Kadett c coupé -79 2.4 24v V6

Esittele Opel-projektisi tai autosi
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

Vilderi kirjoitti:Akseli tulee orkkis levyseksi, kaaria pullistellaan.
Ei sinne mitään 10" vanteita laiteta, se on pieni auto. :lol:

Ensimmäinen vetoakselin poori meni sudeksi johtuen karkeesta kiinnityksestä ja hutiloinnista. terä toimi ja kiekko toimi, kiinnitys ei. Viimesellä lastulla sudeksi. :lol:
Millaisia pullistuksia olet suunnitellut? Pitäisi itsekin coupe rakettiin tehdä pattia, mutta perinteinen golffin kaari tms ei vielä oikein innosta.
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

http://www.elisanet.fi/~z625913/jyrsinta.jpg

Siinä se, terä pyörii, terässä on normaalisti 90 asteen pala, joka ei sovellu hommaan, siksi hiottiin. foto: http://www.elisanet.fi/~z625913/ter%E4pala.JPG

Seuraava terä on 4 palanen=saadaan nelinkertanen syöttö=neljä kertaa nopeempaa
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Mulla on golffin ja d kadetin kaari. Todennäkösesti valitsen d kadetin, ja levitän sitä jotakin senttejä.
Jussi V
'Senator'
'Senator'
Viestit: 666
Liittynyt: 09 Huhti 2007, 11:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jussi V »

No niin, nyt tyhmempikin tajusi :D

Hyvältä kyllä vaikuttaa.
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Pahalta näyttää, mutta näyttäkööt.

Entinen tallikomppis, Joel toi v6 imusarjan ja muuta tilkettä laatikollisen, eli imusarjan evo 1 jää valmistumatta, evo 3 sitte joskus....

Moottorista PUUTTUU pakosarjat, ö-pohja ja ruisku, sit se pitäs olla soiva peli kasaamisen jälkeen.


Vetarit jumii, töihin tuli lisää töitä tänään 400 tuntia... Eli kiirettä piisaa.
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Raato muutti omaan varastoon, oman tallin lattia valettu. http://www.fotopankki.fi/Vilderi/kuva/5317764512384016

Kämpän remppa ottaa vähän aikaa, mutta talvella toivottavasti kerkee edes jotain.
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

siellä on ihan selkeesti hiertäjä hyppinyt eps-palojen kanssa :lol:
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Itte tekee ni saa sellasen ku osaa.. Tallin korkeus on vain 2metriä, rajoittaa toimintaa.

Talon ulkopuolelle tulee kyllä halli, mutta ei muutamaan vuoteen.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Kuinkas meinaat saada leimattua ton vee-kutosen kadeen? Onko sulla jotain sellaista faktaa että se onnistuu?
Todennäköisesti väärässä.
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Re: Kadett c coupé -79 2.4 24v V6

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Erityisellä luvalla kokeillaan. Parannetaan paikkoja ja peukalot pystyyn.
Avatar
Eltsi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 16:21
Paikkakunta: Lahti

Re: Kadett c coupé -79 2.4 24v V6

Viesti Kirjoittaja Eltsi »

Ei tarvi ees erityislupia. Pitäisi hoitua ihan vaan muutoskatsastuksen kautta, kun toi moottorin tilavuus pysyy sen 25% sisällä. Tehojen puolestahan toi menee yli, mut sekään ei enää muodostu ongelmaksi kun vaan kuristaa moottorin tehot sopiviin rajoihin ja ottaa dynolaput ennen ja jälkeen kuristuksien asennusta. Sit tarvii vaan katsastuksessa olla piirustukset siitä kuristimen rakenteesta ja ne laput tehoista. Tämä faktaa, tolleen on tuolla crsc:n puolella saatu kilpiin taunus cossu scorpion 2,9 turbokutosella..

