Nilemma kirjoitti: ↑13 Heinä 2020, 18:21
44 eurolla Saksasta uudet satulat sis. männät ja liukutapit. Ei tuu tän kanssa konkurssia. Vertailun vuoksi samalla Mersuun uus polttoainesuodatin 75 euroa. Tähdellinen kyyti on pikkasen arvokasta vanhaan Opeliin verrattuna.
Joo ja jarruputket vielä mädempiä vaikka 10v tuoreampi auto.
Lukuisiin w/x204 ja w212 tullut väännettyä.
Ei kuulosta hyvältä. Väärässä asiassa säästetään, jos jarruosastolle lyödään huonoa osaa. Ehkä ne on jo vaihdettu tähänkin, koska ovat aivan hyväkuntoisen näköiset.
1,2sorsa kirjoitti: ↑15 Heinä 2020, 06:57
Orkkisputket on rautaa. Ja jos niitä vaihdetaan niin 99% todennäköisyydellä tilalle tulee kupariset.
W204 on ihanntyyppivika tuo kun jarruputket on näkyvillä pyöräkotelossa
Ei ne näkyviltä ruostu puhki.
Kuskin jalkatilan paikkeilla yleisin vuoto,putken pohjakiinnikkeen kohdalta.Toinen yleinen(w204) paikka on kuskin helman takapäästä josta nousee pyöräkoteloon(tämän pääsee kurkkaamaan nosturilla ilman purkamista fikkarilla).
Meillä töissä 6/10 jarruputkihommasta on mersuja, seuraavaksi suosituin on tojijota.
Jep, mutta kunnossa ovat tässä yksilössä syystä taikka toisesta. Jakoketju ja vesipumppuhuolet on myös eliminoitu tekemällä ennakoivia huoltoja. Virtalukko saattaa joskus porsia mutta vielä toimii niinku pitää. 50e maksaa ilmeisesti siihen se uusi moottori. Yleinen mielipidehän on, että paska auto ja W124 oli viimeinen kunnon Mersu mutta minä tykkään, enkä voi väitettä allekirjoittaa. Mitäs ot:ta vielä keksittäis?
Seuraavana operaationa oli ehjän puskurin metsästys. Sopiva kohde löytyi Saksasta ja saapui kotiovelle tasan viikon päästä tilauksesta. Mutta olipahan sovittaminen tollasessa tarvikepuskurissa. Onneksi tuli kokeiltua ennen maalausta.
Hyvältä se näyttää. Onhan tossaki muovihelmat nii linja suhteessa puskimeen pysyy samana aika hyvin. Ehkä helmojen maalaus korin väriin toimis myös ku ei oo enää tota mustaa lippaa puskurin alla.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Sellanen olis tarkoitus, että myös helmat tulee korinväriin samalla kun laitetaan osaavissa käsissä jarruputket ja helmojen ruostevauriot kuntoon. Sen jälkeen täytyy hakea tuore leima vuodeksi eteenpäin. Taakse olen katsellut myös pientä helmaa puskurin alle, muttei ole mitään järkevän näköisiä tarjolla. Takaspoileria olen myös miettinyt, mutta taitaa jäädä ainakin toistaiseksi laittamatta.
Nilemma kirjoitti: ↑27 Heinä 2020, 22:32
Virtalukko alkoi takkuaan. Avain ei tahdo mennä virtalukkoon ja välillä tulee myös kankeasti ulos. Vaatiiko se nyt muuta kuin uuden sylinterin?
mun mielestä se ei tarvii kun lyijykynästä grafiittia raavit siihen avaimeen jonkun kerran ja renkuttelet lukkoa,eli kuivavoitelu ainetta. Eli ei mitään öljyä mikä laittaa paskan liikkeelle.