Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Tiet kutsuvat 07.04.2024)
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 553
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (18GET 16.08.2012)
Kesä alkoi kun Kadett sai tänään tuoretta mustetta rekisteriotteeseen. Tänä vuonna Kadett onkin koko kesän ihan käyttöautona, Saab on laitettua seisontaan osottamaan syksyä.
Huomenna olisi edessä pientä Vappu-ajelua täällä Riihimäen suunnalla.
Huomenna olisi edessä pientä Vappu-ajelua täällä Riihimäen suunnalla.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
- VECTRA GT 16v
- OCF Member 2017
- Viestit: 1053
- Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
- Paikkakunta: HELSINKI / kinnula
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Katsastettu30.4.-13)
Hieno homma että kadetti meni läpi katsastuksen.Nyt vaan ajoa ja nautiskelua. Mä saisn katsastettua omani myös viime perjantaina. Hyvin se on pelannu, jyväskylän reissu takana. Kiitos vielä kaupoista ja eiköhän niitä lisääkin tehdä. Käydään sumpilla joku päivä Kadetilla jossain.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 553
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Katsastettu30.4.-13)
Kiitoksia. Pieni huomautus tuli väljistä takapyörien laakereista mutta merkintää niistä ei otteeseen tullut. Outo juttu koska viime vuonna oli sama homma ja silloin ne kiristin.
Hyvä että tankin vaihto poisti ongelmasi. Täytyy pitää kahvi mielessä jos sinne päin ajelen.
Pientä huoltoakin tuli tehtyä viikonloppuna, öljyt ja suodatin vaihdettu, vuotava nokka-akselikotelon kansi liimattu uudestaan, bensanpainemittari vaihdettu vaimennettuun malliin ja viime vuoden Ocf:n huippunopeus päivillä irronnut vasen takasisälokari on nyt takaisin paikallaan. Kojelaudankin meinasin vaihtaa mutta siihen ei motivaatio kuitenkaan riittänyt. Kännykkätelineen reiät ärsyttävät, mutta ei näemmä riittävästi .
Auto olisi myös tarkoitus käyttää penkissä tässä keväällä ja säätää samalla nokkapyörä oikeaan aikaan, tällä hetkellä se on vakiopyörän ajaoituksella. Sitä ennen pitäisi varmaan asennella seossuhdemittari. Mielenkiintoista nähdä mitä tuolta irtoaa. Aika pieniä muutoksia tuohon koneeseen on tehty:
-Peltisarja, putkisto, vapari, kevennetty vauhtipyörä ja jyrkempi nokka mallia Enem A7 272/106/11.8/0.7. En muista oliko edellinen omistaja tehnyt kannelle mitään, mahdollisesti jotain pientä.
Mitähän tuolle seilaavalle tyhjäkäynnille voisi tehdä? Se heittelee 900-1700 rpm välillä, ei siis seilaamalla edestakaisin vaan esim. kaupungissa ajaessa yhdessä risteyksessä 900, seuraavassa 1600 ja seuraavassa taas jotain sillä välillä. Ongelma ilmenee lämpimällä moottorilla.
Hyvä että tankin vaihto poisti ongelmasi. Täytyy pitää kahvi mielessä jos sinne päin ajelen.
Pientä huoltoakin tuli tehtyä viikonloppuna, öljyt ja suodatin vaihdettu, vuotava nokka-akselikotelon kansi liimattu uudestaan, bensanpainemittari vaihdettu vaimennettuun malliin ja viime vuoden Ocf:n huippunopeus päivillä irronnut vasen takasisälokari on nyt takaisin paikallaan. Kojelaudankin meinasin vaihtaa mutta siihen ei motivaatio kuitenkaan riittänyt. Kännykkätelineen reiät ärsyttävät, mutta ei näemmä riittävästi .
