Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Syyspartyille 25.8.2019)
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Sitä oltiin vissiin historic kisoissa viime viikonloppuna? Ihan näyttävä peli ja info lappu oli plussaa. Itsekin itse asiassa opin uutta. En tiennyt että näissä GTE malleissa on koko oven peittävä tuo verhoilu.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 549
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Juu, kyllä siellä tuli käytyä. On jo oikeastaan perinne on sen verran useasti tullut kisoja katseltua. Kalusto vaan vaihtuu millä paikalle saavutaan. Info lappu oli sama minkä sain Lahden Classic motor showssa ja kun se oli takakontissa niin ajattelin laittaa sen tuulilasiin kiinnostuneita varten.
Pitäisikin laittaa pari sisäkuvaa ketjun jatkoksi.
Eipä tullut Pontiacilta mitään tietoa, ohjasivat vaan suoraan kysymään toisesta paikasta:
http://www.gmmediaarchive.com/
Täytynee kirjoitella tuonnekin, jos vaikka sieltä tärppäisi.
Kävin tänään Helsingissä Alfamerin kaupassa ja siellä olisi korjausopas jossa olisi tietoa näistä malleista:
http://www.alfamer.fi/general-motors-jc ... 17331.html
Pitäisikin laittaa pari sisäkuvaa ketjun jatkoksi.
Eipä tullut Pontiacilta mitään tietoa, ohjasivat vaan suoraan kysymään toisesta paikasta:
http://www.gmmediaarchive.com/
Täytynee kirjoitella tuonnekin, jos vaikka sieltä tärppäisi.
Kävin tänään Helsingissä Alfamerin kaupassa ja siellä olisi korjausopas jossa olisi tietoa näistä malleista:
http://www.alfamer.fi/general-motors-jc ... 17331.html
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Minulla on tuollainen Alfameristä ostettu kirja kuin "Encyclopedia of American Cars" jossa on tiedot kaikista amerikkalaisista autoista vuodesta 1930 tähän päivään.
Siinä on tehoista mainittu seuraavaa kirjan alun selitysosassa:
"SAE gross horsepower (SAE net starting in 1972)"
Ja Pontiacin kohdalla on seuraavanlainen kappale noista Pontiacin C-Asconoista:
"Vying with the 6000 for divisional sales leadership was Pontiac's version of the front-drive J-body subcompact, which succeeded the old rear-drive Sunbird for 1982. At first, the name seemed to change more than the car, which debuted as J2000, then evolved as the 2000 (1983), 2000 Sunbird (1984), and finally just Sunbird again. Pontiac had gotten into "alphanumeric" designations under Hoglund's immediate predecessor, Robert C. Stempel (named GM president in 1987 and chairman in 1990), but eventually backed away from them after buyers found them confusing.
There was no confusion about the cars, which were much like Chevy's Cavaliers down to the same body styles - including a convertible from 1983. Though Chevy's 2.0-liter over head valve four was available for a time, Pontiac emphasized an Opel-designed overhead-cam engine imported from GM of Brazil. The engine became standard for 1983, with throttle body injection and 84 bhp from 1.8 liters (109 cid), followed by a 150-bhp turbocharged option with port injection. Both versions grew to 2.0 liters for 1987, good for respective horsepower of 96 and 165."
ja niin edelleen, teksti jatkuu, mutta tuossa tuo moottoreista kertova osuus.
Taulukko-osassa esimerkiksi vuosimallille 1984 on nuo mainittu seuraavasti:
I-4 109.0 cid bore x stroke 3.34 x 3.13 bhp 84 Standard-2000 (ohc)
I-4T 109.0 cid bore x stroke 3.34 x 3.13 bhp 150 Option-2000 (ohc)
Eli lukema olisi 150 bhp SAE net tuon kirjan mukaan. Ja tuo SAE net on sama kuin mm. Briteissä käytettävä bhp. Joka siis kilowatteina olisi 111,8 ja suomalaisina hevosvoimina on 152 hv... ei hyvä...
