Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Insignia A 2.0 cdti automaattivaihteisto
Hei,
Onko kellään ollut sellaista ongelmaa Insignia 2.0 cdti -13 (160hp) automaatin kanssa, että auto nykäisee lämpimänä liikkeelle lähtiessä? Tämä siis tapahtuu kun ajettu auto lämpimäksi, pysähtyy kokonaan, nostaa jalan jarrulta ja painaa kaasua. Vaihde ei mene heti päälle ja auto nykäisee, kuin joku olisi törmännyt perään. Raju nykäisy.
Kylmänä ei mitään ongelmaa. Vaihdelaatikkoon vaihdettu öljyt ja autolla ajettu reilut 140tkm. Ei tapahdu aina, mutta ehkä noin 1/10 liikkeelle lähdöstä.
-J
Onko kellään ollut sellaista ongelmaa Insignia 2.0 cdti -13 (160hp) automaatin kanssa, että auto nykäisee lämpimänä liikkeelle lähtiessä? Tämä siis tapahtuu kun ajettu auto lämpimäksi, pysähtyy kokonaan, nostaa jalan jarrulta ja painaa kaasua. Vaihde ei mene heti päälle ja auto nykäisee, kuin joku olisi törmännyt perään. Raju nykäisy.
Kylmänä ei mitään ongelmaa. Vaihdelaatikkoon vaihdettu öljyt ja autolla ajettu reilut 140tkm. Ei tapahdu aina, mutta ehkä noin 1/10 liikkeelle lähdöstä.
-J
Re: Insignia 2.0 cdti -13 automaatti nykii
- Pienen "voimakkaaman" nykäsyn on tehnyt muutaman kerran reippaamman ajon jäljiltä.
- P --> R vaihtaessa kolahteli myös.
- Kylmänä alamäessä vaihteen vaihtuessa pienemmälle nykäsi myös.
Inkku oli merkkihuollossa ja siihen vaihdettiin normaalin huollon lisäksi vaihteistoöljyt ja resetoitiin vaihteisto.
Toistaiseksi ei ole edellisiä ongelmia tullut. Laatikko vaihtaa siistimmin ja tuntuu muutenkin paljon mukavemmalta ajaa. Eron huomasi heti huollon pihasta lähdettyäni.
Tuntuu että rullaisikin paremmin.
Jostain itseoppivasta laatikosta höpisivät...
- P --> R vaihtaessa kolahteli myös.
- Kylmänä alamäessä vaihteen vaihtuessa pienemmälle nykäsi myös.
Inkku oli merkkihuollossa ja siihen vaihdettiin normaalin huollon lisäksi vaihteistoöljyt ja resetoitiin vaihteisto.
Toistaiseksi ei ole edellisiä ongelmia tullut. Laatikko vaihtaa siistimmin ja tuntuu muutenkin paljon mukavemmalta ajaa. Eron huomasi heti huollon pihasta lähdettyäni.
Tuntuu että rullaisikin paremmin.
Jostain itseoppivasta laatikosta höpisivät...
Re: Insignia 2.0 cdti -13 automaatti nykii
Samanlaista töksäyttelyä on pienemmälle vaihtaessa miunkin automaatti inkussa. Mitenhän tuo resetointi tapahtuu ja pystyykö itse sen tekemään???
Re: Insignia 2.0 cdti -13 automaatti nykii
Itsellä oli samat oireet kun Jani R. Laatikko öljyt vaihdettiin ja uus softa mutta eipä auttanu. Laatikon ohjainyksikkö oli entinen. Osa plus työ ~2500€. Itse osa maksaa jo sen ~2400€. On kuulema aika "yleinen" vika..
Re: Insignia 2.0 cdti -13 automaatti nykii
Täytyypä käydä seuraavaksi resetoimassa tuo laatikko ja opettaa uudelleen. Jos vika ohjainyksikössä ja "yleinen" vika niin ei oikein huvittaisi maksaa 2500 euroa kun auto vasta kolme vuotta vanha.
Re: Insignia 2.0 cdti -13 automaatti nykii
Öljyt vaihdettu ja laatikko toimi jonkin aikaa moitteetta, mutta nyt taas samaa vikaa. Ajattelin vielä koittaa huuhteluvaihtoa laatikkoon jos öljyissä edelleen paskaa mukana. Onko kellään etelä suomen suunnalla kokemuksia liikkeistä joissa voisi tehdä?
Re: Insignia 2.0 cdti -13 automaatti nykii
Meillä ollaan töissä tehtyy muutamia vectra/inkku öljyn vaihtoja hyvillä kokemuksilla http://www.bgprod.fi/huoltopalvelut/aut ... ton-huolto laitteella. Joukossa on ollut myös oma vectrani mihin olen ollut tyytyväinen öljyn vaihdon jälkeen ja http://www.rengasturku.fi ja toki tuolta bg sivulta löytyy myös muut paikat mistä kone löytyy jos on sinua lähempänä vaihtoehtoja.jrosti kirjoitti:Öljyt vaihdettu ja laatikko toimi jonkin aikaa moitteetta, mutta nyt taas samaa vikaa. Ajattelin vielä koittaa huuhteluvaihtoa laatikkoon jos öljyissä edelleen paskaa mukana. Onko kellään etelä suomen suunnalla kokemuksia liikkeistä joissa voisi tehdä?
