Combo 1.3 cdti
Combo 1.3 cdti
Tuli tuollainen Combo hankittua. Oikein vm. 2007. Lueskelin että siinä saattaa huohotusputki jäätyä talvisin. Olettaisin että kyseinen ongelma on tuosta jo korjattu, mutta ei sitä tiedä. Käsittääkseni sinne on jotain lämmitysvastusta laitettu? No mistä tiedän onko tuossa jotain lämmitysvastusta? Laitetaanko se sinne putken sisään vai miten se toimii?
Cruisea tuossa ei ole, mutta ilmeisesti cruisen saa kun vaihtaa vaan sen vilkkukytkimen cruiselliseen ja ohjelmoi sen. Tuossa on käsittääkseni can-väylä, joten se ei vaadi mitään lisäkytkintä kytkimelle? Onko mitään tarkempaa kuvaa jossain mistä näkisi tarviiko tuo sen kytkimen vai onko siellä se kytkin jo valmiiksi? Käykö tuohon muidenkin mallien vilkkukytkin kuin Corsa C? Onko kellään tälläistä ylimääräisenä?
Kuskin puoleisen umpion alla on ilmeisesti jonkin asteinen webasto. Tietääkö kukaan onko se webasto vai eberi? Se ei kuitenkaan tällä hetkellä toimi. Onko noissa jotain tiettyjä tyyppivikoja? Saako viat selville jotenkin itse? Saako sen jostain pakotettua käyntiin? Vai vaatiiko se vaan huollossa käyntiä että saa viat selville? Hieman nihkeästi lämmöt nimittäin tällä hetkellä nousee. Aamuisella työmatkalla lämpömittari ei noussut ollenkaan, mutta onneksi se silti puskee lämpöä sisään. En tiedä onko siellä jotkin lämpövastukset erikseen sisälämppärillä?
Koukku tuosta uupuu ja käytettynä koukkuja ei näytä saavan mistään. Suomessa nuo koukut näytti olevan melko kalliita muutenkin. Saksasta löysin 90e koukku + sähkösarja. Epäilen että mukana tulee jotkin saksalaiset ohjeet mistä ei ymmärrä yhtään mitään. Joten onko tuolle sähkösarjalle jotain ohjetta jossain minne se kuuluu kytkeä?
Aattelin myös vaihtaa siihen vaihdelaatikon öljyt, mutta en löytänyt mitään pohjaproppua. Joten mitään tietoa miten tuosta vaihdetaan laatikon öljyt vai onko niitä edes suunniteltu vaihdettavan?
Onkohan noihin olemassa jotain sisälaatikkosysteemejä sinne kattoon? Siellä katossa kun tilaa riittää ja se tila on vähän sellaista mitä ei voi oikein muulla tavalla hyödyntää. Itsellä oli toisena vaihtoehtona nelivetoinen Kangoo ja niissä oli monessa tuollainen laatikkosysteemi siellä katossa. Onko muuten mitään tietoa mistä saisi koiraverkkoa tuohon konttiin? En halua sinne mitään putkiviritelmiä. Ihan joku kangasverkko riittää.
Hieman kyllä yllätyin tuosta moottorista. Mitä siitä etukäteen luki niin oletin melko mopoa menoa. Mutta tuohan kulkee yllättävän hyvin tuolla pikkuisella dieselillä, eikä paljon kuluta. Vertailin kaverin 1.6 bensakoneella olevaa Comboa niin se bensamalli vasta onkin mopo. Ei mitään tietoa onko tuo lastutettu. Saksasta sais tuota lastuboxia 250e, minkä myötä pitäisi vajaa 100hv tulla. Melko raketti varmaan sen jälkeen, koska tälläkin hetkellä tuo kulkee todella hyvin. Tuo 1.3 kone on käsittääkseni kohtuu hyvä moottori. Siinä ei ilmeisesti ole mitään suuria tyyppivikoja? Onkohan noilla saatu millaisia kilometrilukemia? Tuolla omalla pelillä on jo 260tkm veivattu. Hieman epäilyttää kuinka pieni diesel kone mahtaa kestää kilometrejä.
