2.5TD Omegaan liikettä?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Fastandfurius
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 50
Liittynyt: 17 Elo 2002, 03:00

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja Fastandfurius »

Nostellaan

Tuli hommattua omega -02 y25dt koneella josta turbo sökö. Tässä jo katsellut siihen vakio turboa mutta ainahan lisä potku kiinnostaa. Olettako tähän uudempaa lohkoon sorvannu bmw 330/530d:n turboa? pitäis käydä aika nätisti?

Maasturi projektissa vanhempi esikammio mosa(dt25) jossa 330d:n turbo ja 524td pumppu.
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Tero Äijälä kirjoitti:Kauheaa kikkailua tehojen tuplaamiseksi. Liian monimutkaisia koneita nuo tuoreemmat öljynpolttimet:-) Nosto 185hp-400hp hintaan 500e on passeli, ja aivan sama mitä pannulla on ajettu:-)

Ja mistäs moottorista tuolla hintaa saa tuon verran lisähevosia pihalle??
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
simu_l
'Senator'
'Senator'
Viestit: 531
Liittynyt: 03 Huhti 2005, 21:31
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja simu_l »

OCF2945 kirjoitti:
Tero Äijälä kirjoitti:Kauheaa kikkailua tehojen tuplaamiseksi. Liian monimutkaisia koneita nuo tuoreemmat öljynpolttimet:-) Nosto 185hp-400hp hintaan 500e on passeli, ja aivan sama mitä pannulla on ajettu:-)

Ja mistäs moottorista tuolla hintaa saa tuon verran lisähevosia pihalle??
Henkilöautoista en tiiä mut kyl Cumminsista (Dodge Ram) tuolla rahalla saa tommosen aikaan, vakio ahdin riittään nuihin lukemiiin niin sillon ei tarvikkaan kun suuttimet ostaa :D
*Dodge ram 2500 4x4 -96 5.9 Cummins td, +400hv/+1300nm*
*manta B, projekti, valmis joskus*
*Omegoita vähän väliä, erilaisia, dieseleitä ja ei niin dieseleitä*
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Tuli asennettua siitä -WW-:n vanhasta omegasta se rele+tarkkuustrimmeri tuohon omaan käyttöomegaan ja voin sanoa kyl et voi veljet! Ahdot nousee n. 0.25 sekunnissa nollasta 1.2 baariin ja polttaa paikaltaan lähtiessä vielä kolmosella kahta rengasta! :D tosin korkeintaan puol kilometriä voi ajaa kaasu pohjassa, sit on lämmöt jo yli 95...

Mut savua tulee tarpeeksi :peukku:
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
simu_l
'Senator'
'Senator'
Viestit: 531
Liittynyt: 03 Huhti 2005, 21:31
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja simu_l »

MantaGsi kirjoitti:Tuli asennettua siitä -WW-:n vanhasta omegasta se rele+tarkkuustrimmeri tuohon omaan käyttöomegaan ja voin sanoa kyl et voi veljet! Ahdot nousee n. 0.25 sekunnissa nollasta 1.2 baariin ja polttaa paikaltaan lähtiessä vielä kolmosella kahta rengasta! :D tosin korkeintaan puol kilometriä voi ajaa kaasu pohjassa, sit on lämmöt jo yli 95...

Mut savua tulee tarpeeksi :peukku:

Kyl se kestää sinne 100ast lämmetä jos paisarin korkki on kunnossa, mut eipä juuri yli tarttis mennä ja sais alkaa jo jäähtymään.

