Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Joutokäynti noussut vajaaseen 1000 kierr/min.jostain kumman syystä,pakkaset ku alko joutokäynti koholla pysyvästi sen jälkeen, onko muilla vastaavaa oireilua/ideoita mistä voisi johtua?
Tuli tankattua kesälaatu naftaa ennen pakkasjakson alkamista, hinurilla korjaamolle sulamaan, laittoivat Fortea säiliöön, olisko sillä osuutta korkeaan tyhjäkäyntiin?
Mulla oli myös sijaisautona 1,2L. bensa Corsa,ajettu alle 10tkm. Olipa miellyttävä yllätys moottorin sitkeys, 5-vaihteella jakso vetää jo runsaassa 40km/h.
Jos joku haluaa jonkun tykin, 1,3 CDTI ei varmaankaan ole oikea valinta, "hiukkaskiihdytin" jo pitää siitä huolen.
Tuli tankattua kesälaatu naftaa ennen pakkasjakson alkamista, hinurilla korjaamolle sulamaan, laittoivat Fortea säiliöön, olisko sillä osuutta korkeaan tyhjäkäyntiin?
Mulla oli myös sijaisautona 1,2L. bensa Corsa,ajettu alle 10tkm. Olipa miellyttävä yllätys moottorin sitkeys, 5-vaihteella jakso vetää jo runsaassa 40km/h.
Jos joku haluaa jonkun tykin, 1,3 CDTI ei varmaankaan ole oikea valinta, "hiukkaskiihdytin" jo pitää siitä huolen.
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Lienee makukymysys, mutta minusta moottoritienopeuksillakin eroavuudet korostuvat. Pitkillä moottoritieosuuksilla/-nopeuksilla kulutus ja vääntö pääsevät oikeuksiinsa.Veeksi kirjoitti:Joo minulla on 1.3cdti. Vaikka tuossakin on tehonpuutetta 90hv/200nm voimilla, mutta tuo 1.2 bensa on jo aivan liian nuhainen. Tuo 1.2 bensa ainakin tuntui vielä OPELin bensaksi koneeksi yllättävän yläkierros koneelta. Alle 4500 kierroksen ei tapahdu mitään. Kyllähän tuo menis, jos ajot olis 100 % kaupunki ajoa. Mutta on tuo pikkudieseli vaivattomampi ajaa kaupungissakin. 1.2:n tuntui syövän bensaa maantieajossa ~6l/100km. Huhhuijakkaa...saman verran kuin 1.6 twinport H Astra. Ja reilun litran enemmän kuin mitä tuo 1.3cdti vie dieseliä. Ja kaupunki ajossa sitä eroa vasta tulikin.Vincent kirjoitti:Mitenniin onneksi. Siis sul on nyt 1.3 cdti Corsa? Olis kivaa kuulla kokemuksia bensa- ja kiisselin eroavuuksista tässä tapauksessa.Veeksi kirjoitti:No nyt on uutta tekniikkaa pellin alla ja hyvin tuntuu toimivan. Ainut, että joku laturin hihna tai hihnapyörä säksättää aivan v****sti. Noh...katotaan loppuuko se joskus vai laukeeko siitä joku osa kohta.
Oli korvaavana autona karvalakki 1.2 Corsa ja täytyy kyllä sanoo, että onneks tuli otettua edes 1.3cdti, sport-varustelu ja vähän muitakin lisävarusteita. Kyllä on kyseessä 2 aivan eri autoa, vaikka vähän samalta näyttivätkin.
).
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Juu...niin näkyy jossai 800-900rpm:ssä olevan vielä puolentoista tunnin ajon jälkeenkin. Enpä ollut aiemmin huomannut. "Jälkipolttimen" kärytessä taitaa olla lähemmäks 1100rpm.Stotting kirjoitti:Joutokäynti noussut vajaaseen 1000 kierr/min.jostain kumman syystä,pakkaset ku alko joutokäynti koholla pysyvästi sen jälkeen, onko muilla vastaavaa oireilua/ideoita mistä voisi johtua?
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Nostetaanpas tätä aihetta.
Emännälle pitäisi alkaa tyrkyttämään jotain turvallisempaa ja mukavampaa autoa vanhan Sunnyn tilalle.
Tuo D sukupolven Corsa vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta on ilmeisen turvallinen, yleensä kohtuu hyvin varusteltuja ja ihan modernin näköinen kärry. 2007 vuoden malleja alkaa saamaan jo kohtuu järkevällä hinnalla.
Ärsyttävästi käytännössä kaikki bensakoneiset on 1.2 nuhapumppuja, joten voisihan sitä dieselinäkin harkita, vaikkakin sen kanssa tulee varmana verojen ja maksujen muodossa takkiin verrattuna bensakoneisiin.
Eli miten nuo 1.3 CDTI (90hv) myllyt ovat toimineet? Uskaltaako moista ostaa kolme vuotta vanhana ja toista satkua ajettuna?
Emännälle pitäisi alkaa tyrkyttämään jotain turvallisempaa ja mukavampaa autoa vanhan Sunnyn tilalle.
