Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
^no kyllähän tämmöseen rakennelmaan ne murheet tuppaa kasaantumaan.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Tähän saa tarjota tuommosta auto a/c nopeudensäädintä vai mikäsenyt sitten onkaan.P. Lanttola kirjoitti: ↑18 Loka 2018, 14:38 Se puhaltimen nopeussäädinhän on äkkiä vaihdettu. Kai tuossa nyt isompiakin murheita on tai ainakin tulee
Eli puhallin huutaa täysillä kunnes irroittaa sulakkeen tai akku tyhjä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Pikkuhiljaa tätäkin yrittänyt parsia ajokuntoon päin,sentään siirtokunnossa ettei tarvi aina hinata pajoitukseen.Öljyvuotoja paikkailtu,startti uusittu,savupiipun alku tehty,ahtimenöljylinjat tehty,huohotusta paranneltu,yms.
Nyt cooleri ja ahtimen imukotelo hitsarilla,kohta pääsee tekemään ahtoputket ja hukkiksen poistoputki duunata,kytkyttimen toimintaa tutkailla,niin vois ehkä haaveilla jo koeajostakin,iso ehkä .
Tosin saas nähda kuinka sujuu viinalla ajelut talvella kun nyt säädetty kylmärikastus maximiin jotta lähtee käymään näillä pakkasilla (-3)
Paikoillaan jotkut n.600cc suuttimet ja 1000cc pitäis laittaa niin jeesaa varmaankin tuohonkin ja tietty viinatkin tankissa varmaan 2016 kesältä vai milloin lie tää on ajossa viimeksi ollutkaan
Noita lukkopellin muoveja voisin ostaa halvalla jos jollain pk-seudulla olis
Nyt cooleri ja ahtimen imukotelo hitsarilla,kohta pääsee tekemään ahtoputket ja hukkiksen poistoputki duunata,kytkyttimen toimintaa tutkailla,niin vois ehkä haaveilla jo koeajostakin,iso ehkä .
Tosin saas nähda kuinka sujuu viinalla ajelut talvella kun nyt säädetty kylmärikastus maximiin jotta lähtee käymään näillä pakkasilla (-3)
Paikoillaan jotkut n.600cc suuttimet ja 1000cc pitäis laittaa niin jeesaa varmaankin tuohonkin ja tietty viinatkin tankissa varmaan 2016 kesältä vai milloin lie tää on ajossa viimeksi ollutkaan
Noita lukkopellin muoveja voisin ostaa halvalla jos jollain pk-seudulla olis
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Alsa osat on vielä hitsarilla,niin tuli tehtyä aski jumppaa.
Huonosti toimiva/ääntävä kytkin tuli ziigattua,uudet kykä levyt oli,mutta ihan ei ollut ajatuksella kasattu.Toinen levy ei ollut edes spooreilla ja levyt pohjasi tosiaan vasten keskiöstä.Ihmettelyn jälkeen keskiötä hoikemmaksi ja takas kasaan.
Onneksi laatikossa on irto kykäkoppa niin pysty ilman koppaa keskittämään laatikolla levyt kohdalleen ja sitten laatikko nippuun ja kaikki romut takas kasaan.
Tuntuis pelittävän paremmin eikä enään kuulu sorvausääniä
Tietääkö kukaan mikä toi kytkinkoppa on tässä?
(d)ohc v6 kaaveli ja ja irroitettava valukoppa
Huonosti toimiva/ääntävä kytkin tuli ziigattua,uudet kykä levyt oli,mutta ihan ei ollut ajatuksella kasattu.Toinen levy ei ollut edes spooreilla ja levyt pohjasi tosiaan vasten keskiöstä.Ihmettelyn jälkeen keskiötä hoikemmaksi ja takas kasaan.
Onneksi laatikossa on irto kykäkoppa niin pysty ilman koppaa keskittämään laatikolla levyt kohdalleen ja sitten laatikko nippuun ja kaikki romut takas kasaan.
Tuntuis pelittävän paremmin eikä enään kuulu sorvausääniä
Tietääkö kukaan mikä toi kytkinkoppa on tässä?
(d)ohc v6 kaaveli ja ja irroitettava valukoppa
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Oisko tossa se Cadillac CTS:n Getrag 260 laatikko?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
^Kyllä tässä bmw aski on,m3 getrag 420.Muutettu irto kytkinkopalle.
Pitäisi olla e46 aski,mutta taitaa olla 3.2 e36 spoorilla.
Jos siinä käkkylän askissa on irtokoppa niin semmonen kykäkoppa tässä tietty voi olla.Veikkaisin kylläkin jotain ns.tehdastekoista "erikoiskoppaa" johonkin muun merkkisen auton vaihteistoon,briteissähän tais olla ainakin myynnissä eri askeille opel sovitteisia kytkinkoppia.
Pitäisi olla e46 aski,mutta taitaa olla 3.2 e36 spoorilla.
Jos siinä käkkylän askissa on irtokoppa niin semmonen kykäkoppa tässä tietty voi olla.Veikkaisin kylläkin jotain ns.tehdastekoista "erikoiskoppaa" johonkin muun merkkisen auton vaihteistoon,briteissähän tais olla ainakin myynnissä eri askeille opel sovitteisia kytkinkoppia.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Tavoitteeksi otin syksyllä,että v.2018 puolella olisi hyvä käydä kunnollisella koeajolla.Eihän se toteutunut
Joulunpyhinä oli kylläkin melko lähellä,kaiken mailman ärsyttäviä pikku juttuja tuli laiteltua kuntoon,lämpöeristyksiä,ilmansuodatin yms.
