Mistä olet ostanut autosi ja oletko ollut tyytyväinen?

Opel-aiheiset gallupit

Mistä ostit autosi ja miten homma toimi?

Ostin yksityiseltä ja kaikki ok
86
42%
Ostin yksityiseltä ja kaikki ei ollut ok
25
12%
Ostin jobbarilta ja kaikki ok
28
14%
Ostin jobbarilta ja kaikki ei ollut ok
9
4%
Ostin merkkiliikkeestä ja kaikki ok
40
20%
Ostin merkkiliikkeestä ja kaikki ei ollut ok
15
7%
 
Ääniä yhteensä: 203

m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3926
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Kadett 1,8 GT sedan '89 joka mulla oli tätä Vectraa ennen, yksityiseltä hain ja suht. tyytyväinen olin hankintaan. Pikkusenhan tuo kusetti mm. korin kunnon suhteen (piti olla lähes ruosteeton, tosiasiassa molemmat takakaaret lahot ja takapuskurin alta suht. mätä myös, samoin vas. takaovi aika lohduttomassa kunnossa. Pohja oli kuitenkin aikalailla uutta vastaavassa kunnossa, kuten pitikin.) mutta kun tuollaisesta autosta oli pikkukossista asti haaveillut eikä parempiakaan ollut myynnissä niin pitihän se hankkia... Aika paljon tuo teetti hommia, uusiksi meni etujarrut, bensapumppu, laturi, kansiremppa tuli tehtyä, kesärenkaat ostin ja varmaan miljoona pienempää asiaa mitkä unohtu.

Vectran vaihdoin kaverin kanssa Kadettiin, pitihän tuohon rahaa antaa väliin. Kaverin porukoilla ollut muutaman vuoden ikäisestä lähtien, ja tuolta ajalta on tankkauksia myöten kaikki ylhäällä, ja todella hyvällä pidolla ollut muutenkin. Samaa rataa yritetty jatkaa itsekin, ja sellainen on ollut mitä pitikin... Ruosteeton, hyvässä maalissa ja teknisesti ehjä, ainoastaan termostaatti piti vaihtaa. Käsijarru olis seuraava rojekti mutta katellaan sitä sitte kesämmällä... Sen verran hyvässä kunnossa tämä on, että ei viitti kyllä vaihtaa aivan hetkeen... Ajoltaan aikalailla yhtä hyvä kuin B-Vectrakin ja kun on 100% hyväkuntoinen ja huollettu niin ei oikein viittis kovin pian vaihtaa, tämmösiä tulee aika harvoin vastaan... Kyllä vituttais jos menis maksamaan että saa uudemman mutta huonompikuntoisen tilalle. Nyt voi olla melko varma että perushuolloilla tullaan toimeen, jos hakee tuntemattomalta/liikkeestä niin mistä sen varmaksi tietää että minkälaisella pidolla se on aikasemmin ollut.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Avatar
Wilma
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Maalis 2008, 17:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Wilma »

Jobbarilta ostettu ja ollut ihan ok, ainakin vielä toistaiseksi :) *koputtaa puuta*
Avatar
kusti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:43
Paikkakunta: KÄRKÖLÄ

Viesti Kirjoittaja kusti »

Tein jo toiset kaupat Auto foorumista ja kumpikin on toiminut :lollis:
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Kaikki kolme ostamaani on ostettu yksityiseltä eikä ole ollut valittamista. :D
Avatar
OpelAndy
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 22 Helmi 2008, 20:03
Paikkakunta: Oulun seutu

Pientä hässäkkää...

Viesti Kirjoittaja OpelAndy »

Ostin nykyisen Opelin Oulusta Autoåström ja täytyy sanoa että osaavat arvostaa vaihtoautoa hakevaa ainakin hinnoittelun suhteen, nyt pari viimeistä mitä olen laittanut ovat antaneet parhaiten vaihtoarvoa molemmissa kaupoissa edelliseen vaihdokkiin.
No, ihan ok meni kaupat, mutta pari pientä juttua tuli itse autossa melko lailla eka kuukauden aikana eli ensin meni joku egr-venttiilin tai järjestelmän putki uusiksi (hiukkassuodattimen osia) ja viimeksi painepesurilla pestessä lähti pieni pala maalia takaluukusta logon vierestä. Molemmat hommat ovat menneet kuitenkin takuun piikkiin ja mitään isompaa ei ole ollut. Tosi tyytyväinen pitää olla valintaan!!! Toivottavasti kestää kuten Zafira yleensä...
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
maritus
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 8939
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja maritus »

Ostin Automaalta Hämeenlinnasta (pösöliike). Todella hyvää palvelua ja sitä autoa myytiin mulle, ei mun isälle joka mukana oli. Kävivät katsastamassa ja saatiin renkaatkin tosi halvalla (kun ei mennyt katsastuksesta läpi vanhat) ja maksoivat puolet. Kaikki pelannut tosi hyvin ja autokin toiminut *kopkop*. Kävi vielä myyjä yksi päivä tuossa mun kassalla ja kyseli että miten on mennyt :) Ennenkin asioinut tuolla kun isän autoa käyttänyt siellä. Aina ollut hyvää palvelua.
Wxi90
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Loka 2013, 19:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Mistä olet ostanut autosi ja oletko ollut tyytyväinen?

Viesti Kirjoittaja Wxi90 »

Pikku juttuja piti korjailla alkuu ku edelline omistaja ei oo osannu vaihtaa oikeonkokosia ja oikeanlaisia osia kuten pyyhkijät ja suurin osa valoista.. Muuten kaikki hyvin toiminu:) Vuodes tullu tommone 30 tuhatta kilometriä:)
Nyt: Opel J astra 1.4 turbo 140
EX:Opel signum 2.0T Irmscher, 4 ulostuloputkea By irmscher,Spoileri By irmscher, Maskiverkko By irmscher:)
Vastaa Viestiin