Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Liekkö aikaisempi putken virittäjä lukee itsekin tätä keskustelua.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 332
- Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ruukki
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
, paljonko tästä on odotettavissa woimaa?
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Luulishan tuolla helposti yli 500 menevän kun ei oo putki tukossa
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Tämä veto kuvattu sillä noin 1,5-1,6 bar boostilla, ja seokset vielä tais olla 0,7 tuntumassa
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Vissii muuttu pirteemmäksi ku tukos katos putkesta Kävittekö koko putkiston läpi varuuksi ettei löydy hannu karpon mikrofonin pääs ollutta karvalakkia mistään sieltä putken syövereistä
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Jahas,se olis kohta talvi ohi ja tän hukkausyritys olis aiheellista.Jos tämmöinen jotakuta kiinnostaa niin olis tarjolla,toki hemmetin kallis bee omegaksi.Siistin hiukan ja laitan nettiautoon enskuussa ,jos ei kelpaa kellekkään niin syksyllä varmaankin menee purkuun jolloin tekniikka jää itselle.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Onko koppa missä kunnossa jos purkua haaveilet?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Ei kait tuo b1 omegaksi mikään paskin ole.
Kadettiin ajattelin tekniikka päivitellä kaudelle 2020,harraste a Omegaan menis tuo tehty perä,varmaankin vielä nuo brembo etujarrutkin johonkin ja tietty alustassa uretaani puslatkin löytäis toisen kohteen niin tästä ne sitten irtoaa syksyllä jos vielä omistuksessa.
Sittenkin jää vielä leimassa oleva turbo koppa koni alustoineen ja nahka sportti sisustoineen jollekkin johonkin rahaan.
Vastaavan moottorin/laatikon rakentaminen maksaa kuitenkin pelkästään +5k€
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Mikäs tässä oli laatikkona? Etu vai takaveto kadettiin?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Signaturesta ja osalistauksesta päätellen takaveto Kadettiin.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Joo,takapyörät vetää Kadetissa.
Omegassa askina bmw e46 m3 6-vaiht. Getrag .
Ja viistonnia maksaa nyt ja enskuussa nettiautossa kuustonnia,vaihdossakin kelpaa jokin helposti hukattava,myös mahdollisesti kalliimpi.
Omegassa askina bmw e46 m3 6-vaiht. Getrag .
Ja viistonnia maksaa nyt ja enskuussa nettiautossa kuustonnia,vaihdossakin kelpaa jokin helposti hukattava,myös mahdollisesti kalliimpi.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Tämä tulossa mulle ensi viikolla :O :O :O
En tiedä pitäisikö jo nyt katua ostosta kun lukee tätä thriidiä
Suunnitelmissa on kovaa ajoa ja vähäsen siistiä ohella.
Ongelma on se että mulla lähtee hyvin äkkiä käsistä jos alan rakentelemaan. Tämä kuitenkin kaipaisi kunnon imusarjaa, vähä sähkötöitä, ja kovat nostimet + jyrkät nokat houkuttaisi kovasti.... ja toi HX40 voi käydä ahtaaksi ...
Siistimmät vanteet kyllä kaipaisi, tarjota voi jos löytyy jotain passeleita ~9" leveitä.
Opel tuotteet, puhumattakaan C20XE/X20XEL on mulle uutta. Toki moottori on moottori on moottori
Minkäs kokoinen perä tälläsessä on, onko halkaisija vähintään 8", että siltä voi odottaa mitään kestoa?
En tiedä pitäisikö jo nyt katua ostosta kun lukee tätä thriidiä
Suunnitelmissa on kovaa ajoa ja vähäsen siistiä ohella.
Ongelma on se että mulla lähtee hyvin äkkiä käsistä jos alan rakentelemaan. Tämä kuitenkin kaipaisi kunnon imusarjaa, vähä sähkötöitä, ja kovat nostimet + jyrkät nokat houkuttaisi kovasti.... ja toi HX40 voi käydä ahtaaksi ...
Siistimmät vanteet kyllä kaipaisi, tarjota voi jos löytyy jotain passeleita ~9" leveitä.
Opel tuotteet, puhumattakaan C20XE/X20XEL on mulle uutta. Toki moottori on moottori on moottori
Minkäs kokoinen perä tälläsessä on, onko halkaisija vähintään 8", että siltä voi odottaa mitään kestoa?
