Frontera 2.2 DTI ei käynnisty naftan paluuletkujen vaihdon jälkeen

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
haksola
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Elo 2017, 09:18

Frontera 2.2 DTI ei käynnisty naftan paluuletkujen vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja haksola »

Terve,

Tiedän että aiheesta on miljoona topikkia, mutta surffaillut niitä googlen kautta eikä osunut nyt ihan tuoretta silmiin.

Eli, -99 2.2DTI Frontera. Seisomisen jälkeen startatessa joutui jonkun aikaa sahaamaan, ei nyt älyttömästi mutta kuitenkin, joten vaihdoin naftan paluuletkut kuten on suositeltu. Tämän jälkeen hörähti heti kerran käyntiin, sammui samantien ja sen jälkeen ollut täysin kuollut. Starttaamista on pienissä pätkissä takana useita minuutteja, ei ole kertaakaan edes luvannut. Tulppasin myös paluuletkun pumpulle mutta ei auta. Mikähän neuvoksi?

Yst.terv. nimim. älä koskaan korjaa/päivitä mitään mikä toimii edes jotenkin :)
Avatar
seero
'Senator'
'Senator'
Viestit: 834
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 20:05
Paikkakunta: oulu

Re: Frontera 2.2 DTI ei käynnisty naftan paluuletkujen vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja seero »

Kakkosta silmään ja hinaukseen, sillä se helpoiten lähtee. Tai täytä polttoainesuodattimen kuppi, löysää yks suutinputki ja starttaa kunnes alkaa roiskia ja sitten kiristää kiinni ja käyntiin. letkuja vaihtaessa on hyvä tulpata pumpun pää toimituksen ajaksi niiin ei pääse linja tyhjäksi. sen oikein kuulee ku alkaa kurlaamaan kun irrottaa sen pumpulle menevän letkun.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
haksola
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Elo 2017, 09:18

Re: Frontera 2.2 DTI ei käynnisty polttoaineletkujen vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja haksola »

Olen näköjään unohtanut kiittää vastaajaa, joten kiitos seero vinkistä, tuolloin tosiaan hinaamalla lähti ja toimi sen jälkeen moitteetta aina näihin päiviin asti, kunnes:

Huomasin tuossa, että tiputtaa dieseliä maahan tankin kohdalta, joten vein korjaamolle. Äsken korjaamon kaveri soitti, että pakko luovuttaa tältä päivältä. Oli vaihtanut vuotavat letkut/putket tankin päältä suodattimelle asti ja suodattimen samalla sekä ilmannut systeemin. Oli lähtenyt käyntiin, ja ajanutkin sillä korttelin ympäri eli muutaman sadan metrin testilenkin, jonka päätteeksi hyytyi takaisin korjaamon pihaan tullessa. Sen jälkeen startatessa kerran hörähtänyt, ja sen jälkeen ei ole sanonut mitään, korjaamon kaveri ilmeisesti yrittänyt selvittää syytä.

Voiko tuollaisen pikku testilenkin jälkeenkin olla vielä ilmaa järjestelmässä? Kannattaako kokeilla jälleen vaan hinata käyntiin? Kyselen tässä, kun tosiaan ihan maksullisella korjaamolla ja kaveri tuntui olevan aika ymmällään, jos sitä säästäisi laihan lompakon sisältöä :)
Vastaa Viestiin