Tällainen on ollut nyt omistuksessa muutaman kuukauden ajan. Pari Opelia (Astra H ja Rekord E) ollut jo aiemminkin, mutta palasin vähän puolivahingossa merkin pariin. Selailin Opeleita kriteereillä Z18XE ja cruise, ja tämä osui silmään.
Mallina C-Corsa ei ole herättänyt mitään tuntemuksia, mut koeajolenkin jälkeen päätin antaa tälle mitäänsanomattoman väriselle sorsalle mahdollisuuden
Alla ostokunto. Auto oli yleisesti ihan siisti, mutta omaan makuun vähän tunkkainen.
Edelliseen autoon, '02 Poloon, ostettu Caracteren etuhelma olisi ajatuksissa sovittaa tähän. Facelift-puskuri Irmscherin helmalla olisi toinen vaihtoehto, mutta Suomesta niitä ei taida pahemmin löytyä.
Muodoiltaan ja mitoiltaan tuo sopii yllättävän hyvin, ulkonäöltäänkin paremmin kuin Poloon
Joitain muutoksia tähän on tullut jo tehtyä:
- kalvot takalaseista sai lähteä
- takavaloiksi löytyi Valeon valmistamat kirkkaat, orkkis lisävaruste?
- alkuperäinen kattoteline
- vanteet (toivottavasti ) tulossa Saksasta, ilmeisesti Adamin orkkikset
- Pioneerin perus bt-mankka
Lisäksi iskarien yläpäät laakereineen + koiranluut tuli vaihdettua. Ajettavuus tukevoitui hieman, mutta vähän on väljää vieläkin. Raidetangonpäät menee vielä vaihtoon ehtiessäni. 80+ km/h vauhdissa alkaa myös kauhea tärinä. Vaihdoin noiden osien lisäksi pyörät akseleilla päittäin, ei muutosta.
Tilattuna on myös venttiilikopan tiiviste, täytyy se uusia öljynvaihdon yhteydessä.
To do -listalla:
- joku simppeli teema teipillä
- ovipahvien uudelleenverhoilu
- sisäkatto mustaksi
- paremmat kajarit oviin
- projektorien retrofit etu-umpioihin
- mahdollisesti alustasarja
- ruostekohtien paikkaus helmalevikkeiden alta <- muuten vaikuttaa olevan aika hyvä ruostetilanne. En ole noita helmamuoveja vielä tosin käyttänyt irti, mutta ainakaan alustan puolella ei näkynyt mitään huolenaiheita.
- DTM-peilit
- single wiper, jos jonkin Mersun systeemin saisi järkevästi soviteltua
- A-Merivan kahva takaluukkuun
- takapuskurille pitää keksiä jotain <- tarjoa ihmeessä, jos sulta löytyy vaikka D-Corsan puskuri ylimääräisenä.
- kattotelineille ilmanohjain
- keltaiset turvavyöt
Nykytilanne alla:
Opel Corsa C GSi
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel Corsa C GSi
Mä oon aina halunnu tämmöistä.
Harvinaisempia vehkeitä muutenkin.
Eroaako tuo gsi vakio puskuri jotenkin perusmallista?
Jos se on sujteellisen lähellä niin lienee fiksumpaa säästää vakio puskuri ehjänä ja muokata edulliseen purkuosaan?
Helmamuoveihin kannattaa varata muutama ylimääräinen kiinnike kun tuuppaavat rikkoutumaan
Jos tärinä tuntuu pohkeisiin vedätettäessä niin sisemmät vetonivelet voi olla lopussa
Harvinaisempia vehkeitä muutenkin.
Eroaako tuo gsi vakio puskuri jotenkin perusmallista?
Jos se on sujteellisen lähellä niin lienee fiksumpaa säästää vakio puskuri ehjänä ja muokata edulliseen purkuosaan?
Helmamuoveihin kannattaa varata muutama ylimääräinen kiinnike kun tuuppaavat rikkoutumaan
Jos tärinä tuntuu pohkeisiin vedätettäessä niin sisemmät vetonivelet voi olla lopussa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Opel Corsa C GSi
Siinä mielessä ihan hauska, et erikoisuudestaan huolimatta tää ei ulkoisesti näytä mitenkään menevämmältä.Oon myös tykästynyt siihen, kun tässä on vielä perinteisellä reseptillä laitettu isompi vaparikone pieneen koriin.
Toi etupuskurikaan ei mun mielestä eroa perusmallista, mutta en ole näihin muutenkaan paljoa perehtynyt. Puskuria on myös joskus kolhittu, niin sitä pitäisi joka tapauksessa vähän paikkailla.
Hauskana yksityiskohtana puskurin alla kulkee jäähdytyskanavat etujarruille.
Ei oo muuten tullut testattua, että esiintyykö se tärinä rullatessakin täytyy kokeilla joku päivä.
Motarilla kaarroksissa se tuntuu ainakin vähenevän, ja mielestäni molempiin suuntiin kaartaessa vaikutus on sama.