Pitäs melkee pirruuttaan ostaa joku diiseli omega et sais alkaa kokeileen kaikkia pikku kivoja juttuja, kovasti kiinnostas tietää esim. pakolämmöt että mitä ne on... loppujen lopuksi pakolämmöt on aiheellisemmat tietää mitä pakopaineet, tieten kun jompikumpi tai kumpiki menee riittävän överiksi niin sitten sillä alkaa olla väliä. Siellä saattaa nimittäin olla vakio mitsulaisella hiki kun aletaan vääntämään kaasupohjassa pitempään, sielläku saattaa olla iha tosta vaan jotaki 900-1000ast ja kestää jotaki 10-15sek niin se piskuinen mitsu luultavammin näyttäs mandariinilta :lollis:
*Dodge ram 2500 4x4 -96 5.9 Cummins td, +400hv/+1300nm*
*manta B, projekti, valmis joskus*
*Omegoita vähän väliä, erilaisia, dieseleitä ja ei niin dieseleitä*
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

simu_l kirjoitti:
MantaGsi kirjoitti:Tuli asennettua siitä -WW-:n vanhasta omegasta se rele+tarkkuustrimmeri tuohon omaan käyttöomegaan ja voin sanoa kyl et voi veljet! Ahdot nousee n. 0.25 sekunnissa nollasta 1.2 baariin ja polttaa paikaltaan lähtiessä vielä kolmosella kahta rengasta! :D tosin korkeintaan puol kilometriä voi ajaa kaasu pohjassa, sit on lämmöt jo yli 95...

Mut savua tulee tarpeeksi :peukku:

Kyl se kestää sinne 100ast lämmetä jos paisarin korkki on kunnossa, mut eipä juuri yli tarttis mennä ja sais alkaa jo jäähtymään.

Pitäs melkee pirruuttaan ostaa joku diiseli omega et sais alkaa kokeileen kaikkia pikku kivoja juttuja, kovasti kiinnostas tietää esim. pakolämmöt että mitä ne on... loppujen lopuksi pakolämmöt on aiheellisemmat tietää mitä pakopaineet, tieten kun jompikumpi tai kumpiki menee riittävän överiksi niin sitten sillä alkaa olla väliä. Siellä saattaa nimittäin olla vakio mitsulaisella hiki kun aletaan vääntämään kaasupohjassa pitempään, sielläku saattaa olla iha tosta vaan jotaki 900-1000ast ja kestää jotaki 10-15sek niin se piskuinen mitsu luultavammin näyttäs mandariinilta :lollis:
Mul on kansi tai tiiviste paskana, tekee painetta jäähdytysjärjestelmään ni ei voi pitää paisarin korkkia tiukalla koska sit halkee syyläri tai vesiletku. Ja jos lämmöt nousee yli 95 ni se päästä vedet pihalle ni siks täytyy ajella rauhallisesti :)

Ehjä moottori tarttis saada, ja siihen samat modit kun nykyiseen; EGR kokonaan pois käytöstä, huohotus ulkoilmaan, lastu paikalleen, katti pois putkesta ja sit vielä nykyisten lisäksi ISO välijäähdytin, 3" suora putki ja tämä eilen asentamani johtoviristys siihen päälle :peukku: Kyl pitäis 220hv saada rikki vakio pakosarjalla, imusarjalla ja turbolla.
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
simu_l
'Senator'
'Senator'
Viestit: 531
Liittynyt: 03 Huhti 2005, 21:31
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja simu_l »

MantaGsi kirjoitti:
simu_l kirjoitti:
MantaGsi kirjoitti:Tuli asennettua siitä -WW-:n vanhasta omegasta se rele+tarkkuustrimmeri tuohon omaan käyttöomegaan ja voin sanoa kyl et voi veljet! Ahdot nousee n. 0.25 sekunnissa nollasta 1.2 baariin ja polttaa paikaltaan lähtiessä vielä kolmosella kahta rengasta! :D tosin korkeintaan puol kilometriä voi ajaa kaasu pohjassa, sit on lämmöt jo yli 95...

Mut savua tulee tarpeeksi :peukku:

Kyl se kestää sinne 100ast lämmetä jos paisarin korkki on kunnossa, mut eipä juuri yli tarttis mennä ja sais alkaa jo jäähtymään.

