Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt
Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Ei se kolmea kuukautta ehjänä pysynyt
Tuossa syyskuun lopussa jo pitkään kestäneen C vecu kuumeen saattelemana tuli selattua nettiautoa. Porista löytyi silmiä hivelevä C1 Vectra, ja vielä moottorilla, jota etsinyt, siis Z20NET. Kunto oli hyvä, myyjän sanojen mukaan. Ja näinhän se oli lähdettävä Jyväskylästä ajelemaan Poriin eräänä lauantai aamuna. Ja pettymys tuo auto ei ollut. Koeajon jälkeen auto vaihtoi omistajaa, ja liekkö kaikki osapuolet erittäin tyytyväisiä. Tämä auto tuli siis haettua VectraTBO:lta.
Pientä laittoahan autossa oli, mm. Apparin lokari valon vierestä kuin perunapelto. Mutta eikös perjantai 13. Edesauttanut korjausta, ja tuli suhteellisen läheinen kontakti naapurin Volvoon (onneksi) juuri tuohon kyseiseen oikeaan kulmaan. No siinä oli hyvä syy uusia koko lokasuoja, maalata puskuri uusiksi ja samalla hävittää kiveniskut, ostaa & maalata roiskeläpät korin väriin. Samalla tuli myös kiillotettua umpiot.
Siinä meni viikonloppu näppeästi touhutessa. Siinä tulikin muutama kuukausi ajettua ilman huolenhäivää, mitä nyt kuskin puolen etulippa jäi matkalle. Sekin tuli tilattua Saksasta uutena.
Tammikuussa tuli ajeltua käymään Hämeenlinnassa, ohjelmoijamestari karg:in luona. Autoon laitettiin " stage 1 " ja voi juku. Tämmöienhän tämän auton olisi pitänyt jo vakiona olla.
Pieniä murheita tietty ohjelmointi toi tullessaan. Pientä nykimistä , sekä auto alkoi vedätettäessä käymään laihalla. No, tulipa haettua uudet NGK tulpat autoon (koneessa kiinni densot..) homma ei tietenkään mennyt niin helposti, kuin kuvittelin. Eli tuli katkaistua alipaine linjan takaiskuventtiili siinä rytäkässä... No, ensi maanantaina saadaan uusi takaisku laakkoselta ja matka jatkuu. Tänään tuli myös uusittua hukkaportin mankkuvena & vuotanut alipainepumpun ja kannen välinen tiiviste.
No. Odotellaan uutta takaiskua, ja vaihdetaan samalla uusi b-pumppu tankkiin, josko saataisiin pienet ongelmat historiaan.
Jottei tylsäksi juttu kävisi, niin pieniä suunnitelmia auton varalle on. Uusi takaluukun kansi täytyisi ostaa ja maalata, nykyisessä on kivasti ruostetta reunassa ja peltien välissä.
Autoon on myös tarkoitus laittaa "hyvät" äänentoistolaitteet, ja lähteä kilpailemaan myös. Ajankohtana X
Helmassa on;
-Hybrid audio L6SE, L3SE, L1PRO R2 elementit etupäähän
-genesis 30.01 basso
-genesis series 3 vahvistimet. Dual mono, 4channel sekä 2kpl stereo 100
-Soitin & prosessori Pioneer ODR.
Pientä laittoahan autossa oli, mm. Apparin lokari valon vierestä kuin perunapelto. Mutta eikös perjantai 13. Edesauttanut korjausta, ja tuli suhteellisen läheinen kontakti naapurin Volvoon (onneksi) juuri tuohon kyseiseen oikeaan kulmaan. No siinä oli hyvä syy uusia koko lokasuoja, maalata puskuri uusiksi ja samalla hävittää kiveniskut, ostaa & maalata roiskeläpät korin väriin. Samalla tuli myös kiillotettua umpiot.
Siinä meni viikonloppu näppeästi touhutessa. Siinä tulikin muutama kuukausi ajettua ilman huolenhäivää, mitä nyt kuskin puolen etulippa jäi matkalle. Sekin tuli tilattua Saksasta uutena.
Tammikuussa tuli ajeltua käymään Hämeenlinnassa, ohjelmoijamestari karg:in luona. Autoon laitettiin " stage 1 " ja voi juku. Tämmöienhän tämän auton olisi pitänyt jo vakiona olla.
Pieniä murheita tietty ohjelmointi toi tullessaan. Pientä nykimistä , sekä auto alkoi vedätettäessä käymään laihalla. No, tulipa haettua uudet NGK tulpat autoon (koneessa kiinni densot..) homma ei tietenkään mennyt niin helposti, kuin kuvittelin. Eli tuli katkaistua alipaine linjan takaiskuventtiili siinä rytäkässä... No, ensi maanantaina saadaan uusi takaisku laakkoselta ja matka jatkuu. Tänään tuli myös uusittua hukkaportin mankkuvena & vuotanut alipainepumpun ja kannen välinen tiiviste.