45min tuli käyteltyä ja ihmeteltyä ja sitten auto vakuutuksiin ja ylimääräisiä romuja pois kyydistä.Juuri ennen ajamaan lähtöä sammui ja ei enään edes yrittänyt syttyä uudelleen,starttasi kylläkin mutta muuta ei tehnytkään.
Viikko huilia ja sitten taas ihmettelemään,viaksi löytyi b.pumpunreleen rikkoontuminen,se kuntoon ja konttorilta tarroja hakemaan.Kaikki toimii,jee.Pikkuveli vähän sääteli jarrua vasten nosturilla ja eiköhän sieltä sitten tunnin huudattamisen jälkeen ruvennut vettä vuotamaan jostain,vissiin vesipumpulta
Ei vekotin taida haluta enään ajoon
No kävin sitten kuitenkin koeajolla ja oikein tankkaamassakin,ihan hyvin tuntuis sutivan noilla "talvirenkailla" jotka alla on,muuta ei oikein pysty vielä sanomaan.
Huomenna jos kurkkais jakopään ja kattelis mistä vuotaa ja yrittäis taas päästä ajelemaan
Joulunpyhinä oli kylläkin melko lähellä,kaiken mailman ärsyttäviä pikku juttuja tuli laiteltua kuntoon,lämpöeristyksiä,ilmansuodatin yms.
45min tuli käyteltyä ja ihmeteltyä ja sitten auto vakuutuksiin ja ylimääräisiä romuja pois kyydistä.Juuri ennen ajamaan lähtöä sammui ja ei enään edes yrittänyt syttyä uudelleen,starttasi kylläkin mutta muuta ei tehnytkään.
Viikko huilia ja sitten taas ihmettelemään,viaksi löytyi b.pumpunreleen rikkoontuminen,se kuntoon ja konttorilta tarroja hakemaan.Kaikki toimii,jee.Pikkuveli vähän sääteli jarrua vasten nosturilla ja eiköhän sieltä sitten tunnin huudattamisen jälkeen ruvennut vettä vuotamaan jostain,vissiin vesipumpulta
Ei vekotin taida haluta enään ajoon
No kävin sitten kuitenkin koeajolla ja oikein tankkaamassakin,ihan hyvin tuntuis sutivan noilla "talvirenkailla" jotka alla on,muuta ei oikein pysty vielä sanomaan.
Huomenna jos kurkkais jakopään ja kattelis mistä vuotaa ja yrittäis taas päästä ajelemaan
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Myykää joku B Omegan kytkimen nestelinjan letkut tähän.
Tällähetkellä kun moottori lämpenee niin kytkin ei enään irroita kunnolla,lämmettyään mahdollisesti jokin letkuista turpoaa.
Tulipellin liitos on sokalla niin ei ainakaan perushydrauliikka liikkessä löytynyt sopivaa päätä, jos olis teettänyt uudet letkut.
Tällähetkellä kun moottori lämpenee niin kytkin ei enään irroita kunnolla,lämmettyään mahdollisesti jokin letkuista turpoaa.
Tulipellin liitos on sokalla niin ei ainakaan perushydrauliikka liikkessä löytynyt sopivaa päätä, jos olis teettänyt uudet letkut.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Eikö sitä saa irti siitä vanhasta letkusta ja laittas uuteen
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
En tiedä,sanoivat ettei onnistuisi kun asiaa yritin selittää.Itse en ole noiden hydrauliikkaosien/liitosten kanssa ollut juurikaan tekemisissä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Ainakin normi puriste holkit saa purettua kun leikkaa varovasti kulmahiomakoneella holkin kahdeltapuolen halki ja lyö temmillä loput ruuvipenkissä. (Penkkiin kiinni holkista)
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Melko sleeper vehes
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
^juu,harkinnassa hommata ehkä 16"orggis vanteet alle niin saa "pappalookkia" enempi.
Nyt vielä melko karkeat säädöt motissa ja painettakin n.0.7bar.Leiman jälkeen sitten pitäis ruveta säätämään ja ehkä painetta nostamaan,saas nähdä mitä vakio imusarjalla saa ulos.Nettijuttujen perusteella imusarja kannattaa vaihtaa n.300hv kohdalla
Ebay:ssa näyttäis olevan myynnissä jtn.kiinalaisia imusarjoja.
Onko kellään kokemuksia noista?
https://www.ebay.co.uk/itm/High-Flow-In ... SwA4dWL~gs
Nyt vielä melko karkeat säädöt motissa ja painettakin n.0.7bar.Leiman jälkeen sitten pitäis ruveta säätämään ja ehkä painetta nostamaan,saas nähdä mitä vakio imusarjalla saa ulos.Nettijuttujen perusteella imusarja kannattaa vaihtaa n.300hv kohdalla
Ebay:ssa näyttäis olevan myynnissä jtn.kiinalaisia imusarjoja.
Onko kellään kokemuksia noista?
https://www.ebay.co.uk/itm/High-Flow-In ... SwA4dWL~gs
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Omega b -97 2,0t (sivulta 5. ->)
Kytkin ongelmakin ratkesi,tuli lämmiteltyä kuumailmapuhaltimella kytkinletkuja ja asetelmaa eikä vikaa vaan saanut päälle,ennen kuin moottorin käytti lämpöiseksi.Siinähän sitten välähti josko kytkimen liikerata on vain niin hilkulla uusilla kitkalevyillä jotta lämmettyään vaan välykset muuttuu sen verta ettei työsylinterin liikerata vain yksinkertaisesti riitä.
Tuli kurkattua polkimelle ja siellähän olikin rajoitin pultti laitettu,otin pari prikkaa pois jolloin poljin meni hieman syvenpään ja perskules sehän toimii,pienestä se on välillä kiinni
Tuossa viellä syylliset kytkytin ongelmaan
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V