Tuo D sukupolven Corsa vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta on ilmeisen turvallinen, yleensä kohtuu hyvin varusteltuja ja ihan modernin näköinen kärry. 2007 vuoden malleja alkaa saamaan jo kohtuu järkevällä hinnalla.
Ärsyttävästi käytännössä kaikki bensakoneiset on 1.2 nuhapumppuja, joten voisihan sitä dieselinäkin harkita, vaikkakin sen kanssa tulee varmana verojen ja maksujen muodossa takkiin verrattuna bensakoneisiin.
Eli miten nuo 1.3 CDTI (90hv) myllyt ovat toimineet? Uskaltaako moista ostaa kolme vuotta vanhana ja toista satkua ajettuna?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Talvella saattaa huohotin jäätää.. mulle tuli takuuseen uus motti..
tossa on jouten uuden alta -08 1.3cdti opc line, 115km ajettu, tolla koneella ja ahtimella 10tkm.
tossa on jouten uuden alta -08 1.3cdti opc line, 115km ajettu, tolla koneella ja ahtimella 10tkm.
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Onks tällä vaihtomoottorillakin se 2 vuotta taas takuuta? Sinänsä halpoja kilometrejä, jos joka talvi saa uudenmoottorin ja reilun kuukauden ajella GM:n vuokra-autolla . Voiskohan tuohon saada asennetuks sellasta huohottimen lämmitintä, mitä laittavat esim. BMW:n ...bemarilta löytyy ihan varaosista valmis paketti. Vois olla tavallaan vaivattomampi ratkaisu.X20XER kirjoitti:Talvella saattaa huohotin jäätää.. mulle tuli takuuseen uus motti..
tossa on jouten uuden alta -08 1.3cdti opc line, 115km ajettu, tolla koneella ja ahtimella 10tkm.
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Tää oli se sun Wanha.Veeksi kirjoitti:Onks tällä vaihtomoottorillakin se 2 vuotta taas takuuta? Sinänsä halpoja kilometrejä, jos joka talvi saa uudenmoottorin ja reilun kuukauden ajella GM:n vuokra-autolla . Voiskohan tuohon saada asennetuks sellasta huohottimen lämmitintä, mitä laittavat esim. BMW:n ...bemarilta löytyy ihan varaosista valmis paketti. Vois olla tavallaan vaivattomampi ratkaisu.X20XER kirjoitti:Talvella saattaa huohotin jäätää.. mulle tuli takuuseen uus motti..
tossa on jouten uuden alta -08 1.3cdti opc line, 115km ajettu, tolla koneella ja ahtimella 10tkm.
Eipä ole uudella koneella 2v takuuta, sen takia myin pois.
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Tuollaisen aikanaan vm. 2004 hommasin mammalle silloin oli tehot 75hv, luovutuspäivä oli 23.12 2003 rovaniemen Delta-autossa, rovaniemen ja kemin välillä turbo alkoi pitämään sellaista teinimäistä ulinaa että oksat pois, uusi turbo tuli takuuseen ja vanha on edelleen tuossa tallin hyllyssä pari imusiipeä on kärjestä mutkalla mistä sietämätön ääni tulee, mitä lie ollut imupuolella.
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Hitto mikä munkki. vähän niinku 2000 oisit voittanu arpajaisis.Aabelix kirjoitti:Tuollaisen aikanaan vm. 2004 hommasin mammalle silloin oli tehot 75hv, luovutuspäivä oli 23.12 2003 rovaniemen Delta-autossa, rovaniemen ja kemin välillä turbo alkoi pitämään sellaista teinimäistä ulinaa että oksat pois, uusi turbo tuli takuuseen ja vanha on edelleen tuossa tallin hyllyssä pari imusiipeä on kärjestä mutkalla mistä sietämätön ääni tulee, mitä lie ollut imupuolella.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Nyt on talouteen tulossa Corsan keulalla tuollainen kolmivuotias 66kW versio ...
Toivottavasti osoittautuu hyväksi myllyksi
Kannattaako tuota huohotinta tai jotain muuta tarkistaa/tarkistuttaa talven varalle?
Entä kannattaako viritellä jotain pahveja jäähdyttimen eteen parantamaan lämpeämistä?
Corsassa taitaa olla joku sähköinen Quick Heat ominaisuus dieseleissä, miten toimii?
Toivottavasti osoittautuu hyväksi myllyksi
Kannattaako tuota huohotinta tai jotain muuta tarkistaa/tarkistuttaa talven varalle?
Entä kannattaako viritellä jotain pahveja jäähdyttimen eteen parantamaan lämpeämistä?
Corsassa taitaa olla joku sähköinen Quick Heat ominaisuus dieseleissä, miten toimii?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Mitäs öljyä näihin pikkunakuttajiin kannattaa laittaa?
Meneekö mukisematta samoilla rasvoilla, kuin suvun muutkin Opelit, eli GM:n 5W-30 Long lifellä (Detox 2)?
Täytyy pitää tässäkin sama periaate, että rasvat vaihdetaan ylimääräisesti ainakin kertaallen "virallisen" vaihtovälin aikana.