Cruisea tuossa ei ole, mutta ilmeisesti cruisen saa kun vaihtaa vaan sen vilkkukytkimen cruiselliseen ja ohjelmoi sen. Tuossa on käsittääkseni can-väylä, joten se ei vaadi mitään lisäkytkintä kytkimelle? Onko mitään tarkempaa kuvaa jossain mistä näkisi tarviiko tuo sen kytkimen vai onko siellä se kytkin jo valmiiksi? Käykö tuohon muidenkin mallien vilkkukytkin kuin Corsa C? Onko kellään tälläistä ylimääräisenä?
Kuskin puoleisen umpion alla on ilmeisesti jonkin asteinen webasto. Tietääkö kukaan onko se webasto vai eberi? Se ei kuitenkaan tällä hetkellä toimi. Onko noissa jotain tiettyjä tyyppivikoja? Saako viat selville jotenkin itse? Saako sen jostain pakotettua käyntiin? Vai vaatiiko se vaan huollossa käyntiä että saa viat selville? Hieman nihkeästi lämmöt nimittäin tällä hetkellä nousee. Aamuisella työmatkalla lämpömittari ei noussut ollenkaan, mutta onneksi se silti puskee lämpöä sisään. En tiedä onko siellä jotkin lämpövastukset erikseen sisälämppärillä?
Koukku tuosta uupuu ja käytettynä koukkuja ei näytä saavan mistään. Suomessa nuo koukut näytti olevan melko kalliita muutenkin. Saksasta löysin 90e koukku + sähkösarja. Epäilen että mukana tulee jotkin saksalaiset ohjeet mistä ei ymmärrä yhtään mitään. Joten onko tuolle sähkösarjalle jotain ohjetta jossain minne se kuuluu kytkeä?
Aattelin myös vaihtaa siihen vaihdelaatikon öljyt, mutta en löytänyt mitään pohjaproppua. Joten mitään tietoa miten tuosta vaihdetaan laatikon öljyt vai onko niitä edes suunniteltu vaihdettavan?
Onkohan noihin olemassa jotain sisälaatikkosysteemejä sinne kattoon? Siellä katossa kun tilaa riittää ja se tila on vähän sellaista mitä ei voi oikein muulla tavalla hyödyntää. Itsellä oli toisena vaihtoehtona nelivetoinen Kangoo ja niissä oli monessa tuollainen laatikkosysteemi siellä katossa. Onko muuten mitään tietoa mistä saisi koiraverkkoa tuohon konttiin? En halua sinne mitään putkiviritelmiä. Ihan joku kangasverkko riittää.
Hieman kyllä yllätyin tuosta moottorista. Mitä siitä etukäteen luki niin oletin melko mopoa menoa. Mutta tuohan kulkee yllättävän hyvin tuolla pikkuisella dieselillä, eikä paljon kuluta. Vertailin kaverin 1.6 bensakoneella olevaa Comboa niin se bensamalli vasta onkin mopo. Ei mitään tietoa onko tuo lastutettu. Saksasta sais tuota lastuboxia 250e, minkä myötä pitäisi vajaa 100hv tulla. Melko raketti varmaan sen jälkeen, koska tälläkin hetkellä tuo kulkee todella hyvin. Tuo 1.3 kone on käsittääkseni kohtuu hyvä moottori. Siinä ei ilmeisesti ole mitään suuria tyyppivikoja? Onkohan noilla saatu millaisia kilometrilukemia? Tuolla omalla pelillä on jo 260tkm veivattu. Hieman epäilyttää kuinka pieni diesel kone mahtaa kestää kilometrejä.
Opel Combo 1.3 CDTi -07
Re: Combo 1.3 cdti
Moro. Siellä on eber d3wz ja todennäköisesti vaatii hehkun sihdin vaihdon ja vikakoodien nollauksen esim. Op-comilla. Vaikionopeussäätimen asennus vaatii johtotöitä ei riitä pelkkä viiksen laitto. C corsissa on johdot valmiina. Viiksen saa esim merivasta tai corsasta. Laatikko öljyt vaihtuu laatikon pohjan irroituksella perinteisesti, ei ole tyhjennysproppua.
