Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä
Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä
Ite ainaki ajelin sen kummemmin sitä jännittämättä kun piti vuoto löytää. Jos haluaa varman päälle pelata niin tankki täynnä ettei vedä "pohjakuria" ja laittaa tommosen muutaman euron suodattimen letkun väliin. Samat viat 2 ja 2.2 litrasessa kunhan ei mennä uudempiin malleihin
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä
Minä en ajais ilman filtteriä. Mulla on tallissa ehjä 2.2dti suodatinkotelo täydellisenä.
Korvasin näet omani käsipumpullisella alumiinijalalla johon tulee kierrettävä peltisuodatin.
Korvasin näet omani käsipumpullisella alumiinijalalla johon tulee kierrettävä peltisuodatin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä
On muuten melkein samat. Suutinkärjet on isommat 2.2 mallissa eli enemmän soppaa menee läpi.Aimo kirjoitti: ↑31 Tammi 2018, 18:13 Onko muuten 2.0 ja 2.2 polttoainejärjestelmät miten samanlaiset, eli suutinsillat, ruiskutuspumppu, suodatinkotelot jne...?
Omaan 2.0 Astraan muuta vuosi sitten piti vaihtaa suodatinkotelon kansi kun sähköpistorasian sähköpinnin juuresta pääsi hiukan ilmaa pa- järjestelmään.
Suodattimen vaihdon yhteydessä kannattaa olla tarkkana kannen tiivisteen laittamisessa. Karkaa helposti urastaan kun suodattimen paperielementtiä painetaan alas ja samalla polttoainetta voi tulvia yli ja siirtää tiivisteen pois urasta.
Lisäksi polttoainesuodattimen kansiosa on eri. 2.å malleissa kanteen tulevat polttoaineputket on 10mm ulkohalkasijalla ja taas 2.2 malleissa 12mm.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä
No hommasin jo sen uuden ja kalliin kotelon kyllä, pitäis vain laittaa paikalleen. Jos siis satun saamaan sen vanhan irti sieltä .
Zafira 1.9 CDTI '08 (Z19DT)
ex: Vectra B 2.2 DTI '02
ex: Vectra B 2.2 DTI '02
Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä
Lähtihän se vanha onneksi ihan kiltisti pois ja uusi meni paikalleen uusine suodattimineen.
Nyt sitten taas auto ajoon ja sitten parin päivän päästä tänne kiroilemaan, kun alkaa taas tukehtumaan ja tuli turhaan ostettua tuo kallis suodatinkotelo.
Joku täällä kirjoitteli, että suodatinkotelon sähköpistorasian pinnistä vuosi ilmaa. Miten tuollaisen vian diagnosoi?
Nyt sitten taas auto ajoon ja sitten parin päivän päästä tänne kiroilemaan, kun alkaa taas tukehtumaan ja tuli turhaan ostettua tuo kallis suodatinkotelo.
Joku täällä kirjoitteli, että suodatinkotelon sähköpistorasian pinnistä vuosi ilmaa. Miten tuollaisen vian diagnosoi?
Zafira 1.9 CDTI '08 (Z19DT)
ex: Vectra B 2.2 DTI '02
ex: Vectra B 2.2 DTI '02
Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä
Suodatinkotelon laitoin vesisankoon ja n. yhden baarin ilmanpaineen kompurasta kotelon sisälle. Ilmakuplia alkoi tulemaan pistorasian sisältä.Saabbeli kirjoitti: ↑02 Helmi 2018, 17:31 Lähtihän se vanha onneksi ihan kiltisti pois ja uusi meni paikalleen uusine suodattimineen.
Nyt sitten taas auto ajoon ja sitten parin päivän päästä tänne kiroilemaan, kun alkaa taas tukehtumaan ja tuli turhaan ostettua tuo kallis suodatinkotelo.
Joku täällä kirjoitteli, että suodatinkotelon sähköpistorasian pinnistä vuosi ilmaa. Miten tuollaisen vian diagnosoi?
Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä
Tulihan siis uusi kansikin laitettua? siinähän se pistoke on ja olis aika hassu sattuma jos edellisessä kannessa vuotaisi se ja samoin uudessa. Seuraavaksi suutinsillan tiivisteet
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä
Nyt näyttäisi toimivan kyllä, perjantaina tuon kotelon (kansineen päivineen tietysti) vaihdoin ja ei ole sen jälkeen kertaakaan sammunut.
Toivoa siis vielä on!
Toivoa siis vielä on!
Zafira 1.9 CDTI '08 (Z19DT)
ex: Vectra B 2.2 DTI '02
ex: Vectra B 2.2 DTI '02
Re: Vectra B 2.2 DTI käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä
[Ne on erilaiset 2.2 polttoainelinjat on paksummat,ei ainakaan suodatinkuppi käy.
Aimo kirjoitti: ↑31 Tammi 2018, 18:13 Onko muuten 2.0 ja 2.2 polttoainejärjestelmät miten samanlaiset, eli suutinsillat, ruiskutuspumppu, suodatinkotelot jne...?
Omaan 2.0 Astraan muuta vuosi sitten piti vaihtaa suodatinkotelon kansi kun sähköpistorasian sähköpinnin juuresta pääsi hiukan ilmaa pa- järjestelmään.
Suodattimen vaihdon yhteydessä kannattaa olla tarkkana kannen tiivisteen laittamisessa. Karkaa helposti urastaan kun suodattimen paperielementtiä painetaan alas ja samalla polttoainetta voi tulvia yli ja siirtää tiivisteen pois urasta.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.