Öljynpaineet Insigniassa
Öljynpaineet Insigniassa
Heips kaikille !
Nyt on ilmennyt outo juttu Insigniassa 2,0 dsl 2009.
Kun auto on seissyt yön, käynistäessä auto ilmoittaa matalasta öljynpaineesta.
Valo saattaa sammua ja tulee uudestaan.
Mahtaako öljy olla huonoa (n 20 tkm) vai onkohan pumppu menossa.
Kiesillä on kuljettu n 220 tkm
Missä muuten pumppu sijaitsee ?
Terv Impolma
Nyt on ilmennyt outo juttu Insigniassa 2,0 dsl 2009.
Kun auto on seissyt yön, käynistäessä auto ilmoittaa matalasta öljynpaineesta.
Valo saattaa sammua ja tulee uudestaan.
Mahtaako öljy olla huonoa (n 20 tkm) vai onkohan pumppu menossa.
Kiesillä on kuljettu n 220 tkm
Missä muuten pumppu sijaitsee ?
Terv Impolma
Re: Öljynpaineet Insigniassa
Melkein kävisin mittauttamassa tuon öljynpaineen liikkeessä, ja vasta sitten tekemään enempi toimenpiteitä mikäli aihetta ilmenee.
Öljynpaineanturi voi olla viallinen, itse pumppu ei pitäisi olla noilla kilometreillä vielä vaihtokunnossa.
Öljynpaineanturi voi olla viallinen, itse pumppu ei pitäisi olla noilla kilometreillä vielä vaihtokunnossa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Öljynpaineet Insigniassa
öljyt on huonoja vaikka kuinka longlifeä olis. toki jos alle vuodes oot tuon 20tkm rullanut tuonne sitten ne voi olla kohtuuliset.. suosittelen 10-15tkm vaihtoväliä vaikka pidempää luvattais ohjekirjassa
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Re: Öljynpaineet Insigniassa
itsellä teki tuon kans eli käynnistyksen jälkeen ö-paineen valo sammuu mut palaa vissii sen verra kauan (n.2s) et ehtii hälyttää "öljynpaine matala sammuta moottori".mut ei oo kertaakaa tuon käynnistyksen yhteydessä tuleva teksti tullu ajon aikana niinku oletin topicin alottajalla tapahtuneen?
itse vaihdoin 9tkm ajetut öljyt mobilin new life olikohan 0-40 en muista mut tuohon kuuluvat öljyt ja suodattimen.
vaihdon yhteydessä rappasin yhtä anturia joka on pohjaropusta n. 30cm ylöspäin ku sen juuresta näyttää tulevan vähä öljyä.siinä oli semmone sokka juuressa ja vaikka sen otti pois ja yritti pyörittää ja vetaa ni ei sitä pois saanu.ja sokka on niin et se estää anturin sisään menon eikä ulostulon ni mikähän anturi tuo on?kerran on teksti tullu vaihdon jälkeen ku kylmänä käynnistin...nyt on letkulämmitin ni ei oo enää mitää tekstejä tullu.
auto insignia 2.0cdti 2009 96kw.
itse vaihdoin 9tkm ajetut öljyt mobilin new life olikohan 0-40 en muista mut tuohon kuuluvat öljyt ja suodattimen.
vaihdon yhteydessä rappasin yhtä anturia joka on pohjaropusta n. 30cm ylöspäin ku sen juuresta näyttää tulevan vähä öljyä.siinä oli semmone sokka juuressa ja vaikka sen otti pois ja yritti pyörittää ja vetaa ni ei sitä pois saanu.ja sokka on niin et se estää anturin sisään menon eikä ulostulon ni mikähän anturi tuo on?kerran on teksti tullu vaihdon jälkeen ku kylmänä käynnistin...nyt on letkulämmitin ni ei oo enää mitää tekstejä tullu.
auto insignia 2.0cdti 2009 96kw.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: Öljynpaineet Insigniassa
aksu8225 kirjoitti:itsellä teki tuon kans eli käynnistyksen jälkeen ö-paineen valo sammuu mut palaa vissii sen verra kauan (n.2s) et ehtii hälyttää "öljynpaine matala sammuta moottori".mut ei oo kertaakaa tuon käynnistyksen yhteydessä tuleva teksti tullu ajon aikana niinku oletin topicin alottajalla tapahtuneen?
itse vaihdoin 9tkm ajetut öljyt mobilin new life olikohan 0-40 en muista mut tuohon kuuluvat öljyt ja suodattimen.
vaihdon yhteydessä rappasin yhtä anturia joka on pohjaropusta n. 30cm ylöspäin ku sen juuresta näyttää tulevan vähä öljyä.siinä oli semmone sokka juuressa ja vaikka sen otti pois ja yritti pyörittää ja vetaa ni ei sitä pois saanu.ja sokka on niin et se estää anturin sisään menon eikä ulostulon ni mikähän anturi tuo on?kerran on teksti tullu vaihdon jälkeen ku kylmänä käynnistin...nyt on letkulämmitin ni ei oo enää mitää tekstejä tullu.
auto insignia 2.0cdti 2009 96kw.
