Vectra -06 1,9 CDTI polttaa suleketta
Vectra -06 1,9 CDTI polttaa suleketta
Tänään on tullut ihmeteltyä -06 CDTI vectraa joka polttaa sulakkeen F14 ja menee vikatilaan. Ensimmäisellä testilenkillä pääsimme ~10km ja polttoaineenkulutus kohosi 10-12 litraan ja tästä vähän ajan kuluttua vikavalo syttyi palamaan ja auto ei ottanut enää kierroksia yli 2000rpm. Toinen testilenkki ja pääsimme vain 100m ja meno hyytyi. Vikakoodeja saadaan ulos vain liian alhaisista jännitetasoista jotka johtuu sulakkeen F14 palamisesta (EGR, PA-suodattimen lämmitin jne.). Mittarissa kunnioitettavat 412tkm.
Sulakkeen läpi menevää virtaa olemme mitanneet ja se on paikallaan kaasutellessa ollut 0,7-1,5A
Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa?
Sulakkeen läpi menevää virtaa olemme mitanneet ja se on paikallaan kaasutellessa ollut 0,7-1,5A
Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa?
Astra H -06 1.9 CDTI --> http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=226344
Vectra B -99 2.0 DTI --> http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=179102
Vectra B -99 2.0 DTI --> http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=179102
Re: Vectra -06 1,9 CDTI polttaa suleketta
Ohjekirjan mukaan konehuoneessa oleva F14 sulake on ajovalojenpesurin sulake. Tässä ei kuitenkaan ole mitään logiikkaa koska pesuri toimii ilman tätä sulaketta.
Astra H -06 1.9 CDTI --> http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=226344
Vectra B -99 2.0 DTI --> http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=179102
Vectra B -99 2.0 DTI --> http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=179102
Re: Vectra -06 1,9 CDTI polttaa suleketta
Mulla samaa ongelmaa - 08 C2 vekkulissa. Vähän väliä polttaa sulaketta ja menee vikatilaan eikä kierrä 2000rpm enempää. Antaa tismalleen samat vikakoodit!
Mikäköhän tätä vaivaa?
Mikäköhän tätä vaivaa?
Re: Vectra -06 1,9 CDTI polttaa suleketta
Poltteli nyt tiheämpään sulaketta. Olin kotiin ajamassa kunnes yht äkkiä sammuu kesken ajon, ei pätkinyt tai oireillut mitenkään ennen tätä (paitsi poltti niitä sulakkeita) ei lähtenyt enää käyntiin, ei edes pyöritä starttia. Virrat kun laittaa päälle niin kuskinpuolelta konepellin alta sulakerasiassa rele naputtaa (napu napu napu) kaikki sulakkeet ovat ehjiä.
Kun autoa yrittää käynnistää niin kaikki merkkivalot syttyvät ensin normaalisti paitsi moottorin merkkivaloa ei näytä enää ollenkaan eikä hehkun. Kun yrittää startata valojen sammumisen jälkeen niin luistonesto valo jää palamaan, syttyi myös samantien kun auto sammui.
Kaikki toimii muut sähköt autossa toimii normaalisti.
Kun yrittää startata niin ajotietokoneen näyttöön tulee "F" etäisyyden, keskikulutuksen ja hetkellisenkulutuksen kohdalle.
Akku uusittu viimevuonna samoin laturi, toissapäivänä mitatessa näytti käynnissä ollessa 14,3v latauksen eli siltä osin ok. Eikä ole ollut ongelmia kylmäkäynnistysten kanssa millään pakkasella, ja webastoakin akku jaksaa pyörittää kunnes auto on täysin lämmin eikä tämänkään jälkeen ole käynnistyksessä havaittavaa virranpuutetta.
Vikakoodeja luettaessa ei päästänyt moottoriin käsiksi, jarruihin pelkästään. Akun jännite tälläkin hetkellä 12,7.
Onko nyt siis ECU mennyt tiensä päähän? Vai voisiko olla mahdollisesti vain johtosarjoissa/maadotuksissa häikkää?
Autoa pääsen alkuviikosta paremmin tutkimaan lämpimään halliin. kun tuolla pakkasessa ei koirakaan viittä minuuttia pidempään ole.
Auto on siis - 08 facelift C2 1.9 CDTI. 6v manuaali.
Kun autoa yrittää käynnistää niin kaikki merkkivalot syttyvät ensin normaalisti paitsi moottorin merkkivaloa ei näytä enää ollenkaan eikä hehkun. Kun yrittää startata valojen sammumisen jälkeen niin luistonesto valo jää palamaan, syttyi myös samantien kun auto sammui.
Kaikki toimii muut sähköt autossa toimii normaalisti.
Kun yrittää startata niin ajotietokoneen näyttöön tulee "F" etäisyyden, keskikulutuksen ja hetkellisenkulutuksen kohdalle.
Akku uusittu viimevuonna samoin laturi, toissapäivänä mitatessa näytti käynnissä ollessa 14,3v latauksen eli siltä osin ok. Eikä ole ollut ongelmia kylmäkäynnistysten kanssa millään pakkasella, ja webastoakin akku jaksaa pyörittää kunnes auto on täysin lämmin eikä tämänkään jälkeen ole käynnistyksessä havaittavaa virranpuutetta.
Vikakoodeja luettaessa ei päästänyt moottoriin käsiksi, jarruihin pelkästään. Akun jännite tälläkin hetkellä 12,7.
Onko nyt siis ECU mennyt tiensä päähän? Vai voisiko olla mahdollisesti vain johtosarjoissa/maadotuksissa häikkää?
Autoa pääsen alkuviikosta paremmin tutkimaan lämpimään halliin. kun tuolla pakkasessa ei koirakaan viittä minuuttia pidempään ole.
Auto on siis - 08 facelift C2 1.9 CDTI. 6v manuaali.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra -06 1,9 CDTI polttaa suleketta
Kytkentä kaavio jostain ja mitata saako ecu virtaa ja maata.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- M lampinen
- OCF Member 2024
- Viestit: 2150
- Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
- Paikkakunta: mikkeli
Re: Vectra -06 1,9 CDTI polttaa suleketta
Ettei olis hiertynyt johtosarja kampiakselin pyörään tai hihnaan.
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
Re: Vectra -06 1,9 CDTI polttaa suleketta
Johtosarja kannattaa tosiaan tarkastaa että ei ole päässyt putoamaan apulaite hinaa päin. Jää helpolla kiinnikkeistään irti ja hinkkaa johdot poikki
Re: Vectra -06 1,9 CDTI polttaa suleketta
Moro. Onko tähän vikaan löytynyt ratkaisua ? Omassa Astra H:ssa sanat viat, eikä aiheuttajaa ole löytynyt..