2.5TD Omegaan liikettä?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
simu_l
'Senator'
'Senator'
Viestit: 531
Liittynyt: 03 Huhti 2005, 21:31
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja simu_l »

Jursi kirjoitti:
simu_l kirjoitti:Oot ihan oikeessa, mutta saahan sillä lisää voimaa toviksi jollon lämmöt onki punarajalla.

Viisastahan ois laittaa mekaaninen pumppu ja iso cooleri sekä kunnon pakosarja ja passeli mittatilaus ahdin omaan käyttöön, haittapuoli vaan että tulee viritykselle enemmän hintaa ku koko autolle. EVRY:llä saa sen muutaman kymmenen heppaa ja nm lisää ja sillä kyl kestää sen ohituksen tehä eikä maksa ku jonku euron tai vanhan nuppimankan ja hetken vaivaa.
Voikos muuten egr tulpata että se putki vaa helvettii ja tekee siihen mistä se lähtee ni vaan metallilätkän ja pulttaa kiinni ? Mikäs laippa tuossa omegan vakio pakosarjassa on? Mitäs muuten katastusmiehet on mieltä isommasta interkuulerista ?

Mimmosiahan teholukemia uskaltaisi lottoilla jos egr tulppaisi,3" ränniä alusta loppuun,evrymod ja jos ahtoja nostaisi jonkun verran ? (onko 96mallin 2.5td hukkaportti sähköohjattu vaiko ihan normaali paine/alipaine?

Nakkaat sen koko murikan imusarjasta pois ja teet suoran tilalle, toki voi poistaa et laittaa pellin väliin pakosarja lähtöön.

IC muutokset on aivan kats inssi kohtasia, lain mukaan vrt turbottamiseen tms jne eli vaatis vtt ja teho mittaukset, useimmiten selviää puhumalla jos supliikkimiehiä/naisia.

EGR ei vaikuta tehoon ku nimellisesti, ahot kestää nostaa reiluun kiloon enneku pakopaine karkaa, saisko sieltä optimi olosuhteissa 200hv? Vakio pakosarja ahistaa jossai 180hv nurkalla... Selaa topiccia vähä taakse, löytyy juttua kyllä.
*Dodge ram 2500 4x4 -96 5.9 Cummins td, +400hv/+1300nm*
*manta B, projekti, valmis joskus*
*Omegoita vähän väliä, erilaisia, dieseleitä ja ei niin dieseleitä*
Jursi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Elo 2013, 16:28

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja Jursi »

simu_l kirjoitti:
Jursi kirjoitti:
simu_l kirjoitti:Oot ihan oikeessa, mutta saahan sillä lisää voimaa toviksi jollon lämmöt onki punarajalla.

Viisastahan ois laittaa mekaaninen pumppu ja iso cooleri sekä kunnon pakosarja ja passeli mittatilaus ahdin omaan käyttöön, haittapuoli vaan että tulee viritykselle enemmän hintaa ku koko autolle. EVRY:llä saa sen muutaman kymmenen heppaa ja nm lisää ja sillä kyl kestää sen ohituksen tehä eikä maksa ku jonku euron tai vanhan nuppimankan ja hetken vaivaa.
Voikos muuten egr tulpata että se putki vaa helvettii ja tekee siihen mistä se lähtee ni vaan metallilätkän ja pulttaa kiinni ? Mikäs laippa tuossa omegan vakio pakosarjassa on? Mitäs muuten katastusmiehet on mieltä isommasta interkuulerista ?

Mimmosiahan teholukemia uskaltaisi lottoilla jos egr tulppaisi,3" ränniä alusta loppuun,evrymod ja jos ahtoja nostaisi jonkun verran ? (onko 96mallin 2.5td hukkaportti sähköohjattu vaiko ihan normaali paine/alipaine?

Nakkaat sen koko murikan imusarjasta pois ja teet suoran tilalle, toki voi poistaa et laittaa pellin väliin pakosarja lähtöön.

IC muutokset on aivan kats inssi kohtasia, lain mukaan vrt turbottamiseen tms jne eli vaatis vtt ja teho mittaukset, useimmiten selviää puhumalla jos supliikkimiehiä/naisia.

EGR ei vaikuta tehoon ku nimellisesti, ahot kestää nostaa reiluun kiloon enneku pakopaine karkaa, saisko sieltä optimi olosuhteissa 200hv? Vakio pakosarja ahistaa jossai 180hv nurkalla... Selaa topiccia vähä taakse, löytyy juttua kyllä.
Mites vielä se että onnistuuko tuossa ahtopaineen nosto sen jonkun anturin huijauksella vai miten ? Ja hyvällä tähtien asennolla 180hv:kin oisi mahdollista?
simu_l
'Senator'
'Senator'
Viestit: 531
Liittynyt: 03 Huhti 2005, 21:31
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja simu_l »

