polttisauto (ei nikko radio-ohjattava)

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
MME
'Senator'
'Senator'
Viestit: 929
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja MME »

XciD kirjoitti:
Ooppelijanne kirjoitti:Saa helpolla hyvän maalipinnankin kun sisältä maalaa, huoletta voi sudilla vedellä, näytttää ulospäin silti kuin lakkauksen jäljiltä :)
Kasin korissa ei tunnu maali oikein pysyvän korin takakulmissa mihin etupyöristä pääsee sisäpuolelle hiekkapuhaltamaan :) On siis se valmiiksi maalattu koppa.

Jos tässä kohta alkaisi diffilitkuja vaihtamaan, niin paljonkos sitä laitetaan? Saman verran kuin alkuperäistäkin, vai niinkuin joku kuva näytti, vähän yli puoliväliin tilavuudesta?

Löytyi jotain loctiten 510 tasotiivistettäkin, jos samalla tiivistäisi tuon kaasarin kurkun.
Riippuu perästä, ja öljystä.. Laita nyt ainakin puoleenväliin.
Niin että ristitapit ei ihan kokonaan peity. Elikkä juurikin noin puolilleen. Anna vähän aikaa öljyn laskeutua ja lisää jos tarvii.
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

MME kirjoitti:
TJT kirjoitti:^nimenomaan sen polycarbonaattimaalin jälkeen vasta laitetaan tuo suojamaali.
Tällöin se ei ole edes kosketuksissa suoraan koriin vaan asiaankuuluva maali välissä...

Itsellä on kyllä parman maalit pysyneet ihan hyvin ilman mitään suojamaalejakin...
Niinpä niin... Mutta Mastonin perussävyisiä spraymaaleja on joka tapauksessa käytetty jo vuosikymmeniä ilman minkäänlaisia ongelmia,ihan suoraan lexanille suihkutettuna...
Juu, on sitä itsekkin tullut joskus ihan käläkälällä noita maalattua.
Melko usein vaan kori menee jo ihan muista syistä senverran huonoon kuntoon,ettei tuon maalipinnan hifistelyn kanssa ole aina niin justiinsa ;)

Näin reilun gallonan jälkeen on jo tuo oman kotteronkin kori melko hurjassa kondiksessa :D
Avatar
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viestit: 948
Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: HML
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

MME kirjoitti:
XciD kirjoitti:
Ooppelijanne kirjoitti:Saa helpolla hyvän maalipinnankin kun sisältä maalaa, huoletta voi sudilla vedellä, näytttää ulospäin silti kuin lakkauksen jäljiltä :)
Kasin korissa ei tunnu maali oikein pysyvän korin takakulmissa mihin etupyöristä pääsee sisäpuolelle hiekkapuhaltamaan :) On siis se valmiiksi maalattu koppa.

Jos tässä kohta alkaisi diffilitkuja vaihtamaan, niin paljonkos sitä laitetaan? Saman verran kuin alkuperäistäkin, vai niinkuin joku kuva näytti, vähän yli puoliväliin tilavuudesta?

Löytyi jotain loctiten 510 tasotiivistettäkin, jos samalla tiivistäisi tuon kaasarin kurkun.
Riippuu perästä, ja öljystä.. Laita nyt ainakin puoleenväliin.
Niin että ristitapit ei ihan kokonaan peity. Elikkä juurikin noin puolilleen. Anna vähän aikaa öljyn laskeutua ja lisää jos tarvii.
Juu jotenkin näin oli sielläkin mistä katselin. Mutta tosiaan tuohan riippuu aika paljon perästä, paljonko sinne toiseen puolikkaaseen sattuu mahtumaan.
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
tripe
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja tripe »

Tuohon korin maalaamiseen vielä. Korin sisäpuolelle semmoisiin kohtiin joihin hiekka pääsee puhaltaan kannattaa laittaa jotain kunnon teippiä/kalvoa (esim 3m), jota saa tarrafirmoilta. Itellä esim. kuplan korissa on lokarien sisäpinnalla väritöntä liimapintaista kalvoa ja ei oo hiekka tehny maalille mitään. Ja kalvokin kestäny jo pari kesää.
Avatar
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 11068
Liittynyt: 19 Marras 2005, 08:57

Viesti Kirjoittaja Veikka »

Mää meinasin tehä pienet sisä lokarit ohkasesta kumista, paksus noin 2-3mm, siten kun vielä fiksuna keksis että laitanko jollain ne siihen koriin kiinni, vai patetoinko ne jotenkin runkoon suoraan. Tulis nyt ne maalit, ja sais sittem maalattua korin niin pääsis sitten tarrojen liimaukseen.
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970 :D
Avatar
XciD
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4493
Liittynyt: 09 Elo 2005, 09:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja XciD »

veikka81 kirjoitti:Mää meinasin tehä pienet sisä lokarit ohkasesta kumista, paksus noin 2-3mm, siten kun vielä fiksuna keksis että laitanko jollain ne siihen koriin kiinni, vai patetoinko ne jotenkin runkoon suoraan. Tulis nyt ne maalit, ja sais sittem maalattua korin niin pääsis sitten tarrojen liimaukseen.
Ite mittailin että viilipurkista saa hyvät lokarit sisäpuolelle koriin.. Frendi teki vielä roiskeläpät sellasesta askarteluliikkeestä ostetusta kumista. (Tamiya TT-01)
Avatar
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 11068
Liittynyt: 19 Marras 2005, 08:57