Auto olisi myös tarkoitus käyttää penkissä tässä keväällä ja säätää samalla nokkapyörä oikeaan aikaan, tällä hetkellä se on vakiopyörän ajaoituksella. Sitä ennen pitäisi varmaan asennella seossuhdemittari. Mielenkiintoista nähdä mitä tuolta irtoaa. Aika pieniä muutoksia tuohon koneeseen on tehty:
-Peltisarja, putkisto, vapari, kevennetty vauhtipyörä ja jyrkempi nokka mallia Enem A7 272/106/11.8/0.7. En muista oliko edellinen omistaja tehnyt kannelle mitään, mahdollisesti jotain pientä.
Mitähän tuolle seilaavalle tyhjäkäynnille voisi tehdä? Se heittelee 900-1700 rpm välillä, ei siis seilaamalla edestakaisin vaan esim. kaupungissa ajaessa yhdessä risteyksessä 900, seuraavassa 1600 ja seuraavassa taas jotain sillä välillä. Ongelma ilmenee lämpimällä moottorilla.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
- VECTRA GT 16v
- OCF Member 2017
- Viestit: 1053
- Liittynyt: 28 Heinä 2005, 20:01
- Paikkakunta: HELSINKI / kinnula
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Katsastettu30.4.-13)
Missä meinasit käydä säädättään kadetin? Kiinnostais itse myös nyt tuon ns. vakio kone penkittää ja sit kun saa hilut paikoilleen niin uudestaan. Jotta näkis todellisen vaikutuksen suuntaan tai toiseen.
Vectra C HB 1.8i GTS
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Astra GSI 2.0 16v c20xe
KADETT E 1.6i
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 553
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Katsastettu30.4.-13)
Parolassa ajattelin käydä, eräs tuttuni rakensi sinne penkin.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 553
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Katsastettu30.4.-13)
Kilometrejä on kertynyt tasaiseen tahtiin ilman ongelmia jos ei tuota tyhjäkäynti vikaa lasketa. Bensanpaineensäätimen vaihdoin säädettävään malliin, tänään edessä olevaa penkitystä silmällä pitäen, pikkasen jo jänskättää. Seosmittaria en saanut asennettua mutta onhan tuolla penkissäkin sellainen..
Illalla lisää tuloksista.
Illalla lisää tuloksista.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Penkkipunnerrusta 31.5.-13)
Tuo tyhjäkäynnin pomppiminen kuulostaa melko tutulta... Sedanissa oli molemmilla kokoonpanoilla samaa, eikä se oikein koskaan asettunu, vaikka mitä yritti tehä. Ainakaan viikkoa paria pidemmäks aikaa.
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 553
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Penkkipunnerrusta 31.5.-13)
Tämäkin ollut taas ajossa Vapusta lähtien ja ihan käyttöautona on taas koko kesän. Tyhjäkäynti ongelma poistui syksyn penkkisäädön jälkeen, nyt käy tasaisesti.
Tälle vuodelle katsastuksessa oli päästöt liian korkeat mutta se ongelma poistui pienen hienosäädön jälkeen, takapyörien laakerit ovat taas väljät mutta eivät äännä mitenkään joten niiden vaihto on jäänyt tekemättä.
Kojelauta tuli vaihdettua ehjään alkuperäiseen.
Tälle vuodelle katsastuksessa oli päästöt liian korkeat mutta se ongelma poistui pienen hienosäädön jälkeen, takapyörien laakerit ovat taas väljät mutta eivät äännä mitenkään joten niiden vaihto on jäänyt tekemättä.
Kojelauta tuli vaihdettua ehjään alkuperäiseen.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 553
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Taas ajossa 4.6.2014)
Eilen oli pikkuinen remppailta..