Samasta syystä mullakin omassa Pontiacissa on amerikkalaisen ohjekirjan ja esitteiden ym. mukaan 350 hp joka on 261 kW joka taas onkin 355 hv. Siis näinä virallisina paperitehoina. SAE gross oli se missä ei ollut moottorissa mitään apulaitteita kiinni, mutta sen käytöstä on siis luovuttu jo 1972.
Siinä on tehoista mainittu seuraavaa kirjan alun selitysosassa:
"SAE gross horsepower (SAE net starting in 1972)"
Ja Pontiacin kohdalla on seuraavanlainen kappale noista Pontiacin C-Asconoista:
"Vying with the 6000 for divisional sales leadership was Pontiac's version of the front-drive J-body subcompact, which succeeded the old rear-drive Sunbird for 1982. At first, the name seemed to change more than the car, which debuted as J2000, then evolved as the 2000 (1983), 2000 Sunbird (1984), and finally just Sunbird again. Pontiac had gotten into "alphanumeric" designations under Hoglund's immediate predecessor, Robert C. Stempel (named GM president in 1987 and chairman in 1990), but eventually backed away from them after buyers found them confusing.
There was no confusion about the cars, which were much like Chevy's Cavaliers down to the same body styles - including a convertible from 1983. Though Chevy's 2.0-liter over head valve four was available for a time, Pontiac emphasized an Opel-designed overhead-cam engine imported from GM of Brazil. The engine became standard for 1983, with throttle body injection and 84 bhp from 1.8 liters (109 cid), followed by a 150-bhp turbocharged option with port injection. Both versions grew to 2.0 liters for 1987, good for respective horsepower of 96 and 165."
ja niin edelleen, teksti jatkuu, mutta tuossa tuo moottoreista kertova osuus.
Taulukko-osassa esimerkiksi vuosimallille 1984 on nuo mainittu seuraavasti:
I-4 109.0 cid bore x stroke 3.34 x 3.13 bhp 84 Standard-2000 (ohc)
I-4T 109.0 cid bore x stroke 3.34 x 3.13 bhp 150 Option-2000 (ohc)
Eli lukema olisi 150 bhp SAE net tuon kirjan mukaan. Ja tuo SAE net on sama kuin mm. Briteissä käytettävä bhp. Joka siis kilowatteina olisi 111,8 ja suomalaisina hevosvoimina on 152 hv... ei hyvä...
Samasta syystä mullakin omassa Pontiacissa on amerikkalaisen ohjekirjan ja esitteiden ym. mukaan 350 hp joka on 261 kW joka taas onkin 355 hv. Siis näinä virallisina paperitehoina. SAE gross oli se missä ei ollut moottorissa mitään apulaitteita kiinni, mutta sen käytöstä on siis luovuttu jo 1972.
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Tuolla on katsastuksessa käytettävät tehojen muuntonormit sanottu:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Eli tuon mukaan sae net näyttäs olevan 0,9 DIN heppaa,mut viisainta kysyä konttorilta.Noiden normien mukaan on muutama amerikan vehje tullu leimattua.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Eli tuon mukaan sae net näyttäs olevan 0,9 DIN heppaa,mut viisainta kysyä konttorilta.Noiden normien mukaan on muutama amerikan vehje tullu leimattua.
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 549
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Tänään oli kirje tipahtanut postilaatikkoon, melko nopea toimitus .
Ohjekirjoista ei löytynyt mainintaa tehoista, joten siinä mielessä turha ostos. Taidan lähettää seuraavaksi s-postia tänne:
http://www.gmmediaarchive.com/?page=4
Selvittelin hieman tuota SAE hevosvoimien käyttöa ja vuoteen 1972 asti on ollut käytössä SAE brutto ja 1972 eteenpäin SAE netto, aivan kuin ata:n viestissä mainitaan. Mutta mitä tuo bhp tarkoittaa sen yhteydessä? Tässä siis saattaisi olla pieni mahdollisuus, että moottorin saisi sellaisenaan asennettua .