Insignia A 2,0cdti automaattivaihteisto TOPIKKI
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=259045
Ylläolevan keskustelun jo lyhyen googlettelun jälkeen löysin, mutta päätin itsekkin tulla asiaa kysäisemään. Olen vannoitettu OPEL-mies ja vanhojen farkku Vectran (02') ja Astran (05') jälkeen päätin ostaa ensimmäisen automaattilaatikollisen auton - Insignia (11''). Kyseessä 160hv turbo, joka toimikin huikeat ensimmäiset 6tkm ihan hyvin. Ensin jäähdytysnesteenvuoto ongelma, joka tuntuu olevan tyyppi vika (nyt korjattu) ja nyt sitten vaihteiston kanssa ongelmaa. Nyt ajettu siis 136tkm.
Parin viikon aikana tuli sellainen pienehköltä tuntuva ongelma, että kun moottorijarrutuksella tulee esimerkiksi alamäkeä niin noin 60 vauhdissa (eli oletettavasti kolmoselle tai neloselle vaihtaessa) tuntuu sellainen pieni nykäys. Tätä ei tapahtunut edes aina, mutta kuitenkin lähes aina. Eilen kuitenkin tuli isompi muistutus tästä ongelmasta, kuin liikkeelle lähtiessä vaihtaessani R:ltä D:lle niin kuuluu selvä kolahdus ja auto nytkähtää. Aikaisemmin mitään ongelmaa ei ollut. Sama homma mutta kevyemmin tuntuu P->D vaihdon aikana. Muuten ajaessa / kiihdyttäessä toimii todella pehmeästi auto. Jotenkin tuntuu myös että esimerkiksi kun laittaa pakin silmään niin vaihtaa "lasikemmin" kuin aikaisemmin.
Onko mitään villejä arvauksia mistä tuo voi sitten lopulta johtua ja minkähänlainen remontti tulossa (lähinnä kustannuksien puolesta)? Sain viikon päästä vasta tohtorille merkkiliikkeeseen ajan, koska ajattelin jo tulee päivittämisellä tjsp kuntoon. Itsellä tuolle tuskin mitään tehtävissä. Lähellä olisi myös yksi jobbari, joka tekee pelkästään automaattilaatikoiden huoltoa. Olisikon järkeä viedä mieluummin sinne.
Vaihteistoöljyt vaihdettu 103tkm. Muuten merkkiliikkeen huoltokirja kaikinpuolin. 14tkm edessä siintää jakopääremontti ja muutenkin seuraava "määräaikaishuolto", joten kyllä turhauttaa jos tästä jotain isompaa tulee. Muutenhan auto on todella hyvä ja miellyttävä ajaa, kuten Opelit yleensäkkin minun mielestäni.
Kaikki kommentit tervetulleita.
Ylläolevan keskustelun jo lyhyen googlettelun jälkeen löysin, mutta päätin itsekkin tulla asiaa kysäisemään. Olen vannoitettu OPEL-mies ja vanhojen farkku Vectran (02') ja Astran (05') jälkeen päätin ostaa ensimmäisen automaattilaatikollisen auton - Insignia (11''). Kyseessä 160hv turbo, joka toimikin huikeat ensimmäiset 6tkm ihan hyvin. Ensin jäähdytysnesteenvuoto ongelma, joka tuntuu olevan tyyppi vika (nyt korjattu) ja nyt sitten vaihteiston kanssa ongelmaa. Nyt ajettu siis 136tkm.
Parin viikon aikana tuli sellainen pienehköltä tuntuva ongelma, että kun moottorijarrutuksella tulee esimerkiksi alamäkeä niin noin 60 vauhdissa (eli oletettavasti kolmoselle tai neloselle vaihtaessa) tuntuu sellainen pieni nykäys. Tätä ei tapahtunut edes aina, mutta kuitenkin lähes aina. Eilen kuitenkin tuli isompi muistutus tästä ongelmasta, kuin liikkeelle lähtiessä vaihtaessani R:ltä D:lle niin kuuluu selvä kolahdus ja auto nytkähtää. Aikaisemmin mitään ongelmaa ei ollut. Sama homma mutta kevyemmin tuntuu P->D vaihdon aikana. Muuten ajaessa / kiihdyttäessä toimii todella pehmeästi auto. Jotenkin tuntuu myös että esimerkiksi kun laittaa pakin silmään niin vaihtaa "lasikemmin" kuin aikaisemmin.
Onko mitään villejä arvauksia mistä tuo voi sitten lopulta johtua ja minkähänlainen remontti tulossa (lähinnä kustannuksien puolesta)? Sain viikon päästä vasta tohtorille merkkiliikkeeseen ajan, koska ajattelin jo tulee päivittämisellä tjsp kuntoon. Itsellä tuolle tuskin mitään tehtävissä. Lähellä olisi myös yksi jobbari, joka tekee pelkästään automaattilaatikoiden huoltoa. Olisikon järkeä viedä mieluummin sinne.
