1990-luku

Keskustelua pienoismalleista, mittakaava vapaa, rakennussarjat, valmiiksirakennetut, radio-ohjattavat ym. sekä Opel-keräilyesineistä
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

1990-luku

Viesti Kirjoittaja ata »

Omassa kokoelmassa tältä ajanjaksolta on toki paljon malleja, kuten yli 20 erilaista Calibraa, myös paljon Vectroja ym.
FrOZ
'Senator'
'Senator'
Viestit: 420
Liittynyt: 16 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FrOZ »

oon yrittänyt etsiä 1:18 kokoista vectra b farkkua mutta ei oo vielä tullut vastaan. Opel liikkeissä myydään pienempää, onko se nyt sitten 1:43 kokoista mutta ei oikein jaksais innostaa.
Jos ei isompana löydy niin sit on tyydyttävä pienempään :(
Opel Vectra B 2.6 V6 Sport Voyage
Suzuki GSX-R1000 K7
TURKKA
OCF Member 2015
Viestit: 170
Liittynyt: 08 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TURKKA »

Eipä ole tehty tota autoa tuossa mittakaavassa.
1/43 ja 1/87 kyllä löytyy erivärisinä.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Tulipa löydettyä vähän harvinaisempia pienoismalleja täältä Ranskan maalta: eli Vectra A2:n pienoismallia kilpa-autona BTCC Vauxhall Cavalierina sekä Opel Vectra Ranskan supertouring-sarjasta löytyi kokoelmaani 4 erilaista... valmistaja on englantilainen Racing Replicas. en ollut tuollaisia luonnossa edes nähnyt aiemmin. Itse olin muokannut Gaman siviili Vectra A1:stä noita vastaavan A2 BTCC-kilpurin vuodelta 1995, ja nämä nyt ostetut ovat vuoden 1993 ja 1994 malleja, joten onneksi ei sentään tuota samaa jonka olin tehnyt itse, eli sen pitäisi olla edelleenkin ainoa laatuaan. :) Mittakaavana siis normaali 1:43.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
cor54
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 29 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja cor54 »

A Vectraa ei sit mistään löydy,minkään kokoisena :no:
jonkun rc-auton korin oon joskus nähny jossain,ja tai olla vauxi cavalier3 JapanTouring..ja HKS.n väreissä.
Mistähän moisia a veccuja?
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Avatar
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2238
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

1:87 kokoisena löytyy ainakin A-Vectraa useampana värinä esim. > http://cgi.ebay.de/Opel-Vectra-A-Stufen ... dZViewItem
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Joo, kyllä noita Herpan 1:87-kokosia pieniä A-Vectroja pitäisi olla saatavilla. Niitä on tosiaan sekä viisto- että porrasperäisenä ja paljon eri värejä. Mulla on jopa poliisiautoversiona tuollainen ja muutamia erivärisiä siviiliautoja. Suomessa kyselisin Tampereen Pienoismallimarketista.

Eikä 1:43-kokoisten Gaman ja Schucon Vectra A mallienkaan ihan mahdottomia pitäisi olla löytää, niitä saattaa löytää jopa uusinakin vielä jopa merkkiliikkeen kautta. Sedania on viimeksi tehty turkoosin metallinhohtona ja viistoperää valkoisena. Aiemmin niistä on tehty muitakin värejä, kuten grafiitin harmaita ja punaisia ym.

Racing Replicasin kilpa-A-Vectrat ovatkin sitten vaikeita löytää tänä päivänä.

Ebaystä löytää varmasti ainakin.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
cor54
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 29 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja cor54 »

Kiitos,mua tää auttoi paljon!
Mulla on 1 pikkunen veccu a,joka on maalattu viininpunaiseksi(niinku omakin auto),ni sen tilasin länsi-autosta.
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Avatar
cor54
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 29 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja cor54 »

onhan mulla sitten
1:43 Omega B 2000 facelift (tins toys)
Corsa B Gsi (adam opel - bulgaria) ..myös se mun Vectra A on sama.
1:38 Tigra 1.6 1995 (tins toys)
1:24 Astra DTM V8 P.M. Magazine (dickie)
1:18 Manta GT/E (revell)

..btw,kaverin pojan lelu laatikosta löytyi Holden Monaro,eli se 2ovinen b omega.Se oli muistaakseni Matchboxin pikkuauto?
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
SorsaB
'Senator'
'Senator'
Viestit: 341
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 20:58

Viesti Kirjoittaja SorsaB »

B Corsaa ei ole löytynyt mistään. Onko edes tehty pienoismallina?
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

SorsaB kirjoitti:B Corsaa ei ole löytynyt mistään. Onko edes tehty pienoismallina?
Onhan niitä. Itsekin tuossa viimeksi ostin moisen ihan LänsiAuto Magneetin merkkiliikkeestä 1:43-mittakaavassa, siis tänä kesänä. Opelin omassa paketissa, valmistaja Gama.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
SorsaB
'Senator'
'Senator'
Viestit: 341
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 20:58