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
Re: Combo 1.3 cdti
Jos johdot on valmiina C-corsassa niin miksei ne olisi muka Combossa, mikä perustuu suoraan C-corsaan? Mistähän tuon nyt sitten tietää onko siellä tehty niitä johtoja vai ei?
Missä tuo hehkun sihti sijaitsee? Onko se jotenkin pestävissä vai pitää vain uusia? Osaako tuo op-com ohjelma kertoa mikä tuossa lisälämppärissä on vikana?
Missä tuo hehkun sihti sijaitsee? Onko se jotenkin pestävissä vai pitää vain uusia? Osaako tuo op-com ohjelma kertoa mikä tuossa lisälämppärissä on vikana?
Opel Combo 1.3 CDTi -07
Re: Combo 1.3 cdti
Koska comboon ei ole saanut vakionopeussäädintä niin siksi ei varmaan ole johdotuksia. Täällä oli joskus juttua tuosta missä oli linkki brittifoorumille missä kuvia yms. Viiksen ja moottorin ohjausboksin väliltä puuttuu se johto. Suosittelen viemään johonkin eberhuoltoon. En muista näyttikö koodeja omasta mut ne nollaamalla heräsi eberi taas.
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
Re: Combo 1.3 cdti
cruise control can be added to the c as ive done it on mine. however it can only be done on a c with a clutch switch(all diesel models and most sri's) there is NO special loom as all you need is 1 wire from terminal 4 on indicator/cruise control switch to terminal 2 on body control module. then it needs activating in the can-list with tech2.
job done. Eli tuon perusteella lisäämällä yhden johdon sen voisi saada rokkaamaan. Mikähän tuollainen tech2 on? Tuon jutun perusteella diesel malleissa olisi tuo kytkin härpäke valmiina. Pitää yrittää jostain etsiä tuota juttua missä olisi kuvat hommasta. Cruise olisi todella jeez, mutta ei kyllä millään viitsi 600e siitä maksella, mitä se maksaa noissa firmoissa asentaa. Tuo viiksi olisi vaan helppo vaihtaa ja ei se yhden lisäpiuhan vetäminen kovin vaikealle kuullosta.
job done. Eli tuon perusteella lisäämällä yhden johdon sen voisi saada rokkaamaan. Mikähän tuollainen tech2 on? Tuon jutun perusteella diesel malleissa olisi tuo kytkin härpäke valmiina. Pitää yrittää jostain etsiä tuota juttua missä olisi kuvat hommasta. Cruise olisi todella jeez, mutta ei kyllä millään viitsi 600e siitä maksella, mitä se maksaa noissa firmoissa asentaa. Tuo viiksi olisi vaan helppo vaihtaa ja ei se yhden lisäpiuhan vetäminen kovin vaikealle kuullosta.
Opel Combo 1.3 CDTi -07
Re: Combo 1.3 cdti
Pystyy laittamaan opcom:illa sen cruisen läsnä tilaan. Ei tarvi tech2:sta. Siihen viikselle tulee neljä johtoa jos kaikki johdot on valmiina. Kytkimen katkaisimessa saatto olla joku, että piti laittaa johdot toisinpäin ennekuin vörkkii. Itsellä sama projekti edessä, kohan joutaa paneutumaan. Viiksi hommattu jo. googlella löytyy paljon juttua myös eberin saloista..
EDIT: http://www.corsa-c.co.uk/forum/showthre ... tall/page2
EDIT: http://www.corsa-c.co.uk/forum/showthre ... tall/page2
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
Re: Combo 1.3 cdti
Eli jos otan tuon viiksen irti niin siellä viiksen pohjalla pitäisi olla neljäjohtoa mitkä jatkuu eteenpäin? Mikäli ei ole neljää johtoa niin silloin pitää vetää johdot. Jos taas on niin ei todennäköisesti tarvi vetää?
