Kuka taluttaa, kun keppi katkesi ?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Juanprimero
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Tammi 2017, 11:20

Kuka taluttaa, kun keppi katkesi ?

Viesti Kirjoittaja Juanprimero »

Moi Alli Huupat,
meikäläisellä pieni, mutta hankalampi ongelma, sillä olen koittanut hankkia sellaista OBD koodilukijaa, jotta voisin tärkeän näköisenä katsella sen ruudulta koodeja, joista mulla ei ole hajuakaan!!
Se on nähkääs niin, että, Zafirassa A-malli 2.0 TDI -04 automaatti, on sellainen haastava vika, että sitä ei merkkiliikkeen pellepelottomat ole pystyneet selvittämään, vaan ovat aina lisänneet lähinnä "valon tehoa" ja laittaneet €700,- laskua perään. Nyt on mitta täysi ja haluan tuon vanhuksen kuntoon ja ajella sillä sen, mitä mulla nyt kilsoja tulee kojootin kanssa mökille mennessä.

Pyydän niitä, joilla on valistunut näkemys laitteen hinta laatu suhteen osalta välittämään minulle tämän kelvollisen foorumin kautta tietonsa ja palkkioksi lupaan hyvän mielen sekä veljelliset ylävitoset :worship:

Lupaan myös kertoa sitten, jos vika löytyy, mikä oli kyseessä, sillä siten voin varmaan auttaa niitä, joilla samaa tubaa lykkää eikä Ooppeli kehrää ihan kunnolla.

Yt,

Juanprimero
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Kuka taluttaa, kun keppi katkesi ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Moottorit.ja voiman siirtolienee.parempi alue.

Op-com kiinakopio tai aito autocom lienee parhaat vaihtoehdot.

viewtopic.php?f=4&t=259911

Kerrohan autosi oireet, milloin ja missä tilanteessa ne ilmenevät
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Juanprimero
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Tammi 2017, 11:20

Re: Kuka taluttaa, kun keppi katkesi ?

Viesti Kirjoittaja Juanprimero »

Kiitos 1,2sorsa ja tässä pikainen kattaus:

Oireet:
Käynnistyy kuin palmun alta. Saattaa hetikohta sytyttää korjaamovalon, mutta normaalisti vasta tovin ajon jälkeen.
Tällöin alkaa nikotus ja tehot häviää sekä kierroksia ei ota kuin 2000 r/min. Sitten könkätään tällä tavalla tovin matkaa ja kaara nykii ihan tavattomasti nostaen ja laskien kierroksia sekä on ikäänkuin sammumaisillaan, mutta virkoaa kuin muinainen Feenix-lintu ja jatkaa lennokasta ”balettiaan”.
Pysähdyn bussipysäkille ja annan Oppeli-vanhuksen hengähtää n. 10 minuuttia ja matka jatkuu ilman vaikeuksia, kunhan ei aja yli 80-90 km/h, kun mennään suurempiin nopeuksiin, niin sama nikottelu alkaa ja ei ota kieppejä, vaan laantuu kuin muinainen korppi kalakopan edessä!!!!! Välillä rysähtää turbo päälle ja silloin mennään villiä humppaa, joten tehot ovat autossa jäljellä, mutta MISSÄ OVAT PIILOSSA???
autoon on uusittu:
EGR venttiili
Happimassasensori
Dieselpumppu(tehdaskorjattu/Saksasta)
Jäähdytin
Ohjauskoneisto
Kopantiivisteet
Öljynpaineensensorit
Kaikki jarrut levyineen ja vaijereineen
Hehkut
Jne. ...

Onko sillä tiedolla merkitystä, että on automaatti?

Auton koodiluenta on suoritettu useamman kerran ja aina ovat pellepelottomat ymmällään - koodin antama "vika" on korjattu, mutta tauti ei ole toennut sen kummemmin.
Kyllähän tuon kanssa pärjää ja olen pärjännyt, mutta se epävarmuus syö miestä, jotta voinko lähteä tien päälle?
Nyt on se tilanne, että ei mun kannata enää tuota vaihtaa, ennen kuin sillä on vetänyt muutaman kilsan ja saanut ikäänkuin vastinetta sille rahalle, jonka siihen olen jo laittanut - vielä kerran olen valmis tuota vanhusta ropottamaan, mutta sitten sen pitää tulla kuntoon tai menee romuttamolle ilman suurempia juhlallisuuksia.
Itse olen vakuuttunut, että kyseessä on ns. sähkövika - jossain kohdassa noi Ecut ja muu kaara ei keskustele keskenään ja siitä johtuu ne katkokset syötössä, sillä sen tapahtuessa ikäänkuin löpön tulo loppuu ja moottori on hetken kuin "tajuton".

Kaikki relevantti apu otetaan vastaan kiitollisuudella.

Juanprimero
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7423
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Kuka taluttaa, kun keppi katkesi ?

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Lukeeko missään korjaamolapussa tai kuitissa mitä koodia hän antaa?
prööt
kallek505
'Senator'
'Senator'
Viestit: 996
Liittynyt: 25 Marras 2014, 21:29

Re: Kuka taluttaa, kun keppi katkesi ?

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Kun saat oikeat koodit ulos niin helpompi ruveta antaan apuja. Vikavalon syttyessä lyö hätäohjelman päälle ja siksi on kaakit hukassa. Ja vaihdettujen osien kohdalta sen verran että onhan ne vaihdettu originelleihin tai laadultaan vastaaviin. Kun kaikki osat ei keskustele ecun kanssa vaikka olis uusi osa. Eli ensiksi koodit lukuun ja sit selvittään mikä sieltä on särki tai ei juttele ecun kanssa. Nimim. Moneenkertaanpäätäseinäänhakannu
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Kuka taluttaa, kun keppi katkesi ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Listassa on pumppu mutta onko pumpun aivot?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Juanprimero
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Tammi 2017, 11:20

Re: Kuka taluttaa, kun keppi katkesi ?

Viesti Kirjoittaja Juanprimero »

Jepulis ja kiitti kaikille vaivannähneille vastauksista.

1,2sorsa, kyllä tuli koko pumppu aivoineen ja silloin koodattiin koneeseen sopivaksi muistaakseni Länsi-Autossa.

Kun palaan himaan täältä reissun päältä, niin vien sen luettavaksi ja kerron sitten koodit tai hankin sen OBD lukijan ja kattelen ne koodit tiedoksi.

Yt,

Juanprimero
Vastaa Viestiin