Opel Vectra "special order" i500

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
seero
'Senator'
'Senator'
Viestit: 834
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 20:05
Paikkakunta: oulu

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja seero »

sammuuko latausvalo jos otat laturin herätejohdon irti?
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Monipalvelu Lindgren
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 10:15
Paikkakunta: Sixriver

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja Monipalvelu Lindgren »

Sammui kun otti pienemmän piuhoista irti. Ja sit koetin niin et iso oli irti ja silloinkaan ei palanu.
:director: Kiire? = heikon mielen aiheuttama harha kuva!

V6 ajoitustyökalut,
pienet hitsausvälineet,
Vikakoodien lukua,
Salon alueella.
Avatar
seero
'Senator'
'Senator'
Viestit: 834
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 20:05
Paikkakunta: oulu

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja seero »

seuraavaksi kattosin miltä virtalukon pohja näyttää
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

Monipalvelu Lindgren kirjoitti::banghead: Ei auttanu jännitteensäätimen vaihto :evil: minne menee akunkengän + keskimmäinen piuha? Laturille vai startille? Vika voisi olla startin solenoidissa? Mikään rele tai sulake ei vaikuta ongelmaan. Onko muita ideoita? Käyvät ideat vähiin.
Kummanko nyt vaihdoit, jännitteensäätimen vai diodisillan? Diodit eivät sijaitse jännitteensäätimessä. Kenttädiodi on oikusulussa jos päästää läpi jännitettä D+:aan, auton ollessa sammuksissa. Sen voi saada vaihdettua irrallisena. Kenttäkäämit täytyy tinata ensin irti diodisillasta että ne saa mitattua( vastusmittari, johtaa toiseen suuntaan mutta toiseen ei jos kunnossa. Nyt tod näk joku johtaa molempiin suuntiin eli oikosulussa).
Monipalvelu Lindgren
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 10:15
Paikkakunta: Sixriver

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja Monipalvelu Lindgren »

Öö ok. Eli laturin irroitus helvetti odottaa uudestaan ellei ketään innostu ostamaan autoa ennen sitä.
:director: Kiire? = heikon mielen aiheuttama harha kuva!

V6 ajoitustyökalut,
pienet hitsausvälineet,
Vikakoodien lukua,
Salon alueella.
Monipalvelu Lindgren
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 10:15
Paikkakunta: Sixriver

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja Monipalvelu Lindgren »

Virtalukon pohjan kanssa on pikku pulma. Se airbäg nippeli joka otetaan vanhasta irti ja laitetaan uuteen ei suostu menemään paikoilleen. Siis se käämitappi hökötys. Ja kunnolliset ohjeet takaisin laittoon taisin jo löytää mut ihmetyttää se toinen tappi siinä mihin virtalukonpohja tulee kiinni? Onko se lukkosokka tai joku muu vastaava? Toinen lukitteista oli tosi pieni talttapää ruuvimut miten se toinen? Menekö pohja paikalleen jos sitä ei saa sieltä edestä veks?
:director: Kiire? = heikon mielen aiheuttama harha kuva!

V6 ajoitustyökalut,
pienet hitsausvälineet,
Vikakoodien lukua,
Salon alueella.
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

Monipalvelu Lindgren kirjoitti:Virtalukon pohjan kanssa on pikku pulma. Se airbäg nippeli joka otetaan vanhasta irti ja laitetaan uuteen ei suostu menemään paikoilleen. Siis se käämitappi hökötys. Ja kunnolliset ohjeet takaisin laittoon taisin jo löytää mut ihmetyttää se toinen tappi siinä mihin virtalukonpohja tulee kiinni? Onko se lukkosokka tai joku muu vastaava? Toinen lukitteista oli tosi pieni talttapää ruuvimut miten se toinen? Menekö pohja paikalleen jos sitä ei saa sieltä edestä veks?
Jaa a, hieman vaikea täysin ymmärtää mistä kyse? Ei kai siinä virtalukonpohjassa mitään airbagiin liittyvää ole? Virtalukonpohjan irroitus: Lukkosylinteri irti(reikä lukkorungossa(poista käynnistyksen eston purkki edestä) josta sylinterin lukitus painetaan auki avaimen ollessa 1 pykälä päälle ja vetoa -> irti) Etummainen pikkuruuvi irti jonka jälkeen pohja liikkuu kuljettajaan päin ja takimmaiselta tapilta pois. Asennus päin vastoin. Ennen kuin työnnät lukkosylinterin paikoilleen vipua meisselillä rungon pohjalla oleva liikkuva osa siten ettei haittaa sylinterin pohjaan menoa(ainoa liikkuva osa lukkorungon pohjalla).
Monipalvelu Lindgren
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 10:15
Paikkakunta: Sixriver

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja Monipalvelu Lindgren »

Tämän sain suoritettua tänään. Nyt muutama päivä hiljais eloa tämän projektin osilta. Ensi viikolla alan kaivamaan laturia irti. Onko helpoin reitti ottaa putkisto ja vetari veks sieltä auton pohjan kautta? Ei meinannu millään tulla ulos siitä hantin renkaan lävestä vaikka apurunkokin osittain oli irti, moottorin tuenta irti ja vetari navasta irti. Käytössä on kaksi-pilarinostin.

