Calibra Turbo 4x4 DTM ~ WIDEBODYKIT ~ MYYTY!
Kiitoksia kommenteista!
Maalipinta tosiaankin on omasta mielestä pirun hyvä. Ei mikään 100% virheetön, mutta huomattavasti parempi kuin esimerkiksi edellinen maali joka sekin oli helkutin hyvä. Autohan maalattiin Saksalan Automaalaamossa ja maalarina toimi paikan omistaja Kari Virtanen. (Sama kaveri kuka maalasi edellisenkin Calikkani). Homman nimi oli se, että viime viikolla tein 4 päivää pohjia omalla pajalla, jonka jälkeen autoon suihkittiin hiontaväri tämän viikon maanantaina. Tiistai meni hioessa (joku erikoishöylä ja 240 kuiva, sekä lopuksi 800 veden kanssa). Keskiviikkona uusinta peittely ja valkoinen väri, torstaina lisää peittelyä sekä candy ja lisää teippausta. Tänä aamuna klo 5 Virtanen veti sitten mustat raidat ja lakat päälle.
Noissa kuvissa lakkauksesta ja uunituksesta aikaa noin 3 tuntia, joten ei ole vielä täysin kovettunutkaan tuo pinta..
Mitään takaspoikkaa ei ole vielä ehditty edes ajatella mutta asennusta odottaa kattolippa, kunhan siitäkin vaan maali ehtii kovettua kunnolla. Kuva vastaavasta: http://www.dtmpassion.de/shop/rieger-op ... 86090a7378
Kattolistatkin siis vedettiin tällä kertaa korin väriin. Täytyy tuo yläosa varmaa myllyttää jossain vaiheessa, niin saa ylimääräset pölyt ym paskat sieltäkin pois mitä on 1,5 vuoden aikana tallissa kerännyt. Alustavasti oli jo juttua että keväällä mattaisin koko auton 2000:sella, ja vedettäis lisää lakkaa päälle.. Sitähän ei oo koskaan liikaa!
Seuraava homma on kiinnittää mustat ritilät kaikkiin muihin aukkoihin, paitsi coolerin ja ahtoputkien kohdille. Konepeltiin tulee läpinäkyvät pleksit. Ja ennen kuin autolla voi tosissaan käydä ajelemaan on asennettava jonkinnäköset sisälokarit ettei ole kyljet heti naarmuilla, K-Macit ja ohjauskulmien säätö, sekä uusi vaihdelaatikko.
Osaisko joku LET:ti specialisti sanoa minkälainen homma on vaihdelaatikko vaihtaa tuohon? Alakautta?
Maalipinta tosiaankin on omasta mielestä pirun hyvä. Ei mikään 100% virheetön, mutta huomattavasti parempi kuin esimerkiksi edellinen maali joka sekin oli helkutin hyvä. Autohan maalattiin Saksalan Automaalaamossa ja maalarina toimi paikan omistaja Kari Virtanen. (Sama kaveri kuka maalasi edellisenkin Calikkani). Homman nimi oli se, että viime viikolla tein 4 päivää pohjia omalla pajalla, jonka jälkeen autoon suihkittiin hiontaväri tämän viikon maanantaina. Tiistai meni hioessa (joku erikoishöylä ja 240 kuiva, sekä lopuksi 800 veden kanssa). Keskiviikkona uusinta peittely ja valkoinen väri, torstaina lisää peittelyä sekä candy ja lisää teippausta. Tänä aamuna klo 5 Virtanen veti sitten mustat raidat ja lakat päälle.
Noissa kuvissa lakkauksesta ja uunituksesta aikaa noin 3 tuntia, joten ei ole vielä täysin kovettunutkaan tuo pinta..
Mitään takaspoikkaa ei ole vielä ehditty edes ajatella mutta asennusta odottaa kattolippa, kunhan siitäkin vaan maali ehtii kovettua kunnolla. Kuva vastaavasta: http://www.dtmpassion.de/shop/rieger-op ... 86090a7378
Kattolistatkin siis vedettiin tällä kertaa korin väriin. Täytyy tuo yläosa varmaa myllyttää jossain vaiheessa, niin saa ylimääräset pölyt ym paskat sieltäkin pois mitä on 1,5 vuoden aikana tallissa kerännyt. Alustavasti oli jo juttua että keväällä mattaisin koko auton 2000:sella, ja vedettäis lisää lakkaa päälle.. Sitähän ei oo koskaan liikaa!
Seuraava homma on kiinnittää mustat ritilät kaikkiin muihin aukkoihin, paitsi coolerin ja ahtoputkien kohdille. Konepeltiin tulee läpinäkyvät pleksit. Ja ennen kuin autolla voi tosissaan käydä ajelemaan on asennettava jonkinnäköset sisälokarit ettei ole kyljet heti naarmuilla, K-Macit ja ohjauskulmien säätö, sekä uusi vaihdelaatikko.
Osaisko joku LET:ti specialisti sanoa minkälainen homma on vaihdelaatikko vaihtaa tuohon? Alakautta?
