Calibra 4x4 16v turbo
Calibra 4x4 16v turbo
Tuli vuosien tauon jälkeen taas hommattua Opeli. Nyt mahdollistui projektin aloitus, koska on talli. Aikaa (ja rahaa) ei tietenkään ole ikinä riittävästi, mutta katsotaan onko aihiosta pelastettavaksi kesäautoksi, vai pitääkö jakaa tämä tekniikkaa tarvitseville.
Auton speksit:
- 1994 käyttöönotettu alkuperäinen turbo.
- Saksasta viroon, ja sieltä suomeen vuosituhannen alussa
- suomessa seissyt viimeiset 5 vuotta ulkona
- kilometrejä mittarissa reilu 260tkm
Huoltohistoriaa ei ole tiedossa, kuin myyjän kertomana edellisen omistajan tekemä kansiremontti josta jäänyt käyntihäiriöisenä seisomaan. Nyt asentoantureiden vaihdolla kierrokset nousee yli 4000, mutta ei tuo nyt ihan tikissä ole. Positiivisena voisi mainita täydellisesti pelaavan nelivedon ja ”alkuperäisyyden”.
Korissa on lakkavikaa ja pieniä jälkiä ympäriinsä. Lahovikaa näkyvillä yllättävän vähän. Toinen takakylki / kaari joskus oiottu, tai ruostekorjattu ja pakkelia käytetty riittämiin, nyt halki ja turvoksissa lahosta.
Ensimmäisiä ihmetyksiä:
- Sytkähäiriö, kun pätkii satunnaisesti. Ei lähde aina helposti käyntiin kuumana. Ainakin sytkäosat uusittava, kun laitettu myyjän toimesta tarvikeosat ja tulpanjohdot ainakin pykivät. Toisinaan hävittää kipinät kokonaan, ja tuloksena aika rajua jälkipolttoa bensan haistessa.
- tyhjäkäynti ei laske alle 1300, eikä sammu litistämällä säätäjän letkun, eli imuvuotoa tai kaasuläppä holo.
- ilmastointi on varmaan ainakin tyhjä.
Auton speksit:
- 1994 käyttöönotettu alkuperäinen turbo.
- Saksasta viroon, ja sieltä suomeen vuosituhannen alussa
- suomessa seissyt viimeiset 5 vuotta ulkona
- kilometrejä mittarissa reilu 260tkm
Huoltohistoriaa ei ole tiedossa, kuin myyjän kertomana edellisen omistajan tekemä kansiremontti josta jäänyt käyntihäiriöisenä seisomaan. Nyt asentoantureiden vaihdolla kierrokset nousee yli 4000, mutta ei tuo nyt ihan tikissä ole. Positiivisena voisi mainita täydellisesti pelaavan nelivedon ja ”alkuperäisyyden”.
Korissa on lakkavikaa ja pieniä jälkiä ympäriinsä. Lahovikaa näkyvillä yllättävän vähän. Toinen takakylki / kaari joskus oiottu, tai ruostekorjattu ja pakkelia käytetty riittämiin, nyt halki ja turvoksissa lahosta.
Ensimmäisiä ihmetyksiä:
- Sytkähäiriö, kun pätkii satunnaisesti. Ei lähde aina helposti käyntiin kuumana. Ainakin sytkäosat uusittava, kun laitettu myyjän toimesta tarvikeosat ja tulpanjohdot ainakin pykivät. Toisinaan hävittää kipinät kokonaan, ja tuloksena aika rajua jälkipolttoa bensan haistessa.
- tyhjäkäynti ei laske alle 1300, eikä sammu litistämällä säätäjän letkun, eli imuvuotoa tai kaasuläppä holo.
- ilmastointi on varmaan ainakin tyhjä.
Tech1 diagnosoinnit onnistuvat tarpeeseen
Pihassa: e-Golf ja f11 530d Tallissa: Vectra 2000 16v 1991
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Pihassa: e-Golf ja f11 530d Tallissa: Vectra 2000 16v 1991
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Re: Calibra 4x4 16v turbo
Näkyyköhän nämä kuvat?
Ja kyllä näkyy oikein, takakontissa kasvaa hieman sammalta
Ja kyllä näkyy oikein, takakontissa kasvaa hieman sammalta
Tech1 diagnosoinnit onnistuvat tarpeeseen
Pihassa: e-Golf ja f11 530d Tallissa: Vectra 2000 16v 1991
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Pihassa: e-Golf ja f11 530d Tallissa: Vectra 2000 16v 1991
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13467
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Calibra 4x4 16v turbo
Kyllä tuo kannattaa pelastaa. Teet rauhallisesti kohdan kerrallaan ettei ala masentaa. Vaikka ensin tekniikka käyntikuntoon ja sitten tuo kylki hiekkapuhaltaa auki
Hieno projekti
Hieno projekti
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Calibra 4x4 16v turbo
Joo pala kerrallaan tuota pitää näperrellä, mutta pitää nyt vähän tutkia mitä tuli ostettua ensin. Kauppa tehtiin hämärässä -25c pakkasessa 300km kotoa.
Tekniikka onneksi vaikuttaa mekaanisesti ehjältä, ja ensimmäinen opeli jossa on lohko ruosteinen pääpiireissään
Jos kori on toivoton, niin eiköhän tuolle tekniikalle käyttökohteita tästä maasta löydy...
Nelivedon omistajat!
Mitäs öljyä olette työntäneet jakolaatikkoon, kun alkuperäiselle myydään eioota?
Voiko tehostajaan laittaa normaalia opelin tehostajan öljyä?
Onko paineakulle korvaavaa varaosaa, kun alkuperäiselle myydään eioota?
Tekniikka onneksi vaikuttaa mekaanisesti ehjältä, ja ensimmäinen opeli jossa on lohko ruosteinen pääpiireissään
Jos kori on toivoton, niin eiköhän tuolle tekniikalle käyttökohteita tästä maasta löydy...
Nelivedon omistajat!
Mitäs öljyä olette työntäneet jakolaatikkoon, kun alkuperäiselle myydään eioota?
Voiko tehostajaan laittaa normaalia opelin tehostajan öljyä?
Onko paineakulle korvaavaa varaosaa, kun alkuperäiselle myydään eioota?
Tech1 diagnosoinnit onnistuvat tarpeeseen
Pihassa: e-Golf ja f11 530d Tallissa: Vectra 2000 16v 1991
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Pihassa: e-Golf ja f11 530d Tallissa: Vectra 2000 16v 1991
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Re: Calibra 4x4 16v turbo
Jaa tää oli niinki pommi. Ostattelin tätä mut sai myyjältä pelkkää piruilua ku vikoja kysyin. Arvelinki et ku piruiluksi vastaukset meni et laittoa on isommalla kädellä. Hyvä projekti siis oli. Tsempit fiksaamiseen.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: Calibra 4x4 16v turbo
nonii määki tästä soitin mutta oli varattu ilmeisesti sulle löysinki sitte toisen turbo calibran itelle temppiä rojektiin
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Re: Calibra 4x4 16v turbo
Lootassa käyttänyt redline MT90. Perus ATF III tehostajaan ja on joku Febin paineakku olemassa tohon tarvis omaankin vaihtaa.AksuPaksu kirjoitti: ↑13 Maalis 2018, 22:36 Joo pala kerrallaan tuota pitää näperrellä, mutta pitää nyt vähän tutkia mitä tuli ostettua ensin. Kauppa tehtiin hämärässä -25c pakkasessa 300km kotoa.
Tekniikka onneksi vaikuttaa mekaanisesti ehjältä, ja ensimmäinen opeli jossa on lohko ruosteinen pääpiireissään
Jos kori on toivoton, niin eiköhän tuolle tekniikalle käyttökohteita tästä maasta löydy...
Nelivedon omistajat!
Mitäs öljyä olette työntäneet jakolaatikkoon, kun alkuperäiselle myydään eioota?
Voiko tehostajaan laittaa normaalia opelin tehostajan öljyä?
Onko paineakulle korvaavaa varaosaa, kun alkuperäiselle myydään eioota?
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...
- kolkoti
- OCF Member 2024
- Viestit: 686
- Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
- Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala
Re: Calibra 4x4 16v turbo
Jaa onko opeli lopettanut jakolaatikkoöljyn myynnin? No siitä onkin jo kolmisen vuotta ainakin kun viimeksi ostin länsiautosta.
Paineakkuja saa ebaysta geman valmistamana, en tiedä saako jostain halvemmalla jonkun käypäsen.https://www.ebay.de/itm/Druckspeicher-O ... XQlgtS36jt
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vectra Turbo 4x4
Re: Calibra 4x4 16v turbo
Tehostimessa itsellä pyörii Mobil ATF220, hyvin tuntuisi pelaavan noillakin.AksuPaksu kirjoitti: ↑13 Maalis 2018, 22:36 Joo pala kerrallaan tuota pitää näperrellä, mutta pitää nyt vähän tutkia mitä tuli ostettua ensin. Kauppa tehtiin hämärässä -25c pakkasessa 300km kotoa.
Tekniikka onneksi vaikuttaa mekaanisesti ehjältä, ja ensimmäinen opeli jossa on lohko ruosteinen pääpiireissään
Jos kori on toivoton, niin eiköhän tuolle tekniikalle käyttökohteita tästä maasta löydy...
Nelivedon omistajat!
Mitäs öljyä olette työntäneet jakolaatikkoon, kun alkuperäiselle myydään eioota?
Voiko tehostajaan laittaa normaalia opelin tehostajan öljyä?
Onko paineakulle korvaavaa varaosaa, kun alkuperäiselle myydään eioota?
Jakolaatikkoon Opelin oma öljy, löytyy varaosatiskiltä. Tilaustavaraa ja hintaa n. 26€ purkki. Edellisen ostin puolisen vuotta sitten.
Paineakkuja tosiaan löytyy Ebaysta ja taisi hintaa olla n. 150€ luokkaa kun omaan tilasin joku vuosi sitten.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Re: Calibra 4x4 16v turbo
Tässä mitä meinasinkolkoti kirjoitti: ↑14 Maalis 2018, 19:32
Jaa onko opeli lopettanut jakolaatikkoöljyn myynnin? No siitä onkin jo kolmisen vuotta ainakin kun viimeksi ostin länsiautosta.
Paineakkuja saa ebaysta geman valmistamana, en tiedä saako jostain halvemmalla jonkun käypäsen.https://www.ebay.de/itm/Druckspeicher-O ... XQlgtS36jt
https://www.nimark.fi/buy/febibilstein_01817_1323/
Ja saa myös tiskiltä ainakin hesasta ölppää jakolaatikkoon mutta vetarijumpassa tuli öljyä/hydraulinestettä ulos niin jotain tarvitsi 20.00 aikaan illalla saada niin MT90 oli siihen hätään saatavilla ja hyvin pelittäny.
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...