Astra H GTC turbo (280hv+)
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Hyvää vauhtia etenee ja vähintään hyvillä osilla
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Hyvältä kuulostaa Tekis itselläkin niin mieli purkaa kone ja rakennella kunnolla uudestaan
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Viikonloppuna laatikon kasailua niin laittelin palikat valmiiksi, piti samalla hankkia heittokello mittaushommiin ja päädyin motonetistä bahcon tekeleeseen.
kytkinpaketti ja vauhtipyöräkin saapui, kaksoismassa tosiaan tulee tuon kevennetyn tilalle, katuautosta kun on kuitenkin kyse ja mukavuuttakin sais hieman olla.
kytkinpaketti ja vauhtipyöräkin saapui, kaksoismassa tosiaan tulee tuon kevennetyn tilalle, katuautosta kun on kuitenkin kyse ja mukavuuttakin sais hieman olla.
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Viikonloppuna aloteltiin purkamaan vaihdepaketteja:
Mutta ylläreitä oli luvassa, kuten aina..
pakkivaihteen "syncrosta" on nuo kolme tukihammasta kadonneet omille teilleen. (magneetista löytyivät)
Ilmeisesti sinkkumassapyörän, jousittamattoman kytkinlevyn ja hurjan kuskin yhteistyötä.
Myös kakkosvaihteessa havaittavissa pientä kulumaa, mutta tämä vielä harkinnassa, että vaihtuuko vaiko ei.
Metallimujua on tosisaan kaikki rattaat täynnä ja puhdistamiseen saakin käyttää reilusti aikaa ja vaivaa.
pääakseleiden isoimmat laakerit oli yllättävän kuluneet, eli ihan hyvä että lähdettiin tekemään kokonaisvaltainen korjaus nyt kun muutkin asiat fiksataan.
Mutta ylläreitä oli luvassa, kuten aina..
pakkivaihteen "syncrosta" on nuo kolme tukihammasta kadonneet omille teilleen. (magneetista löytyivät)
Ilmeisesti sinkkumassapyörän, jousittamattoman kytkinlevyn ja hurjan kuskin yhteistyötä.
Myös kakkosvaihteessa havaittavissa pientä kulumaa, mutta tämä vielä harkinnassa, että vaihtuuko vaiko ei.
Metallimujua on tosisaan kaikki rattaat täynnä ja puhdistamiseen saakin käyttää reilusti aikaa ja vaivaa.
pääakseleiden isoimmat laakerit oli yllättävän kuluneet, eli ihan hyvä että lähdettiin tekemään kokonaisvaltainen korjaus nyt kun muutkin asiat fiksataan.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Kerro toki miten mittaat välykset heittokellolla jos et siis ole viemässä laatikkoa liikkeeseen shimmaukseen?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Ymmärtääkseni diffin välyksen saa mitattua tuolla, se on ainut "akseli" joka vaihtuu.
Muut shimmit jää vakioksi, niinkuin ne nyt on olleetkin 15 vuotta ja useemman vuoden siitäkin ~440nm väännöllä.
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Vähän edistystäkin pitkästä aikaa:
Moottori haettu koneistamolta ja uutta osaa on paljon, vaikkei päällepäin heti nääkään
Seuraavanlaista asennettiin:
-Kaikki tiivisteet (elring)
-männänreknaat (mahle)
-laakerit (KS)
-Z20LEH takomännät (mahle)
-PEC teräs H-veivit
-XEV koneesta balancer shaft delete
-Piperin jäykemmät venajouset
-uudet nostajat
-öljypumppu tarkastettiin ja puhdistettiin
Koneella olikin ajettu vain n.150tkm, sylinterit, kampiakseli ynm. oli kaikki hyvässä kunnossa vielä.
Vielä tulee OEM jakopään osat ja 82c termostaatti.
Ensiviikolla pitäis tulla loput laatikon osat, tavoite saada auto ajoon noin 2-3vk.