Tuo anturi jota olet yrittänyt irroitella on todennäköisesti öljytason anturin liitäntäkapale ja itse anturi on öljypohjassa. Liitäntäkappaleen ei kuulukaan irrota ulospäin - pieni öljynhikoilu kuuluu asiaan. Enemmän öljyn hikoilua ulospäin tulee normaalisti öljyloukon paluuputken ja lohkon välisestä liitännästä, varsinkin, jos öljynmäärä koneessa on liian suuri eli ylämerkissä kylmänäkin.
"öljynpaine matala sammuta moottori" -ilmoitus saattaa olla myös softavika ja päivitettävissä. Olihan tuo Mobilin New Life myös hiukkassuodattimiselle dieseleille soveltuvaa: ACEA: A3/B3/B4 & C3, GM dexos2 ?
Viestiketjun aloittajan auton öljynpainevalon vilkuttelu kannattaa ehdottomasti käyttää pajalla tarkistettavana, ongelma voi olla öljypumpussakin.
Re: Öljynpaineet Insigniassa
Saattaa olla että öljypumpun painerajoitinventtiili jumittaa, jolloin paineet laskee liian alas. Kannattaa tosiaan käydä liikkeessä näyttämässä autoa, mutta en usko että vika on itse pumpussa, jos paineet ovat liian matalat, vaan juurikin tuo venttiili jumittaa jolloin paine ei nouse riittävästi.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Öljynpaineet Insigniassa
öljyn pitäis täyttää vaatimukset.Masi kirjoitti: "öljynpaine matala sammuta moottori" -ilmoitus saattaa olla myös softavika ja päivitettävissä. Olihan tuo Mobilin New Life myös hiukkassuodattimiselle dieseleille soveltuvaa: ACEA: A3/B3/B4 & C3, GM dexos2 ?
purkissa ainaki ACEA A3/B3, A3/B4;API SN/SM
ja tässä linkki vielä öljyyn:
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... 0W-40.aspx
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: Öljynpaineet Insigniassa
Jokos noilla kilometreillä on öljykanavisto ryydytetty umpeen LongLife öljyillä ja vaihtoväleillä?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Öljynpaineet Insigniassa
Kyllähän tuossa näyttää tuo GM:n vanhempi diesel luokitus olevan eli GM-LL-B-025, mutta näihin hiukkassuodattimella oleviin uudempiin vaaditaan myös C3-luokitus. Ja tuo Dexos2 on 2010 malleista alkaen ehdottomana vaatimuksena.aksu8225 kirjoitti:öljyn pitäis täyttää vaatimukset.Masi kirjoitti: "öljynpaine matala sammuta moottori" -ilmoitus saattaa olla myös softavika ja päivitettävissä. Olihan tuo Mobilin New Life myös hiukkassuodattimiselle dieseleille soveltuvaa: ACEA: A3/B3/B4 & C3, GM dexos2 ?
purkissa ainaki ACEA A3/B3, A3/B4;API SN/SM
ja tässä linkki vielä öljyyn:
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... 0W-40.aspx
Tuo laittamasi Mobilin öljy on varmasti hyvä öljy, mutta ei juuri se oikea näihin diesel-Insignioihin.
Mobililla on kyllä olemassa myös näihin dieseleihin soveltuva/luokitukset täyttävä öljy eli Mobil 1 ESP 0W-40.
Re: Öljynpaineet Insigniassa
Moi,
Omassa 2011 nelikossani tuo sama vaiva ollut on/off -tyyppisesti ilonani jo kotvan aikaa. Varoitus syttyy auton seisottua yön yli aina näin kelien viilennettynä. Kesäkeleillä ei mitään ongelmaa.
Autoon on vaihdettu nyt öljynpaineanturi kertaalleen, ulkomaisen sisarfoorumin keskustelujen perusteella myös pumpun ja öljypohjan imuputken välinen tiiviste (nelikossa melkoinen operaatio...) oletuksella että imuputki pääsee vuotavan tiivisteet vuoksi valumaan tyhjäksi auton seistessä ja startissa haukkaa ilmaa. Ei apua, varoitusvalo tervehti tutulla loisteellaan auton seisottua pakkasessa muutaman tunnin rempat jälkeen.