Miten lähtee tomaatin hantinpuolen vetari irti? Otanko laatikolta asti vai onko se siitä tuennan kohdalta "poikki"?? Muita hyvi neuvoja millä sen ketun vempaimen sieltä lävestä voisi ujuttaa pois?
:director: Kiire? = heikon mielen aiheuttama harha kuva!

V6 ajoitustyökalut,
pienet hitsausvälineet,
Vikakoodien lukua,
Salon alueella.
Medpoore
OCF Member
OCF Member
Viestit: 332
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 16:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja Medpoore »

Tuennan kohdalta vissiin lähtee irti. Ja vetämällä niinkuin vetarit yleensäkin.
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...
Monipalvelu Lindgren
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 10:15
Paikkakunta: Sixriver

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja Monipalvelu Lindgren »

Vekku poistettu myynnistä. Saatiin myyjän kanssa sovittua niin hyvä diili et ei voinu enää kieltäytyä. Laturin vaihto alkaa huomenna ja jarruputki menee vaihtoon myös alkavalla viikolla. Virtalukonpohja on vaihdettu ja paikoillaan lukuun ottamatta sitä lisäliitin osaa joka on siinä lukkopohjan kyljessä kiinni. Kun se ei millään suostu menemään pohjaan asti. Pressukatos odottaa vekkua tulevana talvena. Heti kun saan takaisin käyntikuntoiseksi voin siirrellä sitä tallin ja pressukatoksen välillä. Tästä se lähtee pikku hiljaa.
:director: Kiire? = heikon mielen aiheuttama harha kuva!

V6 ajoitustyökalut,
pienet hitsausvälineet,
Vikakoodien lukua,
Salon alueella.
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4672
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Ei tarvinnut putkistoon koskea kun omaan v6 vaihdoin laturin, vetari vaan kokonaan pois tieltä ja apurunkoa löysäten taiteilemalla se sieltä tuli. Oisinko sen muovikopan laturista vielä irroittanut ennenkuin se siitä kolosta tuli.
Johnny, la gente esta muy loca.
Monipalvelu Lindgren
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 10:15
Paikkakunta: Sixriver

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja Monipalvelu Lindgren »

Laturin sain kaivettua pois. Otin pakoputken irti pakosarjoilta ja katalysaattorin jälkeisestä liitoksesta. Vetari irti kokonaan laatikolta asti. Sit oli tilaa ottaa laturi irti. Sieltä löytyi 100A bosch laitan tilalle melkovarmasti 120A version.

Nyt olen tutkinut koria hitsaus töiden varalta ja taitaa olla parempi et ostan itselleni jonkun sortin mig-hitsaus vehkeen kun niitä hommia autossa on jonkin verran. Onko kellään kokemuksia ydintäytelanka koneista?? Minkälainen on hitsata ja tekeekö ylipäätään mitään moisella vehkeellä? Joitain keskusteluita olen lueskellut mutta puolesta ja vastaan on ollu porukkaa. Edullista konetta etsin kun ei noita hitsaus hommia nyt ihan mielinmäärin ole tulossa mut aina silloin tällöin.

Opeliksi on muuten yllättävän hyvässä hapessa pohjaltaan ja yleis ilmeeltään. Osia aloitan tilailemaan varmaan olkapää leikkauksen jälkeen. Ylläreitä on tullu muutama lisää kuten oikea etulaakeri ja napa. Navasta jenkat menny yhdestä pultin lävestä ja laakeri aivan sökö. Onneksi euroopasta laakeri n.15€ ja napa toiset. Lisäksi kaikki hihnat, kiristäjät, vp, termostaatti, muutamat tiivisteet ja kaikki suodattimet tulee uusiksi. + tulpat.

Homma jatkuu ensi viikolla.
:director: Kiire? = heikon mielen aiheuttama harha kuva!

V6 ajoitustyökalut,
pienet hitsausvälineet,
Vikakoodien lukua,
Salon alueella.
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4231
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

Tsemppiä vaan :)
Mitäs jakopää? 4v/60tkm vaihtoväli noissa....
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Monipalvelu Lindgren
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 10:15
Paikkakunta: Sixriver

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja Monipalvelu Lindgren »

Elttaantunut. Auto seissy 3 vuotta ja varmasti vaihtoa vailla. Kurkistelin siittä kopanvälistä ja hihnan selkäpuoli halkeillut ja kiillottunut. Auto käynnistettiin siellä mistä sen pois hain nyt ei autoa käynnistetä enää kertaakaan ennen kuin uusi hihna on asennettu hiluineen. Työkalusarjan voisin vuokrata foorumilaiselta jos jollain sattuu vielä löytymään nurkista?
:director: Kiire? = heikon mielen aiheuttama harha kuva!

V6 ajoitustyökalut,
pienet hitsausvälineet,
Vikakoodien lukua,
Salon alueella.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Opel Vectra "special order" i500

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Muista muuten ostaa ne venakopan tiivisteet ja o-renkaat merkkiliikkeestä! Tarviketiivisteiden istuvuus ON huono! Jos siis aiot vaihtaa ne.

Ja mulla olis tuo jakopäänlukitussetti.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vastaa Viestiin