Spikey kirjoitti:Tapahtumat päivittäin
Lauantai
Siirsin itseni Hämeenlinnaan, menin humalaan.
Hukkasin osan ostorahoista vatsalaukkuun
Sunnuntai
Matka jatkui Hämeenlinnasta, tietysti järkyttävän krapulan saattelemana.
Korvat punaisena laskettiin ensin tampereelle, jossa myytiin muutama
palikka.
Tämän jälkeen matka suuntautui Ikaalisiin, jossa autoa tutkittiin hetki ja todettiin se ostokelpoiseksi.
Toiset pyörät heitettiin alle ja kotimatka alkoi... sitten laskettiin lähes suoraan hämeenlinnaan,
yhtä "säätö" pysäystä
lukuunottamatta.
Hämeenlinnassa tutkittiin hieman tilannetta
säädettiin välyksiä(kone kalkatti kuin viimeistä päivää)
vaihdettiin tiheä lämppärinkenno sekä rikkinäinen tuuletin rikkinäisen tilalle
DeTunaus aloitettiin takaspoilerin poistolla
Kuskin penkki löysi myös tiensä kabiiniin, mankkarin kera.
Hämeenlinnan huoltopisteen jälkeen suunnattiin nokka kohti Turkua...mutta jäätiinkin paikallisen ABC:n pihaan
Muutaman kymmenen minuutin vianetsinnän jälkeen, auto saatiin jälleen tulille ja matka jatkui helvetillisessä kaatosateessa.
(Se on muuten komiaa kun on ne "400" reijät pellissä...eipä sada paljoa konetilaan)
0 Näkyvyydellä ajeltiin Lietoon ja lopultakin pääsi nukkumaan jäljellä olevaa pahaa oloa pois.
Maanantai
Siirsin auton tallille.
Vaihdoin ehjän lämppärinmoottorin, vilkun viiksen, etuvilkunpohjan ja polttimot, säädin lisää välyksiä, DeTuunasin sisustaa ja valoja, tutkiskelin outoa sähkövikaa ja virittelin vähän johtoja.
Teippasin "400" reijät umpeen
Lisäksi kävin kaikki liittimet läpi CRC:llä ja maadoittelin piuhoja paremmin...Yön pimeinä tunteina siirsin auton toiseen talliin Raisioon.
Tiistai
Kutsuttiin kaveri katsomaan sähkövikoja.(hätävilkut, oikosulut?, +kaikkea pientä)
Käytiin jarrut läpi huolella
Pistettiin uudet koiranluut
Todettiin takatukivarren olevan halki ja panhartin olevan aivan banaanilla.
Asennettiin uusi termari
Siistittiin sisustaa lisää
Huuhdeltiin runkopalkki puhtaaksi hiekasta
Öljyt myös vaihtuivat koneesta muutamaan otteeseen
Pestiin, putsattiin pikeä ja vahattiin lopuksi.
Keskiviikko
Taakse tuli toinen tukivarsi.
Toisesta panhartista rakennettin säädettävä
Asennetiin spacerit eteen(alkoi kummit kahnaamaan iskareihin, kun uusittiin koiranluut)
Korjattiin auton ainakin toistaiseksi ainoa reikä
Apukuskin penkkiin syntyi kippausmekanismi/lukitus hässäkkä
Öljyt vaihtuivat jälleen muutamaan otteseen
Rasvailtiin lisää liikkuvia osia.
Ja sitten lähdettiin KONTTORILLE
No eipä siellä konttorilla odoteltu kuin kauan, kunnes lopulta ruvettiin katsastamaan.
Jarrut menivät läpi, ilman huomautuksia
Alusta ja kori menivät läpi, ilman huomautuksia
Kaikki muutokset merkattiin otteeseen
Kaikki valotkin toimivat moitteetta
...Mutta sitten konehuoneesta löytyikin 2L mylly
Mutta papereissa luki selvästikin 1,89L...No tämän vuoksi katsastus-setä halusi koneen ostokuitin tai jonkin muun dokumentin koneesta.
Sormi suuhun ja soittelemaan...mitään ratkaisevaa ei saatu selvitettyä, joten katsastus keskeytettiin.
Tämän ikävän takaiskun jälkeen, hirmuisessa ketutuksessa tiivisteltiin vielä katiskan reikiä tallilla.
Torstai
Heti aamusta ylös ja puhelin kouraan...
Käytiin opelilla
Soiteltiin Huuskoselle
Neuvoteltiin ex-omistajan kanssa
Ja loppujen lopulta saatiin kun saatiinkin kanta-auto tarkastuksen pöytäkirja Ikaalisten konttorilta.
Tästä selvisi että autossa on ollut kyseinen moottori jo silloin ja he ovat mokanneet ja merkanneet tilavuuden rek.otteeseen väärin.
No sitten takaisin konttorille ja selvittelemään sotkua...yllättäen odotin taas 1h, että löytyi sellainen katsastusmies, joka jaksoi ottaa rekisteröinnin hommakseen.
Klo.12.jotain, sain lopulta kilvet ja rekisteriotteen
Auto siis virallisesti omistuksessa ja leimattuna.
Rekisteri kilpien mukaan auto nimettiin Leilaksi
Takaisin tallille...uusi laturi hiipuvan tilalle
Kilvet paikkaansa ja baanalle