Tässä Wikipediasta kaivettua tietoa:
SAE net power
In the United States, the term bhp fell into disuse in 1971-72, as automakers began to quote power in terms of SAE net horsepower in accord with SAE standard J1349. Like SAE gross and other brake horsepower protocols, SAE Net hp is measured at the engine's crankshaft, and so does not account for transmission losses. However, the SAE net power testing protocol calls for standard production-type belt-driven accessories, air cleaner, emission controls, exhaust system, and other power-consuming accessories. This produces ratings in closer alignment with the power produced by the engine as it is actually configured and sold.
Loppuun vielä pientä turbo hehkutusta Pontiacin mainoksen muodossa:
Täytyy jatkaa asian selvittelyä..
Ohjekirjoista ei löytynyt mainintaa tehoista, joten siinä mielessä turha ostos. Taidan lähettää seuraavaksi s-postia tänne:
http://www.gmmediaarchive.com/?page=4
Selvittelin hieman tuota SAE hevosvoimien käyttöa ja vuoteen 1972 asti on ollut käytössä SAE brutto ja 1972 eteenpäin SAE netto, aivan kuin ata:n viestissä mainitaan. Mutta mitä tuo bhp tarkoittaa sen yhteydessä? Tässä siis saattaisi olla pieni mahdollisuus, että moottorin saisi sellaisenaan asennettua .
Tässä Wikipediasta kaivettua tietoa:
SAE net power
In the United States, the term bhp fell into disuse in 1971-72, as automakers began to quote power in terms of SAE net horsepower in accord with SAE standard J1349. Like SAE gross and other brake horsepower protocols, SAE Net hp is measured at the engine's crankshaft, and so does not account for transmission losses. However, the SAE net power testing protocol calls for standard production-type belt-driven accessories, air cleaner, emission controls, exhaust system, and other power-consuming accessories. This produces ratings in closer alignment with the power produced by the engine as it is actually configured and sold.
Loppuun vielä pientä turbo hehkutusta Pontiacin mainoksen muodossa:
Täytyy jatkaa asian selvittelyä..
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 549
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Amerikassa ollaan nopeita, vastaus tuli alle tunnin sisään. Sain siis pdf tiedoston, josta ilmenee käytetty normi joka on siis juurikin tuo SAE net J1349.
Tällä tiedolla siis varmistui, että tehoa on 135 meikäläistä hevosvoimaa ja ollaan siis kolme hevosvoimaa alle sen mitä Kadetteissa saa olla .
Mistähän sit löytäisi sitten tuollaisen moottorin kaikkine apulaitteineen?
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Jenkeistä sen hyvällä tuurilla löytää, mutta kannattaa varautua ostamaan koko auto tai ainakin keulapala että saa kaiken tarpeellisen.s.eskman kirjoitti:
Amerikassa ollaan nopeita, vastaus tuli alle tunnin sisään. Sain siis pdf tiedoston, josta ilmenee käytetty normi joka on siis juurikin tuo SAE net J1349.
Tällä tiedolla siis varmistui, että tehoa on 135 meikäläistä hevosvoimaa ja ollaan siis kolme hevosvoimaa alle sen mitä Kadetteissa saa olla .
Mistähän sit löytäisi sitten tuollaisen moottorin kaikkine apulaitteineen?
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Pirun hieno Kadett! Näitä ei todellakaan tule vastaan enään. Kaverilla oli moinen joskus 80-luvun lopulla, ja toista ei ole kohdalle sattunut tämän lisäksi.
Tämän yksilön bongasin keväällä kerhon osastolla lahdessa, ja hieno oli!
Tämän yksilön bongasin keväällä kerhon osastolla lahdessa, ja hieno oli!
Opel GT 1900 "Steinmetz" 1970
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Mistä noita lappuja sait sitten tilattua ja paljon maksoi ?
Ite voisin tarttia C20GET koneesta laput missä ilmenee päästö normi kuulemma pitää olla konttorilla
Ite voisin tarttia C20GET koneesta laput missä ilmenee päästö normi kuulemma pitää olla konttorilla
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Kyseisen mallin auton näin viimeviikolla kun ajeli edessäni rekkarin unohdin ottaa ylös.. myös toisen C asconan pohjalle tehdyn jenkin näin, joku cadillac se oli.. kylkilinjasta tunnisti, ja oli sitten meinaan ruma...
._.