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Käytäs rullilla ja kato mitä löytyy parilla kilolla
Bmw vanhalla m20 kutosellakkin pääs 16 pesäsellä superilla vähä yli 700, muistaakseni 1.8bar oli painetta
Bmw vanhalla m20 kutosellakkin pääs 16 pesäsellä superilla vähä yli 700, muistaakseni 1.8bar oli painetta
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
jaahas jaahas. on se tämä vaan aika kötöstys :/
repullinen turhia letkuja kaivettu nyt pois konehuoneesta, sytkän sähkön otto korjattu (oli halvimmalla mahdollisella ryöstöliittimellä), lämmön hallintaa tehty, ja öljyn erottimella oleva huohotuskannu tehty jnpp.
Bensapumpun runko liia pieni kehtoon, joten oli sikamassalla täytetty ja kaikki sinne viinaan *thumbs up*
Sitten alkaen katsomaan mitä DTA on syöny ... no voi sanoa että on se ihme ettei ole räjähtänyt, eikä varmaan ole säätöjenkään vuoksi koskaan kulkenu kunnolla ... toki ku suuttimet makaa täysin selällään niin on vähäsen taistellu lämpöä ja pakopainetta vastaan ettei ole räjähtäny?
kompensaatioita kompensaatioitten päälle. Edes suuttimien reaktio aikaa (dead time) ei ollu laitettu kunnolla vaan pelkällä jännite kompensaatiolla ja sekin arvo väärä, eikä ainakaan vedenlämpö tai laajakaista ole oikein konffattu. Vedenlämpö näyttää 100C vaikka flektit ei ole edes vielä käynnissä, ja lambda arvo DTA:ssa 0,80 kun AEM mittari näyttää 0,68 ... DTA ei mene tuon 0,80 alle. Veikkaisin että taulukko on kyllä lähelle oikeata jossain 0,85-1,05 haarukassa.
puhumattakaan niistä o2 säädöistä oO; sallittu maksimi lisä rikastus oli joko 100% tai 200%, ja laihentaminen 80% ... mutta näytteenottotaajuus 4hz *facepalm* - no selkispähän syy miksi satunnaisesti suuttimet kävi makaamassa 100% aukioloajalla ... Normaalisti laitetaan o2 kompensaatioksi luokkaa 5%.
closed loopin ku otti pois päältä ei toiminu sitäkään vähää, meni varmaa 30min että sai edes tyhjäkäynti alueen hollille.
TPS anturi ei toimi oikein johonkin asti ~20% avaukseen auto käynnissä, veikkaan et tämä on joku GM kikkare että tyhjäkäynti moottori avaa läppää mutta ei liikuta TPS? Tuo toimis hyvin ALS kanssa varmaan Mutta normi ajoa ajatellen ei toimi ollenkaan. Pintakaasu tilanteet on aivan sekaisin ja nytkyttää... eli seuraavaksi idle moottori nolliin ja mekaanisesti säätämään tyhjäkäynti ~800-900 haarukkaan.
ja on kyllä toi DTA köööömpelö. Jotain ihme kompensaatioita siellä on vieläkin mitä en löytäny, määrätty suuttimen auki olo aika on 0,60ms -> live mapping näyttää että oikeasti 2,30ms, mutta enää ei pompi 30% edes takaisin! Pyydetty ennakko 10ast -> Antaa 25ast. Onneksi sentään huomasin vahingossa että ctrl+z/x/c/v voi nopeammin vaihtaa arvoja kuin aina kirjoittamalla, mutta aina monta klikkausta et aktivoituu. live mappaus ei toimi ollenkaan -> muutokset ei tule voimaan.
Esim. Megaan nähden toi säätösofta on aivan täysi susi. Eikä tunerstudiokaan nyt mikään käytettävyyden ihmelapsi ole. Voi täysin unohtaa ne viimesen prosentin viilaukset, liian työlästä. Megassa sentää tiedät että mistä soluista on blendattu, mutta DTA:ssa et ja välillä näyttää kokonaan väärää soluakin, joten siihen mikä on harmaana ei voi luottaa vaa aina tarkistettava RPM ja MAP arvot.
Paras facepalmaus oli ehkä Air temp kompensaatio -> lämmöt ku lähtee nousee niin lisää sytkää ja kakkua pois *facepalm* Eli lisää detonaatio herkkyyttä ku ollaan jo detonaatio herkkyys alueella?
Water temp kompensaatiot vastaavista, lisää vaa löylyä ku kone keittää jo Nyt pistin kummassakin tapauksessa että ennakkoa pirusti pois ja reippaasti lisää soppaa että jäähtyy.
~2-2½tuntia kerkesin tutustua säätösoftaan, nyt on sentään 40-60kpa alue kokonaisuudessaan jo aika lähellä. Noi anturi arvot & säädöt kaikki pitää seuraavaksi fiksaa ja korjata taulut jnpp, ja jos sitten on vielä peruskartat oikein niin sittenhän se on laskennallisesti soppaa vaan kerrointa ja aletaan olee lähellä totuutta.
repullinen turhia letkuja kaivettu nyt pois konehuoneesta, sytkän sähkön otto korjattu (oli halvimmalla mahdollisella ryöstöliittimellä), lämmön hallintaa tehty, ja öljyn erottimella oleva huohotuskannu tehty jnpp.