Ahtopaine säätyy mekaanisesti. Lisää jousta kellon rinnalle tai sitten ohjauspuolta huijaamalla (ns. turbo ruuvi, bleedi, jne.), nopein ja helpoin on tehä bleedi, mutta se taas ei ole hyvä kun päästetään hyvät ahtopaineet kartanolle, katkaset hukkaportin letkun ja laitat T haaran siihen ja ylijäävään laitat letkun ja sen reikää säätämällä saa paineet säädettyä, mitä isompi reikä sitä kovempi ahto.
*Dodge ram 2500 4x4 -96 5.9 Cummins td, +400hv/+1300nm*
*manta B, projekti, valmis joskus*
*Omegoita vähän väliä, erilaisia, dieseleitä ja ei niin dieseleitä*
Jursi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Elo 2013, 16:28

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja Jursi »

simu_l kirjoitti:Ahtopaine säätyy mekaanisesti. Lisää jousta kellon rinnalle tai sitten ohjauspuolta huijaamalla (ns. turbo ruuvi, bleedi, jne.), nopein ja helpoin on tehä bleedi, mutta se taas ei ole hyvä kun päästetään hyvät ahtopaineet kartanolle, katkaset hukkaportin letkun ja laitat T haaran siihen ja ylijäävään laitat letkun ja sen reikää säätämällä saa paineet säädettyä, mitä isompi reikä sitä kovempi ahto.
Paljonkos pitäs vakio ompussa olla ahtoja? Ja jos ahtopaineita nostaa tuolla mainitsemallasi T-haara hommelilla niin mistäs voisi sitten haaroittaa ahtopaine mittarin ja mikä olisi sopiva nosto ettei pakopaineet ala keuliin syöttöjen kanssa?:D
Jursi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Elo 2013, 16:28

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja Jursi »

simu_l kirjoitti:Ahtopaine säätyy mekaanisesti. Lisää jousta kellon rinnalle tai sitten ohjauspuolta huijaamalla (ns. turbo ruuvi, bleedi, jne.), nopein ja helpoin on tehä bleedi, mutta se taas ei ole hyvä kun päästetään hyvät ahtopaineet kartanolle, katkaset hukkaportin letkun ja laitat T haaran siihen ja ylijäävään laitat letkun ja sen reikää säätämällä saa paineet säädettyä, mitä isompi reikä sitä kovempi ahto.
Paljonkos pitäs vakio ompussa olla ahtoja? Ja jos ahtopaineita nostaa tuolla mainitsemallasi T-haara hommelilla niin mistäs voisi sitten haaroittaa ahtopaine mittarin ja mikä olisi sopiva nosto ettei pakopaineet ala keuliin syöttöjen kanssa?:D
simu_l
'Senator'
'Senator'
Viestit: 531
Liittynyt: 03 Huhti 2005, 21:31
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja simu_l »

Lukasepp vaikka sivulta 15 eteenpäin niin selviää aika monta asiaa.

Ahtomittarille teet vaikka oman lähön jos ei löydy, käyt ostaa mig hitsaus suuttimen ja teet sille sopivan kierteen imusarjaan jonnekki hyvää paikkaan ja avot siinä on uus lähtö, tosin muistelisin että imusarjassa on useampia lähtöjä jossain päin...
*Dodge ram 2500 4x4 -96 5.9 Cummins td, +400hv/+1300nm*
*manta B, projekti, valmis joskus*
*Omegoita vähän väliä, erilaisia, dieseleitä ja ei niin dieseleitä*
aki koo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: iisalmi

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja aki koo »

laittelin tänää itelleni evryn ja itelläni toi 14pinnin piuha oli musta ja täällä on puhuttu ruskeesta, eli sis mitäs..?
kuitenki pelaa et kai siel oikeet yhistyy o.0 tämä musta viel haarottu isomman johdon ytimeks..
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Tuli muuten käytyä omalla tuollaisella penkissä, 145hv oli takapyöräteho. Eli ehkä jotain 165hv koneelta. Ja jotain 370Nm oli vääntö.
Muutoksina pelkkä lastu.
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

http://www.upsolute.com/index.php?optio ... d_model=66

Mulla on tuollainen lastu, penkitetty tosin ei ole. Onko tietoa mikä lastu sulla on?
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Joku halpiainen ebaystä. Firma oli tuo: www.powerchips.cz
Vakiolla boksilla pyöräteho 108hv ja tuon kanssa 145hv joten ihan hyvin se vaikutti.
simu_l
'Senator'
'Senator'
Viestit: 531
Liittynyt: 03 Huhti 2005, 21:31
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja simu_l »

aki koo kirjoitti:laittelin tänää itelleni evryn ja itelläni toi 14pinnin piuha oli musta ja täällä on puhuttu ruskeesta, eli sis mitäs..?
kuitenki pelaa et kai siel oikeet yhistyy o.0 tämä musta viel haarottu isomman johdon ytimeks..
Ulkomuisti sanoo mulla että musta ja violetti... Siitä ny o hetki ku oon tehny ton kytkennän viimeksi.
*Dodge ram 2500 4x4 -96 5.9 Cummins td, +400hv/+1300nm*
*manta B, projekti, valmis joskus*
*Omegoita vähän väliä, erilaisia, dieseleitä ja ei niin dieseleitä*
aki koo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: iisalmi

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja aki koo »

simu_l kirjoitti:
aki koo kirjoitti:laittelin tänää itelleni evryn ja itelläni toi 14pinnin piuha oli musta ja täällä on puhuttu ruskeesta, eli sis mitäs..?
kuitenki pelaa et kai siel oikeet yhistyy o.0 tämä musta viel haarottu isomman johdon ytimeks..
Ulkomuisti sanoo mulla että musta ja violetti... Siitä ny o hetki ku oon tehny ton kytkennän viimeksi.
no hyvä. ku oon lukenu tosta kytöksestä vaikka minkälaista settiä ni suap mielenrauhan :)
ja iha niille jotka joskus harhautuu samallai tekemään ku minä et on kattovinaan et se piuha haarottuu isompaan ecun johtonipussa ja et laittaa siihen isoon sitte sen ryöstön ni eeeeee kannata :lollis:
simu_l
'Senator'
'Senator'
Viestit: 531
Liittynyt: 03 Huhti 2005, 21:31
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja simu_l »

aki koo kirjoitti:
simu_l kirjoitti:
aki koo kirjoitti:laittelin tänää itelleni evryn ja itelläni toi 14pinnin piuha oli musta ja täällä on puhuttu ruskeesta, eli sis mitäs..?
kuitenki pelaa et kai siel oikeet yhistyy o.0 tämä musta viel haarottu isomman johdon ytimeks..
Ulkomuisti sanoo mulla että musta ja violetti... Siitä ny o hetki ku oon tehny ton kytkennän viimeksi.
no hyvä. ku oon lukenu tosta kytöksestä vaikka minkälaista settiä ni suap mielenrauhan :)
ja iha niille jotka joskus harhautuu samallai tekemään ku minä et on kattovinaan et se piuha haarottuu isompaan ecun johtonipussa ja et laittaa siihen isoon sitte sen ryöstön ni eeeeee kannata :lollis:

Kannattaa olla muutenki huolellinen sen kytkennän kanssa, aika moni on itkeny että ei se toimi, noh, kytkennässähän se vika on ollut AINA. Se liitin pitää purkaa aina, boksille kun menee muutama johto niin pelkkien värien perusteella lähes mahdoton sattua oikein... sen vuoksihan en laittanu alkuperäseen ohjeeseen johtojen väriä, arvasin että moni yrittäs mennä siitä mistä aita on matalin.
*Dodge ram 2500 4x4 -96 5.9 Cummins td, +400hv/+1300nm*
*manta B, projekti, valmis joskus*
*Omegoita vähän väliä, erilaisia, dieseleitä ja ei niin dieseleitä*
aki koo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: iisalmi

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja aki koo »

simu_l kirjoitti:
aki koo kirjoitti:
simu_l kirjoitti:
aki koo kirjoitti:laittelin tänää itelleni evryn ja itelläni toi 14pinnin piuha oli musta ja täällä on puhuttu ruskeesta, eli sis mitäs..?
kuitenki pelaa et kai siel oikeet yhistyy o.0 tämä musta viel haarottu isomman johdon ytimeks..
Ulkomuisti sanoo mulla että musta ja violetti... Siitä ny o hetki ku oon tehny ton kytkennän viimeksi.
no hyvä. ku oon lukenu tosta kytöksestä vaikka minkälaista settiä ni suap mielenrauhan :)
ja iha niille jotka joskus harhautuu samallai tekemään ku minä et on kattovinaan et se piuha haarottuu isompaan ecun johtonipussa ja et laittaa siihen isoon sitte sen ryöstön ni eeeeee kannata :lollis:

Kannattaa olla muutenki huolellinen sen kytkennän kanssa, aika moni on itkeny että ei se toimi, noh, kytkennässähän se vika on ollut AINA. Se liitin pitää purkaa aina, boksille kun menee muutama johto niin pelkkien värien perusteella lähes mahdoton sattua oikein... sen vuoksihan en laittanu alkuperäseen ohjeeseen johtojen väriä, arvasin että moni yrittäs mennä siitä mistä aita on matalin.
juu ihan totta mut iha varmistuksena minä sen värin halusin tietää ku ruskeesta tääl jotki puhu. ja tossaki saurasin nipun alkupäähä iha sen takia et saisin ryöstäjät lyyvä aaakeelle laakeelle mut sitäpä en het hokannu et se piuha onki antenninjohto tyylistä mihinkä katoin tämän pienen mustan haaroittuvan.
vantsu
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Heinä 2014, 15:08

Re: 2.5TD Omegaan liikettä?

Viesti Kirjoittaja vantsu »

Kertokaapas viisaammat nyt. Kumpi olisi järkevämpää. Vahvistuttaa omegan ar25 automaattilaatikko vai vaihtaa manuaali tilalle ja sinne sitten kestävemmät osat? Vieläkö täällä joku vahvistaa nuita automaattilootia ja mihin hintaan?? Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Vastaa Viestiin