Pitäs melkee pirruuttaan ostaa joku diiseli omega et sais alkaa kokeileen kaikkia pikku kivoja juttuja, kovasti kiinnostas tietää esim. pakolämmöt että mitä ne on... loppujen lopuksi pakolämmöt on aiheellisemmat tietää mitä pakopaineet, tieten kun jompikumpi tai kumpiki menee riittävän överiksi niin sitten sillä alkaa olla väliä. Siellä saattaa nimittäin olla vakio mitsulaisella hiki kun aletaan vääntämään kaasupohjassa pitempään, sielläku saattaa olla iha tosta vaan jotaki 900-1000ast ja kestää jotaki 10-15sek niin se piskuinen mitsu luultavammin näyttäs mandariinilta :lollis:
Mul on kansi tai tiiviste paskana, tekee painetta jäähdytysjärjestelmään ni ei voi pitää paisarin korkkia tiukalla koska sit halkee syyläri tai vesiletku. Ja jos lämmöt nousee yli 95 ni se päästä vedet pihalle ni siks täytyy ajella rauhallisesti :)

Ehjä moottori tarttis saada, ja siihen samat modit kun nykyiseen; EGR kokonaan pois käytöstä, huohotus ulkoilmaan, lastu paikalleen, katti pois putkesta ja sit vielä nykyisten lisäksi ISO välijäähdytin, 3" suora putki ja tämä eilen asentamani johtoviristys siihen päälle :peukku: Kyl pitäis 220hv saada rikki vakio pakosarjalla, imusarjalla ja turbolla.
Ja jättää suosiolla vaimentimet pois ni kuulostaa kivalta > VIDEO
Siinä se on kinttaalla saako tuota voimaa irti vakio ahtimella, ei se ainakaa kauaa sitä kestä.

Kutakuinkin tuommoset virit ne oli mulla sillo tuossa videon beigessä ja mitä sillä kävin suljetulla alueella ajeleen niin suurinpiirtein samanpainonen bensa auto kun oli niin siinä piti olla jotaki 240-250hv että alko tulla eroa.
Paikaltaan lähtiessä 100-200kg kevyempää bensaa vastaan jossa 210hv niin aivan rintarinnan meni kunnes omegan lämpömittari näytti punasta. Siitäpä tulikin mieleeni että omegan ecu muuten katkasee leikin jos moottori lämpee liikaa, ei ees oikeestaan keitä kun puottaa jo tyhjäkäynnille, nimim. yhdestä td omegasta vesipumppu motarilla sököksi.
*Dodge ram 2500 4x4 -96 5.9 Cummins td, +400hv/+1300nm*
*manta B, projekti, valmis joskus*
*Omegoita vähän väliä, erilaisia, dieseleitä ja ei niin dieseleitä*
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1977
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

MantaGsi kirjoitti:
simu_l kirjoitti:
MantaGsi kirjoitti:Tuli asennettua siitä -WW-:n vanhasta omegasta se rele+tarkkuustrimmeri tuohon omaan käyttöomegaan ja voin sanoa kyl et voi veljet! Ahdot nousee n. 0.25 sekunnissa nollasta 1.2 baariin ja polttaa paikaltaan lähtiessä vielä kolmosella kahta rengasta! :D tosin korkeintaan puol kilometriä voi ajaa kaasu pohjassa, sit on lämmöt jo yli 95...

Mut savua tulee tarpeeksi :peukku:

Kyl se kestää sinne 100ast lämmetä jos paisarin korkki on kunnossa, mut eipä juuri yli tarttis mennä ja sais alkaa jo jäähtymään.

Pitäs melkee pirruuttaan ostaa joku diiseli omega et sais alkaa kokeileen kaikkia pikku kivoja juttuja, kovasti kiinnostas tietää esim. pakolämmöt että mitä ne on... loppujen lopuksi pakolämmöt on aiheellisemmat tietää mitä pakopaineet, tieten kun jompikumpi tai kumpiki menee riittävän överiksi niin sitten sillä alkaa olla väliä. Siellä saattaa nimittäin olla vakio mitsulaisella hiki kun aletaan vääntämään kaasupohjassa pitempään, sielläku saattaa olla iha tosta vaan jotaki 900-1000ast ja kestää jotaki 10-15sek niin se piskuinen mitsu luultavammin näyttäs mandariinilta :lollis:
Mul on kansi tai tiiviste paskana, tekee painetta jäähdytysjärjestelmään ni ei voi pitää paisarin korkkia tiukalla koska sit halkee syyläri tai vesiletku. Ja jos lämmöt nousee yli 95 ni se päästä vedet pihalle ni siks täytyy ajella rauhallisesti :)

