P1590 -(8)

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
c20xe..
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 27 Marras 2014, 07:13

P1590 -(8)

Viesti Kirjoittaja c20xe.. »

Mihin viittaisi kyseinen vikakoodi eli Engine running signal high input - present
Auto B2 Vectra 2.2dti
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3669
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 10:20
Paikkakunta: Pohjoisesta

Re: P1590 -(8)

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

eikö tuo oo ruiskutuspumpussa tuo pyörintänopeustunnistin vai oliko siellä vielä toinenkin ?
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Re: P1590 -(8)

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Niinpä,tuskin se ykk-anturinkaan vaihto autta,,
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
c20xe..
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 27 Marras 2014, 07:13

Re: P1590 -(8)

Viesti Kirjoittaja c20xe.. »

Pumpun pyörintänopes anturin vaihto ei korjannut vikaa. Auto siis kokoajan vikatilassa.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: P1590 -(8)

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Tuo vikakoodi antaa kahta eri merkitystä ainakin Googlen mukaan. Toinen viittaa YKK anturiin ja toinen ahdonsäätösolenoidiin. Ja sitä solenoidivikaa minäkin ennemmin epäilisin, sillä jos YKK anturi on sökö, ei kierroslukumittarikaan toimi. Ja jos taas pumpun sisäinen anturi on sökö, ei auto käy.

Tässä vielä vanhasta viestiketjusta lainaus;
P1590 Moottorin käyntisignaalin sisään- meno matala
siellä ahtopaineen magneettiventtiilin luona on pienempi magneettiventtiili harmaalla liittimellä johdot punainen ja ruskea-keltainen, tarkista että liitin on kiinni ja että sille venttiilille tulee alipaine, alipaine on haaroitettu siitä ahtopaineen alipaineputkesta.
liittimen oikean puoleiseen (2)nastaan pitäisi virrat päällä tulla (+)+11v ..oikean puoleinen niin päin että katsot liitintä lukitus ylhäälläpäin.
ja ykkösnastan ja maan välinen resistannsi pitäisi olla enemmän kuin 500kohm
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Re: P1590 -(8)

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Noi on ollut hankalia korjata,oma veikkaus että pumpun ecu korjauskelvoton.. :o
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
c20xe..
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 27 Marras 2014, 07:13

Re: P1590 -(8)

Viesti Kirjoittaja c20xe.. »

Kiitti Juho M-P, siitä pienemmältä magneettiventtiililtähän se oli johto rispaantunut lähes poikki, vähän kolvausta ja kutistesukkaa, niin taas pelittää.
Omega x25xe
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 248
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 08:11
Paikkakunta: Muhos

Re: P1590 -(8)

Viesti Kirjoittaja Omega x25xe »

Onkohan tuohon vikakoodiin kellään muita ideoita, mulla pukkaa kans y22dtr moottorissa tuota P1590 koodia. Tarkistelin sitä pienempää magneettiventtiliä ja jännite oli reilut 11v, tuo ykkösnastan ja maan välinen resistanssi oli luokkaa 350kohm. Onko arvo riittävä? Alipaine tulee ihan oikein. Pumpun ohajainkorttikin vastikään korjattu. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan..
Onkohan noissa magneettiventtileissä ollut vikoja ja pystyisikö sitä jotenkin testaamaan?

Autodatasta vähän asiaa lueskelin ja ihmetyttää kyllä ne viat mistä sen mukaan tuo koodi johtuu. Mm. Akku, laturi, virtalukko, johdinsarja ym. No, hyvin tuo kyllä lataa ja akkukin on kunnossa.
Avatar
rausku72
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 331
Liittynyt: 16 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Kiukainen

Re: P1590 -(8)

Viesti Kirjoittaja rausku72 »

Moikka!
Mullakin on samalainen ongelma 2001 vectran kanssa, jossa siis toi sama kone eli y22dtr.
Ja pumpun ohjaimesta korjattu se transistori. Ja siltikin pukkaa p1631 (3), p1590 (4) ja p1560 (a)...
toi p1590, tarkistin ton ahtimen magneettiventtiilin vieressä olevan pienemmän magneettiventtilliin, yllä olevien ohjeiden mukaan ja 2nastan ja maan välinen jännite oli vain n.5Volttia, toi 1nastan ohm oli reilu 540, eli ok..
Mutta mistä toi kertoo?

Ja kerrottakoon vielä, että auto lähtee käyntiin oikein hyvin kylmänä ja lämpimänä ja ottaa kierroksia ihan tappiin asti paikallaan oikein iloisesta, ihan sama palaako vikavalo tai ei (jos sen sammuttaa auton käydessä). Auto on vielä pukeilla.
Ja siis olen juuri vaihtanut tohon pumpunboksiin sen transistorin ohjeiden mukaan ja auto käy oikein hyvin. Mutta kun ei tolla voi mennä leimalle... :(
Erno
Zafira -08 1.9 CDTI, Senator -90 3.0i 24v, Manta -74, Manta -72, Manta -77, Astra G.
Vastaa Viestiin