Hieman VP44 anatomiaa...
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
mitä sinne pääsin näkemään niin mielestäni se nafta tihkuu juurikin sieltä laipan ja pumpun rungon välistä, eli kallis operaatio tiedossa
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Miten tuo alimman kuvan pääty missä nuo nastat on menee tuohon ylimmän kuvan paikkaan? vai onko tuossa ylimmässä kuvassa vielä osia jotka näkyy alimmissa kuvissa? olen varmaan tyhmä
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Ei ne yleensä valuta noin paljoa Oliko sulla joku onnettomuus taustalla?Pumppurunko mahdollisesti mennyt hiushalkeamalle ja siksi vuotaa..makemu kirjoitti:mitä sinne pääsin näkemään niin mielestäni se nafta tihkuu juurikin sieltä laipan ja pumpun rungon välistä, eli kallis operaatio tiedossa
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Kyllä se onnettomuusauto on vakuutusyhtiön hallussa nykysin, eli tämä on uusi auto....
Ja kyllä se kusee, itse ihmettelen myös että noin paljon, ja niin ihmettelee moni muukin mm. dieselhuolto Häkkinen sekä merkkiliike jne...
Jos kiinnostaa nähdä niin ei muutaku porukalla katsomaan tänne Pohjanmaan lakeuksille, on mulla tuuria näiden paskojen kanssa
Ja kyllä se kusee, itse ihmettelen myös että noin paljon, ja niin ihmettelee moni muukin mm. dieselhuolto Häkkinen sekä merkkiliike jne...
Jos kiinnostaa nähdä niin ei muutaku porukalla katsomaan tänne Pohjanmaan lakeuksille, on mulla tuuria näiden paskojen kanssa
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Ota pumppu irti ja lähetä Linnus-Autoon Kokkolaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Pitää laittaa tästä vielä tänne kysymys, jos joku tämän täältä paremmin huomais, hieman kiire.. Mietteissä vaihto 2001 DTI Astrasta 2004 vuosmalliseen ja tuo pumpun kestävyys mietityttää, kun kyseistä remonttia ei mahdollisesti ole tehty 350tkm ajettuun yksilöön, mitä lähden huomenna hakemaan.
Eli onko 2004 vuosmallin 74kw DTi Astroissa vielä noita pumppuongelmia? Mikä PSG siellä mahdollisesti on, onko jo PSG16? Ilmeisesti siis ne on näitä PSG3 ja PSG5 aivolaatikoita jotka tapaa mennä mutta, mites tuo PSG16? Onko PSG16 vielä korjattavissa jos hajoaa tai ainakin vaihdettavaissa järkihintaan?
E: Auto haettu ja taitaa olla PSG16 kun siihen boksiin pumpun päällä tulee kaksi johtoa, liittimet molemmin puolin. Ilmeisesti tuo kestää jo ihan hyvin? Paluuletkut kai silti ois ihan hyvä varmuuden vuoksi vaihtaa, kun ei tietoa siitäkään että onko alkuperäiset. Ei kyllä strattuuttanut mitenkään pitkään kylmänä.
Eli onko 2004 vuosmallin 74kw DTi Astroissa vielä noita pumppuongelmia? Mikä PSG siellä mahdollisesti on, onko jo PSG16? Ilmeisesti siis ne on näitä PSG3 ja PSG5 aivolaatikoita jotka tapaa mennä mutta, mites tuo PSG16? Onko PSG16 vielä korjattavissa jos hajoaa tai ainakin vaihdettavaissa järkihintaan?
E: Auto haettu ja taitaa olla PSG16 kun siihen boksiin pumpun päällä tulee kaksi johtoa, liittimet molemmin puolin. Ilmeisesti tuo kestää jo ihan hyvin? Paluuletkut kai silti ois ihan hyvä varmuuden vuoksi vaihtaa, kun ei tietoa siitäkään että onko alkuperäiset. Ei kyllä strattuuttanut mitenkään pitkään kylmänä.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
PSG16 hajoaa, _todella_ harvoin, siksi aika harvalla (incl. minä) ei ole mitään käryä mitä korjaaminen maksaa.
Paluuletkut kannattaa vaihtaa säännöllisesti koska kuuma löpö haprakoittaa ne ja siinä tilassaan voivat ruveta vuotamaan ihan siitäkin että niihin osuu vaikka käsi öljynsuodinta vaihtaessa.
Hommaan menee minimaalinen aika, eikä se maksa juuri mitään joten sitä ei todellakaan kannata pantata siihen asti kun auto alkaa vittuilla.
Esimerkiksi pumpun sähköosa ei pidä siitä jos systeemissä kiertää ilmakuplia jotka heikentävät sen jäähdytystä.
Paluuletkut kannattaa vaihtaa säännöllisesti koska kuuma löpö haprakoittaa ne ja siinä tilassaan voivat ruveta vuotamaan ihan siitäkin että niihin osuu vaikka käsi öljynsuodinta vaihtaessa.
Hommaan menee minimaalinen aika, eikä se maksa juuri mitään joten sitä ei todellakaan kannata pantata siihen asti kun auto alkaa vittuilla.
Esimerkiksi pumpun sähköosa ei pidä siitä jos systeemissä kiertää ilmakuplia jotka heikentävät sen jäähdytystä.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
No pitääs laittaa vaihtaen. Mutta.. tuntuu vaan vähän riskaapelilta hommalta, kun ei ole minkäänsortin ilmausvehkeitä, niin joutuu pakolla starttaa käyntiin. Saaneeko vain pahempaa tuohoa aikaiseksi, kuin jos nykyset jättäs(ei starttuuta... vielä)?
Entiseen vaihdoin letkut ja yhden akullisen virtaa sai varmaan kulumaan startatessa ja starttikaan ei tainnut pahemmin kyseisestä toimenpiteestä pitää(luhyesti starttailin), kun sanoi vuoden sisällä sopimuksen irti.
Entiseen vaihdoin letkut ja yhden akullisen virtaa sai varmaan kulumaan startatessa ja starttikaan ei tainnut pahemmin kyseisestä toimenpiteestä pitää(luhyesti starttailin), kun sanoi vuoden sisällä sopimuksen irti.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2719
- Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Vaihdat letkut, starttaat kaksi kertaa 5s, sitten täytät suodatinkupin ja jatkat samaan tapaan niin kauan kun käy kunnolla. Ei siihen sen kummempaa ilmausta tarvita.mikkox9x kirjoitti:No pitääs laittaa vaihtaen. Mutta.. tuntuu vaan vähän riskaapelilta hommalta, kun ei ole minkäänsortin ilmausvehkeitä, niin joutuu pakolla starttaa käyntiin. Saaneeko vain pahempaa tuohoa aikaiseksi, kuin jos nykyset jättäs(ei starttuuta... vielä)?
Entiseen vaihdoin letkut ja yhden akullisen virtaa sai varmaan kulumaan startatessa ja starttikaan ei tainnut pahemmin kyseisestä toimenpiteestä pitää(luhyesti starttailin), kun sanoi vuoden sisällä sopimuksen irti.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
löysäät vielä ruiskuputkia niin homma senkun helpottuu, kiinni sit kun alkaa dieseliä tulla
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2719
- Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Ne jotka on irroittaneet pumpusta tuon ennakonsäätömännän, miten se irtoaa? Sen kannen otin jo irti, mutta en uskalla kovin voimalla vetää sitä mäntää.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
On kokeiltu!Varo siellä on jousia jotka mahdollisesti putoaa.Kun pihdeillä vetää seuraavaa osaa ulos se lähtee,,on piukassa,alla on jousi.Sitten tulee se mäntä joka ei tätä kautta tule ulos,mutta sopivalla piikillä saa vedeltyä mäntää(reiästä männästä) eestaas ja todettua että se liikkuu.Männän keskelläkin on jousi ja tappi.(F)ast_tra kirjoitti:Ne jotka on irroittaneet pumpusta tuon ennakonsäätömännän, miten se irtoaa? Sen kannen otin jo irti, mutta en uskalla kovin voimalla vetää sitä mäntää.
Astrassa paikat on ahtaat joten purkamisen hyöty kyseenalainen,osat putoavat helposti hukkaan ja vaikea saada takaisin.Vikaa en ole tuolta löytänyt vaan kyllä se yleensä on ecusa pumpun päällä.
Itsellä on ollut runko mallina vieressä josta katsoin mitä sieltä vastaan tulee kun näkyvyys tuonne on muuten olematon.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2719
- Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Keula on kokonaan purettuna joten tilanpuutetta ei ole. Sen pitäisi siis lähteä ihan kun ottaa kiinni ja vetää? Vika tuntuu olevan kyllä tuossa männässä, ennakko jumittaa alkuunsa ja tointuu kun auto hetken aikaa käy.jjvirtan kirjoitti:On kokeiltu!Varo siellä on jousia jotka mahdollisesti putoaa.Kun pihdeillä vetää seuraavaa osaa ulos se lähtee,,on piukassa,alla on jousi.Sitten tulee se mäntä joka ei tätä kautta tule ulos,mutta sopivalla piikillä saa vedeltyä mäntää(reiästä männästä) eestaas ja todettua että se liikkuu.Männän keskelläkin on jousi ja tappi.(F)ast_tra kirjoitti:Ne jotka on irroittaneet pumpusta tuon ennakonsäätömännän, miten se irtoaa? Sen kannen otin jo irti, mutta en uskalla kovin voimalla vetää sitä mäntää.
Astrassa paikat on ahtaat joten purkamisen hyöty kyseenalainen,osat putoavat helposti hukkaan ja vaikea saada takaisin.Vikaa en ole tuolta löytänyt vaan kyllä se yleensä on ecusa pumpun päällä.
Itsellä on ollut runko mallina vieressä josta katsoin mitä sieltä vastaan tulee kun näkyvyys tuonne on muuten olematon.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Normaalistihan paluuputket on vedetty pumpulle liittimelle josta polttoaine menee sisään,kannattaisi vaihtaa ne paluupuolelle niinkuin jotkut on tehneet.Tuli vaan vastaan auto jossa vuotanut suutinsillan tiivisteet ja pumppu sisältä musta ja suutinkärjet tukossa ja noitahan riittää.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.