Öljyt on vaihdettu ohjelman mukaan ja speksien mukaisilla öljyillä olen ajellut koko ajan. Ennen imuputken tiivisteet vaihtoa öljyllä oli elinikää liki 90 % ja vaihdon yhteydessä taas uudet liemet sisään. Eli ei pitäisi olla öljyn vanhenemisesta kiinni.
Autolla ajettu noin 180 tkm. Paineenrajoitinventtiiliä ei cdti-koneeseen (2.0 DTH) kaikesta päätellen saa erikseen, ja ilmeisimmin avaaminen puhdistusta varten, kuten vanhemmissa bensakoneissa on myös tekemätön paikka...
Onko kuumia vinkkejä ja näkemystä foorumiveljillä (sisariakaan väheksymättä) missä muusta kuin pumpun antautumisesta tässä voi olla kyse?
Etsin puoliepätoivoisesti vaihtoehtoa pumpunvaihdolle (n. 700 € alkuperäisosilla) jo liki 900 € kustantaneen ”turhan”/ennaltaehkäisevän tiivisterempan jälkeen. Kokeilen vielä kertaalleen uudella öljykellolla ennen isompiin offensiiveihin ryhtymistä. Vaikka vaihdosta on vain vuosi, ei kai tuonkaan osan vikaantuminen/viallisuus liene mahdottomuus.
Tiedän kyllä tarrautuvani oljenkorsiin, mutta niinhän hukkuvat tapaaavat tehdä.
Omassa 2011 nelikossani tuo sama vaiva ollut on/off -tyyppisesti ilonani jo kotvan aikaa. Varoitus syttyy auton seisottua yön yli aina näin kelien viilennettynä. Kesäkeleillä ei mitään ongelmaa.
Autoon on vaihdettu nyt öljynpaineanturi kertaalleen, ulkomaisen sisarfoorumin keskustelujen perusteella myös pumpun ja öljypohjan imuputken välinen tiiviste (nelikossa melkoinen operaatio...) oletuksella että imuputki pääsee vuotavan tiivisteet vuoksi valumaan tyhjäksi auton seistessä ja startissa haukkaa ilmaa. Ei apua, varoitusvalo tervehti tutulla loisteellaan auton seisottua pakkasessa muutaman tunnin rempat jälkeen.
Öljyt on vaihdettu ohjelman mukaan ja speksien mukaisilla öljyillä olen ajellut koko ajan. Ennen imuputken tiivisteet vaihtoa öljyllä oli elinikää liki 90 % ja vaihdon yhteydessä taas uudet liemet sisään. Eli ei pitäisi olla öljyn vanhenemisesta kiinni.
Autolla ajettu noin 180 tkm. Paineenrajoitinventtiiliä ei cdti-koneeseen (2.0 DTH) kaikesta päätellen saa erikseen, ja ilmeisimmin avaaminen puhdistusta varten, kuten vanhemmissa bensakoneissa on myös tekemätön paikka...
Onko kuumia vinkkejä ja näkemystä foorumiveljillä (sisariakaan väheksymättä) missä muusta kuin pumpun antautumisesta tässä voi olla kyse?
Etsin puoliepätoivoisesti vaihtoehtoa pumpunvaihdolle (n. 700 € alkuperäisosilla) jo liki 900 € kustantaneen ”turhan”/ennaltaehkäisevän tiivisterempan jälkeen. Kokeilen vielä kertaalleen uudella öljykellolla ennen isompiin offensiiveihin ryhtymistä. Vaikka vaihdosta on vain vuosi, ei kai tuonkaan osan vikaantuminen/viallisuus liene mahdottomuus.
Tiedän kyllä tarrautuvani oljenkorsiin, mutta niinhän hukkuvat tapaaavat tehdä.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13466
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Öljynpaineet Insigniassa
Vänkärin pyörä kotelossa. Jakopäästä katsoen noin klo 20 Avatessa valuttaa apurungonpäälle. Ja siihen saa työkaluna jotain letkua mallista riippuen. Tai sitten muovailtava alusta ohjaamaan öljyastiaan. 36 tai 32 mm kannalla muistaakseni se suodatin.
Ja noihin öljynpainevalo ilmoituksiin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Öljynpaineet Insigniassa
ja missähän mahtaa öljykello sijaita. Ei satu silmään vaikka kuinka katselee....