Eberspächer automatiikan poiston mahdollisuudet

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Haikisan
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 06 Huhti 2013, 08:40

Re: Eberspächer automatiikan poiston mahdollisuudet

Viesti Kirjoittaja Haikisan »

Näyttäisi aika osuvalta vaikka oma on 1.9cdti. Luulen että helpoin laittaa katkaisija virtajohdon väliin joka lähtee sulakerasiasta ja käyttää sitä vain kun auto on sammuksissa.
Avatar
qrx
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 22:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Eberspächer automatiikan poiston mahdollisuudet

Viesti Kirjoittaja qrx »

Oletko kokeillut ottaa tuo F23 sulake pois ja käynnistää auto, meneekö eperi päälle/tuleeko mitään vikakoodeja. Jos ei tule niin sammuttaa auton ja laittaa sulakkeen takaisin. Toimiiko eperi/kaikki muu normaalist? Mulla insigniassa eperin käytön jälkeen ilmastoinnissa "auto" lähtee pois mutta muuten toimii.
omansa saa särkee
Haikisan
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 06 Huhti 2013, 08:40

Re: Eberspächer automatiikan poiston mahdollisuudet

Viesti Kirjoittaja Haikisan »

Olen sulaketta irti kokeillut ja ei lähde silloin päälle. Kaikki toimi muuten normaalisti.
Haikisan
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 06 Huhti 2013, 08:40

Re: Eberspächer automatiikan poiston mahdollisuudet

Viesti Kirjoittaja Haikisan »

Itse kävin juuri omasta vectra c 1.9cdti eberistä tämän ongelman hoitamassa paikallisessa autosähkö firmassa. Punaisen virtapiuhan veti releen kautta katkaisimelle kojelautaan. Tietenkin pitää ensin lämmitin sammuttaa ennen katkaisua mutta se nyt ei ole mikään ongelma.
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Eberspächer automatiikan poiston mahdollisuudet

Viesti Kirjoittaja helo »

qrx kirjoitti:Aloita lataamalla asennusohje http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/13343695_eng.pdf. Irroita hanskalokero https://www.youtube.com/watch?v=QNJfwr0gcAs. Sitten katso asennusohjeen sivulta 31 kuvaa 64 ja 65. Kuvan 64 johto nro 7 on ns. "väylä" johto. joka menee kuvassa 65 olevalta "boxilta" auton "väylään" (kuva 72). Tämä kyseisen johdon kun katkaisee (laittaa katkaisijan väliin tai kuten itse tein laittamalla releen kautta jota ohjaan tupakansytytimen virralla) niin lisälämmitin ei lähde enään itsestään päälle. Mutta ei myöskään sisäpuhallin lähde esilämmityksen aikana päälle.
Kiitos qrx vinkistä. Tuon ohjeen huomasinkin jo. Siinä viimeinen lause vain jäi mietityttämään. Rele siis katkaisee "väyläpiuhan", kun moottori käynnistetään, mutta miksi sisäpuhallus ei toimi esilämmityksen aikana? Esilämmityksen siis oletan tässä tarkoittavan sitä, että auto ei ole käynnissä mutta Webasto päällä esim. kakesta käynnistettynä. Ymmärränkö jotain väärin?
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Avatar
Summit
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 196
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 23:47
Paikkakunta: Oulun alue

Re: Eberspächer automatiikan poiston mahdollisuudet

Viesti Kirjoittaja Summit »

Hep,
Onko tietoa, että onko kytkennät muuttunu vm15 Insigniassa?
Kesäksi pitää saada "pöhöttäjä" pois päältä. Jos ei muuta, niin sulakkeet pois....
Kiitos :peukku:
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
55667
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 147
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 17:18

Re: Eberspächer automatiikan poiston mahdollisuudet

Viesti Kirjoittaja 55667 »

Lueskelin tämän jutun ja muitakin juttuja insignia ebereihin liittyen.
Vm14 ct insignia d5ws alkuperäinen asennus.(remote ajastin kaukosäädin+nappi hanskalokerosa)
Olis tarkoitus muuttaa käyttöä vain siten, että automaatti käynnistys jäisi pois, esilämmitys+sisätila puhallin jää käyttöön
ja tarvittaessa laite käyntiin napista.
Aiempi ohje on hyvä vaan sillon jää tuo sisäpuhallus pois.
Eli tuo lämpöanturin liittimen irrotus tai vastuksen asennus sen piuhaan on seuraava jota vois kokeilla.
Kommentoikaa jos on käytössä samoilla muutoksilla lämmitin.
Käyttö tunteja sais lisää eberille kun ajo on enimmäkseen lyhyttä pyöritystä. Aiemmin b-omegaan laitoin uuden lämmittimen ja kytkin sen erillisenä laitteena toimi sen 10vuotta moitteetta.
omega a3000-24V
2.2dti omega b desing edit (ex)
manta b -77
Insignia Ct 4x4 2.0 biturbo-14
vectra c gts z20net
JuhaT
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 14 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere, Finland

Re: Eberspächer automatiikan poiston mahdollisuudet

Viesti Kirjoittaja JuhaT »

Ite oon tehnyt sillain että sytytysvirrasta aktivoituva rele katkaisee väyläpiuhan joka eberin johtosarjasta menee obd-liittimen taakse. Releenkärkien rinnalla mulla vielä kytkin jolla toiminnan saa alkuperäiseksi jos haluaa.
Tech2 Opel/Saab operoinnit, koodien selvittelyt ja moduulien ohjelmoinnit yms.. MDI, OpCom, CarProg
55667
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 147
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 17:18

Re: Eberspächer automatiikan poiston mahdollisuudet

Viesti Kirjoittaja 55667 »

JuhaT kirjoitti: 01 Helmi 2024, 21:21 Ite oon tehnyt sillain että sytytysvirrasta aktivoituva rele katkaisee väyläpiuhan joka eberin johtosarjasta menee obd-liittimen taakse. Releenkärkien rinnalla mulla vielä kytkin jolla toiminnan saa alkuperäiseksi jos haluaa.
Kiitos ohjeesta.
omega a3000-24V
2.2dti omega b desing edit (ex)
manta b -77
Insignia Ct 4x4 2.0 biturbo-14
vectra c gts z20net
Vastaa Viestiin