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Oliskohan se ollu se NFO-58 tai JVC-72
Noissa molemmissa o C20GET moottori
Noissa molemmissa o C20GET moottori
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 549
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Laitoin suoraan sähköpostia GM heritage centeriin ja sieltä tuli vastaus tällaiselta hepulta:madi kirjoitti:Mistä noita lappuja sait sitten tilattua ja paljon maksoi ?
Ite voisin tarttia C20GET koneesta laput missä ilmenee päästö normi kuulemma pitää olla konttorilla
http://history.gmheritagecenter.com/wik ... /Jim_Vehko
Tässä hänen s-postiosoitteensa:jim.vehko@gm.com
Hintaa tuolle ei tullut mitään, hän oli skannannut tiedon suoraan jostain Pontiacin myynti- tai varusteluettelosta.
Kiitokset, D-Kadett on niitä automalleja joka ei avaudu ihan kaikille . Itse kyllä tykkään kovastikin ..Gulf69 kirjoitti:Pirun hieno Kadett! Näitä ei todellakaan tule vastaan enään. Kaverilla oli moinen joskus 80-luvun lopulla, ja toista ei ole kohdalle sattunut tämän lisäksi.
Tämän yksilön bongasin keväällä kerhon osastolla lahdessa, ja hieno oli!
Onkohan näitä 18GET moottorillisia yhtään Suomessa?madi kirjoitti:Oliskohan se ollu se NFO-58 tai JVC-72
Noissa molemmissa o C20GET moottori
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Vehko, mahtaakohan olla Suomalaisia sukujuuria ?s.eskman kirjoitti:Laitoin suoraan sähköpostia GM heritage centeriin ja sieltä tuli vastaus tällaiselta hepulta:madi kirjoitti:Mistä noita lappuja sait sitten tilattua ja paljon maksoi ?
Ite voisin tarttia C20GET koneesta laput missä ilmenee päästö normi kuulemma pitää olla konttorilla
http://history.gmheritagecenter.com/wik ... /Jim_Vehko
Tässä hänen s-postiosoitteensa:jim.vehko@gm.com
Hintaa tuolle ei tullut mitään, hän oli skannannut tiedon suoraan jostain Pontiacin myynti- tai varusteluettelosta.
- VECTRA GT 16v
- OCF Member 2017
- Viestit: 1052
- Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
- Paikkakunta: HELSINKI / kinnula
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Kiitokset, D-Kadett on niitä automalleja joka ei avaudu ihan kaikille . Itse kyllä tykkään kovastikin ..
Tuo kommentti on ihan totta. Itse3 ku olis 18v niin eka autoksi tarjottiin punaista D Kadettia ja sanoin että hyin ei ikinä tuota mallia. Nyt niitä on joka nurkka täynnä ja osiakin jo ihan kiitettävästi. 7kpl on nyt kaikkiaan noita D Kadetteja 1.2n - 2.0 16v väliltä.
Tuo kommentti on ihan totta. Itse3 ku olis 18v niin eka autoksi tarjottiin punaista D Kadettia ja sanoin että hyin ei ikinä tuota mallia. Nyt niitä on joka nurkka täynnä ja osiakin jo ihan kiitettävästi. 7kpl on nyt kaikkiaan noita D Kadetteja 1.2n - 2.0 16v väliltä.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Tais olla. Näin muistelen, kun tuosta puhuttiin Samin kanssa kesällä.telwin kirjoitti:Vehko, mahtaakohan olla Suomalaisia sukujuuria ?s.eskman kirjoitti:Laitoin suoraan sähköpostia GM heritage centeriin ja sieltä tuli vastaus tällaiselta hepulta:madi kirjoitti:Mistä noita lappuja sait sitten tilattua ja paljon maksoi ?
Ite voisin tarttia C20GET koneesta laput missä ilmenee päästö normi kuulemma pitää olla konttorilla
http://history.gmheritagecenter.com/wik ... /Jim_Vehko
Tässä hänen s-postiosoitteensa:jim.vehko@gm.com
Hintaa tuolle ei tullut mitään, hän oli skannannut tiedon suoraan jostain Pontiacin myynti- tai varusteluettelosta.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa