Laittomat lastit ovat iso riski turvallisuudelle
Joo-o. Tommosia tosisankareita näkyy kyllä liikaa tuolla tienpäällä...
Tässä viimetalvena "tapoin" yhden nojatuolin kuorma-autolla. Kuorkkiin ei tullu vaurioita, tuoli oli entinen. Tapahtumapaikasta n. 5km eteenpäin oli kirjahyllyn jäänteet tiellä ja siitä n.1km, oli todella "hieno" muuttokuorma peräkärryssä ja pari äijää raapi päätä, ihmetellen: -missäs tuoli ja kirjahylly???
Kerroi teurastaneeni tuolin 26tn. painolla ja käyneeni potkimassa tiensivuun hyllynkappaleita, toinen pälli repes ja oli sitä mieltä että mun pitäs maksaa se tuoli... Ja vitut.
Tai näkee myös niitä jotka veivaa 100-120km/h kärry perässä... Todella turvallista.
Peräkärryn vetäminen pitäisi olla luvanvaraista, eli oma kortti kärrynvetoon, hieman kevyempi malli CE-kortista...
Ja virkavallalle mahdollisuus evätä ko. ajolupa/kuljetusoikeus räikeissä tapauksissa...
Tässä viimetalvena "tapoin" yhden nojatuolin kuorma-autolla. Kuorkkiin ei tullu vaurioita, tuoli oli entinen. Tapahtumapaikasta n. 5km eteenpäin oli kirjahyllyn jäänteet tiellä ja siitä n.1km, oli todella "hieno" muuttokuorma peräkärryssä ja pari äijää raapi päätä, ihmetellen: -missäs tuoli ja kirjahylly???
Kerroi teurastaneeni tuolin 26tn. painolla ja käyneeni potkimassa tiensivuun hyllynkappaleita, toinen pälli repes ja oli sitä mieltä että mun pitäs maksaa se tuoli... Ja vitut.
Tai näkee myös niitä jotka veivaa 100-120km/h kärry perässä... Todella turvallista.
Peräkärryn vetäminen pitäisi olla luvanvaraista, eli oma kortti kärrynvetoon, hieman kevyempi malli CE-kortista...
Ja virkavallalle mahdollisuus evätä ko. ajolupa/kuljetusoikeus räikeissä tapauksissa...
Muistan viimetalvena kun sellainen city-maasturi ohitti havosvaunun kanssa reilusti yli satasta. Seuraavan mäen päällä oli sitten kaksi maijaa pysähtymispaikalla ja citymaasturi huomas ne aivan liian myöhään. Maasturi jarrutti voimakkaasti ja minä nauroin ajatellen että nyt napsahti. No maasturi jatkoi matkaa, kun kukaan ei sitä pysäyttäny. Kun pääsin itse kohdalle, huomasin että ne kaikki poliisit vaan seisoskeli ringissä ja rupatteli keskenään
No loppumatkan maasturi ajeli ihan kohtuullista nopeutta, eli taisi ainakin säikähtää...
No loppumatkan maasturi ajeli ihan kohtuullista nopeutta, eli taisi ainakin säikähtää...
Tuo kuulostaa jo liian paksulta..hulkster kirjoitti:töissä joku osti joskus lipputangon ja kun auto oli pikkusen liian pieni sen 9m tangon kuskaamiseen niin ongelma ratkesi sillä että peruutetaan auto tangonpäälle ja kaikki ovet auki liinat ovista läpi ja tanko kiristetään auton pohjaa vasten. oli aikas hilpeä näky
Kevyempi malli on jo olemassa, eli BE. Mikä itseltäkin löytyy ihan inssinä suoritettuna. Toki tuo BE voitaisiin laajentaa niin että pieneenkin kärryyn pitää olla BE, nyt kun tuota ei tarvi kuin vähän isompaan yhdistelmään, esim asuntovaunun vetämiseen.Jan K. kirjoitti: Peräkärryn vetäminen pitäisi olla luvanvaraista, eli oma kortti kärrynvetoon, hieman kevyempi malli CE-kortista...
Itse inssin suoritus ei ole välttämättä kaikille ihan helppo, peruutukset voi olla aika kinkkisiä joten ihan hyvä tuo olisi suorittaa. Ei siinä isoa eroa ole onko siellä auton perässä joku isompi kuomullinen kärry vai pikkukärry (joka on vielä lastattu päin helevettiä). Teoria kokeissakin pitää osata vähän yhtä sun toista, mutta täytyy myöntää että se tieto unohtuu aika nopeasti niin kuin on itsellekkin käynyt.