Onko tuosta koukun sähköistä mitään tietoa? Onko jossain valmis ohje minne johdot pitää vetää?
Onko tuosta koukun sähköistä mitään tietoa? Onko jossain valmis ohje minne johdot pitää vetää?
Opel Combo 1.3 CDTi -07
Re: Combo 1.3 cdti
Jep. Kolme johtoa tai neljä tulee viiksen littimelle. Nelos pinni se cruisen johdon paikka. Itse en ole perehtynyt koukun sähköihin.
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
Re: Combo 1.3 cdti
Siis tuo kapistus on marmoritiskin testeri.Geijo35 kirjoitti:Mikähän tuollainen tech2 on?
Re: Combo 1.3 cdti
Mites sitten tuo huohotusputken lämmitys? Pitääkö tuossa olla sellainen ja jos pitää niin tunnistaako jostain onko siellä joku lämmitys? Toki varmaan avaamalla näkee onko siellä joku lämmityspiuha.
Opel Combo 1.3 CDTi -07
Re: Combo 1.3 cdti
Vetokoukun sähköt saa tommoseen ku käyt tarvikeliikkeestä ostaan koukkuun tarvikemallin sähkösarjan jossa on semmonen iso rele mukana.Geijo35 kirjoitti:Eli jos otan tuon viiksen irti niin siellä viiksen pohjalla pitäisi olla neljäjohtoa mitkä jatkuu eteenpäin? Mikäli ei ole neljää johtoa niin silloin pitää vetää johdot. Jos taas on niin ei todennäköisesti tarvi vetää?
Onko tuosta koukun sähköistä mitään tietoa? Onko jossain valmis ohje minne johdot pitää vetää?
Jos rosvoaa suoraan takavaloilta niinku ennenvanhaan ni saattaa olla että alkaa pelailemaan mitensattuu ne valot sen jälkeen.
Tuossa tommonen jonkutekemä kuva tommosesta ohitusleikkausreleestä http://uk-trailer-parts.co.uk/wp-conten ... agram2.jpg
Mahdollisesti jos autossa on siellä peräkontissa joku sähkökeskus niin siellä saattaa olla sitte valmis pistokepaikka johtosarjalle ja niitäki sai tarvikkeena jotka passaa plug and play tyyliin.
Re: Combo 1.3 cdti
Ei kait siellä mitään lämmitystä pidä olla. Laittaa kovilla pakkasilla pahvia maskin eteen ja pitää hyvät öljyt koneessa.Geijo35 kirjoitti:Mites sitten tuo huohotusputken lämmitys? Pitääkö tuossa olla sellainen ja jos pitää niin tunnistaako jostain onko siellä joku lämmitys? Toki varmaan avaamalla näkee onko siellä joku lämmityspiuha.
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
Re: Combo 1.3 cdti
Kyllähän niitä joissaki vekottimissa on. Tuossahan oli toinen topicci ku jollaki hajonnu kaks turboa jo mistään tietämättömistä syistä. Imupuolella siipi mutkallaJ.P.S kirjoitti:Ei kait siellä mitään lämmitystä pidä olla. Laittaa kovilla pakkasilla pahvia maskin eteen ja pitää hyvät öljyt koneessa.Geijo35 kirjoitti:Mites sitten tuo huohotusputken lämmitys? Pitääkö tuossa olla sellainen ja jos pitää niin tunnistaako jostain onko siellä joku lämmitys? Toki varmaan avaamalla näkee onko siellä joku lämmityspiuha.
ja suuri epäilys että huohotinputkesta jääkide lentäny ahtimeen ja siivenurkkaan osuessaan taittanu sen mutkalle.
Huohotinputkissa ei välttämättä lämmityksiä ole mutta eristettä niissä voi päällä olla että ei ajon aikana jäädy umpeen.
Re: Combo 1.3 cdti
On niissä tosiaan sähkövastuksia. Siis joissain.
Meille asennettiin uuteen VW Golf -98:iin sellainen takuuna. Lykkäs ekana talvena öljyt koneesta ulos.
