroituksella.
Chief, onko sinun ongelmasi jo ratkennut?
( ex.1. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
Re: Zafira B cdti -06 hyytyy satunnaisesti
Ajelin auton lämpimäksi ja sain samalla poltettua hiukkassuodattimen. Auto ei kuitenkaan lähtenyt käyntiin edes lämpimänä - edelleenkään - ilman starttipilottia.
Purin suuttimien johtosarjan paljaaksi, mistään ei ollut johdot hankautuneet tai päällisin puolin vioittuneet. Liittimet näyttivät olevan kunnossa. Kannattaako noita jotenkin mitata? Missä kohdin tuossa johtosarjassa yleensä on vikaa, nyt purettu siihen imusarjan takaosan kohdalle asti.
Irroitin suuttimia. 2-4 lähti kohtuullisesti irti, näytti siltä, että ei olisi kertaakaan vielä irrotettu. Kupariprikat eivät näytä vuotaneen, muttei kunto enää uudenveroinen ollut. 1:nen jumittaa vielä. Suutin liikkuu pikkuisen sivusuunnassa edestakaisin, muttei suostu nousemaan vielä. Olisiko tuohon jotain kikkaa millä tuon saisi suosiolla lähtemään irti? CRC:ssä on ollut jo pari yötä likoamassa ja nitkuttelua välillä, mutta ei vaan meinaa tulla ylöspäin. Lisäksi hieman ahtaat paikat tuolla. Suuttimen kiinnityspalikan pinnapultin irroittamalla voisi saada enemmän sivuliikettä aikaiseksi, kun samalla irtoaisi tuo kiinnityspalikka, mutta kannattaako tuota pinnapulttia yrittää edes irrottaa?
Purin suuttimien johtosarjan paljaaksi, mistään ei ollut johdot hankautuneet tai päällisin puolin vioittuneet. Liittimet näyttivät olevan kunnossa. Kannattaako noita jotenkin mitata? Missä kohdin tuossa johtosarjassa yleensä on vikaa, nyt purettu siihen imusarjan takaosan kohdalle asti.
Irroitin suuttimia. 2-4 lähti kohtuullisesti irti, näytti siltä, että ei olisi kertaakaan vielä irrotettu. Kupariprikat eivät näytä vuotaneen, muttei kunto enää uudenveroinen ollut. 1:nen jumittaa vielä. Suutin liikkuu pikkuisen sivusuunnassa edestakaisin, muttei suostu nousemaan vielä. Olisiko tuohon jotain kikkaa millä tuon saisi suosiolla lähtemään irti? CRC:ssä on ollut jo pari yötä likoamassa ja nitkuttelua välillä, mutta ei vaan meinaa tulla ylöspäin. Lisäksi hieman ahtaat paikat tuolla. Suuttimen kiinnityspalikan pinnapultin irroittamalla voisi saada enemmän sivuliikettä aikaiseksi, kun samalla irtoaisi tuo kiinnityspalikka, mutta kannattaako tuota pinnapulttia yrittää edes irrottaa?
( ex.1. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)
( ex. 2. Zafira B 1,9 CDTI -06)