Viesti Kirjoittaja SorsaB »

ata kirjoitti:
SorsaB kirjoitti:B Corsaa ei ole löytynyt mistään. Onko edes tehty pienoismallina?
Onhan niitä. Itsekin tuossa viimeksi ostin moisen ihan LänsiAuto Magneetin merkkiliikkeestä 1:43-mittakaavassa, siis tänä kesänä. Opelin omassa paketissa, valmistaja Gama.
Olisiko kuvaa tuosta?
Avatar
jeko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 07 Helmi 2009, 22:14
Paikkakunta: Oulu

Re: 1990-luku

Viesti Kirjoittaja jeko »

Kuinka monta eri valmistajaa on Calibralla? siis 1/43 mittakaavassa,tai isompana. siviilimallina. Itse tiedän vain Gaman, Del Pradon ja Minichampsin mallit. Minichampsin auto on hieno, mutta jos se löytyisi valkoisena, niin ostaisin heti!
Old RWD Opels <3
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1990-luku

Viesti Kirjoittaja ata »

jeko kirjoitti:Kuinka monta eri valmistajaa on Calibralla? siis 1/43 mittakaavassa,tai isompana. siviilimallina. Itse tiedän vain Gaman, Del Pradon ja Minichampsin mallit. Minichampsin auto on hieno, mutta jos se löytyisi valkoisena, niin ostaisin heti!
Siviilimallina 1:43-mittakaavassa ainakin minun tietääkseni on juuri nuo mainitsemasi sekä Schuco vielä niiden lisäksi. Schucon malli perustuu Gaman malliin, erona niissä on mm. erilainen Schucon mallissa paremi ja tarkempi sisusta ja erilaiset pyörät ja facelift-maski missä on -(z)- -logo maskin aukossa, korivalu perustuu Gaman malliin. Schucon versiosta on myös hienompi versio, missä on 5-puolaiset vanteet (samanlaiset kuin Schucon B-Vectrassa) ja vitriini, värinä on tuolloin metallinhohtokupari, tavallisessa Schucossa väri on punainen ja siinä on 5-reikäiset 5-pulttiset vanteet (samanlaiset kuin Omega B MV6:ssa) ja laatikko on pahvia, niitä on valkoista ja keltaista Opelin myymää versiota. Punainen Schuco keltaisessa pahvilaatikossa on edelleen saatavilla Opelin merkkiliikkeiden kautta.

Eli seuraavat listana:
-Gama, punainen, huono sisusta, 5-reikäiset 4-pulttiset 16V-vanteet. Laseissa ei painatuksia, vanhempi maski, Pahvikotelo.
-Del Prado, valkoinen, blister-kotelo
-Schuco, kuparinvärinen, hyvä sisusta, laseissa kaikissa silkkipainatukset, 5-puolaiset 5-pulttiset vanteet, facelift-maski, vitriini
-Schuco, punainen, hyvä sisusta, osassa laseista silkkipainatukset, muttei kaikissa, 5-reikäiset 5-pulttiset Omegan vanteet, facelift-maski, pahvikotelo, valkoinen tai keltainen.
-Minichamps, punainen, paras laatu näistä selvästi. 5-reikäsiet 16V-vanteet, vanhempi maski, vitriini.

Isompia on Gaman tekemä 1:24-kokoinen malli joka on suurempaa kokoa lukuunottamatta lähes täysin identtinen 1:43 Gaman kanssa. Tästä on ollut myynnissä sekä valmiiksi rakennettu, että rakennussarjaversiot. Harvinainen, olen nähnyt mutta itselläni ei ole tätä. Punainen.
Ja sitten on muovinen 1:18-kokoinen leluauto, poliisiautomerkinnöillä, muuten ihan näköinen. 5-reikäiset 16V-vanteet. Valkoinen sinisillä ovilla ym.

Sitten on vielä 1:87-mittakaava, mutta se on 1:43:sta pienempi. Rietze on valmistanut Calibrasta siviiliauton mallia tässä mittakaavassa useassa eri värissä.

Kilpa-autojen malleja on sitten moninkertainen määrä olemassa, tässä siis vain siviiliautojen malleja.

Taitaa se Del Prado olla ainoa valmiiksi valkoinen siviiliversio. Ei se nyt täydellinen ole, muttei ihan huonokaan. Toki sen Minichampsinkin pystyy purkamaan ja maalaamaan. Itse olen Gaman Calibran maalannut hopeanväriseksi aiemmin, ja myöhemmin sitten taas punaiseksi kun tuli hankittua itselle punainen Calibra ja modifoin kyseisestä Gaman mallista pienoismallin omasta yksilöstä eli tein siihen mm. samanlaiset spoilerit eteen ja taakse kuin omassa.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
jeko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 173
Liittynyt: 07 Helmi 2009, 22:14
Paikkakunta: Oulu

Re: 1990-luku

Viesti Kirjoittaja jeko »

Kiitos! Harva olisi jaksanut selittää noin monipuolisesti! Kysyn vielä, että tiedätkö onko Gaman pienoismalli parempi kuin Del Pradon? Ja voisihan ostaa sen minichampsin punaisen ja maalata sen valkoisella.... jos kehtaa maalata sitä kun ei tuosta maalauksesta ole kokemuksia...Löyty muute tämmönen: http://www.carmodel.net/zoomPage.php?ND ... csICcwJyk=
toivottavasti linkki toimii!
Old RWD Opels <3
Vastaa Viestiin