Ehjä moottori tarttis saada, ja siihen samat modit kun nykyiseen; EGR kokonaan pois käytöstä, huohotus ulkoilmaan, lastu paikalleen, katti pois putkesta ja sit vielä nykyisten lisäksi ISO välijäähdytin, 3" suora putki ja tämä eilen asentamani johtoviristys siihen päälle :peukku: Kyl pitäis 220hv saada rikki vakio pakosarjalla, imusarjalla ja turbolla.

Onko tämä jotain trollausta vai mitä helvettiä te selitätte???
Kyllä pojilla ajatukset melkoisessa haavemaailmassa jos meinaatte vakio romuilla ottaa tuosta moottorista 220hv. Ei se savun määrä ole tehoa vaan se on se millä ne moottorit rikotaan. Noilla virityksillä päästään sinne 180hv ja max 500nm ja nämäkin on jo oikeasti todella hyvin onnistuneesta kokoonpanosta. Se että jos olette ajaneet samoihin noin 240hv auton kanssa tarkoittaa sitä että joko toinen kuljettaja ei ole ajanut kilpaa teidän kanssa tai sitten toisessa autossa on jotain todella pahasti pielessä.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

simu_l kirjoitti:
MantaGsi kirjoitti:
simu_l kirjoitti:
MantaGsi kirjoitti:Tuli asennettua siitä -WW-:n vanhasta omegasta se rele+tarkkuustrimmeri tuohon omaan käyttöomegaan ja voin sanoa kyl et voi veljet! Ahdot nousee n. 0.25 sekunnissa nollasta 1.2 baariin ja polttaa paikaltaan lähtiessä vielä kolmosella kahta rengasta! :D tosin korkeintaan puol kilometriä voi ajaa kaasu pohjassa, sit on lämmöt jo yli 95...

Mut savua tulee tarpeeksi :peukku:

Kyl se kestää sinne 100ast lämmetä jos paisarin korkki on kunnossa, mut eipä juuri yli tarttis mennä ja sais alkaa jo jäähtymään.

Pitäs melkee pirruuttaan ostaa joku diiseli omega et sais alkaa kokeileen kaikkia pikku kivoja juttuja, kovasti kiinnostas tietää esim. pakolämmöt että mitä ne on... loppujen lopuksi pakolämmöt on aiheellisemmat tietää mitä pakopaineet, tieten kun jompikumpi tai kumpiki menee riittävän överiksi niin sitten sillä alkaa olla väliä. Siellä saattaa nimittäin olla vakio mitsulaisella hiki kun aletaan vääntämään kaasupohjassa pitempään, sielläku saattaa olla iha tosta vaan jotaki 900-1000ast ja kestää jotaki 10-15sek niin se piskuinen mitsu luultavammin näyttäs mandariinilta :lollis:
Mul on kansi tai tiiviste paskana, tekee painetta jäähdytysjärjestelmään ni ei voi pitää paisarin korkkia tiukalla koska sit halkee syyläri tai vesiletku. Ja jos lämmöt nousee yli 95 ni se päästä vedet pihalle ni siks täytyy ajella rauhallisesti :)

Ehjä moottori tarttis saada, ja siihen samat modit kun nykyiseen; EGR kokonaan pois käytöstä, huohotus ulkoilmaan, lastu paikalleen, katti pois putkesta ja sit vielä nykyisten lisäksi ISO välijäähdytin, 3" suora putki ja tämä eilen asentamani johtoviristys siihen päälle :peukku: Kyl pitäis 220hv saada rikki vakio pakosarjalla, imusarjalla ja turbolla.
Ja jättää suosiolla vaimentimet pois ni kuulostaa kivalta > VIDEO
Siinä se on kinttaalla saako tuota voimaa irti vakio ahtimella, ei se ainakaa kauaa sitä kestä.

Kutakuinkin tuommoset virit ne oli mulla sillo tuossa videon beigessä ja mitä sillä kävin suljetulla alueella ajeleen niin suurinpiirtein samanpainonen bensa auto kun oli niin siinä piti olla jotaki 240-250hv että alko tulla eroa.
Paikaltaan lähtiessä 100-200kg kevyempää bensaa vastaan jossa 210hv niin aivan rintarinnan meni kunnes omegan lämpömittari näytti punasta. Siitäpä tulikin mieleeni että omegan ecu muuten katkasee leikin jos moottori lämpee liikaa, ei ees oikeestaan keitä kun puottaa jo tyhjäkäynnille, nimim. yhdestä td omegasta vesipumppu motarilla sököksi.
Joo, se pistää koneen sit tyhjäkäynnille kun se on oikeasti siellä satasessa se lämpö. Musta tuntuu, että näissä 25TD koneissa on ongelmana tuo jäähdytysteho... meillä on Case IH CVX:ässä vakiona 150hv, ja nyt siinä on sellaset 280hv/1500Nm, penkitetty ei ole vielä uudella ohjelmalla. Jäähdytin ei ole mitoiltaan yhtään suurempi, kylläkin hieman paksumpi kuin omegassa. ja jäähdytysjärjestelmän koko on jotain 10 ja 20 litran väliltä, omegassa tais olla 12 litraa? vai muistanko ihan väärin... Mut kuiteskin. tuo traktori kestää vedättää 20tn peräkärryä perässä niin kauan kuin polttoainetta riittää, ja ei minkään näköisiä lämpöongelmia. normaalista 85 asteesta saattaa nousta 90 asteeseen kesäkelillä.

Mutta vaikka omegassa on 80 asteinen termostaatti, niin miksi se pitää silti "normaalisti" lämmöt 90 asteessa? Meillä on transportterissa 87 asteinen termari ja lämmöt on aika tarkkaan 90...
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
simu_l
'Senator'
'Senator'
Viestit: 531
Liittynyt: 03 Huhti 2005, 21:31
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja simu_l »

Juzzi kirjoitti:
MantaGsi kirjoitti:
simu_l kirjoitti:
MantaGsi kirjoitti:Tuli asennettua siitä -WW-:n vanhasta omegasta se rele+tarkkuustrimmeri tuohon omaan käyttöomegaan ja voin sanoa kyl et voi veljet! Ahdot nousee n. 0.25 sekunnissa nollasta 1.2 baariin ja polttaa paikaltaan lähtiessä vielä kolmosella kahta rengasta! :D tosin korkeintaan puol kilometriä voi ajaa kaasu pohjassa, sit on lämmöt jo yli 95...

Mut savua tulee tarpeeksi :peukku:

Kyl se kestää sinne 100ast lämmetä jos paisarin korkki on kunnossa, mut eipä juuri yli tarttis mennä ja sais alkaa jo jäähtymään.

Pitäs melkee pirruuttaan ostaa joku diiseli omega et sais alkaa kokeileen kaikkia pikku kivoja juttuja, kovasti kiinnostas tietää esim. pakolämmöt että mitä ne on... loppujen lopuksi pakolämmöt on aiheellisemmat tietää mitä pakopaineet, tieten kun jompikumpi tai kumpiki menee riittävän överiksi niin sitten sillä alkaa olla väliä. Siellä saattaa nimittäin olla vakio mitsulaisella hiki kun aletaan vääntämään kaasupohjassa pitempään, sielläku saattaa olla iha tosta vaan jotaki 900-1000ast ja kestää jotaki 10-15sek niin se piskuinen mitsu luultavammin näyttäs mandariinilta :lollis:
Mul on kansi tai tiiviste paskana, tekee painetta jäähdytysjärjestelmään ni ei voi pitää paisarin korkkia tiukalla koska sit halkee syyläri tai vesiletku. Ja jos lämmöt nousee yli 95 ni se päästä vedet pihalle ni siks täytyy ajella rauhallisesti :)

Ehjä moottori tarttis saada, ja siihen samat modit kun nykyiseen; EGR kokonaan pois käytöstä, huohotus ulkoilmaan, lastu paikalleen, katti pois putkesta ja sit vielä nykyisten lisäksi ISO välijäähdytin, 3" suora putki ja tämä eilen asentamani johtoviristys siihen päälle :peukku: Kyl pitäis 220hv saada rikki vakio pakosarjalla, imusarjalla ja turbolla.

