Kadett c coupé -79 2.4 24v V6

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Moottori kotonaan ja koppa pirun liki maata. 8)

Eli siis moottoria mallailtu ja saatu auton alta romut pois ja nosturi alas.
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Avatar
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 2946
Liittynyt: 24 Syys 2005, 19:24
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja apusähis »

Hienolta vaikuttaa projekti :peukku: Siullahan on ihan kunnollinen apu/oppipoika :)
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

se o väärin käyttää lapsityövoimaa
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Kampi/nokka pultit tulivat kera nokkain paikotussokkien.
Moottorit pitäis piilottaa tallilta, että voi olla keskittymättä niihin... :oops:

Taka-akseli ja sen tukivarren kiinnikkeet tarvis saada valmiiks. Suunnittelu ontuu, ei ole kivaa kun suunnitelmat on ainoastaan päässä....

http://www.elisanet.fi/~z625913/jakop%E4%E4.jpg Tollanen kilike tarvii valmistaa että saa hiacen akseliin sopivan poorin, 30 uraa=12 astetta urien väli. Hieno teelmys laitetaan sorvatun vetarin päälle, vetari ruustukkiin, reikään laitetaan tappi, käännetään ruuvipenkissä vetaria niin että tappi ottaa johonkin hyvään kohtaan kiinni (kiinteä leuka esim.) jyrsitään ura, vaihdetaan tappi seuraavaan reikään, käännetään, jyrsitää........ Jatketaan kunnes poori on korea ja sopivan välee tulkkiin (perämurikkaan) Homman vois hyvin tehdä jakopäälläkin, mutta sellasta ei nyt ole saatavilla.

Lisää harmaita hiuksia aiheuttaa poorin uran kulma, valmiita teriä ei ole.
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Jippii!

Jakohommeli tehty, teräpalan hiontajigi tehty ja testattu.

http://www.elisanet.fi/~z625913/230308/jigi.jpg
http://www.elisanet.fi/~z625913/230308/ ... alikat.jpg
http://www.elisanet.fi/~z625913/230308/jako.jpg

Ehkä se siitä...

edit:

Pulttijako tulee olemaan seuraava:
http://www.elisanet.fi/~z625913/15bolt.jpg

5x110,5x112 ja 5x120 keskiklunssi 57.1

http://www.dahlinsdack.se/bultcirkel.htm Tämän takia tollaset.
gse70
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 633
Liittynyt: 22 Syys 2006, 19:08
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja gse70 »

Vai meinasit saada kolme jakoa yhteen napaan. Kuinkas jarrulevyn kiinnitys?
MEga3
'Senator'
'Senator'
Viestit: 594
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 19:32
Paikkakunta: Halsua

Viesti Kirjoittaja MEga3 »

miks 5x112? sehän menis vielä epäkeskopulteilla 5x110:stä, ja siitähän menee vielä 5x108... mietiskelin vaav :-?
Opel Vectra -00 2,0
Opel kadett D
Opel Senator -78 3,0E
vw kolffi varkku -94
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Kyllä se jarrulevy sinne istuu, ajattelin siirtyä nykyaikaan ja laittaa eteen ja taakse jarrulevyt päälimmäiseksi=jarrulevyyn ei tarvi tehdä kun soikeet reijät

http://www.elisanet.fi/~z625913/jarrulevy.JPG

Jarrulevyt kaiken kukkuraksi peittää ylimääräiset reijät navasta :)

Tuskin noita joka viikko vaihdellaan, mutta eipähän tarvi etsiä oikealle jaolle vanteita, saa keskittyä ulkonäköön, leveyteen ja ET:seen.

Ooppelin jako siksi kun on opel, 5x112 siksi kun ooppelistit laittaa epäkeskoilla sellasia vanteita, 5x120 siksi kun siihen jakoon saa gatalookien mukaan hyvin hienoja.
Jos tosta vielä joku jako puuttuu, aina voi tehdä spacerit johon saa vielä kaksi poikkeavaa jakoa (toisaalta taitaa mahtua jopa kolmekin kun vähän tiivistää...)

Suuri kysymys pyörii päässä, millaset pultit? lyötävät, vaarnaruuvit vai oikeet pultit...? Kaksi jälkimmäistä saa kerralla, ekaa varten joutuu tekemään pelkät reijät joihin ei saa kierteitä...
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja ?! »

MEga3 kirjoitti:miks 5x112? sehän menis vielä epäkeskopulteilla 5x110:stä, ja siitähän menee vielä 5x108... mietiskelin vaav :-?
Eikä tosiaan edes tarvi mitään epäkeskopultteja ihan omilla vakio pulteilla(mikäli pituus ok) ja et huomaa mitään eroa oli sulla vanteessa jakona 112 tai 110...näin ainakin omegassa.

Tuo 5x120 on kyllä fiksu valinta,siihen löytyy todella paljon eri mitoilla olevia (bmw)vanteita ja vielä monesti edullisesti...itse meinasin myös omaan kadettiin tota jakoa tulevaisuudessa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
omega 2.0turbo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 798
Liittynyt: 15 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti-city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega 2.0turbo »

JOs haluaa epäkesko pultteja/muttereita käyttää, niin kannattaa tehdä ainakin pulttikooksi/kierteeksi 12mmx1,5mm nousu. 14mm ei edes löydy epäkeskoja ja 12mm tiheitä on hankala löytää, noita 1,5mm nousulla olevia löytyy melkeen joka rengas-putkasta.
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Ai että kun on komeeta.
Asia meininki.
Kuva
gse70
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 633
Liittynyt: 22 Syys 2006, 19:08
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja gse70 »

Tee nyt taka-akseli sen verran kapeaksi, että sinne vakiokaariin menee leveät vanteet pienellä ET:llä. Voi sitten spacerillä korjata, jos ei ole tarpeeksi kaaressa kiinni.

Parhaimman näköset 5x120 vanteet on usein pienellä ET:llä, luokkaa 10-15 leveyden ollessa 7-10 tuumaa. 8)
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Akseli tulee orkkis levyseksi, kaaria pullistellaan.
Ei sinne mitään 10" vanteita laiteta, se on pieni auto. :lol:

Ensimmäinen vetoakselin poori meni sudeksi johtuen karkeesta kiinnityksestä ja hutiloinnista. terä toimi ja kiekko toimi, kiinnitys ei. Viimesellä lastulla sudeksi. :lol:
Jussi V
'Senator'
'Senator'
Viestit: 666
Liittynyt: 09 Huhti 2007, 11:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jussi V »

Melkonen seppä...

Mulla ei ajatus riittänyt ihan loppuun asti. Ymmärsin kai tuon jakokapistuksen käytön muuten, mutta miten se poori on tarkoitus jyrsiä? Minkälaisella kapistuksella ja mikä toimii ohjurina?
Vastaa Viestiin