Olen kuullut että harjateräksiä on kuskattu tuolla samalla menetelmällä. Nippu maahan, ajaetaan autolla päälle, nostetaan ylös ja sidotaan sekä etu- että takapuskuriin kiinni. No harjateräkset onneksi harvoin on 9 metriä pitkiä.XciD kirjoitti:Tuo kuulostaa jo liian paksulta..hulkster kirjoitti:töissä joku osti joskus lipputangon ja kun auto oli pikkusen liian pieni sen 9m tangon kuskaamiseen niin ongelma ratkesi sillä että peruutetaan auto tangonpäälle ja kaikki ovet auki liinat ovista läpi ja tanko kiristetään auton pohjaa vasten. oli aikas hilpeä näky
Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen
Tai sitten otetaan kattoteline, peräkärry ja sahapukki. Tanko kiinni katolle sekä kärryssä seisovan pukin päälle sopivan löysästi, että jää liikkumavaraa kurveissa....hulkster kirjoitti:töissä joku osti joskus lipputangon ja kun auto oli pikkusen liian pieni sen 9m tangon kuskaamiseen niin ongelma ratkesi sillä että peruutetaan auto tangonpäälle ja kaikki ovet auki liinat ovista läpi ja tanko kiristetään auton pohjaa vasten. oli aikas hilpeä näky
Tarina juontaa vuosien takaa, kun faija oli tällä tavalla kaverinsa kanssa kuskanneet uutta lipputankoa. Seuraavana päivänä poliisit olivat pysäyttäneet faijan liian raskaan kuorman (harjateräksiä...) kuskaamisesta kärrillä. Hetken aikaa oli poliisit katselleet kuormaa, kunnes toinen niistä totesi, että eihän tässä mitään, mutta olisittepa nähneet saman kuin hän edellisenä päivänä. Oli faijalla hiukka pokassa pitelemistä. Pelastukseksi taisi koitua eri auto&kärry kuin edellisenä päivänä.
- Speitan
- 'Diplomat'
- Viestit: 1659
- Liittynyt: 27 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Vaasa, Finland
- Viesti:
Joopa joo, aika nätisti on laitettu. Tänään luin jostain lehdestä (olisko ollu Pohjalainen tai ykköset autolehti) ja näin samalla kuvan eräästä peräkärrystä jolla oli pitkiä lautoja oikealla laidalla liinoilla kiinni ja olivat niin pitkiä että piti olla etu- ja takalauta auki. Vasemmalla puolella oli sitten 2kpl semmoisia betonista valmistettuja rännin alle laitettavia sadevesikouruja. Ne ei tietenkään olleet millään kiinni kärryssä ja kuvatekstinä oli että "miettikääpä minkälaisia ohjuksia ovat nämä betonikourut äkkijarrutuksessa".
Toinen hauska juttu on tämä lautojen ja muiden putkien kuskaaminen ilman peräkärryä. Kuskataan laudat pikku starletilla niin että laudat törröttää etuikkunasta pystyssä viistoon. Tai sitten vaihtoehtoisesti toisesta takasivuikkunasta. Myös erään fillarin kuskaaminen huvitti tuossa pari päivää sitten. Fillari roikkui peräluukussa ja peräluukku auki painettiin huoletta 80-100 ohitustiellä. Ei perkele.
Toinen hauska juttu on tämä lautojen ja muiden putkien kuskaaminen ilman peräkärryä. Kuskataan laudat pikku starletilla niin että laudat törröttää etuikkunasta pystyssä viistoon. Tai sitten vaihtoehtoisesti toisesta takasivuikkunasta. Myös erään fillarin kuskaaminen huvitti tuossa pari päivää sitten. Fillari roikkui peräluukussa ja peräluukku auki painettiin huoletta 80-100 ohitustiellä. Ei perkele.
Vitsi
Entäs mites suuri riski turvallisuudelle nämä on
Aikas hurjan näkösiä kuormia.
Onnksi ei ole suomessa.
Vitsi
Entäs mites suuri riski turvallisuudelle nämä on
Aikas hurjan näkösiä kuormia.
Onnksi ei ole suomessa.
Vitsi
=Henkkis=® Opel Corsa easytronic 1.2 twinport -05
Ihmeitä teemme hetkessä, mahdottomat asiat vievät vähän enemmän aikaa.
Ihmeitä teemme hetkessä, mahdottomat asiat vievät vähän enemmän aikaa.