Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Taas on omegan kanssa painittu, hukkaportin jouset on vaihdettu jämäkämpiin, ja ahtoja on nyt 1,4 bar http://kuvablogi.com/nayta/3021088/ samalla turbolle tuli tuki, tosin vähän liian myöhään, koska pakosarja oli jo ehtiny haljeta ahtimen painosta/tärinästä, no onneksi Mika sen ystävällisesti hitsasi umpeen. Myös kylmänä vaivannut savuttaminen taisi jäädä historiaan, kun tein uuden isomman ja jyrkemmän öljyn paluuputken turbolta, ainakaan tänä aamuna savusta ei ollut tietoakaan. ainiin ja vaihdoin myös loppuun kuluneet moottorin kumityynyt, kun ennen kone heitti volttia konehuoneessa kierrosten mukaan, nyt ei heitä.

tiistaina 3.5. olis sitten määrä mennä penkkiin tuon kanssa, ja katsotaan että mitä sieltä irtoaa, rata teho tavoitteet pyörii siellä 350hv nurkilla, ja väännöt jos olis 450 luokkaa niin sehän riittäisi, saattaaha se olla että pikku vetarit aivastaa melko nopeesti, mutta tietääpähän taas sit mitä puuhailee yökaudet :-)
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

miten musta tuntuu et sieltä antautuu jotain muuta voimansiirrosta ennen vetareita... tosin ei noi omegan palikat ihan hepposia ole.. jos vetarit antautuu ni sit vaan v6 napaa kiinni
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Ari-S kirjoitti:miten musta tuntuu et sieltä antautuu jotain muuta voimansiirrosta ennen vetareita... tosin ei noi omegan palikat ihan hepposia ole.. jos vetarit antautuu ni sit vaan v6 napaa kiinni
Perä ja vetarit siellä on tavallaan orkkis kamaa, jompi kumpi niistä sieltä varmaan ekana menee, vetaria epäilen siksi koska sain jo yhden tuolla entisellä V6:lla poikki.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Uusi öljyputki todellakin toimii, auto seisoi n vuorokauden, ja käynnistyi ilman savutusta. Hetken oli jo kilintunteet tuon savuttamisen kanssa, notta josko siellä onkin jotain vakavampaa, mutta onneksi näin ei näyttäs olevan.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Huomenna se olis sitten säätöpäivä, mutta sitä ennen pitäis jollain hemmetin ilveellä saada tuo tialin portti asennettua kunnolla, tahtoo jäädä aina vinoon, eikä v panta jaksa vetää portin laippaa kiinni saakka, ja sehän jää pörisemään kun vanha dx corolla konsanaan. Kun voima ei auta, täytyy ottaa tekniikka apuun, ja yrittää rakentaa jonkinlainen adapteri jolla sais syötettyä painetta kelloon, niin josko se jousi vähän kevenis sieltä, ja sais sen tatin kunnolla kiinni.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Olikos tuota alakertaa vahvistettu? Ainakin brittiläiset suosittelee jo takomäntiä kun tehot lähentelee 350hv. On noita VXR astroja korkannut jo pienemmilläkin tehoilla, just luin yhdestä kun oli lohko haljennut kiihdyttäessä ja tehoja ~300hv..
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

Alpha kirjoitti:Olikos tuota alakertaa vahvistettu? Ainakin brittiläiset suosittelee jo takomäntiä kun tehot lähentelee 350hv. On noita VXR astroja korkannut jo pienemmilläkin tehoilla, just luin yhdestä kun oli lohko haljennut kiihdyttäessä ja tehoja ~300hv..
taitaa kanget olla ne heikoin lenkki.. tässäkään ei enää kukkopilliä ole tekemässä pakopaineita :D
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Siellä on H-profiili teräsveivit, ja wisecon ekan ylikoon männät.

se meni se hukkaporttikin paikalleen kun nosti paineella männän ylös ja asenti portin paikalleen. Nyt tuo olis sitte valmis säätöön.