Onko tämä jotain trollausta vai mitä helvettiä te selitätte???
Kyllä pojilla ajatukset melkoisessa haavemaailmassa jos meinaatte vakio romuilla ottaa tuosta moottorista 220hv. Ei se savun määrä ole tehoa vaan se on se millä ne moottorit rikotaan. Noilla virityksillä päästään sinne 180hv ja max 500nm ja nämäkin on jo oikeasti todella hyvin onnistuneesta kokoonpanosta. Se että jos olette ajaneet samoihin noin 240hv auton kanssa tarkoittaa sitä että joko toinen kuljettaja ei ole ajanut kilpaa teidän kanssa tai sitten toisessa autossa on jotain todella pahasti pielessä.

Luitko kokonaan edes? 240hv auto sai eroa aikaan ja 210hv meni samoihin. Ja siksi toisekseen en ole väittänyt että mulla ois ollu tossa beigessä vakio romut...... :roll:
Eikähän intternetin ihmeelliseen maailmaan kannata ihan kaikkea julkasta mitä on romuillensa tai yleensäkkin tehny... :whack:

Eläkä rupea yleistämään, minä eppäilen kans että tuota 220hv ei saa vakio osilla irti.
*Dodge ram 2500 4x4 -96 5.9 Cummins td, +400hv/+1300nm*
*manta B, projekti, valmis joskus*
*Omegoita vähän väliä, erilaisia, dieseleitä ja ei niin dieseleitä*
Avatar
tatska_87
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 241
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 22:47
Paikkakunta: lohja

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja tatska_87 »

juuh eli en jaksa tähän aikaan alkaa lukemaan tätä taas vaihteeks läpi kun just tullut tallin remppaa tekemässä( mikä on onneks koht ohi) ja sit olis ompun vuoro :thumbsup: eli liikettä pitäis saada lisää kun tuntuu et ei meinaa enää liikkua mihinkään (tottunut vaan tehoihin et ei ole mitään vikaa tullut)

Varastossa odottaa asentamista e-28 2,4 td bemusta otetut osatt ( pakosarja ja mekaaninen pumppu ja paljon bilteman 3" putkea ja mutkia)

et lähinnä nyt olis alkaa katselemaan isompaa turboa sinne kaveriks ja uusia suuttimia.... (mutta jos nyt kattos sitä uutta ahdinta ensin)
mitä muistaakseni oon josstain lukenut et porukka olis laittanut garrebtin gt 32 ahdinta tuonne? Eli oikeestaan olisi kiinnostus saada tietää mitä ahtimia porukat on tunkenut ja millä tuloksilla? ja mitä ahdinta suosittelette?
Kyllä perus sääntö on että:"Kopioi ja tee vielä parempi"
georges
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Touko 2007, 14:51
Paikkakunta: Akaa

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja georges »

Mitäs eroa noilla 12v ja 24v koneilla on muutakuin kansi? Onko moottorinohjaus ja turbo samat? Vai onko ihan eri lohkokin jo? Automaatti ainakin on eri, mutta millainen?
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1977
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

georges kirjoitti:Mitäs eroa noilla 12v ja 24v koneilla on muutakuin kansi? Onko moottorinohjaus ja turbo samat? Vai onko ihan eri lohkokin jo? Automaatti ainakin on eri, mutta millainen?