Mutuna muistelisin et 13CDTI:hin olisi myös vastus laitettu???
Meille asennettiin uuteen VW Golf -98:iin sellainen takuuna. Lykkäs ekana talvena öljyt koneesta ulos.
Mutuna muistelisin et 13CDTI:hin olisi myös vastus laitettu???
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Combo 1.3 cdti
Tälläiset sinne nyt tuli tilattua. http://osanetti.fi/combo-delivery-van-0 ... 40166.html ja sähkösarjana http://osanetti.fi/vetokoukun-sahkosarj ... 38482.html. Tuolla olisi ollut vieläkin halvempaa koukkua, mutta itseä epäilytti kun sama koukku menee Corsaan. Ei kait noissa perätkin ole samanlaiset? Myyjä sanoi että tuo koukku sopii varmasti, joten sillä mennään. Toimituskulut 14€. Halvempaa koukkua en suomesta löytänyt.FullMetal kirjoitti:Vetokoukun sähköt saa tommoseen ku käyt tarvikeliikkeestä ostaan koukkuun tarvikemallin sähkösarjan jossa on semmonen iso rele mukana.
Jos rosvoaa suoraan takavaloilta niinku ennenvanhaan ni saattaa olla että alkaa pelailemaan mitensattuu ne valot sen jälkeen.
Tuossa tommonen jonkutekemä kuva tommosesta ohitusleikkausreleestä http://uk-trailer-parts.co.uk/wp-conten ... agram2.jpg
Mahdollisesti jos autossa on siellä peräkontissa joku sähkökeskus niin siellä saattaa olla sitte valmis pistokepaikka johtosarjalle ja niitäki sai tarvikkeena jotka passaa plug and play tyyliin.
http://www.ebay.de/itm/Opel-Combo-C-02- ... 0821155635 tuosta olisi saanut suoraan saksasta ja käsittääkseni sähkösarjan kera tai näin ainakin ymmärsin kun kysyin sitä vielä erikseen. Toimituskulut 30€.
Tuosta huohotuksen jäätymisestä tuli itseasiassa täältä palstalta luettua. Osalla se tosiaan on jäätynyt. Tiedä sitten onko tuossa omassa pelissä tehty jotain suojausta asian suhteen? Nokalla ei kuitenkaan ollut mitään pahvia kun sen ostin. Eikä sinne kyllä järkevästi saa edes mitään pahvia. Toki siihen nokalle voi tökerön näköisesti laittaa pahvin, mutta on se niin karseen näköinen. Kesä tulossa, joten tuskin sitä enää siellä tarvii. Mutta kesällä on hyvää aikaa suunnitella sinne jonkin viimasuojan seuraavaksi talveksi. Lisäksi tuskin siitä haittaa on jos eristää sen huohotusputken. Tuo konehan ei tahdo näillä lauhoilla säillä edes lämmitä kaupunki ajossa. Eilen illalla tuli Helsingin keskustassa käytyä niin sain hienosti lämmöt normaaliksi hämeenlinnan motarilla, mutta heti kun alkoi liikennevaloja tulla niin lämmöt alkoi tippumaan. Tosin kyllä sinne kabiiniin lämpöä edelleen tuli. Torque softan mukaan lämpötila oli 55c ja 70c välillä. Mutta sen enempää se ei kaupunkiajossa noussut. Ilmeisesti tuo auton oma lämpömittari toimii vasta 75c jälkeen, koska sitä ennen se ei noussut yhtään. Sit taas kun pääsi motarille paahtamaan tasaisen tappavaa 80 vauhtia niin lämmöt nousi normaaliksi ja mittarikin näytti sen.
Lisälämppärin osalta tuo menee maanantaina huoltoon missä katsovat mikä siinä on vialla. Samalla saa niiltä tarjouksen mitä maksaa sisäkello. Yhtään comboa eivät kuulemma ole koskaan tehneet niin ei ole vielä tietoa mitä homma maksaa. Pitää kuulemma auto nähdä.
Opel Combo 1.3 CDTi -07