Meneekö mukisematta samoilla rasvoilla, kuin suvun muutkin Opelit, eli GM:n 5W-30 Long lifellä (Detox 2)?
Täytyy pitää tässäkin sama periaate, että rasvat vaihdetaan ylimääräisesti ainakin kertaallen "virallisen" vaihtovälin aikana.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Eipä savutus mihinkään hävinnyt turbon vaiholla, Liike ei ole halukas edes päästömittausta tekemään, koska ei näe siihen tarvetta. turbon vaihdon yhteydessä alle 10tkm ajetut öljytkin piti vaihtaa koska niin nokiset, 90e hintaan viimeksi vaihdettu nekin helmikuussa. Olis sillo aikanaan pitäny ajaa öljyvuotosella pirssillä niin pitkälle kuin pääsee, niin motin vaiholla selvinny.nevermind kirjoitti:40tkm ajettu -09 corsa 1.3 cdti dpf:llä savuttaa nyt kylmäkäynnistäessä ja kiihdytettäessä kunnon sinistä savua, niin että hävettää jo ajella Huohotinputken jäätyminen ja öljyjen ulostulo kammen stefojen kautta toissatalven 30 asteen pakkasilla on varmaan syy . Imo turbo, katti ja hiukkassuodin hajalla ainakin. Turbon liike luvannut vaihtaa, sitä ootellessa vois käydä esittelemässä liikkeen pihalla mainosten mukaan vähäpäästöistä lähes uutta corsaa
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Olipas huvittavaa luettavaa Olen aina nahnyt jo kilometrien paahan, etta ala edes kuvittele ostavasi ooppelia, mutta kun nyt sain hetkessa saunan lauteella sellaisen mielikuvan, etta mielenvikainen ooppelifanaatikko setani saattaisi edes jotain totuutta paastaa ooppelin "laadusta" (mista vitun laadusta?!), niin piti pikaisesti katsoa, josko corsasta olisi tappiin varustellulle pololle kilpailijaa... No tama taattu laatu huomioonottaen; ei ollut... Lahinna paskaset naurut, plus etta tama mottori ei edes kesta yhta oljynvaihtoa ennen moottorin vaihtoa, niin saatte muuten kaikessa rauhassa tulla urputtamaan, kuinka volkkari on kallis nariseva paska Se sentaan ei jata tien paalle, ja voin kertoa, etta on muuten valovuoden parempi ajaa, kuin yksikaan kokeilemani uusi ja vanha paska riisikippo silla ooppelin logolla Jenkit nyt eivat osaa koskaan mitaan, niin tassa se taas konkretisoitui, ja te tyytyvaisenta toteette, etta: "Hih, vasta neljas moottori alle 30tkm alla, ja vielapa ilman mitaan takuuta, niin kyllahan taman paskan taytyy olla luotettava merkki"
Nimim: Entinen ja taatusti tuleva volkkaristi
Nimim: Entinen ja taatusti tuleva volkkaristi
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Pysytäänpä siellä vagarenan puolella keskustelemassa niistä volkkarin vioista. Niitä kun löytyy meikäläisenkin pihastammak kirjoitti:Olipas huvittavaa luettavaa Olen aina nahnyt jo kilometrien paahan, etta ala edes kuvittele ostavasi ooppelia, mutta kun nyt sain hetkessa saunan lauteella sellaisen mielikuvan, etta mielenvikainen ooppelifanaatikko setani saattaisi edes jotain totuutta paastaa ooppelin "laadusta" (mista vitun laadusta?!), niin piti pikaisesti katsoa, josko corsasta olisi tappiin varustellulle pololle kilpailijaa... No tama taattu laatu huomioonottaen; ei ollut... Lahinna paskaset naurut, plus etta tama mottori ei edes kesta yhta oljynvaihtoa ennen moottorin vaihtoa, niin saatte muuten kaikessa rauhassa tulla urputtamaan, kuinka volkkari on kallis nariseva paska Se sentaan ei jata tien paalle, ja voin kertoa, etta on muuten valovuoden parempi ajaa, kuin yksikaan kokeilemani uusi ja vanha paska riisikippo silla ooppelin logolla Jenkit nyt eivat osaa koskaan mitaan, niin tassa se taas konkretisoitui, ja te tyytyvaisenta toteette, etta: "Hih, vasta neljas moottori alle 30tkm alla, ja vielapa ilman mitaan takuuta, niin kyllahan taman paskan taytyy olla luotettava merkki"
Nimim: Entinen ja taatusti tuleva volkkaristi
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Re: Kokemuksia 1.3 CDTI koneista
Ai tuo Ford? Vai onko jo ihan oikea volkkari tuo sahrami kun ei tuo vuosimalli ilmene? Jokatapauksessa, ottiko tuo listaus liikaa tunnon päälle noin yleensä? Mielestäni tein asian selväksi? Et saa pooloa halvemmalla tuhatta kiloa paskaa, mikä kestäisi ja olisi hyvä ajaa..? Joten oliko siinä jotain epäselvää?Altti450 kirjoitti:Pysytäänpä siellä vagarenan puolella keskustelemassa niistä volkkarin vioista. Niitä kun löytyy meikäläisenkin pihasta