Itselläkin meni tuon tiedon myötä vähän suunnitelmat uusiksi oman c-coupen rakentelusta, nyt pihalla lojumassa avk:lta tällä viikolla ostettu b-omppu 2,5 kutosella.. :sleep: Heh, vielä kun sitä joskus ehtisi rakentelemaan koko autoa, nytkin projekti odotellut tallissa pari vuotta että sille saisi jotain tehdyksi... :lol:
Opel Zafira Tourer 2,0 cdti Innovation vm. 2012
Opel Vecta C wagon 2,2 "Irmscher" vm. 2004
Opel Kadett C Coupe -projekti- vm. 74 & vm. 77
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Kadett c coupé -79 2.4 24v V6

Viesti Kirjoittaja telwin »

Eltsi kirjoitti:Ei tarvi ees erityislupia. Pitäisi hoitua ihan vaan muutoskatsastuksen kautta, kun toi moottorin tilavuus pysyy sen 25% sisällä. Tehojen puolestahan toi menee yli, mut sekään ei enää muodostu ongelmaksi kun vaan kuristaa moottorin tehot sopiviin rajoihin ja ottaa dynolaput ennen ja jälkeen kuristuksien asennusta. Sit tarvii vaan katsastuksessa olla piirustukset siitä kuristimen rakenteesta ja ne laput tehoista. Tämä faktaa, tolleen on tuolla crsc:n puolella saatu kilpiin taunus cossu scorpion 2,9 turbokutosella..

Itselläkin meni tuon tiedon myötä vähän suunnitelmat uusiksi oman c-coupen rakentelusta, nyt pihalla lojumassa avk:lta tällä viikolla ostettu b-omppu 2,5 kutosella.. :sleep: Heh, vielä kun sitä joskus ehtisi rakentelemaan koko autoa, nytkin projekti odotellut tallissa pari vuotta että sille saisi jotain tehdyksi... :lol:
Milloin tuo taunus on leimattu ?

Nimimerkki Omega16T on käynyt s-posti vaihtoa AKE:n kanssa asiasta ja siellä kanta oli että tuo kuristaminen ei riitä.
Avatar
Marko.L
'Senator'
'Senator'
Viestit: 809
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Jämsä

Re: Kadett c coupé -79 2.4 24v V6

Viesti Kirjoittaja Marko.L »

Minäkin olen ollut siinä uskossa, että moottoriin täytyy tehdä mekaanisia muutoksia tehoa alentamaan. Tosin tässähän pienennetään tilavuutta, joten liekkö se sitten se riittävä mekaaninen muutos jolla moottorista tulee omavalmiste. Tuolla koneellahan on 15kg liikaa massaakin, liekkö se tässä se suurin kivestys?
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Kadett c coupé -79 2.4 24v V6

Viesti Kirjoittaja madi »

Itekkin olen aken kanssa nuista kuristuksista jutellut ja monen katsastus insinöörin kanssa
moottorin minimi nimellisteho on se mitä lohkossa lukee ei yhtään ali sen
mutta jossain konttoreilla saa katsastettua väärinkin
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
Eltsi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 16:21
Paikkakunta: Lahti

Re: Kadett c coupé -79 2.4 24v V6

Viesti Kirjoittaja Eltsi »

Se kyseinen taunus on leimattu tolle cossun tekniikalle viime vuoden heinäkuussa. Eikä oo katsastettu väärin, siit oli silloin tuol crsc:n puolellakin pitkään vääntöä et onnistuuko vai ei, mut läpi se meni ihan kaikkien lain kirjaimen edelytysten mukaisesti. Yleisesti toi tuntuu kyl olevan insseilläkin vallloillaan oleva käsitys, ettei tehoa voi kuristamalla pudottaa mut sitä ei oo missään säännöissä sanottu, etteikö auton tehoja vois kuristaa samalla tavalla kuin esim moottoripyöriä... :wink:
Elikkä tuossa on käsitykseni mukaan vedottu juurikin tuohon pykälään, missä sallitaan tehoa pudottamalla 25kw:ksi esim 1000cc kyykkypyörää voi ajaa 18v jamppa A-kortin just suorittaneena...
Opel Zafira Tourer 2,0 cdti Innovation vm. 2012
Opel Vecta C wagon 2,2 "Irmscher" vm. 2004
Opel Kadett C Coupe -projekti- vm. 74 & vm. 77
Vastaa Viestiin