Viesti Kirjoittaja Veikka »

hmm, se viilipurkki ois toisaalta pikkusen kevyempää kuin se kumi. Milläs se laitto kiinni ne ja mihinkä.
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970 :D
Avatar
XciD
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4493
Liittynyt: 09 Elo 2005, 09:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja XciD »

veikka81 kirjoitti:hmm, se viilipurkki ois toisaalta pikkusen kevyempää kuin se kumi. Milläs se laitto kiinni ne ja mihinkä.
Ihan vaan koriin kiinni.. Katottiin että miten kannattaa muotoilla yms.. Eli se kansipuoli koriinpäin liimalla/silikonimassalla kii.. Kirkas silikoni on parasta. Kannattaa kattoo et kuinka liima reagoi siihen maaliin jne.. Pistät vaikka kahteen osaan sen purkin, niin siinä on jo kummallekin puolelle aihiot.

Leikkaat ja muotoilet sen vaan mieleisekses. Ota sit huomioon että eturenkaat kääntyy.. :lol:
Ite en tehny siinä mokaa, mut kävi vaan mielessä.
MME
'Senator'
'Senator'
Viestit: 929
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja MME »

TJT kirjoitti:
MME kirjoitti:
TJT kirjoitti:^nimenomaan sen polycarbonaattimaalin jälkeen vasta laitetaan tuo suojamaali.
Tällöin se ei ole edes kosketuksissa suoraan koriin vaan asiaankuuluva maali välissä...

Itsellä on kyllä parman maalit pysyneet ihan hyvin ilman mitään suojamaalejakin...
Niinpä niin... Mutta Mastonin perussävyisiä spraymaaleja on joka tapauksessa käytetty jo vuosikymmeniä ilman minkäänlaisia ongelmia,ihan suoraan lexanille suihkutettuna...
Juu, on sitä itsekkin tullut joskus ihan käläkälällä noita maalattua.
Melko usein vaan kori menee jo ihan muista syistä senverran huonoon kuntoon,ettei tuon maalipinnan hifistelyn kanssa ole aina niin justiinsa ;)

Näin reilun gallonan jälkeen on jo tuo oman kotteronkin kori melko hurjassa kondiksessa :D
Juu kyllä noitten kynäruiskumaalausten tekeminen toisinaan tuntuu hieman turhauttavalta :) Tourinki kori on pahimmassa tapauksessa yhden pahan mällin jälkeen entinen ja polttiskrossi korit rähjääntyy muuten vaan tosi nopeasti. Kunnollisen maalauksen tekeminen vie kuitenkin ihan uskomattoman paljon aikaa ja ei niillä kovin kummoisille tuntipalkoillekaan pääse :D
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

^Totta turajat.
Ajattelinkin säästää aikaa ja vaivaa seuraavan korin kanssa ja ostaa ohutta läpinäkyvää mustesuihkuille tarkoitettua tarrakalvoa ja teipata sisäpuolelle sellaiset kuviot kun haluaa,vaikka oman pärstän, ennen maalaamista :lollis:

Löytyisi vaan riittävän ohkaista kalvoa jostain...
Avatar
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viestit: 948
Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: HML
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

Juu tosiaan, etudiffin jo käytin osiksi, ja ei kyllä ollut kyseessä öljyjen vaihto, vaan asennus :)
5v kiinanpoika ei kokoonpanolinjalla ollut tuupannut kun vähän jotain vaseliinia sinne.
Ehtisiköhän sitä vkl laittaa muihinkin litkut 8)
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuo on aika normaalia varsinkin RTR-autoissa,että on vaseliinit tehtaan jäljiltä diffeissä.
Avatar
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viestit: 948
Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: HML
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

Noni litkut on laitettu, ja ylläri oli kun keskidiffissä olikin öljyt.
No nyt on ainakin jonkun setupsheetin mukaiset :)
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
Avatar
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 11068
Liittynyt: 19 Marras 2005, 08:57

Viesti Kirjoittaja Veikka »

Ööö, mikä on diffi :oops:
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970 :D
Teme X-2
OCF Member 2016
Viestit: 392
Liittynyt: 16 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

veikka81 kirjoitti:Ööö, mikä on diffi :oops:
Diffi eli differential eli tasauspyörästö...
:whack:
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!"

Insignia Sport Tourer cdti
EX Kadett E GT
Ikuisuus projekti Monza GSE
Ja Mopo
Vastaa Viestiin