Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja Keme »

Woody kirjoitti:Jos minulla on 1.9tdi beetle ja siihen vaihtaisi 1.8t niin mistä pitäisi aloittaa?
Selvittämällä mitä kaikkea siihen oikeasti tarvitsee vaihtaa, jotta laitteesta saa laillisen. Sen jälkeen laskee mitä se maksaa.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja TJT »

|vectraman| kirjoitti:Onko vielä olemassa kenelläkään käytännön kokemuksia noista lapuista mitä jotkut laittaa auton tuulilasiin parkkipirkkopelottimeksi? Se vastaava sopimuslappunen missä laputtaja sitoutuu maksamaan siivouskulut lapun poistosta? Ihan mielenkiinnosta kun ajattelin omaan autoon sen laittaa kun vituttaa nuo yksityiset parkkifirmat.. Vois kokeilla miten ne reagoi siihen. Pitäis pokkana sen perintään kun se ei älyttömän kallis ole yksityisen käyttää perintäfirmaa, jtn satkun luokkaa.

Just pari päivää sitten sai yks hätäset lähdöt kun oli tullut mun auton taakse passiin sillävälin kun ajoin auton oven eteen ja kävin sisällä pukemassa muksut ja lastaamassa koko perheen tavaroineen kyytiin.

Ja kun peruutan auton yleensä ruutuun pikkusen viivan päälle (on siis reunimmainen ruutu) eikä sillä puolen ole mitään mihin ajan leveäksi ja lisäksi peruutan auton yleensä vähän pitkäksi perseen ruudun yli kun mulla on niin lyhyt lämpöroikka ettei se muuten yllä niin sitäkin kävi parkkipartio kerran päivystämässä vaan ei kehdannut nousta autosta kun oli ihmisiä pihalla. Pitäis ostaa pidempi roikka varmaan juu, mutta kun auto ei ole kenenkään tiellä ja naapurillekin vain etu kun saa tilaa enemmän niin en ymmärrä tuota vitun kyttäämistä. Pitäis vissiin jatkoroikka tai pidempi piuha hommata niin vois ajaa normaalisti ruutuun. Onneksi talven tullen ei enää viivat näy.
Turhaan niistä viivoista huolit. Yksityinen firma kun ei voi sua sakottaa, vaikka vetäisit auton poikittain kolmeen ruutuun...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
sepu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 963
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:03
Paikkakunta: Kiikka

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja sepu »

Woody kirjoitti:Jos minulla on 1.9tdi beetle ja siihen vaihtaisi 1.8t niin mistä pitäisi aloittaa?
kone
bensatankki,pumppu ja linjasto
mittaristo
konehuoneen johdot
vaihdeloora,vivusto ehkä
ja varmaan jotain muutakin.



äkkiä laskettuna niin ei mittää järkee.
Kuva
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7958
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja Woody »

Ei varmaankaan, tietenkin golfissa ja passateissa sama tekniikka, niin rojut varmaan Sais helposti. Vissiin helpompi vaihtaa 81kw dieselin turbo ja suuttimet :) Beetlessa on puoli miljoonaa mittarissa ja turbon siivet jumissa.,
Avatar
kokki46
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1227
Liittynyt: 10 Huhti 2011, 20:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja kokki46 »

Mites nuo pysäköintivirhemaksut. Meneekö ne ulosottoon vai voiko jättää maksamatta? En ajatellu 79€ maksaa jostakin saatanan parkkikiekon unohtamisesta.
-Mies voi lähetä Opelista, mutta Opel ei miehestä.

Vuoden foorumilainen 2014
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

kokeile?

eikai kortittomalle pysäköintisakkoja voi tulla :D

kysymys.. Eikös käsijarruvaijerin kuuluis liikkua kun päästä liikuttaa niin ihan kevyesti? mulla käsijarruvaijeri molemmista päistä irti ja liikkuu tosi kankeesti ja paikallaan ollessaan otti käsijarru kiinni mutta ei palauttanu... käsijarruvaijeri vissii kaput?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja DEAD »

kokki46 kirjoitti:Mites nuo pysäköintivirhemaksut. Meneekö ne ulosottoon vai voiko jättää maksamatta? En ajatellu 79€ maksaa jostakin saatanan parkkikiekon unohtamisesta.
Jätä maksamatta ja kerro parin kolmen kk kuluttua että jäikö lasku alle 300e
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
|vectraman|
OCF Member 2021
Viestit: 6021
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
Paikkakunta: Liminka

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

TJT en minä huolikaan vaan kiinnostaisi tietää onko kukaan koskaan päässyt kokeilemaan lapun tehokkuutta kun sen tuulilasille laittaa. :D En minä ole yksityisten maksuja maksanut koskaan kun ei niitä tarvi ellei tyhmänä itse myönnä ajaneensa.