Bensapumpun runko liia pieni kehtoon, joten oli sikamassalla täytetty ja kaikki sinne viinaan *thumbs up*
Sitten alkaen katsomaan mitä DTA on syöny ... no voi sanoa että on se ihme ettei ole räjähtänyt, eikä varmaan ole säätöjenkään vuoksi koskaan kulkenu kunnolla ... toki ku suuttimet makaa täysin selällään niin on vähäsen taistellu lämpöä ja pakopainetta vastaan ettei ole räjähtäny?
kompensaatioita kompensaatioitten päälle. Edes suuttimien reaktio aikaa (dead time) ei ollu laitettu kunnolla vaan pelkällä jännite kompensaatiolla ja sekin arvo väärä, eikä ainakaan vedenlämpö tai laajakaista ole oikein konffattu. Vedenlämpö näyttää 100C vaikka flektit ei ole edes vielä käynnissä, ja lambda arvo DTA:ssa 0,80 kun AEM mittari näyttää 0,68 ... DTA ei mene tuon 0,80 alle. Veikkaisin että taulukko on kyllä lähelle oikeata jossain 0,85-1,05 haarukassa.
puhumattakaan niistä o2 säädöistä oO; sallittu maksimi lisä rikastus oli joko 100% tai 200%, ja laihentaminen 80% ... mutta näytteenottotaajuus 4hz *facepalm* - no selkispähän syy miksi satunnaisesti suuttimet kävi makaamassa 100% aukioloajalla ... Normaalisti laitetaan o2 kompensaatioksi luokkaa 5%.
closed loopin ku otti pois päältä ei toiminu sitäkään vähää, meni varmaa 30min että sai edes tyhjäkäynti alueen hollille.
TPS anturi ei toimi oikein johonkin asti ~20% avaukseen auto käynnissä, veikkaan et tämä on joku GM kikkare että tyhjäkäynti moottori avaa läppää mutta ei liikuta TPS? Tuo toimis hyvin ALS kanssa varmaan Mutta normi ajoa ajatellen ei toimi ollenkaan. Pintakaasu tilanteet on aivan sekaisin ja nytkyttää... eli seuraavaksi idle moottori nolliin ja mekaanisesti säätämään tyhjäkäynti ~800-900 haarukkaan.
ja on kyllä toi DTA köööömpelö. Jotain ihme kompensaatioita siellä on vieläkin mitä en löytäny, määrätty suuttimen auki olo aika on 0,60ms -> live mapping näyttää että oikeasti 2,30ms, mutta enää ei pompi 30% edes takaisin! Pyydetty ennakko 10ast -> Antaa 25ast. Onneksi sentään huomasin vahingossa että ctrl+z/x/c/v voi nopeammin vaihtaa arvoja kuin aina kirjoittamalla, mutta aina monta klikkausta et aktivoituu. live mappaus ei toimi ollenkaan -> muutokset ei tule voimaan.
Esim. Megaan nähden toi säätösofta on aivan täysi susi. Eikä tunerstudiokaan nyt mikään käytettävyyden ihmelapsi ole. Voi täysin unohtaa ne viimesen prosentin viilaukset, liian työlästä. Megassa sentää tiedät että mistä soluista on blendattu, mutta DTA:ssa et ja välillä näyttää kokonaan väärää soluakin, joten siihen mikä on harmaana ei voi luottaa vaa aina tarkistettava RPM ja MAP arvot.
Paras facepalmaus oli ehkä Air temp kompensaatio -> lämmöt ku lähtee nousee niin lisää sytkää ja kakkua pois *facepalm* Eli lisää detonaatio herkkyyttä ku ollaan jo detonaatio herkkyys alueella?
Water temp kompensaatiot vastaavista, lisää vaa löylyä ku kone keittää jo Nyt pistin kummassakin tapauksessa että ennakkoa pirusti pois ja reippaasti lisää soppaa että jäähtyy.
~2-2½tuntia kerkesin tutustua säätösoftaan, nyt on sentään 40-60kpa alue kokonaisuudessaan jo aika lähellä. Noi anturi arvot & säädöt kaikki pitää seuraavaksi fiksaa ja korjata taulut jnpp, ja jos sitten on vielä peruskartat oikein niin sittenhän se on laskennallisesti soppaa vaan kerrointa ja aletaan olee lähellä totuutta.
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Hyvältä kuulostaa sikaliima on joillekki jumalasta seuraava ja sitä hölvätään joka paikkaan