VP44 reikä kyljessä ?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
mtammi
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Maalis 2016, 21:02

VP44 reikä kyljessä ?

Viesti Kirjoittaja mtammi »

Hei,
Oisko kellään tietoa. mikä reikä mun Omegan diesel pumppuun on tullut. Valuttaa pa:t pihalle aika nopeesti. pumppu VP44 psg5. voiko reikään laittaa pultin ku näkyy olevan kierteet? Tai Voiko poksin siirtää psg16:lla varustettuun pumppuun, ku sellanen ois varastossa?

[kuva]https://www.dropbox.com/sc/mf4mw4t08zjf ... eyNSLtLzPa[/kuva]
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15814
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: VP44 reikä kyljessä ?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Näyttäs että tuo on paikattu jo joskus ennenkin.

Pumpun rungot on samoja.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
mtammi
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Maalis 2016, 21:02

Re: VP44 reikä kyljessä ?

Viesti Kirjoittaja mtammi »

Juu,
pumppu ois paikoillaan, runko ei ollut ihan samanlainen poksin kannen kohalalta, tein pellistä sovitekappaleen :D .
mut nyt ei lähde käyntiin, voiko olla(on vissiin) pumppu kierroksen pielessä. käsittääkseni pyörii kahdesti kampiakselin kierokseen nähen ja saatto pyörähtää ku ei ollut lukitus tappi paikoillaan varastossa. eli onnistuuko löysätä pumpun hammasrattaat ja pyöräyttää siistä isosta pultista kierros johonki suuntaan ?? :bonk:
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15814
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: VP44 reikä kyljessä ?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Isoon mutteriin ei saa koskea. Pumppu pyörii puoli kierrosta kampiakseliin nähden.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
mtammi
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Maalis 2016, 21:02

Re: VP44 reikä kyljessä ?

Viesti Kirjoittaja mtammi »

Eli ei voi ajotus olla pielessä kun kaikki ajotus merkit kohdallaan. Nyt yritti käyntiin mut sammuu heti kuin seinään. ei kerkeä kunnolla käyntiin. suutin putkista tulee ainetta, mutta suuttimien paluu letkuista ei tule. Eihän määränsäätimessä tai solenoidissa pitäis mitään eroa olla, kun vanha solenoidi ei käynyt uudempaan pumppuun niin tinasin sen vanhaan poksiin kiinni, mutta vanha määrän säädin passasi uudenpaan pumppuun ja laitoin sen paikalleen. oisko kuitenkin pitänyt laittaa se uudempi määränsäädin?
OP-COM antaa vikakoodia P1345 Critical system malfunction 1 (refer to checking procedure: trouble code description)

ps. tais palaa starttikin tossa sahaillessa .. :peukku: kivakiva...
himmu62
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 31 Loka 2015, 18:58
Paikkakunta: Ii

Re: VP44 reikä kyljessä ?

Viesti Kirjoittaja himmu62 »

Jo vuosia sitten tällä diesel-palstalla viisaammat neuvoi laittamaan auton hinaamalla käyntiin mikäli suinkin mahdollista koska se säästää pumpun boksia ja starttimoottoria. Itse olen neuvoa noudattanut ja erinomaiseksi todennut,sillä ilmavaivoilta vanhempien 2.0 ja2.2 dieselkoneiden polttoainejärjestelmän eivät eivät säästy. :nerd:
Vastaa Viestiin