No. Odotellaan uutta takaiskua, ja vaihdetaan samalla uusi b-pumppu tankkiin, josko saataisiin pienet ongelmat historiaan.
Jottei tylsäksi juttu kävisi, niin pieniä suunnitelmia auton varalle on. Uusi takaluukun kansi täytyisi ostaa ja maalata, nykyisessä on kivasti ruostetta reunassa ja peltien välissä.
Autoon on myös tarkoitus laittaa "hyvät" äänentoistolaitteet, ja lähteä kilpailemaan myös. Ajankohtana X
Helmassa on;
-Hybrid audio L6SE, L3SE, L1PRO R2 elementit etupäähän
-genesis 30.01 basso
-genesis series 3 vahvistimet. Dual mono, 4channel sekä 2kpl stereo 100
-Soitin & prosessori Pioneer ODR.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
Hieno pelihän se edelleen on ja hyvä että meni huolehtivaan kotiin! 20tkm ruuvasin tällä työmatkaa ilman yhtäkään vikaa. Myyntiin meni vain ja ainoastaan tuon AVK Inkun takia
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
Jep. Kyllähän tämä on semmoinen mielekäs vehje, jollaista tuli tovi jos toinenkin katseltua. Tämä pirssi taitaa pysyä pihassa pitempään
Laitetaanpa muutama kuva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
Autoon uusittu alipainelinjan takaiskuventtiili, ja auto ajossa. Tuli myös GM OEM bensapumppu laitettua tankkiin. Vaan edelleen käy hieman Laihalla täysikaasulla, eli P0171 koodia näyttää.. Otetaan seuraavaksi ilmamassamittari tutkimuksen alle.
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
teepäs seuraavaksi painetesti putsarilta kaasuläpälle. itellä on kahdesta eri vectrasta jäätynyt välijäähdyttimen kaksi alimmaista ripaa ja sitten päädyn vierestä murtunut. muistaakseni sama vikakoodi.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
Ettei vaan ohjelmassa ois se vika, sen jälkeenhän se alko
Insignia Hatchback A20DTE
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
Autoon on nyttemmin uusittu ilmamassamittari ja bensansuodatin.
Täytyy seuraavaksi tehdä tuo painetesti putsarilta eteenpäin. Oisko kellään pätevää vinkkiä alipainelinjojen testaukseen? Tietty on mahdollista, että softassa vikaa, mutta en oikein usko, sama ohjelma on tälläkin foorumilla ollut useassa autossa.. tietty kun tämähän on -05 jolloin on tullut jotain muutoksia koneeseen mm. idm & ecuun ym. Kun on softattavissa etanolillekin ilman niiden vaihtoa. En tiedä onko muitakin muutoksia tullut 05, mutta jos onkin lipsahtanut ecuun väärä ohjelma niin minkälaisia ongelmia se aiheuttaa.. täytyy haastatella kargia. Hyvähän se olis saada kuntoon. Yllättävän reilusti on mennyt jo "hukkaan" tuota rahaa
Auto tuli kohtuullisen kattavasti pestyä tässä kevään kynnyksellä ja heitettyä colliniten vaha päälle. Muutamaan kohtaan jäi pikitahroja vahan alle. No, täytyy käydä vielä uusiksi ovien reunat läpi.
Ettei menisi pelkästään moittimiseksi. Auton etuovien vaimennusta aloitettu. STP matolla vuorattu ulkopelti, välipellin isot reiät tuettu alumiinilatalla + päälle pari kerrosta STP Black silveria. Seuraavana vuorossa kajaripiuhojen veto oviin + a-pilareihin. Myös vahvistinlaatikkoa alettu rakentamaan varapyörämonttuun. Vähän joutuu kontin pohjaa korottamaan, että vahvistimet ja kaapeloinnit mahtuu maton alle. Lisätään muutama kuva alle.
Täytyy seuraavaksi tehdä tuo painetesti putsarilta eteenpäin. Oisko kellään pätevää vinkkiä alipainelinjojen testaukseen? Tietty on mahdollista, että softassa vikaa, mutta en oikein usko, sama ohjelma on tälläkin foorumilla ollut useassa autossa.. tietty kun tämähän on -05 jolloin on tullut jotain muutoksia koneeseen mm. idm & ecuun ym. Kun on softattavissa etanolillekin ilman niiden vaihtoa. En tiedä onko muitakin muutoksia tullut 05, mutta jos onkin lipsahtanut ecuun väärä ohjelma niin minkälaisia ongelmia se aiheuttaa.. täytyy haastatella kargia. Hyvähän se olis saada kuntoon. Yllättävän reilusti on mennyt jo "hukkaan" tuota rahaa
Auto tuli kohtuullisen kattavasti pestyä tässä kevään kynnyksellä ja heitettyä colliniten vaha päälle. Muutamaan kohtaan jäi pikitahroja vahan alle. No, täytyy käydä vielä uusiksi ovien reunat läpi.