Kuulun jopa taloyhtiön hallitukseen jonka pihaan nuo on otettu käyttöön enkä sielläkään niitä ole maksanut. Ironista.. :lollis: Minä kun olen ainoa joka on niitä vastaan. Jostain syystä hallituksen puheenjohtaja ei ole saanut maksulappuja vaikka on joskus pysäköinti tallinsa oven eteen mihin ei saa pysäköidä, mutta minä sain sillä välin kun kaverin kans kannettiin kuormaa autosta sisälle.. :roll:
Avatar
kokki46
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1227
Liittynyt: 10 Huhti 2011, 20:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja kokki46 »

Muistaakseni täällä joskus lueskelin että ne ei mene ulosottoon, koska ei ole sakko. Ja siinä joku nimeltämainitsematon nosti isonkin haloon. Sillä vain ajattelin kysyä. Mutta en maksa, menkööt ulosottoon, sossu maksaa (y)
-Mies voi lähetä Opelista, mutta Opel ei miehestä.

Vuoden foorumilainen 2014
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

edit

millonkaha kokki herää todellisuuteen?
Avatar
kokki46
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1227
Liittynyt: 10 Huhti 2011, 20:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja kokki46 »

Rizla^^ kirjoitti:edit

millonkaha kokki herää todellisuuteen?

Neva. Mä elän siinä jo.
-Mies voi lähetä Opelista, mutta Opel ei miehestä.

Vuoden foorumilainen 2014
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12737
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Melko jamppa huoleton.
|vectraman|
OCF Member 2021
Viestit: 6021
Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
Paikkakunta: Liminka

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Rookeri kirjoitti:Nuorisossa se meidän tulevaisuus on..
Jos minuun viittaat niin nuo yksityiset firmat on täysiä kusettajia ja rahastajia. Kukaan ei halua kannattaa hämärää liiketoimintaa. Maksan kyllä kunnan pirkkojen laput cmukisematta kun tulevat aina aiheesta.
maksda
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1689
Liittynyt: 12 Huhti 2009, 13:18
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja maksda »

kokki46 kirjoitti:Muistaakseni täällä joskus lueskelin että ne ei mene ulosottoon, koska ei ole sakko. Ja siinä joku nimeltämainitsematon nosti isonkin haloon. Sillä vain ajattelin kysyä. Mutta en maksa, menkööt ulosottoon, sossu maksaa (y)
Elä nyt hyvä mies/poika päästä niitä ulosottoon jos haluat vielä omistaa jotakin ja ottaa joskus esim. asuntolainaa. Maksuhäiriömerkintähän siitä tulee ja luoton saanti vaikeutuu ja maksat ne laskut jokatapauksessa noin kolminkertaisena!.


" Kaupunki hoitaa pysäköintivirhemaksujen perinnän itse niin pitkälle ennen kuin velka siirtyy ulosottotoimistoon". Lainaus Helsingin uutisista.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19316
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja Timonen »

kokki46 kirjoitti:Muistaakseni täällä joskus lueskelin että ne ei mene ulosottoon, koska ei ole sakko. Ja siinä joku nimeltämainitsematon nosti isonkin haloon. Sillä vain ajattelin kysyä. Mutta en maksa, menkööt ulosottoon, sossu maksaa (y)
Pysäköintivirhemaksu : Mikäli pysäköintivirhemaksua ei ole suoritettu määräajassa (30 vuorokautta), pysäköintivirhemaksuun lisätään 14 euron korotus. Maksu on ulosottokelpoinen ilman erillistä päätöstä.


Pakko sanoa, et oot sä kyllä melkonen vastarannankiiski... :roll:
Tuntuu siltä, että sulla on pakonomainen tarve potkia itseäsi perseelle?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vastaa Viestiin