Z19DTH hyytyi pakoputkivuotoon, nyt käy hetken ja sammuu

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
JuppeV
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Syys 2010, 16:08

Z19DTH hyytyi pakoputkivuotoon, nyt käy hetken ja sammuu

Viesti Kirjoittaja JuppeV »

C2 Vectra Z19DTH -07 hyytyi tienposkeen. Nollasin vikakoodit P2279-5B ja P2452-0F. Jäähdyttyään lähti käyntiin ja jaksoi käydä tyhjäkäyntiä, jolloin selvisi vuoto pakoputken joustopalassa. Joustopala venähtänyt viitisen senttiä ja selvä reikä, josta pihinän säestyksellä pakokaasua ulos.

Pakoputkisto korjattu (etupätkä uusittu). Nyt lähtee käyntiin pitkähkön sahaamisen jälkeen, jos lähtee, ja jaksaa käydä hetken tyhjäkäyntiä. Kaasua tarjottaessa sammuu heti. Nollasin samat vikakoodit, eivät tulleet heti takaisin. Polttoaineen paine (rail) on ok koneen käydessä ja laskee vasta sen jälkeen kun kone alkaa sammua.

Alunperin oli myös P0400-5A (EGR insufficient flow) vikakoodi, jota autossa ollut satunnaisesti jo vuosien ajan.

Mitenkä tästä eteenpäin? Mitä voisi olla mennyt rikki samalla kun pakoputki antautui?
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Z19DTH hyytyi pakoputkivuotoon, nyt käy hetken ja sammuu

Viesti Kirjoittaja Robertx »

P2279-5B tarkoittaa imupuolen vuotoa
P2452: Diesel Particulate Filter (DPF) Differential Pressure Sensor Performance

Pakoputki ja eritoten partikkelifiltteri voi olla tukossa.
Imupuolella voi olla vuoto... vaikka egr- venttiili jäänyt hieman auki

Tuo partikkelifiltterin paineanturin ilmoitus voi olla todellinen tai sitten tyyppivika , eli letku puhki sieltä filtterin luota.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Teppo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 452
Liittynyt: 02 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: Z19DTH hyytyi pakoputkivuotoon, nyt käy hetken ja sammuu

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Kokeile otta hiukkas suodatin auki sen jousto palan takaa jos sillä lähtee käymään niin suodatin tukossa. Jotenkin venynyt ja pihisevö jousto pala viittaisi siihen. Sama oiren mitä tulee bensa autossa kun katti menee tukkoon.
Vastaa Viestiin