Ne on täysin eri moottorit kaikissa suhteissa, toinen on -80luvun peruja ja toinen on jo tätä vuosituhatta. 24V moottori on hyvin pitkälti sama kuin esim 530D/330D tosin on benariinki saanut tätä 2.5 24V konetta. Tuo 24V moottori kestää sen 400-500tkm ilman isompia remontteja, ei ole jakopää eikä kansi murheita.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
rekordtd
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Elo 2008, 20:35
Paikkakunta: Nokia

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja rekordtd »

tatska_87 kirjoitti:juuh eli en jaksa tähän aikaan alkaa lukemaan tätä taas vaihteeks läpi kun just tullut tallin remppaa tekemässä( mikä on onneks koht ohi) ja sit olis ompun vuoro :thumbsup: eli liikettä pitäis saada lisää kun tuntuu et ei meinaa enää liikkua mihinkään (tottunut vaan tehoihin et ei ole mitään vikaa tullut)

Varastossa odottaa asentamista e-28 2,4 td bemusta otetut osatt ( pakosarja ja mekaaninen pumppu ja paljon bilteman 3" putkea ja mutkia)

et lähinnä nyt olis alkaa katselemaan isompaa turboa sinne kaveriks ja uusia suuttimia.... (mutta jos nyt kattos sitä uutta ahdinta ensin)
mitä muistaakseni oon josstain lukenut et porukka olis laittanut garrebtin gt 32 ahdinta tuonne? Eli oikeestaan olisi kiinnostus saada tietää mitä ahtimia porukat on tunkenut ja millä tuloksilla? ja mitä ahdinta suosittelette?
holset hx35 tai hx35super muitakin samaa kokoluokkaa olevia kannattaa soveltaa... suuttimia ei tarvitse isompiin vaihtaa jos bemarissa on samat suuttimet
itselläni on masterpowerin 70super ahtimena siipikoot kompura 56.5mm a/r 70 turbiini 58.5mm a/r 0.84 tuplanielu pakosiipi voisi olla järkevämmän kokonen eli hieman isompi.
garrett gt40 ja holset hx40 on turhan isoja jo... ärsyttäviä ajaa kun potku tulee liian myöhään...
holset hy35 on pikkasen ahdas pakopuolelta mutta herääkin sen mukaisesti

jos haluaa ajaa isoilla tehoilla niin 12mm nestepää ja mls tiiviste kanteen... sitten kestää vaikka mitä.. ainakin niin paljon kun jakajapumpusta irtoaa
itselläni on m21d24 kone mls kannentiivisteellä ja 2.5tds 12mm kannenpulteilla...
tehoja älkää kyselkö vielä kun hieman keskeneränen homma... mutta vakiopumpulla penkitin harisella 191 edellisestä koneesta.
kaveri kuitenkin aika samankaltaisella setupilla paahtanut yli vuoden 2.6bar ahdoilla eikä ongelmia...
ja mitä moni aina puhuu että kannet halkeaa.... noh yhtäkään tästä "pahimmasta" kannenhalkoja m21 koneesta en ole saanut vuosien aikana halki taikka kaverit, eli käytöstä riippuu tuokin.

kannentiivisteitä tekee thaimaalainen firma nimeltä gasket to go muistaakseni tds koneeseen kustantaa about 270e kipale

jos joku kaipaa peltipakosarjaa ahtimelle t3 laipalla niin löytyy... ollut tuon vanhemman 524td koneen kyljessä myyn 150e helkkariin
Bmw E28 superturbodiesel
Lada 1200L turbo projekti (1700cc)
vw vento 1.9td
Opel corsa A 3D hb 1.2n
Opel rekord E 2.3DT (ex)
Ford mustang 5.0gt "fox" rata-autoprojekti (pony express racing)
georges
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Touko 2007, 14:51
Paikkakunta: Akaa

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja georges »

Onko tuo 24v kone siis sama kuin e39 525d eli commonrail kone? Paitsi perinteen mukaan hiukan laiskempi kuin bemarin nokalla, mutta pääpiirteittäin sama? Alkaa loppupään omega kiinnostamaan pikkuhiljaa. Eikös noissa ole 5-v. automaattikin? Se on varmaan sitten gm tekele mikä bemarissa ainakin on ollut heikko, uudempaan korimalliin (n. 2003-2009) viitos bemariin vaihdettiinkin ZF loora joka pitäisi olla kestävämpi.
Vastaa Viestiin