Takajarrut alkoivat pitää sen verran ilkeää ääntä että piti kurkata mikä niitä riivaa. Rumpu ei tietenkään suostunut irtoamaan navasta joten jouduin ottamaan navankin irti. Irroittaessa laakerista tipahti yksi neula lattialle ja kun se löytyi huomasin senkin olevan vaihtokunnossa, laakerivianhan huomasin jo aiemmin mutta se on jäänyt tekemättä kun eivät ne ihmeemmin ääntäneet ajossa. Onneksi hyllystä löytyi uusi laakerisarja jonka vaihdoin paikalleen. Itse jarruista en sitten mitään normaalia kulumaa kummempaa löytänytkään joten niitä en vaihtanut.
Ajattelinkin vian olevan siten etujarruissa mutta sielläkin sama tarina, kuluneet mutta muuten ehjät. Vaihdoin kuitenkin eteen paremmat palat ja testilenkin jälkeen totesin rahinan hävinneen, onnistunut korjaus mutta vian syy ei selvinnyt..
Pari päivää sitten aloin ihmettelmään säksättävää ääntä konehuoneesta ja eilen sillekin löytyi syy, kaikki pakosarjan pultit olivat löysällä. Kiristyksellä ääni väheni mutta ei poistunut, lieneekö tiiviste sitten palanut. Täytyy perehtyä asiaan jossain välissä, samalla kun pakosarjan joutuu irroittamaan voisi siihen hitsata lambdan mutterin, jos vaikka saisi asenneltua seosmittarin jossain välissä.
Muuten ei ihmeitä, auto pelaa hyvin vaikka onkin jokapäiväisessä ajossa
Takajarrut alkoivat pitää sen verran ilkeää ääntä että piti kurkata mikä niitä riivaa. Rumpu ei tietenkään suostunut irtoamaan navasta joten jouduin ottamaan navankin irti. Irroittaessa laakerista tipahti yksi neula lattialle ja kun se löytyi huomasin senkin olevan vaihtokunnossa, laakerivianhan huomasin jo aiemmin mutta se on jäänyt tekemättä kun eivät ne ihmeemmin ääntäneet ajossa. Onneksi hyllystä löytyi uusi laakerisarja jonka vaihdoin paikalleen. Itse jarruista en sitten mitään normaalia kulumaa kummempaa löytänytkään joten niitä en vaihtanut.
Ajattelinkin vian olevan siten etujarruissa mutta sielläkin sama tarina, kuluneet mutta muuten ehjät. Vaihdoin kuitenkin eteen paremmat palat ja testilenkin jälkeen totesin rahinan hävinneen, onnistunut korjaus mutta vian syy ei selvinnyt..
Pari päivää sitten aloin ihmettelmään säksättävää ääntä konehuoneesta ja eilen sillekin löytyi syy, kaikki pakosarjan pultit olivat löysällä. Kiristyksellä ääni väheni mutta ei poistunut, lieneekö tiiviste sitten palanut. Täytyy perehtyä asiaan jossain välissä, samalla kun pakosarjan joutuu irroittamaan voisi siihen hitsata lambdan mutterin, jos vaikka saisi asenneltua seosmittarin jossain välissä.
Muuten ei ihmeitä, auto pelaa hyvin vaikka onkin jokapäiväisessä ajossa
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 553
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Taas ajossa 4.6.2014)
Herranen aika kun on aikaa edellisestä päivityksestä .
No mutta, Kadett on siis edelleen omistuksessa mutta on viettänyt hiljaiseloa viime vuodet. Ensin muutama vuosi seisontaa ja kaksi vuotta sitten syksyllä siirsin sen talliin ajatuksena tehdä talven aikana jarrupäivitys. Eli käytännössä Kadett Gsi 16v jarrut eteen sekä taakse, taakse vaihtuu toki myös taka-akseli. Pääsylinteri sekä tehostaja on Vectra a 16v mallista joka on ilman abs-jarruja.
Muutos ei ihan valmistunut yhdessä eikä edes kahdessakaan talvessa mutta nyt on valoa tunnelin päässä ja tähtäimessä on päästä kerhon Syyspartyille.