Moottori haettu koneistamolta ja uutta osaa on paljon, vaikkei päällepäin heti nääkään
Seuraavanlaista asennettiin:
-Kaikki tiivisteet (elring)
-männänreknaat (mahle)
-laakerit (KS)
-Z20LEH takomännät (mahle)
-PEC teräs H-veivit
-XEV koneesta balancer shaft delete
-Piperin jäykemmät venajouset
-uudet nostajat
-öljypumppu tarkastettiin ja puhdistettiin
Koneella olikin ajettu vain n.150tkm, sylinterit, kampiakseli ynm. oli kaikki hyvässä kunnossa vielä.
Vielä tulee OEM jakopään osat ja 82c termostaatti.
Ensiviikolla pitäis tulla loput laatikon osat, tavoite saada auto ajoon noin 2-3vk.
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Laatikon osat saapuu perjantaina, niin jatkoin vähän purkamista.
perjantaiksi pitäis olla vaihteiston kotelot ja kaikki rattaat puhtaita ja asennusvalmiita.
Työkalujakin joutui hieman tekemään, 19,90 ulosvetäjä, rälläkkä (ulosvetäjän kynsiä joutui ohentamaan aikalailla) ja vähän nailon? palkkia niin hyvä tuli.
fmic.eulta lähti tulemaan myös uusi välijäähy ja erinäisiä pienosia, sitten päästään suunnitteleman ahtoputkia.
perjantaiksi pitäis olla vaihteiston kotelot ja kaikki rattaat puhtaita ja asennusvalmiita.
Työkalujakin joutui hieman tekemään, 19,90 ulosvetäjä, rälläkkä (ulosvetäjän kynsiä joutui ohentamaan aikalailla) ja vähän nailon? palkkia niin hyvä tuli.
fmic.eulta lähti tulemaan myös uusi välijäähy ja erinäisiä pienosia, sitten päästään suunnitteleman ahtoputkia.
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Taas oli aikaa vähän rakennella, uutta tavaraakin ehti saapua:
Fmic.eulta välijäähy, öljynpaineanturi, alipaineletkua ja muutama kulmapala ns. "crossover deleten" tekoon, kun ovat niin kalliita valmiina pakettina.
ahtoputket suunnitellaan vasta viimesenä, niin ei tule hukkapätkää.
Myös laatikon osia saapui:
-Uusi kakkosvaihteen ratas ja sille syncrot
-uusi pakkivaihteen syncro
-muutama tiiviste ja lukkorengas
Näillä pääsikin ensimmäisen paketin laittamaan takasin kasaan:
Toinen pakka jäi kesken vähän sattuneesta syystä:
Laakerin kaulus murtui kahdesta kohtaa, toivotaan että lämmöllä lähtee.
Fmic.eulta välijäähy, öljynpaineanturi, alipaineletkua ja muutama kulmapala ns. "crossover deleten" tekoon, kun ovat niin kalliita valmiina pakettina.
ahtoputket suunnitellaan vasta viimesenä, niin ei tule hukkapätkää.
Myös laatikon osia saapui:
-Uusi kakkosvaihteen ratas ja sille syncrot
-uusi pakkivaihteen syncro
-muutama tiiviste ja lukkorengas
Näillä pääsikin ensimmäisen paketin laittamaan takasin kasaan:
Toinen pakka jäi kesken vähän sattuneesta syystä:
Laakerin kaulus murtui kahdesta kohtaa, toivotaan että lämmöllä lähtee.
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Laatikko saatu aika hyvälle mallille.
Murhetta aiheuttanut laakeri lähtikin ihan kivasti irti kun leikkeli rälläkällä syvemmät urat ulovetolevyä varten.
Isot päätylaakereiden kehät lähti jo aijemmin toimivaksi todetulla työkalulla:
Ja nyt laatikko onkin muutamia ruuveja vaille kasausvalmiina.
Vakioshimmaus vaikuttaa oikein hyvältä näppituntumalla, joten ihan hyvillä mielin saa laittaa kasaan.