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01
BMW e46 ///M3 Cabrio '01
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
- Viestit: 3355
- Liittynyt: 26 Marras 2002, 02:00
- Paikkakunta: Gutter
Candyväriset peilitkin löytyy jo ennestään, mutta omaan silmään nuo kromit sopii jotenkin paremmin. Ja vilkutkin kun on niin ei tullut leimalla sanomista.
Oon miettinyt angel-eyes:ja, mutta nuo alkuperäset tummennettuina sopii valkoiseen koriin hyvin. Enkelin silmät taas "pitäisi" tilata kromisina, koska omasta mielestä ne mustat tuovat ihan liikaa punton tms. valot mieleen. Valotehohan noissa alkuperäsissä on kyllä ihan persiistä.
Mietin itseasiassa jo eilen että jos repis takasivulaseista kalvot pois ja laittais niihin + etusivulaseihin haaleammat kalvot. Mitkähän olis sopivat ja mistä kannattaa kysellä? Asennus onnistuu kyllä iteltä. Pitäis varmaan löytää jotkut vieläkin haaleammat kuin mitä harakirissä myydään, koska mitään poliisimagneettia en tästä halua.
Oon miettinyt angel-eyes:ja, mutta nuo alkuperäset tummennettuina sopii valkoiseen koriin hyvin. Enkelin silmät taas "pitäisi" tilata kromisina, koska omasta mielestä ne mustat tuovat ihan liikaa punton tms. valot mieleen. Valotehohan noissa alkuperäsissä on kyllä ihan persiistä.
Mietin itseasiassa jo eilen että jos repis takasivulaseista kalvot pois ja laittais niihin + etusivulaseihin haaleammat kalvot. Mitkähän olis sopivat ja mistä kannattaa kysellä? Asennus onnistuu kyllä iteltä. Pitäis varmaan löytää jotkut vieläkin haaleammat kuin mitä harakirissä myydään, koska mitään poliisimagneettia en tästä halua.
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01
BMW e46 ///M3 Cabrio '01
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3855
- Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Etelä
On kyllä h*lvetin hieno Calibra
Samoilla linjoilla Wannabecalibran kanssa, eli jos jostain löytäisit ihan rihlaamattomat lasit noihin umpioihin (samaa taisin jo sanoa sivulla 35). Eli ihan pelkät kirkkaat lasit noihin orggisumpioihin, ei välttämättä mitään angel eyes -tuikkuja. Ne kirkkaat lasit toisi jotenkin "modernimman" näköisemmäksi noita ajovaloja... Ja lopuksi vielä umpioihin jotkin (esim. 5000K) xenonit niin näet eteesi pimeälläkin
...ja noista peileistä, vaihda vaan ne candyväriset tilalle
Samoilla linjoilla Wannabecalibran kanssa, eli jos jostain löytäisit ihan rihlaamattomat lasit noihin umpioihin (samaa taisin jo sanoa sivulla 35). Eli ihan pelkät kirkkaat lasit noihin orggisumpioihin, ei välttämättä mitään angel eyes -tuikkuja. Ne kirkkaat lasit toisi jotenkin "modernimman" näköisemmäksi noita ajovaloja... Ja lopuksi vielä umpioihin jotkin (esim. 5000K) xenonit niin näet eteesi pimeälläkin
Juurikin näin. Esmeks: etusivulaseihin 50% ja taakse sitten 35%...tai sitten kaikkiin ikkunoihin joko 35% tai 50% (vai tuleekohan liian vaaleaksi tolla viiskymppisellä ).K2Ri kirjoitti:Mietin itseasiassa jo eilen että jos repis takasivulaseista kalvot pois ja laittais niihin + etusivulaseihin haaleammat kalvot.
...ja noista peileistä, vaihda vaan ne candyväriset tilalle
Hattua nostettava edelleenkin tälle projektille. Harmi, jos et pääse ulkoiluttamaan tuota mihinkään kesän tapahtumista, mutta tsemppiä Saksanmaalle.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
- Viestit: 3355
- Liittynyt: 26 Marras 2002, 02:00
- Paikkakunta: Gutter
Riippu kuinka tumma on takalasi? Se voi olla ihan hyvin sysimusta, jolloinka riittää joka lasiin 50% kalvo, samoin sisusta vaikuttaa todella paljon tuohon sivuprofiiliin. Eli musta sisusta saa näyttämään kalvot entistä tummemmilta vaikka sisältä et edes huomaa. Kyllä sanoisin, että tuo 35% on passeli jokaiseen lasiin Muistat vain hiomapaperilla vetää kalvon reunat, niin eipä niitä kynnelläkään popot saa irti
Vielä kun tulis yleiseksi noi sähköllä napista painamalla mustat lasit. Joka lasit täysin mustat->poliisi perässä ja pysäyttää auton->paina nappia ja lasit on taas kirkkaat->poliisi varaa ajan nissenille
Vielä kun tulis yleiseksi noi sähköllä napista painamalla mustat lasit. Joka lasit täysin mustat->poliisi perässä ja pysäyttää auton->paina nappia ja lasit on taas kirkkaat->poliisi varaa ajan nissenille