Vaihteistoöljyt vaihdettu 103tkm. Muuten merkkiliikkeen huoltokirja kaikinpuolin. 14tkm edessä siintää jakopääremontti ja muutenkin seuraava "määräaikaishuolto", joten kyllä turhauttaa jos tästä jotain isompaa tulee. Muutenhan auto on todella hyvä ja miellyttävä ajaa, kuten Opelit yleensäkkin minun mielestäni.
Kaikki kommentit tervetulleita.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
No insignialla on jo 6-vuotta ikää. Merkkiliikkeen huoltohistoria ja vähäinen ajomäärä voisi puoltaa tähän jonkinlaista osaanottoa takuun puolesta sillä kyllä auton vaihteiston tulisi kestää vähintään 200tkm.
Huoltaminen muualla taas voi olla edelliseen haitaksi eikä öljyt 33tkm aikana huonoksi mene ilman vakavaa vikaa.
Oletko varma että tämä tulee vaihteistosta ettei moottorin tuennassa olisi löysää, tällöun luulisi ääntä myöskin tulevan .
Huoltaminen muualla taas voi olla edelliseen haitaksi eikä öljyt 33tkm aikana huonoksi mene ilman vakavaa vikaa.
Oletko varma että tämä tulee vaihteistosta ettei moottorin tuennassa olisi löysää, tällöun luulisi ääntä myöskin tulevan .
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
No kyllä minä olen 99 % varma että vaihteistosta johtuu, kun selvä nykäsy tulee juuri kun vaihtaa vaihteen pienemmälle D:llä. Lisäksi kun tuossa paikallaan kun vaihtaa D:lle niin kuulostaa niin selvästi siltä että ei pomppaisi hyvin vain portaalle ja oiekastaan se nytkähdys on selkeämpikin oire siinä.
Ainut vaan miten tuossa voisi koittaa takuuhun vedota kun Etelä-Suomesta ja eri Autofirmastakin ostettu. Aina tietenkin voi yrittää. Kuitenkin varmaan paras viedä tuonne merkkihuoltoon, eikä tosiaan lähteä ainakaan tässä kummassa vielä muualle.
Kai tuolla kuitenkin nyt uskaltaa ajaa?
Ainut vaan miten tuossa voisi koittaa takuuhun vedota kun Etelä-Suomesta ja eri Autofirmastakin ostettu. Aina tietenkin voi yrittää. Kuitenkin varmaan paras viedä tuonne merkkihuoltoon, eikä tosiaan lähteä ainakaan tässä kummassa vielä muualle.
Kai tuolla kuitenkin nyt uskaltaa ajaa?
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 1242
- Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Mulla oli aikanaan samaa vaivaa insigniassa ja tuli kuntoon laatikkoöljyjen vaihdolla.
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
No voi kumpa olisi vain sama vaiva. Jotenkin vain tuntuu todella isolta nykäisyltä se kun vaihtaa D:n päälle. Harmillisti tässä on myös melkeenpä pakko ajoa koko viikko. Voineeko tuo pahemmaksi tuosta edetä?opelisti77 kirjoitti:Mulla oli aikanaan samaa vaivaa insigniassa ja tuli kuntoon laatikkoöljyjen vaihdolla.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Varaa ajan merkkihuoltoon ja ajaa siihen asti. Saahan tuota ajettua myös ihan yy kaa koo manuaalisesti kylä ajot.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 1242
- Liittynyt: 16 Marras 2009, 16:33
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Kyl mullakin tosi kovin välillä rykäisi kun laittoi d:lle. Ja samaa teki kun vaihtoi pienemmälle ja joskus isommallekin, öljyjen vaihdon myötä hävisi täysin. Ja autolla oli ajettu kuitenkin yli 200tkm. Öljyt vain vaihtaa tarpeeksi usein laatikkoon niin toimii
Re: Insignia 2.0 CDTI automaattivaihteisto ongelma
Meillä vaihteiston öljyt vaihdettu noin 110 tuhatta kilsaa sitten, 230 t ajettu. rupesi pitämään tuota samaa pykältämistä.
vaihdatin alla olevassa paikassa INSIGNIAN Vaihelaatikon öljyt 100% ja putsaus myös. Ongelma katosi ja hintaa oli 315 e
Nyt toivotaan että pysyy sillä kunnossa. toki sanoivat että aika yleinen vika, eli kun voitelu loppuu, rupee pitään tota.
http://www.oilpoint.fi/fi/tampere/yhteystiedot/
vaihdatin alla olevassa paikassa INSIGNIAN Vaihelaatikon öljyt 100% ja putsaus myös. Ongelma katosi ja hintaa oli 315 e
Nyt toivotaan että pysyy sillä kunnossa. toki sanoivat että aika yleinen vika, eli kun voitelu loppuu, rupee pitään tota.
http://www.oilpoint.fi/fi/tampere/yhteystiedot/