Voiko kyseisen lämppärin asentaa 2014 mallin a20dtr moottorilla olevaan inkkuun?
Lämppärissähän on kiertovesipumppu ja termostaatti mukana. Tuskin mitään ongelmaa auton termostaatin ja lämpöantureiden kanssa? Autossa on toki vakiona quickheater sähkövastus mutta en tiiä onko siitä nyt älytöntä hyötyä..
Ja tärkein kysymys:
Kumpi rintapellin letkuista on menoveden puoli? Ylempi vai alempi?
TT-Thermo letkulämppärin asennus insigniaan
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 688
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: TT-Thermo letkulämppärin asennus insigniaan
Eiköhän se vesi paineta tt-thermolta lämppärin kennostolle ylemmästä letkusta, kuten tässä 2012 mallin 1.4T (A14NET) bensavehkeessäkin?
Tähän meidän kulkineeseen asensin keväällä tuon TT-Thermon ja hyvin on toiminut. Quick-heater systeemiä tässä autossa ei ole.
En tiedä miten paljon poikkeaa nämä autot konehuoneen puolelta, että onko tästä kuvasta mitään iloa?
Joka tapauksessa improvisoidun kiinnitysraudan laitoin jarrutehostimen ison mutterin alle. Läpivienti sisätilanhaaralle näkyy tuossa takana rintapellissä ovaalinmuotoisessa läpivientikumissa.
Kennostolle menevästä ylemmästä vesiletkusta katkaisin muistaakseni n. 5 cm pois kannen puoleisesta päästä, thermo-pumppu väliin ja sylinterinkannesta tulevaan tötsään sattui löytymään hyllystäni supistettu kumiletku lievällä s-mutkalla, joka oli vielä parempi, kuin tilaamani kulmalla varustettu kumiletku. (Taisi olla 2.0S B-Asconan venttiilikopan huohotusletku?)
Tähän meidän kulkineeseen asensin keväällä tuon TT-Thermon ja hyvin on toiminut. Quick-heater systeemiä tässä autossa ei ole.
En tiedä miten paljon poikkeaa nämä autot konehuoneen puolelta, että onko tästä kuvasta mitään iloa?
Joka tapauksessa improvisoidun kiinnitysraudan laitoin jarrutehostimen ison mutterin alle. Läpivienti sisätilanhaaralle näkyy tuossa takana rintapellissä ovaalinmuotoisessa läpivientikumissa.
Kennostolle menevästä ylemmästä vesiletkusta katkaisin muistaakseni n. 5 cm pois kannen puoleisesta päästä, thermo-pumppu väliin ja sylinterinkannesta tulevaan tötsään sattui löytymään hyllystäni supistettu kumiletku lievällä s-mutkalla, joka oli vielä parempi, kuin tilaamani kulmalla varustettu kumiletku. (Taisi olla 2.0S B-Asconan venttiilikopan huohotusletku?)
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: TT-Thermo letkulämppärin asennus insigniaan
Ylempi yleensä se menopuoli lämmittimen kennoissa, Vectran DTH dieselissä ollut jo pitempään suoraan kiinanmaalta tilattu vastaava lämppäri, ei ongelmia tunti riittänyt pahemmillakin pakkasilla moottorin lämmitykseen.
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Re: TT-Thermo letkulämppärin asennus insigniaan
Kiitos vastauksista!
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 688
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: TT-Thermo letkulämppärin asennus insigniaan
Tämmöinen supistettu GM-letku löyty hyllystä ja oli aivan täydellisen sopiva sylinterinkannen tötsän ja TT-Thermon väliseksi liitäntäletkuksi Insigniassa.
Mattopuukolla vain suoristin tuon viistotun pään ja klemmareilla kiinni...
En muista onko Asconasta, Kadetista vai mistä?
Mattopuukolla vain suoristin tuon viistotun pään ja klemmareilla kiinni...
En muista onko Asconasta, Kadetista vai mistä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 688
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: TT-Thermo letkulämppärin asennus insigniaan
Tämä letku ei osoittautunut kestäväksi! Kuumuutta ja öljyä kestävä kyllä, mutta ei kudosvahvistettu. Käyttämätön 1.2 C-Kadetin venttiilikopan huohotusletku. Reilun vuoden vaan kesti, kunnes halkes tossa viime viikolla ja tietysti vedet pihalle...
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET