Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
icoman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 28 Tammi 2013, 18:11

Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja icoman »

Moro. Onko kukaan käyttänyt vielä otsikon mukaisella diesel koneella varustettua Insigniaa päivittämässä, vuosimallit 09 -12. Huollon yhteydessähän nämä yleensä tehdään, jos ei takaisinkutsua tule. Itse huomasin tämän kampanjan kun rekisteröidyin oma opel.fi palveluun. Sen verran opelin huollossa tiesivät, että moottorinohjauksen päivityksestä kysymys, muttei mihin vaikuttaa. Oli vaan huoltojonot niin pitkät, että ajattelin odottaa seuraavaan huoltoon joka mulla n 10 th päästä.
Muuten ei kiinnostaisi, mut kun on ollut sitä nypytys ongelmaa lämpimillä ilmoilla (yli +17) ilman vikakoodeja tai valoja mittaristossa. Moottorit ja voimansiirto osiossa tästä viestiketjua.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja Masi »

icoman kirjoitti:Moro. Onko kukaan käyttänyt vielä otsikon mukaisella diesel koneella varustettua Insigniaa päivittämässä, vuosimallit 09 -12. Huollon yhteydessähän nämä yleensä tehdään, jos ei takaisinkutsua tule. Itse huomasin tämän kampanjan kun rekisteröidyin oma opel.fi palveluun. Sen verran opelin huollossa tiesivät, että moottorinohjauksen päivityksestä kysymys, muttei mihin vaikuttaa. Oli vaan huoltojonot niin pitkät, että ajattelin odottaa seuraavaan huoltoon joka mulla n 10 th päästä.
Muuten ei kiinnostaisi, mut kun on ollut sitä nypytys ongelmaa lämpimillä ilmoilla (yli +17) ilman vikakoodeja tai valoja mittaristossa. Moottorit ja voimansiirto osiossa tästä viestiketjua.
Kyselin samaa tuolla "Ei Vectra D vaan Insignia A ?" viestiketjussa 104:s välilehti, sekä "OmaOpel.fi" viestiketjussa.
Soitin asiasta myös GM:lle, mutta siellä tiesivät vielä vähemmän mistä oikein on kysymys. Itse ainakin haluan tietää mihin jokin päivitys vaikuttaa ennen kuin alan täysin toimivaa ajopeliä päivittämään.

PS. Omassani ei tuota nypytysilmiötä ole esiintynyt samanlaisessa ajopelissä tähänastisella noin 120 tkm matkalla - ainakaan vielä...
icoman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 28 Tammi 2013, 18:11

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja icoman »

Moro. Jos on sama kampanja, jonka bongasin adacin sivuilta niin jotain tärkeää kuitenkin ohessa saksaksi.

"Zusätzliche InformationenEin Softwarefehler im Motorsteuergerät kann zu Leistungsabfall und im ungünstigsten Fall auch zu Motorschäden führen. Lt. Hersteller wird die Störung auch von der Motorkontrollleuchte angezeigt. Die Händler aktualisieren den Softwarestand des Motorsteuergerätes. Die Aktion läuft ab Juli 2013, dauert etwa eine halbe Stunde und ist für die Kunden kostenlos."

Google kääntäjällä vapaasti suomennettuna
"Ohjelmisto virhe moottorin ohjausyksikkö voi johtaa suorituskyvyn heikkenemistä ja pahimmassa tapauksessa jopa vahingoittaa moottoria. Luutnantti Valmistajan on myös syytä tarkista moottori valo syttyy
Päivitä ohjelmistoversio jälleenmyyjän moottorin ohjausyksikkö. Edistäminen kulkee heinäkuussa 2013, kestää noin puoli tuntia ja se on maksuton asiakkaille"
Mutta liekö sama kamppis, heinäkuussa 2013 aloitettu
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja Masi »

Toivottavasti se ei ole ainakaan tuo alla mainittu (tiedot Insignia Enthusiast foorumilta), niin silloin ei oikein innosta päivittää - englannissa ovat keskeyttäneet tuon kampanjan ilmenneiden ongelmien vuoksi ja nyt on joku uusi korvaava päivitys jaossa. En tiedä mikä tilanne täällä kotimaassa on noiden jakeluiden kanssa - voisivat ihan reilusti kertoa asiakkaalle mitä päivitystä sinne nyt tarjotaan.

Field Action Type: Customer Satisfaction Program
Field Action Number: 12-R-048
Start: 16. Nov 2012
End: 31. Dec 2014
Recall: No
Description: Insignia - ECM Calibration

Under certain driving conditions and indicated by an illuminated SVS (Service Vehicle Soon) lamp, a fuel injection management concern may cause the engine power to be distinctly reduced ending up in a potential damage of the engine.
icoman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 28 Tammi 2013, 18:11

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja icoman »

Joo taitaa olla vaikea ottaa näistä selvää. Kuitenkin aion mennä päivityksen tekemään. Kiinnostaa se poistuuko nykiminen vai mitä tapahtuu. Muutama viikko täs kuitenkin vierähtää jos ei satu jostain "pikahuollosta" nopeeta apua löytymään. Reissun päällä sen verran tulee oltua. Mut infoan jos jotain lisätietoa tulee.
icoman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 28 Tammi 2013, 18:11

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti (tehty)

Viesti Kirjoittaja icoman »

Moro
Käytin inkun pajalla kun alkoi egr venttiilin jäähdytyksenkotelo puskeen nesteitä pihalle, kotelo halki (ominaisuus tai sitten ei). Samalla tein 120 th huollon kun prosentit näytti 10 %. Samalla tehtiin ohjelmapäivitys. Jotain sinne tehtiin, käynnistäessä kiekat pysyy hetken yli 1000 rpm. oli kone lämmin tai kylmä. Voi olla ettei nykimistä enään ole, mut eipä nuo ulkolämpötilatkaan ole yli +17 joka "laukaisi" sen nykimisen. No ensi kesä näyttää mikä on tilanne nykimisen suhteen. Muutoin kone vaikuttaa yhtä "hyvältä" ja pirteältä.
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

itellä hikoilee kans tuo egr- kotelo. käytitkö merkki-liikkeessä? "tinkasitko" takuuseen koteloa? tuntuu olevan joku valmistusvika.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
porakone
'Senator'
'Senator'
Viestit: 387
Liittynyt: 26 Marras 2006, 02:36
Paikkakunta: Perähikiä

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja porakone »

icoman kirjoitti:Google kääntäjällä vapaasti suomennettuna
Ihan oftopikkina mainittakoon että jos englanti taipuu niin noi 'erikoiskielet' kannattaa känntää englanniksi ja lukea siitä, tostakin selostuksesta tuli lähes virheetön vrt tohon töksähtelevään kotimaiseen versioon.
icoman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 28 Tammi 2013, 18:11

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja icoman »

aksu8225 kirjoitti:itellä hikoilee kans tuo egr- kotelo. käytitkö merkki-liikkeessä? "tinkasitko" takuuseen koteloa? tuntuu olevan joku valmistusvika.
Moro
Voihan se kotelo hikoillakin, mut mulla oli halki. Merkkiliikkeessä käytin ja 40 % sain hinnasta pois kun tiesin että ei ihan normaalia kulumista. Ja noita keskusteluja aiheeseen liittyen löytänyt googlettamalla brittifoorumeilta.
Vekkis
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 03:00

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja Vekkis »

Käytin Zafira Tourerin 121kw automaatilla, todennäköisesti juuri samassa ohjelmistopäivityksessä parisen viikoa sitten.
Perstuntuma on, että tehoja ja vääntöä katosi päivityksessä ja kone kierrättää korkeammalle ennen vaihtoa kuin ennen päivitystä.
Parin maantiepätkän huomiona, että eipä laatikko käytä turbodieselin vääntöä(luvattua vääntöaluetta) enää hyväksi vaan pienelläkin kaasun painalluksella pudottaa heti pykälää pienemmälle ja n. 3000 rpm:lle ja pykältää isommalle samoille lukemille????
Tekisi mieli viedä jonnekin penkkiin ja selvittää teho ja vääntö tällä päivityksellä.
icoman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 28 Tammi 2013, 18:11

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja icoman »

Moro
Tuon kierroksen ylhäällä pidon vaihtaessa huomaa myös manuaalilla. Lieko tarkotus pitää paineita imusarjassa paremmin yllä. Tuntuis vaan että olisivat laatikonkin sulta "päivittäneet" vastaamaan käytöstä. Voisihan sitä penkissäkin käyttää jos olisi vertailukohtaa ennen päivitystä.
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Masi kirjoitti:Toivottavasti se ei ole ainakaan tuo alla mainittu (tiedot Insignia Enthusiast foorumilta), niin silloin ei oikein innosta päivittää - englannissa ovat keskeyttäneet tuon kampanjan ilmenneiden ongelmien vuoksi ja nyt on joku uusi korvaava päivitys jaossa. En tiedä mikä tilanne täällä kotimaassa on noiden jakeluiden kanssa - voisivat ihan reilusti kertoa asiakkaalle mitä päivitystä sinne nyt tarjotaan.

Field Action Type: Customer Satisfaction Program
Field Action Number: 12-R-048
Start: 16. Nov 2012
End: 31. Dec 2014
Recall: No
Description: Insignia - ECM Calibration

Under certain driving conditions and indicated by an illuminated SVS (Service Vehicle Soon) lamp, a fuel injection management concern may cause the engine power to be distinctly reduced ending up in a potential damage of the engine.
Hemmetin hienoa lukea näin jälkikäteen. Astra kävi softan päivityksessä ja heti huollon pihalta lähdettäessä huoltoilmo pomppasi ruutuun. Huoltoväli on pian tulossa täyteen, mutta onhan selkeesti onnistunut päivitys. Pitää taas mennä käymään Opelin tiskillä. Onko linkkiä foorumille, jossa aiheesta enemmän keskustelua?
icoman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 28 Tammi 2013, 18:11

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja icoman »

Moro
Kattelin omasta työmääräyksestä. Mulla toi päivitys ohjelma lapun mukaan ECM 13-R-025
Lieko Astran ja inkun ohjelmat eri koodeilla.
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja imaC »

Nosteellaas vähän..
Oma biturbo kävi tänään kamppanja päivityksessä..
Onko tietoa kyseisestä ohjainyksikön päivityksestä..?
Auto siis -12 automaatti
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Tekninen Kampanja Insignia 2.0 cdti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kalibrierung Motorsteuergerät 12-R-048; Technische Nacharbeit

Problem machen die Einspritzdüsen die nicht mehr schließen und es im schlimmsten Fall zum Motorschaden kommen kann.
Betroffen sind Die MJ2009-2013 mit Z/A20DTx Motor
vom Werk Rüsselheim Von 9 1 000015 bis D 1 007043

Kampanja tarkoittaa moottoriohjauksen kalibrointia. Syynä ruiskutussuuttimien auki jääminen tietyssä ajotilanteessa. Suuttimien auki jääminen voi johtaa moottorivaurioon.
Koskee käytännössä kaikkia Insignia dieseleitä aikavälillä 2009-2013.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin