Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Toimiiko siinä jarrutehostinkaan? Käynnistäessä pitäisi jarrupolkimessa tuntua nykäisy alaspäin. Testaa jarrun alipaineletku tukittuna paraneeko imu molemmissa, ettet turhaan uutta ap-pumppua vaihda. Huono imu pumpulla ei voi johtua kuin jarrutehostimen vuodosta tai pumppu on loppu. Ensin pitää saada pumpulla imua ja sitten jatketaan arpomista pidemmällä alipainejärjestelmässä.
Avatar
erämies1989
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1575
Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja erämies1989 »

rgs1 kirjoitti:Toimiiko siinä jarrutehostinkaan? Käynnistäessä pitäisi jarrupolkimessa tuntua nykäisy alaspäin. Testaa jarrun alipaineletku tukittuna paraneeko imu molemmissa, ettet turhaan uutta ap-pumppua vaihda. Huono imu pumpulla ei voi johtua kuin jarrutehostimen vuodosta tai pumppu on loppu. Ensin pitää saada pumpulla imua ja sitten jatketaan arpomista pidemmällä alipainejärjestelmässä.
okei, minäpä huomenna tukin sen tehostajan putken ai niin en tiedä onko tästä niin apua mutta autolla ajettu 300tkm
pitäiskö sen olla nuissa km:ssä kaput? laitan tähän jatkoa huomiselta miten kävi :)
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Aniharvoin on ap-pumpussa vikaa,,yleensä vuoto on letkuissa jossain.Itsekkin miettisin tuota jarrutehostajaa,voisko siellä olla paikka mistä falskaa alipainetta.Tuo egrän vikakoodi viittaa kyllä juuri heikkoon alipaineeseen.Itseltäkin saattaa ylimääräinen ap pumppu löytyä.
erämies1989 kirjoitti:
rgs1 kirjoitti:Toimiiko siinä jarrutehostinkaan? Käynnistäessä pitäisi jarrupolkimessa tuntua nykäisy alaspäin. Testaa jarrun alipaineletku tukittuna paraneeko imu molemmissa, ettet turhaan uutta ap-pumppua vaihda. Huono imu pumpulla ei voi johtua kuin jarrutehostimen vuodosta tai pumppu on loppu. Ensin pitää saada pumpulla imua ja sitten jatketaan arpomista pidemmällä alipainejärjestelmässä.
okei, minäpä huomenna tukin sen tehostajan putken ai niin en tiedä onko tästä niin apua mutta autolla ajettu 300tkm
pitäiskö sen olla nuissa km:ssä kaput? laitan tähän jatkoa huomiselta miten kävi :)
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Avatar
erämies1989
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1575
Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja erämies1989 »

itse putkista el öydä vuoto kohtia vaikka kuinka etsin..alipaine heikko jo siinä haaroituksessa..ap-pumpun rupean kahtomaan
ihan kohta :)
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
Avatar
erämies1989
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1575
Liittynyt: 20 Syys 2012, 13:12
Paikkakunta: kajaani
Viesti:

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja erämies1989 »

ap-pumppu imee voimakkaasti isosta tehostajan lähdöstä mutta ei pienemmästä ollenkaan..tukossa? pystyyköhän purkamaan??
kokeilin myös tukkia ison lähdön mutta ei mitään vaikutusta :(
Rinkilät:
- Audi A4 B5 Prefacelift Avant
- Audi A4 B5 Facelift Sedan
- Audi A6 C4 Avant
joni88
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Touko 2014, 22:47

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja joni88 »

Hei. Olisiko kellään tietoa että onnistuuko astra g vm 98 1.7 td:ssä tulpata tuo egr venttiili ja jos onnistuu niin miten se tehdään kun ei itsellä ole kokemusta tuosta tulppauksesta :( kiitos neuvoista jo etukäteen :D
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15815
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Nykäse alipaineletku irti ja tulppaa se letku.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
joni88
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Touko 2014, 22:47

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja joni88 »

Ei siis tarvitse sokeita laippoja pako ja imusarjan väliseen putkeen tai 15kohmin vastusta niinku joku väitti vai?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15815
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei pitäs tossa moottorissa. Ota se letku irti ja tulppaa. Sit kokeilet ajaa. Ei se rikki mee vaikkei onnistuiskaan. Jos vikavalo syttyy, laita letku takas. Täts it.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
joni88
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Touko 2014, 22:47

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja joni88 »

Kiitokset neuvosta täytyypi kokeilla vkl:pun aikana ilmottelen sitte tänne tuloksista et miten on käynyt :D
joni88
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Touko 2014, 22:47

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja joni88 »

Miten tuo egr venttiilin tulppaus vaikuttaa katsastukseen?eli täytyykö tulppaus ottaa pois katsastuksen ajaksi vai meneekö tulpattuna läpi?
paineenmuuntaja
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 241
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 19:53

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja paineenmuuntaja »

joni88 kirjoitti:Miten tuo egr venttiilin tulppaus vaikuttaa katsastukseen?eli täytyykö tulppaus ottaa pois katsastuksen ajaksi vai meneekö tulpattuna läpi?
Ei aiheuta katsastusmiehelle heijaria. Menee siis tulpattuna läpi.
Jos se toimi, ni ei toimi enään.
Avatar
seero
'Senator'
'Senator'
Viestit: 834
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 20:05
Paikkakunta: oulu

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja seero »

Tuotahan tietenkään ei saisi tulpata eli jos ukko huomaa tulppauksen ja haluaa hylätä niin se voi sen tehä. Mulla on vuosia ollu vaa ruuvi heti toisen magneettiventtiilin lähössä eli ihan näkyvällä paikalla eikä oo aiheuttanu mutinaa.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12739
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Vaikea sitä tulppausta on huomata jos osaa kätevästi tehdä, mulla ollu yleensä vaan katkastu pultti alipainenletkun sisällä eikä oo tullu itkua.
joni88
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Touko 2014, 22:47

Re: Imusarjan puhdistus/naftan paluuletkut

Viesti Kirjoittaja joni88 »

Onko kellään tullut sellaista vikaa vastaan että kampiakselin tunnistin likaantuu ja tiputtaa kierroslukumittarin nollille ja auto käy huonosti että mikä tuon likaantumisen voi aiheuttaa?
Vastaa Viestiin