Murhetta aiheuttanut laakeri lähtikin ihan kivasti irti kun leikkeli rälläkällä syvemmät urat ulovetolevyä varten.
Isot päätylaakereiden kehät lähti jo aijemmin toimivaksi todetulla työkalulla:
Ja nyt laatikko onkin muutamia ruuveja vaille kasausvalmiina.
Vakioshimmaus vaikuttaa oikein hyvältä näppituntumalla, joten ihan hyvillä mielin saa laittaa kasaan.
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Taas on ruuvailtu eteenpäin.
Sunnuntaina ehti laittaa oheislaitteita ja kytkimen kiinni:
Ja eilen ehti laittaa koneenkin paikalleen.
Sunnuntaina ehti laittaa oheislaitteita ja kytkimen kiinni:
Ja eilen ehti laittaa koneenkin paikalleen.
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Taas kerkes hetken tekemään.
Kytkin saatettu toimintaan, vetarit kiinni, apulaitteet hihnoineen kiinni, johdot ja vesiletkut aika pitkälti kiinni, turbo paikallaan jne.
Keulaakin mallailtu pitkästä aikaa paikalleen, Pikkusen alkaa jo kesä loppua kesken ja kova hinku olis ajamaan, mutta toivonmukaan kohta valmistuu.
Tänään pääsin mallailemaan tuota uutta välijäähyä ja sain suunnilleen kartoitettua putkien ja mutkien määriä niin saa laitettua tilaukseen.
Kytkin saatettu toimintaan, vetarit kiinni, apulaitteet hihnoineen kiinni, johdot ja vesiletkut aika pitkälti kiinni, turbo paikallaan jne.
Keulaakin mallailtu pitkästä aikaa paikalleen, Pikkusen alkaa jo kesä loppua kesken ja kova hinku olis ajamaan, mutta toivonmukaan kohta valmistuu.
Tänään pääsin mallailemaan tuota uutta välijäähyä ja sain suunnilleen kartoitettua putkien ja mutkien määriä niin saa laitettua tilaukseen.
Re: Astra H GTC turbo (280hv+)
Pari kuukautta kiireistä elämää takana ja projektin päivittely tai valokuvaaminen jäi vähän..
Auto kuitenkin ollut ajossa nyt noin 4000km ja hyvin toimii.
Kaikki paranukset mitä tehtiin, oli erittäin onnistuneita, etenkin tuo quaifen lukko on ollut joka euron arvoinen.
Auto myös leimatiin ja sitä varten vahdeltiin läjä niveliä, uretaanipuslaa ja jarruosia.
Autolle järjestetty pajapaikka talvelle ja tarkoitus rakennella talven mittaan loput tekniikanmuutokset (Ahdin, suuttimet, putkistomuutokset ja imusarja, sekä ohjelmointi)
Myös ulkonäköön haaveena tehdä muutoksia, OPC puskuri ainakin taakse, tuplaputket, lippoja ja diffuusoria ynm.
Sisälle lisämittarihommat ahto, afr, öp, veden lämpö jne.
Toivonmukaan näistä päivitellään useammin ja laadukkaammin, aika näyttää.
Auto kuitenkin ollut ajossa nyt noin 4000km ja hyvin toimii.
Kaikki paranukset mitä tehtiin, oli erittäin onnistuneita, etenkin tuo quaifen lukko on ollut joka euron arvoinen.
Auto myös leimatiin ja sitä varten vahdeltiin läjä niveliä, uretaanipuslaa ja jarruosia.
Autolle järjestetty pajapaikka talvelle ja tarkoitus rakennella talven mittaan loput tekniikanmuutokset (Ahdin, suuttimet, putkistomuutokset ja imusarja, sekä ohjelmointi)
Myös ulkonäköön haaveena tehdä muutoksia, OPC puskuri ainakin taakse, tuplaputket, lippoja ja diffuusoria ynm.
Sisälle lisämittarihommat ahto, afr, öp, veden lämpö jne.
Toivonmukaan näistä päivitellään useammin ja laadukkaammin, aika näyttää.