Edit 3.5.2011:
Eka säätö ei mennyt ihan nappiin, ahtoja oli liikaa, vaikka suunnitellut 1,4bar oli auton oman mittarin mukaan, ja jouset oli 1,4 mukaan laitettu, ahtoja oli kuitenkin 1,6bar (sekä boxi, että säätöpaikan koneet näyttivät täsmäälleen samaa), joka on tuohon settiin liikaa. no tehoja sieltä tuli 250kw ja 470nm. 400nm meni rikki 3300 rpm ja huippu teho oli 5500rpm, 7000 rpm on rajoitin. Seuraavaksi on tarkoitus vaihtaa hieman järeemmät nokat ja ehkä laskea pikkasen ahtoja, niin saa tuon 255kw tavoitteen täytettyä. Niin ja kone tehoista puhutaan, teho renkaalta + 11kw lisättynä häviöitä on tuo 250kw.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Vaikka tuossa aikaisemmin sanoin että auton mittarin mukaan ahtaa 1,4, niin kyllä se sen 1,6 ahtaa. Tänään pääsin mahataudin jälkeen ekan kerran kokeilemaan motarille säädön jälkeen (ennen säätöä ahtoi tosiaan tuon 1,4 bar, rajoitin oli 5000 rpm) niin kyllähän se sinne 1,6 napsahti, joka on ehdottomasti liikaa. Ihme juttu että noin paljon heittää tuo jousi kuorma tuossa hukkaportissa. Toki tialin ohjeessa sanotaan jousikuormien olevan liki arvoja mutta että 0,2 bar heittää niin minusta se on melko paljon, itse oletin että se heittäs toiseen suuntaan, eli toivotut paineet oli mulla alle tuon 1,4. no täytyy alkaa jousi kuormaa keventämään niin eiköhän toivottu boosti sieltä saada aikaiseksi.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Päivitetääs tätä välillä. Eli Paineongelmien kanssa on painittu, ja ylipaineen syyksi paljastui 2 asiaa, eli hukkaportissa oli väärän portin jouset, eli 1,4 bar toteutui kyllä, mutta pieni jousi pohjasi jolloin venttiili ei auennut täysin auki, ja toinen häiriö on irronnut rosteri sukka jousto osan sisältä, joka tukki hukkaportin putkea, melko paljon. Nyt portissa kiinni jouset jotka antavat 1,2 bar paineen, mutta kunhan tässä ehtii ja saan säätäjän kanssa hommat sovittua, niin 1,4 jouset tärähtää kiinni takas (tällä kertaa oikeanlaiset), ja mennään kokeilemaan josko tuon motin sais vetämään ylös asti nätisti, viimeksi 250kw tuli 5500rpm kohdalla ja 7000 kohdalla oli enää 200kw, pakopaineet on olleet varmasti melkoiset :-? .

Nahkarecarot sain myös vaihdettua kippoon, ja nyt olen kamppaillut ilmastoinnin kanssa. Nyt olen jo saanut kompuran pyörimään, mutta ilmastointi toimii on off tyyppisesti eli kun asetus on LO asennossa niin tulee kylmää, mutta muissa tapauksissa se menee lämppärin puolelle.... ja kompuraa ei saa sammutettua ollenkaan, no kyllä se siitä kun vaan jaksaa tutkia kaavioita ja kokella. manuaali ilmastointi olis helpompi toteuttaa, mutta kyllä se nyt tuolla kuitenkin tehdään.

Tuon ilmastoinnin putken asennus vaati turbon irrottamisen.
http://kuvablogi.com/nayta/3091533/

Jakkarat
http://kuvablogi.com/nayta/3091556/
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Piru vie! Mistä sä löysit tollaset penkit nahkasena? Mulla on omassani kankaisena ja tahtois kans nahkaiset... :yes:
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Nalen kirjoitti:Piru vie! Mistä sä löysit tollaset penkit nahkasena? Mulla on omassani kankaisena ja tahtois kans nahkaiset... :yes:
Meillä on purussa -99 3.0 sportti omega niin siitähän nuo on peräisin.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

kuulumiset 12.10.2011:
Kilometrejä takana vajaa 9000 ja hyvin on kiuas kestänyt, vaikka tossua ei ole hirveestä säästelty. Laatikon kanssa on pieniä murheita, kolmosen syncrot pitäis vaihtaa, ja omegan lyhennetty keppi muutta bemarin kepiksi niin, alkais varmaan vaihteekin mennä päälle niin kun pitää. omatekele halkomallin pakosarja vaihtuu kuun lopulla KKDmotorsportin, paikalla tehtyyn sarjaan, ja sen jälkeen pitäis moottorin ohjausta taas säätää hieman. Syy tuohon pakosarjan vaihtoon on se että tuo mig hitsattu sarja ei kestä turbon tuesta huolimatta, sitä on saanut olla hitsaamassa, ja vahvistamassa jatkuvasti, eikä se varmaan toiminnaltaankaan ole paras mahdollinen + että olo on kun kaasukammiossa kun sarja pukkaa pakokaasua konetilaan, ja lämppärinpuhallin tunkee sen kabiiniin, siinä ei paljoa wundebaumit auta, eli nyt tuli vaan mitta täyteen sen sarjan kanssa.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

:thumbsup: Gatesin "laatu" jakohihna katkesi kohdassa 9000km :thumbsup: :yawn: Alkaa merkin vaihto hiipiä mieleen, enkä puhu nyt jakohihnan merkistä.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Siirtyisin säkin diisseleiden maailmaan :wink:

P.S jos ehdit jossain vaiheessa ne namiskuukkelit purkamaan, ni sais sisustan valmiiks omasta ompusta :)
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Vastaa Viestiin