Hyvältä näyttää toistaiseksi, jarruissa on nesteet sisällä mutta taka-akselin paineensäädin aiheuttaa pientä päänvaivaa, sitä ei nimittäin ole vielä koska unohdin koko härvelin olemassaolon tässä parin vuoden aikana .
Tänään tein autolle ihan perushuoltoa. Uudet öljyt sekä suodatin, polttoainesuodatin, jakohihna, laturinhihna sekä sytytystulpat. Ensi viikolla ohjelmassa olisi pari ruostepaikkaa.
No mutta, Kadett on siis edelleen omistuksessa mutta on viettänyt hiljaiseloa viime vuodet. Ensin muutama vuosi seisontaa ja kaksi vuotta sitten syksyllä siirsin sen talliin ajatuksena tehdä talven aikana jarrupäivitys. Eli käytännössä Kadett Gsi 16v jarrut eteen sekä taakse, taakse vaihtuu toki myös taka-akseli. Pääsylinteri sekä tehostaja on Vectra a 16v mallista joka on ilman abs-jarruja.
Muutos ei ihan valmistunut yhdessä eikä edes kahdessakaan talvessa mutta nyt on valoa tunnelin päässä ja tähtäimessä on päästä kerhon Syyspartyille.
Hyvältä näyttää toistaiseksi, jarruissa on nesteet sisällä mutta taka-akselin paineensäädin aiheuttaa pientä päänvaivaa, sitä ei nimittäin ole vielä koska unohdin koko härvelin olemassaolon tässä parin vuoden aikana .
Tänään tein autolle ihan perushuoltoa. Uudet öljyt sekä suodatin, polttoainesuodatin, jakohihna, laturinhihna sekä sytytystulpat. Ensi viikolla ohjelmassa olisi pari ruostepaikkaa.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 553
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Syyspartyille 25.8.2019)
Vuodet on vierineet ja Kadett seisoikin lopulta aika paljon pidempään kuin oli tarkoitus. No, nyt löytyi valoa tunneliin ja rekisteriotteessa on tuoretta mustetta .
Jarrumuutos tuli toteutettua ja pari ruostepaikkaakin on korjattu.
Kunhan nuo lumet nyt lähtisi pois niin pääsisi ajelemaankin.
Jarrumuutos tuli toteutettua ja pari ruostepaikkaakin on korjattu.
Kunhan nuo lumet nyt lähtisi pois niin pääsisi ajelemaankin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Tiet kutsuvat 07.04.2024)
On muuten huisin hieno Kadett sulla.
GSI-The Real Thing & ST wagon
-
- 'Kadett'
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19 Kesä 2003, 03:00
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Tiet kutsuvat 07.04.2024)
Kyllä tämä on vaan niin hieno! Onko tekniikaltaan 1.8E?
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Tiet kutsuvat 07.04.2024)
Mahtavaa että on taas ajossa, tämä on kyllä ehtaa karkkia.
Kadett C -78 1.3S
Omega A -88 2.0
Omega A 3000 -93 3.0
Omega A -88 2.0
Omega A 3000 -93 3.0
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 553
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: Kadett D GTE -84 "Irmscher" (Tiet kutsuvat 07.04.2024)
Kiitokset kaikille .
Juu, tekniikka on 1.8 pienillä perinteisillä vireillä. Putkisto, pelisarja vapari ja hieman vakiota jyrkempi nokka.
Ajatuksissa on ollut muutakin tekniikkaa mutta ainakaan vielä ei ole ollut sen aika. Toisaalta alkuperäinen Gte olisi parempi pitää lähes vakiona.
Juu, tekniikka on 1.8 pienillä perinteisillä vireillä. Putkisto, pelisarja vapari ja hieman vakiota jyrkempi nokka.
Ajatuksissa on ollut muutakin tekniikkaa mutta ainakaan vielä ei ole ollut sen aika. Toisaalta alkuperäinen Gte olisi parempi pitää lähes vakiona.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"