Ettei menisi pelkästään moittimiseksi. Auton etuovien vaimennusta aloitettu. STP matolla vuorattu ulkopelti, välipellin isot reiät tuettu alumiinilatalla + päälle pari kerrosta STP Black silveria. Seuraavana vuorossa kajaripiuhojen veto oviin + a-pilareihin. Myös vahvistinlaatikkoa alettu rakentamaan varapyörämonttuun. Vähän joutuu kontin pohjaa korottamaan, että vahvistimet ja kaapeloinnit mahtuu maton alle. Lisätään muutama kuva alle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa. Jarrut hukassa
Kylläpä se vastustaa. Laskettelureissun päätteeksi jarrupoljin pohjaan, ja punainen huutomerkki mittaristoon. Takaa putki poikki.. minkä kokoista putkea & millaisia nippoja tuonne menee? Onko putkessa välillä liitoksia, vaiko vedettävä konehuoneesta asti uusi?
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
Kyllä mä vaihtaisin vakiosoftan takaisin kun sillä se toimi ainakin mulla sen 20tkm hienosti.
Emännän -02 sedan C Vectraan vaihtelin takaputket viime syksynä kun leimamies polki toisen puhki, ei tosin huomannu sitä leimalla vaan seuraavana päivänä oli säiliö tyhjä. Siinä oli jatkot apukuskin jalkatilan alla sen kolmion mallisen tukilevyn alla. C Vectraan ei ainakaan Motonetista löydy suoraan mallikohtaisia sopivia putkia mutta otin putkista mitat ja nipat mukaan niin kaikki löyty hyllystä. 45e muistaakseni maksoi emännän autoon takaputket yhteensä ja löytyi vielä sopivan mittaisetkin suoraan.
Kuskinpuolen takaputken reittiä muutin hiukan kun ei kiinnostanut sitä sinne tankin päälle alkaa veivaamaan
Emännän -02 sedan C Vectraan vaihtelin takaputket viime syksynä kun leimamies polki toisen puhki, ei tosin huomannu sitä leimalla vaan seuraavana päivänä oli säiliö tyhjä. Siinä oli jatkot apukuskin jalkatilan alla sen kolmion mallisen tukilevyn alla. C Vectraan ei ainakaan Motonetista löydy suoraan mallikohtaisia sopivia putkia mutta otin putkista mitat ja nipat mukaan niin kaikki löyty hyllystä. 45e muistaakseni maksoi emännän autoon takaputket yhteensä ja löytyi vielä sopivan mittaisetkin suoraan.
Kuskinpuolen takaputken reittiä muutin hiukan kun ei kiinnostanut sitä sinne tankin päälle alkaa veivaamaan
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
Foorumin syövereistä 389 ja 321 vänkärin puolelle
Ihan normi kupariputkea, takapäähän 10mm kannalla tiheäkierre nippa. Eteen en muista mutta siellä kolmion alla on jatko kuten sanottua ja tarvikeliikkeessä löytyy kataloogista nippojen koot. Usein hakkaa puhki oikealta tankin vierestä maalin puhki siihen peltimötikkään ja ruostuu.
Ihan normi kupariputkea, takapäähän 10mm kannalla tiheäkierre nippa. Eteen en muista mutta siellä kolmion alla on jatko kuten sanottua ja tarvikeliikkeessä löytyy kataloogista nippojen koot. Usein hakkaa puhki oikealta tankin vierestä maalin puhki siihen peltimötikkään ja ruostuu.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
Justiin vaihoin omaan c veccuun takaputket pari tuntia sitte. Jatkot on siellä kolmion alla tosiaan vänkärin puolella. Toisessa jarruputkessa onkin sitte nippa toisinpäin kun toisessa. Ilmeisesti,ettei noita,saa ristiin.. eli toiseen putkeen pitää olla nippa ja toiseen putkeen se "naaras"pää mikskä sitä nyt kutsutaan.
Ite tein 4m ja 3,5m pätkistä nuo ku en jaksanu,sen tsrkemmin mitata ja aattelin että parempi parikytä senttiä liikaa ku liian vähä
Ite tein 4m ja 3,5m pätkistä nuo ku en jaksanu,sen tsrkemmin mitata ja aattelin että parempi parikytä senttiä liikaa ku liian vähä
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
Tämähän se on vaihtoehto, mutta vähän kiinnostaa kyllä, että mikä on vialla.. jos siellä jotain on rikki, niin ois pitemmän päälle kiva tietää, että mikä. siis jos oletetaan, että vika on muualla, kuin softassa. Sitä kyllä edelleen epäilen.
Huomenna haettava pari kieppiä kuparia motonetista, ja alettava vaan tekemän ehkäpä vielä tekisi etukäteen toisenkin puolen, ei tarvitse viikon päästä kirota kun putki poikki
Re: Vectra GTS 2.0T käyttiksen ylläpitoa
Ainii. Mää,sidoin narub siihen kuskin puolen putkeen ja vedin pois. Sillä narulla oli sit,helppo vetää uus putki samaa reittiä. Niihin kiinnikkeisiin sitä ei tietenkään enää saanu sillä osalla..